Pidätkö sinä pottaa päässä kun pyöräilet?
Mä pidän, kun puoliso pakottaa. Muuten se ei suostu pyöräilemään mun kanssa.
Vituttaa. Mä haluan pyöräillä niin että tukka saa rauhassa hulmuta tuulessa..Se typerä potta pilaa kaiken. Ja puoliso.
Muka haluaa vaan vaalia mua. Pelkkää kontrollointia, sanon minä.
Kommentit (187)
Pidän joo. Mun pyörä on vähän raskas hallita enkä niin sinut ole vielä käsijarrujenkaan kanssa. Lisäksi tiet ovat kuperia ja liejuisia, ei se mikään ihme olisi jos pyörä lähtisi joskus alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhden kerran kaatunut niin, että kypärä pelasti. Niin että käyn joo kypärää. Lenkillä nousee nopeus reippaasti yli 30km/h, joten jos jotain käy, niin kypäränkin kanssa sattuu. Ei viitti ottaa yhtään enempää riskiä kuin mitä jo on.
Tuollaista vauhtia jos vetelet julkisilla väylillä fillarillasi, niin olet turvallisuusriski muille kevyen liikenteen kulkijoille. Painu velodromille kiitämään, jos pitää veren maku suussa painaa lenkkiä.
Mä osaan kattoa että missä noi nopeudet on ok, kiitos vaan :) Täällä asuu sen verran vähän ihmisiä, että tilaa riittää. Kaikki ei asu kaupungissa.
Niin sinä kuvittelet. Mutta niillä muilla kulkijoilla ei ole silmiä selässä ja kerta se on ensimmäinen, kun törmäät johonkin koirantaluttajaan. Te pyörällä (ja rullasuksilla) kaahaavat setämiehet ovat liikenteen pahinta kastia.
Sun ongelma on ihan muu, kuin se potta. Onnea jatkoon, tarvitset sitä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.
Mielestäni pyöräilijöiden tulisi käyttää liikenteessä myös pelastusliivejä, koska ainahan voi pudota jäihin tai pudota pyörällä laiturilta - ainakin Turuus', olen nähnyt!
Lisäksi polkupyöräilijöiden pelastusliivipakko vähentäisi pyöräilyä ja parantaisi siten liikenneturvallisuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on pahoja itsetunto-ongelmia, kun nolostelee kypärää.
No, mieluummin hulmuavat hiukset kuin kallonmurtuma.
Kauniina ja huoliteltuna hautaan asti - se on mun motto. Pottaa en päähäni laita.
Mun isä, jonka kasvatusmetodesita voi olla montaa mieltä, kommentoi mulle kerran tätä kypäräasiaa näin:
"onko se sitten tyylikästä, jos oot aivovamman takia kuolaava idiootti?"
Käyttikö isi itse kypärää? Oliko piikkipippelispandexit aina jalassa pyöräillessä?
Sattuipa sopivasti silmiin tämä ketju. Tuttavani 23 v poika kaatui toissaviikonloppuna pyörällä, koomassa makaa, lääkärin mukaan hyvin epätodennäköistä, että palaa koskaan tajuihinsa, voi kuitenkin elää koneiden avustama. Kohta on vanhemmillaan vaikea päätös edessä, kytketäänkö irti. Toki vielä ei päätöstä tarvitse tehdä, lisää tutkitaan ja kalliiksi tulee. Lääkäri on suoraan sanonut, että jos olisi kypärää käyttänyt olisi selvinnyt rannemurtumalla, joka on päävammojen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kypärä on muuta kuin styroxlevy muovilla kuorrutettuna?
Useimmiten, joo. Kevyt, edullinen ja suojaava rakenne. Tai mun kypärässä on myös MIPS-suojaus, muovia sekin. Mutta mitä sen pitäisi olla, että sinulle kelpaisi?
Miksi te pottapäät ette pidä myös kyynär- ja polvisuojia? Niihinkin paikkoihin voi tulla peruuttamattomia vammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.
Arvaa kuin typerältä näytät kun pääsi on tohjona ?
Sulla ei tarvii olla iso vika kun se on sun korvien välissä 😉No se on mun pää sitten se. Joka tapauksessa en käytä pottaa vaikka mikä olisi. Pyöräile itse vain hyvillä mielin potta päässä vajaaälyiseltä ja rumalta näyttäen tukka lintassa. Aika näyttää kuinka käy.
Turvavyökin näyttää ihan vammaselta kun se pusertuu tosta tissien välistä. Ja tuntuu inhottavalle, kun se hiljakseen kiristyy ympärille. Käytän mä silti sitäkin. Mulle on oikeastaan ihan sama miltä jokin asia näyttää, jos se on halpa henkivakuutus. Käytän myös pelastusliivejä veneillessä, myös koiralla. Ja huomioliivejä metsästysaikana metsässä kulkiessa. Mitähän muuta.. turvakenkiä töissä, puutarhahanskoja ulkohommissa suojaamassa käsiä. Aika paljonkin käytän kaikkea rumaa ja typerän näköistä. Kumisaappaita tarvittaessa myös.
Vierailija kirjoitti:
Sattuipa sopivasti silmiin tämä ketju. Tuttavani 23 v poika kaatui toissaviikonloppuna pyörällä, koomassa makaa, lääkärin mukaan hyvin epätodennäköistä, että palaa koskaan tajuihinsa, voi kuitenkin elää koneiden avustama. Kohta on vanhemmillaan vaikea päätös edessä, kytketäänkö irti. Toki vielä ei päätöstä tarvitse tehdä, lisää tutkitaan ja kalliiksi tulee. Lääkäri on suoraan sanonut, että jos olisi kypärää käyttänyt olisi selvinnyt rannemurtumalla, joka on päävammojen lisäksi.
Yksi kaahari vähemmän maanteillä. Muille turvallisempaa kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhden kerran kaatunut niin, että kypärä pelasti. Niin että käyn joo kypärää. Lenkillä nousee nopeus reippaasti yli 30km/h, joten jos jotain käy, niin kypäränkin kanssa sattuu. Ei viitti ottaa yhtään enempää riskiä kuin mitä jo on.
Tuollaista vauhtia jos vetelet julkisilla väylillä fillarillasi, niin olet turvallisuusriski muille kevyen liikenteen kulkijoille. Painu velodromille kiitämään, jos pitää veren maku suussa painaa lenkkiä.
Mä osaan kattoa että missä noi nopeudet on ok, kiitos vaan :) Täällä asuu sen verran vähän ihmisiä, että tilaa riittää. Kaikki ei asu kaupungissa.
Niin sinä kuvittelet. Mutta niillä muilla kulkijoilla ei ole silmiä selässä ja kerta se on ensimmäinen, kun törmäät johonkin koirantaluttajaan. Te pyörällä (ja rullasuksilla) kaahaavat setämiehet ovat liikenteen pahinta kastia.
Mä olen nainen.
Ihmiset ei hirveesti täällä ulkoiluta koiriaan tossa maantiellä, kun on mukavampiakin paikkoja kävellä. Harvemmin edes näen ketään koiran kanssa, kun menen pyörälenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kypärä on muuta kuin styroxlevy muovilla kuorrutettuna?
Useimmiten, joo. Kevyt, edullinen ja suojaava rakenne. Tai mun kypärässä on myös MIPS-suojaus, muovia sekin. Mutta mitä sen pitäisi olla, että sinulle kelpaisi?
Jos vedän pari savusilakkarasiaa päällekkäin jeesusteipillä päähäni, niin ajaa ilmeisesti saman asian?
En pottaa mutta kypärää joo. Lasta kun olen kuljettanut pyörän istuimessa, niin tunsin että kuului tavallista vahvemmin asiaan pitää itselläkin kypärä päässä. Siitä jäi päälle, että yksinkin pyöräillessä tuntuisi hassulta olla ilman kypärää. Kaupassa saatan piipahtaa irrottamatta kypärää välissä. Voisin mä jossain maalla mennä romanttisesti hameenhelmat ja hiukset liuhuen. :D
Vierailija kirjoitti:
En pidä pottaa, mutta kypärää kylläkin. Samoin puolisoni käyttää kypärää pyöräillessään. Sen tarkemmin yksityiskohtiin menemättä, ilman kypärää puolisoni olisi kuollut pyöräilyonnettomuudessa ja minä olisin jäänyt leskeksi kolmen lapsen kanssa 35-vuotiaana.
Yleensä leskeksi päästään. Ei tarvitse erota ja saa vielä eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se lääkäri tuonkin tietää? Yleensä pyöräilijä kuolee vakavassa kolarissa kypärästä huolimatta, mutta nyt joku olisikin selvinnyt edes ilman aivotärähdystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne koirantaluttajat voivat olla vaikeita havaita. Se fleksi ei erotu kovin helposti kadun asfaltista, kun taluttaja on jalkakäytävällä toisella puolen katua ja koira toisella puolen toisella jalkakäytävällä. Autoilijat ei sitä ainakaan huomaa. Onneksi olin tuolloin kävellen liikkeellä. -ohis-
Vierailija kirjoitti:
Tietysti käytän kypärää, kun välitän terveydestäni.
Syötkö kuinka paljon rasvaisia ja makeita roskaruokia? Poltatko? Kuinka paljon ryystät alkoholia? Välität terveydestäsi - älä jaksa jeesustaa.
Jos aletaan pottaa pitämään villarilla ajaessa niin jo kohta vaaditaan jalkamiehillekkin.
Minä olen sitä vuosikertaa että mopolla ja raksalla riitti lippalakki, eli ei potalle.
Mun isä, jonka kasvatusmetodesita voi olla montaa mieltä, kommentoi mulle kerran tätä kypäräasiaa näin:
"onko se sitten tyylikästä, jos oot aivovamman takia kuolaava idiootti?"