Kenellä on varaa jäädä kotiin 2200€/kk sopeutumisrahalla!
Näin ihmettelee eduskunnasta pudonnut ja todellisuudesta vieraantunut vasemmistoliiton ex kansanedustaja!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a92199e2-77f4-4625-915c-447b44e7c…
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
"Väitän, että tuolla summalla kiinnostaisi aika nopeasti hakea töitä." :D Naurattaa, kun oma kuukausipalkkani on sama kuin tuo summa. Ihan normaalia kansanedustajalöpinää joo, mutta vasemmistoliiton edustajan suusta en olisi tätä odottanut kuulevani!
No, Lohikoski oli hyväpalkkaisessa työssä, kun hänet valittiin eduskuntaan. Hän oli rakentanut elämänsä sen palkan mukaan. Tottakai sen, ja varsinkin 6600€ edustajanpalkkion jälkeen 2500€ tuntuu vähältä rahalta, vaikka se toiselle voi olla iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Itkisin ilosta, jos edes bruttopalkka olisi tuo, mutta olisin nettona tyytyväinen jo tyyliin 1 250 euroon ja todella tyytyväinen jo 1 500 euroon.
Ei ihme että olet huonosti palkatussa työssä koska olet yksinkertainen etkä ymmärtänyt jutun sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ajatella että ihmiset oikeasti joutuvat pärjäämään jopa pienemmällä summalla kuukaudessa ja käyvät töissä. On ne kansanedustajat vieraantuneita oikeasta elämästä.
Voi vi..... elämä. Sain palkkaa 1700€ käteen josta maksoin vuokran 800€ ja eätin itseni sekä alaikäisen lapseni. Nyt saan peräti 2500€ käteen ja ainut lapseni asuu omillaan eli tulen toimeen ruhtinaallisesti.
Mä itkisin onnesta, jos mä saisin jäädä kotiin 2200€/kk. Olen 61v siivooja, kroppa aivan hajalla, ja käyn töissä vahvojen särkylääkkeiden voimalla. Bruttopalkkani on n.1800€/kk ja käteen saan n. 1400€. Siitä kun maksan vuokran, veden, sähkön, netin, puhelimen, vakuutuksen, lääkkeet ja kulutusluottojen osamaksut jää mulle 200€ ruokaan ja muihin hygienia, siivous ym juttuihin. Mulla ei ole varaa käydä edes kunnallisella hammaslääkärillä, vaikka hampaat mätänee suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2 hengen eläke on yhteensä 2200 e🤯
Siinä on kyllä koko työuran aika lusmuiltu, jos eläkettä on kertynyt ainoastaan 1100€ per naama. Se on vain hieman enemmän kuin takuueläke. Tämä taas kertoo ihan suoraan siitä, että töissä ei ole oltukaan.
Aha, lapsia olen hoitanut kotona ilman kotihoidon tukea 9 v, 3 lasta.
Eläkertymä laskettu 23 v lähtien. Sitten opiskelua 5 v.
Sitten eläkeputkeen joutui 55 v.
Mies joutui 90--v lamassa moneksi vuotta työttömäksi ja myös ole sitten 55 v eläkeputkeen.
Toivon, että lusmuksi haukkujat saisavat samat jutut.
Onneksi Karma hoitaa.
Tätä on vain ylivoimaisen enemmistön täysin mahdoton ymmärtää vaan viesti toisensa jälkeen miten itse joutuvat pärjäämään vähällä. En oikeasti tiedä onko ihmiset noin tyhmiä vaiko vain esittävät sujuvasti.