Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö sinä pottaa päässä kun pyöräilet?

Vierailija
25.05.2023 |

Mä pidän, kun puoliso pakottaa. Muuten se ei suostu pyöräilemään mun kanssa.
Vituttaa. Mä haluan pyöräillä niin että tukka saa rauhassa hulmuta tuulessa..Se typerä potta pilaa kaiken. Ja puoliso.
Muka haluaa vaan vaalia mua. Pelkkää kontrollointia, sanon minä.

Kommentit (187)

Vierailija
81/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kypärä on muuta kuin styroxlevy muovilla kuorrutettuna?

Useimmiten, joo. Kevyt, edullinen ja suojaava rakenne. Tai mun kypärässä on myös MIPS-suojaus, muovia sekin. Mutta mitä sen pitäisi olla, että sinulle kelpaisi?

Jos vedän pari savusilakkarasiaa päällekkäin jeesusteipillä päähäni, niin ajaa ilmeisesti saman asian?

Anna mennä vaan, niin onpahan pääsi edes jotenkin suojattu, eikä tarvitse hävetä pyöräilykypärän käyttämistä.

Tai siitä suojauksesta en ole niin varma, mutta toisaalta ei sulla ilmeisesti mitään suojattavaakaan ole.

Vierailija
82/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se lääkäri tuonkin tietää? Yleensä pyöräilijä kuolee vakavassa kolarissa kypärästä huolimatta, mutta nyt joku olisikin selvinnyt edes ilman aivotärähdystä.

Niin joo, kenellekään ei ole ikinä tullut mieleen vertailla pyöräilyonnettomuuksia kypärän käytön/käyttämättömyyden mukaan. Siis niin, että lääkäreillä olisi jotain pohjaa arvoida vammojen vakavuutta / mahdollisuutta että kypärä olisi pelastanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa sopivasti silmiin tämä ketju. Tuttavani 23 v poika kaatui toissaviikonloppuna pyörällä, koomassa makaa, lääkärin mukaan hyvin epätodennäköistä, että palaa koskaan tajuihinsa, voi kuitenkin elää koneiden avustama. Kohta on vanhemmillaan vaikea päätös edessä, kytketäänkö irti. Toki vielä ei päätöstä tarvitse tehdä, lisää tutkitaan ja kalliiksi tulee. Lääkäri on suoraan sanonut, että jos olisi kypärää käyttänyt olisi selvinnyt rannemurtumalla, joka on päävammojen lisäksi.

Mistähän se lääkäri tuonkin tietää? Yleensä pyöräilijä kuolee vakavassa kolarissa kypärästä huolimatta, mutta nyt joku olisikin selvinnyt edes ilman aivotärähdystä.

Ei sen kolarin tarvitse olla kovin vakava. Sisaren lapsi kaatui pyörällä aika pienessä vauhdissa, muita osapuolia ei ollut. Kypärä meni tuhannen päreiksi, mutta pää selvisi ehjänä. Oli tarkkailussa yön yli ja selvisi kipsillä kädessä ja hyvin laajalla asfaltti-ihottumalla. Ilman kypärää olisi pääkin ollut hajalla. Oman teinin kanssa ei tarvinnut tuon jälkeen keskustella, käytetäänkö kypärää vai ei pyöräillessä, käytti ihan ilman kehoituksia.

Vierailija
84/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.

Mielestäni pyöräilijöiden tulisi käyttää liikenteessä myös pelastusliivejä, koska ainahan voi pudota jäihin tai pudota pyörällä laiturilta - ainakin Turuus', olen nähnyt!

Lisäksi polkupyöräilijöiden pelastusliivipakko vähentäisi pyöräilyä ja parantaisi siten liikenneturvallisuutta!

Pelastusliivit suojaisivat myös tehokkaasti kylkiluita mahdollisessa kaatumistilanteessa!

Käyttäväthän enduropyöräilijätkin rinta- ja selkäpanssareita...

Vierailija
85/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne suojaa aivoja, joilla sellaiset on. 

Näin sanovat lampaat jotka eivät uskalla pyöräillä ilman pottaa, koska säännöt!!!

Kuinka paljon näitä pottia käytetään? Mä en ole ikinä nähnyt yhtäkään kenelläkään. En lampailla enkä muilla nisäkkäillä.

Vierailija
86/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aletaan pottaa pitämään villarilla ajaessa niin jo kohta vaaditaan jalkamiehillekkin.

Minä olen sitä vuosikertaa että mopolla ja raksalla riitti lippalakki, eli ei potalle.

Tämä se enää puuttuukin, että kävelykypäräpakko kaikille. Sitten ei tarvitse enää ovesta ulos astua.

Vierailija
87/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä naamalla ei voi syyttää pyöräilykypärää siitä että koirat ja pienet lapset säikkyvät. Pottaa en pidä päässäni mutta kypärää pidän. Ainakin silloin kun fillaroin. Tai laskettelen - eri kypärää kuitenkin.

Vierailija
88/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aletaan pottaa pitämään villarilla ajaessa niin jo kohta vaaditaan jalkamiehillekkin.

Minä olen sitä vuosikertaa että mopolla ja raksalla riitti lippalakki, eli ei potalle.

Miksei kypäräpakkoa vaadita autoilijoille?

Tilastollisesti suhteessa onnettomuusmääriin auto-onnettomuuksissa tulee nimittäin vuosittain enemmän päävammoja kuin polkupyöräonnettomuuksissa!

Autolla tyypillinen tilanne on risteyskolari, jossa auto A osuu toisen auton B kylkeen ja B-auton kuljettaja rikkoo kallonsa sivuikkunaan.

Vierailija
89/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.

Mielestäni pyöräilijöiden tulisi käyttää liikenteessä myös pelastusliivejä, koska ainahan voi pudota jäihin tai pudota pyörällä laiturilta - ainakin Turuus', olen nähnyt!

Lisäksi polkupyöräilijöiden pelastusliivipakko vähentäisi pyöräilyä ja parantaisi siten liikenneturvallisuutta!

Pelastusliivit suojaisivat myös tehokkaasti kylkiluita mahdollisessa kaatumistilanteessa!

Käyttäväthän enduropyöräilijätkin rinta- ja selkäpanssareita...

On hiukan eri tilanne ajaa satasta mäntyyn kun villarilla kepsahtaa pientareelle.

t. Kahdesti päitsilän kiertänyt.

Vierailija
90/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä naamalla ei voi syyttää pyöräilykypärää siitä että koirat ja pienet lapset säikkyvät. Pottaa en pidä päässäni mutta kypärää pidän. Ainakin silloin kun fillaroin. Tai laskettelen - eri kypärää kuitenkin.

Itse en aio käyttää kypärää pyöräillessäni vastakaan, ainakaan siviilissä ja rauhan aikana!

Vierailija
91/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kypäräpakkoa vaadita autoilijoille?

Tilastollisesti suhteessa onnettomuusmääriin auto-onnettomuuksissa tulee nimittäin vuosittain enemmän päävammoja kuin polkupyöräonnettomuuksissa!

Autolla tyypillinen tilanne on risteyskolari, jossa auto A osuu toisen auton B kylkeen ja B-auton kuljettaja rikkoo kallonsa sivuikkunaan.

Äläs nyt. Liika Logiikka sekoittaa potan käyttäjien päät.

Vierailija
92/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, kenellekään ei ole ikinä tullut mieleen vertailla pyöräilyonnettomuuksia kypärän käytön/käyttämättömyyden mukaan. Siis niin, että lääkäreillä olisi jotain pohjaa arvoida vammojen vakavuutta / mahdollisuutta että kypärä olisi pelastanut.

Tuskin sille lääkärille on mitään tarkkaa kuvausta onnettomuudesta tullut poliisilta. Hän vain katsoi, mikä on potilaan nykykunto ja heitti sitten huolimattoman kommentin oman kypäräetiikkansa pohjalta.

Vierailija
93/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se enää puuttuukin, että kävelykypäräpakko kaikille. Sitten ei tarvitse enää ovesta ulos astua.

Se on tätä nykyajan lällykehitystä ja kävelykypäräpakko olisi aivan luonnollinen seuraava kehitysaskel.

Eihän nykyään myydä edes tulitikkuja alle 18-vuotiaille!

Itse lämmitin saunan ja vinttasin vedet pihakaivosta valmiiksi kahdeksanvuotiaana, kun vanhempani tulivat lauantaina töistä! Ja se oli ihan normaalia silloin!

Vasta hiljattain kirjoittivat lehdet jonkun äidin saaneen käräjillä sakot jätettyään kymmenvuotiaan tytön hetkeksi yksin kotiinsa! Kutsunnoissa kuulemmä hylätään kolmasosa pojista, kun ne ovat liian huonokuntoisia, tyhmiä tai rikollisia armeijaan! Merkit ovat kiistämättömät, kansakuntamme tulee tuhoutumaan... 

Vierailija
94/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne suojaa aivoja, joilla sellaiset on. 

Liikenteessä on syytä olla hereillä eikä luottaa kypärän luomaan keinotekoiseen turvallisuuden tunteeseen. Onko sinulla myös kämmenet, kyynärpäät ja polvet suojattu mahdollisen kaatumisen varalta?

Suuremmassa vaarassa pyöräillessä ovat ne, joiden on pakko näprätä kännykkää yhdellä tai kahdella kädellä samalla kun polkevat eteenpäin. Pyöräilijän kannattaa aina kunnioittaa autoa, sillä niiden kuljettajilla on enemmän suojaavaa metallia ympärillä sekä huomioida arvaamattomat jalankulkijat, joista osa ei ymmärrä miten oikeanpuoleinen liikenne toimii.

Vierailija
95/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sitä wc:ssä

Vierailija
96/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en aio käyttää kypärää pyöräillessäni vastakaan, ainakaan siviilissä ja rauhan aikana!

Mainostivat aikoinaan jotakin mankelia iskulauseella: "Vain pakki puuttuu!"

Itselläni on kyllä satunnaisesti pyöräillessä pakki mukana, mutta kypärää ( m/55 ) en ole pyöräillessä käyttänyt 70-luvun jälkeen! On se kyllä peltikaapin päällä tallella muistoesineenä. Myöskään uudempaa, komposiittikypärää en ole pyöräillessä tullut käyttäneeksi ja harvemmin enää muutenkaan...

Vierailija
97/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se on arjen eleganssia. Suomalaiset kun sikapossuuntuvat muutenkin huimaa vauhtia ja siihen vielä potat päähän kaikille, niin avot! Toivo on menetetty!

Vierailija
98/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako kohkata pyöräilykypäristä, kun skuuttikansa paahtaa tuolla täysiä luurit korvilla ja kuontalot hulmuten. Ovat tasan tarkkaan enemmän vaaraksi sekä itselleen että muilla kuin pyöräilijät.

Vierailija
99/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainostivat aikoinaan jotakin mankelia iskulauseella: "Vain pakki puuttuu!"

Itselläni on kyllä satunnaisesti pyöräillessä pakki mukana, mutta kypärää ( m/55 ) en ole pyöräillessä käyttänyt 70-luvun jälkeen! On se kyllä peltikaapin päällä tallella muistoesineenä. Myöskään uudempaa, komposiittikypärää en ole pyöräillessä tullut käyttäneeksi ja harvemmin enää muutenkaan...

Pakki on ihmisellä aina mukana. Joskus myös sekaisin.

Vierailija
100/187 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina kypärä päässä kun kirkolle pyöräilen. Väliin laitan kortonkin varuksi ettei tyhmän geenit jatkuisi jos sattuu huolimaton  puskanainti kohalle.