Kenellä on varaa jäädä kotiin 2200€/kk sopeutumisrahalla!
Näin ihmettelee eduskunnasta pudonnut ja todellisuudesta vieraantunut vasemmistoliiton ex kansanedustaja!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a92199e2-77f4-4625-915c-447b44e7c…
Kommentit (126)
Mulle kyl riittäis hyvinkin. Nyt tulee vaan viissataa euroa makoilusta. Pakko vähän myydä itseään, että pääsee tohon pariin tonniin, mut ei paljoo.
Vierailija kirjoitti:
Eli se monille pienempi ansiosidonnainen on ongelma, haittaa työllisyyttä ja pitää äkkiä leikata pois. Sen sijaan tämä entisten kansanedustajien makoiluraha ei ole ongelma, koska eihän kukaan tuollaisilla rahoilla elä?
JUURI NÄIN! Alkaa kyllä tulla salaliittoteoriat mieleen tuon ansiosidonnaisen ajojahdin takia. Miksi ihmiset uskovat, että se on ikuinen ja valtavan suuri ja vissiin verotonkin? Ja miksi ei puhuta siitä, että ansiosidonnainen on vain hyttysenpaska muihin tukiin verraten?
Ja edelleen - töihinhän vain mennään silloin kun halutaan, miksi kansanedustajat ja ministerit tarvitsevat tämmöisen tukimuodot, miksi eivät vain mene heti töihin?
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bc4dfc04-385f-4b95-a4e0-a0fc81812…
Tälläpä on varaa jäädä sopeutumiseläkkeellä. Siinä sivussa voi omassa firmassa tehdä töitä. Ihan oikea 8000euron työhönpaluu ei häntä kiinnostanut.
"– Minulla on poliitikon leima otsassa, ja ikääkin on, joten työllistyminen voi olla vähän haastavaa. Mutta toivon, että jostain työpaikka vielä löytyisi."
Voi hyvät hyssykät sentään. Ei saanut haluamaansa palkkaa edelliseen työpaikkaansa, joten irtisanoutui. Kuitenkin puolueensa on sitä mieltä, että kyllä aina töitä tekevälle löytyy!
Pyöritän n. 150 000€ liikevaihtoa.
Pistäisin välittömästi pillit pussiin, jos saisin 2200€kk mitään tekemättä.
Miten neljä vuotta kansanedustajan palkkaa saanut ihminen voi lehdessä valittaa, että oli pakko nostaa sopeutumisrahaa kuukauden ajan, kun ei ollut muita tuloja? Pakko? Ei yhtään puskuria kertynyt neljässä vuodessa?
Kävi kyllä mietityttämään, että miten paljon monen ihmisen palkoissa onkaan ilmaa, jos 2200 palkkaa pidetään pienenä. Todella törkeä kommentti Vasemmistoliiton edustajalta. Suomen eläkeläisistä 2/3 saa eläkettä alle 2000 euroa, puhumattakaan muista ryhmistä, joille kyseinen summa on kaukainen haave.
Moni jäisi kotiin, työmatkat, työpaikkaruokailu, työvaatteet näistäkin vielä säästöä. Ulkomaillakin voisi pyrähtää. Ex kansanedustaja, joka ollut päättämässä suomalaisten julkisesta taloudesta eikö ole mitään tajua, että paljon pienemmällä suurinosa työtätekevistä joutuu pärjäämään. Jos tuon saisi ilman tekemättä mitään niin halleluja.
Vasur-vihreillä on sellainen maailmankatsomus, että heille kuuluu aina enemmän ja toisten pitää se maksaa.
Tämä nainenhan teki fiksusti kun palasi töihin. Toisin kuin esim TKarpela joka on lehtijuttujen mukaan vuosia puuhastellut sopeutumisrahalla tai SKoski joka arvosteli muita tukien saajia. Kyllä vaan itselleenkin tuet kelpasivat heti kun tuli siihen mahdollisuus. Mutta eipä päässyt Sussukaan uudelleen eduskuntaan, piti äänestäjiä tyhminä.
Istuvat aikansa kiltisti eduskunnan lehtereillä ja sitten kun eivät siellä enää ole paljastavat omat todelliset ajatukset, ettei oli tyhmä vaiko tietämätön. Mitä pitäisi ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei koske juuri tuota lööpeissä ollutta henkilöä, mutta montaa sopeutumisrahan nostajaa kyllä:
Kun varsinkin Kokoomuksen mukaan töihin meno on älyttömän simppeliä ja täysin omasta halusta kiinni, miksi moni ko. puolueen entinen edustaja nostaa sopeutumisrahaa?? Tosin moni nostaa/on nostanut myös työn ohella.
Sama juttu muissakin puolueissa. No ymmärtäähän sen; mä nostan, koska mä voin. Mullemullemulle lisää ja enemmän!Sellainen on kansanedustaja ( vaikkakin entinen)?
Missä ovat kansanedustuslaitoksen ja valtion hallinnon panostukset säästötalkoisiin? Oliko se se palkankorotus heti kauden alkuun?
Kun tavissuomalaisen pitää kiitollisena mennä 0-sopimuksiin ja 9/h -palkoilla, täytyy heidän edustajilleen antaa muhkeita palkankorotuksia ja pitää kaikki entiset edut voimassa. Se on se reilu peli " ja kaikista pidetään huolta".
Eikö edellinen hallitus tehnyt uuden aktiivimallin eli kyllä sdp,vihreät ja vasemmistoliitto myös ajattelee että töihin meno on simppeliä ja täysin omasta halusta kiinni. Eikö edellisen hallituksen toimesta töitä pidä hakea X määrä tietyssä ajassa tai muuten tuet pienenee?
Ei kokoomus ole ainoa puolue joka noin ajattelee
Meillä 2 hengen eläke on yhteensä 2200 e🤯
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bc4dfc04-385f-4b95-a4e0-a0fc81812…
Tälläpä on varaa jäädä sopeutumiseläkkeellä. Siinä sivussa voi omassa firmassa tehdä töitä. Ihan oikea 8000euron työhönpaluu ei häntä kiinnostanut.
Tämä myös saa isompaa sopeutumisrahaa, arviolta 3333€/kk
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2 hengen eläke on yhteensä 2200 e🤯
Siinä on kyllä koko työuran aika lusmuiltu, jos eläkettä on kertynyt ainoastaan 1100€ per naama. Se on vain hieman enemmän kuin takuueläke. Tämä taas kertoo ihan suoraan siitä, että töissä ei ole oltukaan.
Ihan yhtä todellisuudesta vieraantunut on tämäkin jengi joka luulee että tuolla rahalla voi elää leveästi.
Tuosta kun maksaa itse kaikki asumiskulut ja kaikki muut menot niin ainakin Helsingissä ei riitä muuhun kuin pakolliseen. Jossain pikkupaikkakunnalla velattomassa asunnossa lapseton terve ihminen pärjää ihan ok mutta missään isommassa kaupungissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Kävi kyllä mietityttämään, että miten paljon monen ihmisen palkoissa onkaan ilmaa, jos 2200 palkkaa pidetään pienenä. Todella törkeä kommentti Vasemmistoliiton edustajalta. Suomen eläkeläisistä 2/3 saa eläkettä alle 2000 euroa, puhumattakaan muista ryhmistä, joille kyseinen summa on kaukainen haave.
No onhan se pieni. Köyhiä on alle 60% mediaanitulosta (vai keskiarvosta?) ansaitsevat eli aika iso osa palkansaajiakin...
Vierailija kirjoitti:
Kuka luki sen uutisen kunnolla? Pia Lohikoski kysyi että kuka jää tuolla summalla kotiin, JOS on työpaikka, josta tienaa enemmän? Itsekin luulen, ettei kukaan tekisi niin.
Oikeistomedia muutti otsikkovallinnoillaan jutun sisällön ylösalaisin. Näköjään moni lukee vain otsikot.
Luin juuri uutisen ja olin tulossa tekemään tänne aiheesta aloituksen; joku muu olikin ehtinyt ensin.
Siis mitä ihmettä --- !!????
Minun tulot (sairaseläke) 900e/kk, kaikki menee eikä ole varaa ostaa itselleni mitään!!!
Mies ja lapsia 2kpl, mitään tukia emme saa, mies töissä.
Ottaisin ilomielin 2200e / kk!!!!!!!!!!
Enemmän mä työssäolessa makaan kotona. Töiden jälkeen ei jaksa illalla, kuin maata. Sama vkonloput. Työttömänä tein kävelylenkkejä ja kävin kuntosalilla. Jaksoin nähdä myös kavereita.