Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita akneperseitä? Auttaako peppufinneihin MIKÄÄN?

Vierailija
25.05.2023 |

Mulla on aina isoja finnejä pakaroissa, tälläkin hetkellä toistakymmentä. Osa on vain isoja ja punaisia, eivätkä tunnu miltään, mut osa on tosi arkoja ja sattuu välillä istuakin. Joskus oikein säikähdän kun katson alastonta takapuoltani peilistä, kun on niin karsean näköinen.

En käytä alushousuja juuri koskaan, nukun alasti ja vaihdan puhtaat vaatteet joka päivä. Peseydyn myös joka päivä ja usein pesen pakarat jollain antibakteerisella saippualla. En harrasta pyöräilyä tai mitään missä pakarat olisi hien ja hankauksen kohteena.

Ärsyttävää, ja kadehdin aina kun näen kuvissa tai pikkubikineissä sileitä ja normaaleja peppuja.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin aloitit tuon päivittäisen pesemisen? Minulla tulee kasvoihin finnejä, jos pesen saippualla, joten pesen vain vedellä.

Saippua on voinut sotkea bakteeritasapainon. Se voi aiheuttaa finnejä. Se sekoittaa myös alapään bakteeriflooran ja aiheuttaa tulehduksia. Kannattaa vaihtaa se marketista löytyvään Lacto Linen hajustamattomaan pesunesteeseen. 

Vierailija
42/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois. Maitotuotteet pois.  Taitaa olla liikaa vaadittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää yritän hei syödä tässä samalla :(

Vierailija
44/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut jalkaan.

Vierailija
45/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä todennäköisesti on follikuliitti, ei akne. Hoituu antibiootilla, voiteella tai sisäisesti. Lääkäriin siis!

kullifolitti`?

Vierailija
46/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näyttää lääkärille. Miehellehän ei tuollaista peppua oikein hirviä tarjota.

Voi tarjota siten, että pukee jotkut sukkahousuviritelmät tms. ja persereikä ja pillu näkyvät ja ovat tarjolla.

Vierailija
47/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainut välillä finniperseitä (en tietenkään tätä ole tiennyt etukäteen, mutta nykyään jo viitteitä), ovat kaikki olleet ns. kehopositiivisia eli suomeksi laardivalaita. Joo välillä mies tekee niihinkin tarpeensa :). Jatkossa ei siis läskejä, en sano, että kaikilla läskeillä on finniperse, mutta kaikki finniperseet ovat olleet läskejä. Lisäksi haisevat hiivalle ja hielle, yksi ihan kirjaimellisesti paskallekin. Eli jotain rajaa näihin panoihinkin pitää asetella.

Vierailija
48/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainut välillä finniperseitä (en tietenkään tätä ole tiennyt etukäteen, mutta nykyään jo viitteitä), ovat kaikki olleet ns. kehopositiivisia eli suomeksi laardivalaita. Joo välillä mies tekee niihinkin tarpeensa :). Jatkossa ei siis läskejä, en sano, että kaikilla läskeillä on finniperse, mutta kaikki finniperseet ovat olleet läskejä. Lisäksi haisevat hiivalle ja hielle, yksi ihan kirjaimellisesti paskallekin. Eli jotain rajaa näihin panoihinkin pitää asetella.

Ei kannata tuollaisia takaapäin lykkiä.

Nousee kaikki mainitsemasi aromit nenään.

Vierailija
49/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupoikana olin serkkutytöille suosittu pyllytohtori. Mutta en muista tuollaista sairautta hoitaneeni.

Vierailija
50/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leviäisköhä ihan vaan bakteerifaginoosi? Se kannattas hoitaa ensitilassa pois.

Vierailija
51/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihotautisairaalassa osata antaa aloittajalle hyvät rasvat. Ainakin minä sain vuotaviin paiseisiin tehokkaat rasvat Helsingissä.

Vierailija
52/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näyttää lääkärille. Miehellehän ei tuollaista peppua oikein hirviä tarjota.

Voi tarjota siten, että pukee jotkut sukkahousuviritelmät tms. ja persereikä ja pillu näkyvät ja ovat tarjolla.

Tarvitseeko muuta nähdäkään,että osaa ohjata lisäkettään oikeaan paikkaan.

53/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteet aiheuttaa aknea monelle. Vaihda ap kaikki pesuaineet hajusteettomiin! Vaihdathan lakanat kerran viikossa? 
Multa loppui selkäakne kun aloin pestä lakanat ja vaatteet hajusteettomilla pesuaineilla.

Body Shopin voimakkaasti hajustetut suihkugeelit aiheutti mulle aknea myös. Aina oli patteja selässä. Vaihda Lactacydiin tai Seba-Mediin suihkusaippua!
Kokeile ensialkuun paikallisesti hydrokortisonivoidetta, se auttaa. Sitä ei pidä kuitenkaan käyttää jatkuvasti.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
54/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupoikana olin serkkutytöille suosittu pyllytohtori. Mutta en muista tuollaista sairautta hoitaneeni.

Työnsitkö sormen pimppiin ja peppureikään 😘

Vierailija
55/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole akne, se on tämä 

Märkivä hikirauhastulehdus (HS-tauti): Krooninen autoimmuuniluonteinen sairaus, joka aiheuttaa toistuvia, syviä ja kipeitä patteja tai paiseita erityisesti ihotaipeisiin ja pakaroille. 

Vierailija
56/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika. Viisikymppisenä tuo ei ole enää ongelma.

Vierailija
57/57 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnsitkö sormen pimppiin ja peppureikään 😘

En.Oli vain katsomista ja hoito-ohjeet.. Kun leikin yleislääkäriä keksivät aina  vain pyllyyn liittyviä vaivoja. Kait oli heistä jännittävempää.