Mitä tarkoittaa Palkkatuki
Joo, hain netistä tietoa, mutta siellä vain kerrotaan paljonko valtio maksaa palkastani työnantajalle. Ei mitään siitä, miksi tätä käytetään. Joo, vaikeasti työllistyviin... Olenko vaikeasti työllistettävä? Varmaan olen, koska olen 58 vuotias, kaupallinen koulutus ajalta paavo eli 1980-luvun lopulta. Tietokoneista en ymmärrä muuta kuin sähköpostin lukemisen ja seksikuvien katselun.
Minun pitäisi siis työllistyä markkinointialan yritykseen testien mukaan... Valtio maksaa osan palkastani työnantajalle, jos se mut työllistää. Mutta eihän kukaan tarvitse tämmöistä tolloa, joka unohtaa salasanat kerran viikossa...
Kommentit (6)
Ole varovainen, kun et työllisty, alkavat kohta ehdottelemaan yrittäjäksi ryhtymistä ja verkkokaupan perustamista kun osaat mennä kerran nettiin. Siitä 4 kk kurssille ja sitten tukirahalla firma pystyyn. Näin niitä tilastoja siivotaan. Kunnissa on aikamoinen ajojahti tämäntyyppisten työttömien häätämiseksi tilastoista.
Vierailija kirjoitti:
Se on harjoittelun uusi nimi. Työvoimapoliittinen lausunto työntää harjoittelutukea pomollesi vai sulle yleistuen.
Älä sekoita asioita. Insinööri saa insinöörin palkan, kirjanpitäjä kirjanpitäjän palkan. Tämä EI OLE HARJOITTELUA, se on erikseen sekopäille. Valtio maksaa normaalista palkasta, oliko se 60-80 prosenttia riippuen rajoittuneen työkykysi syistä.
Palkkatukea maksaa kunta työnantajalle, jos sellainen ottaa sinut töihin. Kyllä, vaikeasti työllistettävät harmaat pantterit ovat sen kohteina. Työnantaja maksaa palkastasi vain puolet, joten palkkatuki houkuttelee ottamaan uuden työntekijän halpuutetulla maksulla.
Viime käynnillä työvoimaviranomaisen pakeilla, hän kertoi, ettei palkkatukea enää ole siinä muodossa ja sillä nimellä mitä ennen. Ihme, ettei Työmarkkinatorin sivulle ole korjattu tätä tietoa.
Se on harjoittelun uusi nimi. Työvoimapoliittinen lausunto työntää harjoittelutukea pomollesi vai sulle yleistuen.