Onko täällä muita akneperseitä? Auttaako peppufinneihin MIKÄÄN?
Mulla on aina isoja finnejä pakaroissa, tälläkin hetkellä toistakymmentä. Osa on vain isoja ja punaisia, eivätkä tunnu miltään, mut osa on tosi arkoja ja sattuu välillä istuakin. Joskus oikein säikähdän kun katson alastonta takapuoltani peilistä, kun on niin karsean näköinen.
En käytä alushousuja juuri koskaan, nukun alasti ja vaihdan puhtaat vaatteet joka päivä. Peseydyn myös joka päivä ja usein pesen pakarat jollain antibakteerisella saippualla. En harrasta pyöräilyä tai mitään missä pakarat olisi hien ja hankauksen kohteena.
Ärsyttävää, ja kadehdin aina kun näen kuvissa tai pikkubikineissä sileitä ja normaaleja peppuja.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa näyttää lääkärille. Miehellehän ei tuollaista peppua oikein hirviä tarjota.
Se on tietenkin ongelma homolle.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää tarkentaa, että mulla ei ole finnejä tai näppylöitä missään muualla, ei kasvoissa, ei hartioissa tai selässä, vain takapuolessa. Ja tää vaiva on ollut mulla niin kauan kuin jaksan muistaa!
Lääkärissä olen käynyt useasti ja ei ne kovin vakavissaan tunnu ottavan, kun mitään kunnon keinoa ei ole löytynyt. Joku epäili sieni-infektioksi ja määräsi voiteen sen mukaan, mutta eihän se mitään auttanut. Antibakteerista saippuaa on suositeltu ja alueen puhtaana pitämistä.
Jo alle parikymppisenä hävetti mennä sänkyyn tai saunaan jonkun uuden tyypin kanssa, kun pelotti miten reagoi mun pepun ihoon, ja kun olen vilkuillut muiden ihmisten peppuja, niin kaikilla muilla on aina sileä ja kaunis iho takapuolessa. Vain mulla on ruma ja näppyläinen.
Ap.
Uusien tyyppien kanssa sänkyyn ja saunaan, jo alle parikymppisenä, perse kukkien.
Aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Puuvillaiset alushousut jalkaan! Housujen vaihto päivittäin ja pesu 60 asteessa, nyt muhitat sitä hanuriasi päällihousuissa ja lakanoissa, jotka eivät ole niin puhtaita. Desinfioivat saippuat hiiteen ja tilalle esim. mustasaippua ja kevyt kosteusvoide.
En käytä alushousuja juuri koskaan, vuodevaatteet ja vaatteeni ylipäätään ovat enimmäkseen luonnonmateriaaleja, jotka pesen usein. Teen etätöitä, joten tuuletan pakaroiden ihoa joko mekoissa tai hameissa, tai löysissä verkkareissa. Luitko aloitustani ollenkaan? En haudo ahteriani missään tekokuitualkkareissa ja tiukoissa housuissa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää tarkentaa, että mulla ei ole finnejä tai näppylöitä missään muualla, ei kasvoissa, ei hartioissa tai selässä, vain takapuolessa. Ja tää vaiva on ollut mulla niin kauan kuin jaksan muistaa!
Lääkärissä olen käynyt useasti ja ei ne kovin vakavissaan tunnu ottavan, kun mitään kunnon keinoa ei ole löytynyt. Joku epäili sieni-infektioksi ja määräsi voiteen sen mukaan, mutta eihän se mitään auttanut. Antibakteerista saippuaa on suositeltu ja alueen puhtaana pitämistä.
Jo alle parikymppisenä hävetti mennä sänkyyn tai saunaan jonkun uuden tyypin kanssa, kun pelotti miten reagoi mun pepun ihoon, ja kun olen vilkuillut muiden ihmisten peppuja, niin kaikilla muilla on aina sileä ja kaunis iho takapuolessa. Vain mulla on ruma ja näppyläinen.
Ap.
Uusien tyyppien kanssa sänkyyn ja saunaan, jo alle parikymppisenä, perse kukkien.
Aikamoista.
Ai tänne eksyi vaihteeksi joku mummo.
Aikamoista.
Minulla sama ja todettu HS-tauti.
Pepusta en tiedä, mutta mulla auttaa yläselän ja kasvojen akneen La Roche-Poseyn Effaclar-seerumi. Pesuun käytän CeraVen tuotteita. Kuumalla säällä puhdistan alueen välillä myös hellävaraisella kasvovedellä. Iän myötä akneni on onneksi vähän rauhoittunut, ja pärjään nykyään näillä kotikonsteilla. Olen pari kertaa nuorempana syönyt 6 kk antibioottikuurin akneen, mutta enää en käyttäisi, koska se pistää koko kropan sekaisin. Se on kuitenkin vaihtoehto josta voit jutella lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Gluteeni-intoleranssi aiheuttaa
Tässä saattaa olla hyvinkin perää, koska peppu kukkii pahiten jos olen syönyt leipää, pastaa tms.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuvillaiset alushousut jalkaan! Housujen vaihto päivittäin ja pesu 60 asteessa, nyt muhitat sitä hanuriasi päällihousuissa ja lakanoissa, jotka eivät ole niin puhtaita. Desinfioivat saippuat hiiteen ja tilalle esim. mustasaippua ja kevyt kosteusvoide.
En käytä alushousuja juuri koskaan, vuodevaatteet ja vaatteeni ylipäätään ovat enimmäkseen luonnonmateriaaleja, jotka pesen usein. Teen etätöitä, joten tuuletan pakaroiden ihoa joko mekoissa tai hameissa, tai löysissä verkkareissa. Luitko aloitustani ollenkaan? En haudo ahteriani missään tekokuitualkkareissa ja tiukoissa housuissa.
Ap.
Pakarasi ovat kosketuksissa niihin hameisiin, mekkoihin ja verkkareihin, joita et varmasti pese 60 asteessa päivittäin. Tuskin lakanoitakaan joka päivä pyykkäät. Luitko kommenttiani ollenkaan?
Aikanaan oli vastaavia ongelmia, toki aknea oli muuallakin. Testattiin nk. happokuorintavoiteet, joita käytettiin yöaikaan ja joista ei ollut mitään muuta hyötyä, kun lähti värit yöpaidoista. Seuraavana oli 3kk antibioottikuuri, joka piti vetää talvi-aikaan kun olisi aiheuttanut auringonvalossa ihovaurioita. Tuo sitten tepsi vaivaan, toki on muitakin vaihto-ehtoja olemassa ja varmasti turvallisempiakin mitä aikanaan käytetty. Käy ihotautilääkärillä näyttämässä, yleislekurit eivät noihin iho-ongelmiin ole niin perehtyneitä. Lähetteen saa ihan perusterveydenhuollon kautta.
Mulla sama ongelma. Tuntuu että hikoan kunnolla ainoastaan navan alapuolelta ja pienikin hikoilu laittaa ihon kukkimaan heti. Peffani pesen joka päivä kasvoille tarkoitetulla epäpuhtaan ihon puhdistusaineella ja kuorin kerran viikossa.
Aurinko on kuitenkin auttanut parhaiten, eli auringonottoon vaan.
Minulla oli sama, yksityiseltä ihotautilääkäriltä sain diagnoosin. Karvatupen tulehdus eli follikuliitti. Söin 3kk antibiootin ja sain Ab voiteen lisäksi, sillä parani. Yritin kaikkia aknevoiteita yms mutta eihän ne tehoa kun kyseessä ei ollut akne.
Roaccutan auttaa finneihin ja paiseisiin. Ei ole merkitystä, missä niitä on.