Pidätkö sinä pottaa päässä kun pyöräilet?
Mä pidän, kun puoliso pakottaa. Muuten se ei suostu pyöräilemään mun kanssa.
Vituttaa. Mä haluan pyöräillä niin että tukka saa rauhassa hulmuta tuulessa..Se typerä potta pilaa kaiken. Ja puoliso.
Muka haluaa vaan vaalia mua. Pelkkää kontrollointia, sanon minä.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuipa sopivasti silmiin tämä ketju. Tuttavani 23 v poika kaatui toissaviikonloppuna pyörällä, koomassa makaa, lääkärin mukaan hyvin epätodennäköistä, että palaa koskaan tajuihinsa, voi kuitenkin elää koneiden avustama. Kohta on vanhemmillaan vaikea päätös edessä, kytketäänkö irti. Toki vielä ei päätöstä tarvitse tehdä, lisää tutkitaan ja kalliiksi tulee. Lääkäri on suoraan sanonut, että jos olisi kypärää käyttänyt olisi selvinnyt rannemurtumalla, joka on päävammojen lisäksi.
Mistähän se lääkäri tuonkin tietää? Yleensä pyöräilijä kuolee vakavassa kolarissa kypärästä huolimatta, mutta nyt joku olisikin selvinnyt edes ilman aivotärähdystä.
Voi hyvänen aika, mietipäs, että mistähän lääkärit tietää. Ai niin, ethän sinä osaa miettiä kun sinulla ei ole aivoja.
Kyllä. Yksi kallonmurtuma riitti. Muut tehköön kuten parhaaksi näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.
Arvaa kuin typerältä näytät kun pääsi on tohjona ?
Sulla ei tarvii olla iso vika kun se on sun korvien välissä 😉No se on mun pää sitten se. Joka tapauksessa en käytä pottaa vaikka mikä olisi. Pyöräile itse vain hyvillä mielin potta päässä vajaaälyiseltä ja rumalta näyttäen tukka lintassa. Aika näyttää kuinka käy.
Ei se sun ruumiskaan hyvältä arkussa näytä, kun kallo on murtunut. Suurimmat veret ehkä ehditty pestä tukasta pois. Tai, tuo on se minusta se parempi vaihtoehto. Voi sitä vaikka neliraajahalvaantua myös. Että kukahan se on vajaaälyinen tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se lääkäri tuonkin tietää? Yleensä pyöräilijä kuolee vakavassa kolarissa kypärästä huolimatta, mutta nyt joku olisikin selvinnyt edes ilman aivotärähdystä.
Niin joo, kenellekään ei ole ikinä tullut mieleen vertailla pyöräilyonnettomuuksia kypärän käytön/käyttämättömyyden mukaan. Siis niin, että lääkäreillä olisi jotain pohjaa arvoida vammojen vakavuutta / mahdollisuutta että kypärä olisi pelastanut.
Tuskin sille lääkärille on mitään tarkkaa kuvausta onnettomuudesta tullut poliisilta. Hän vain katsoi, mikä on potilaan nykykunto ja heitti sitten huolimattoman kommentin oman kypäräetiikkansa pohjalta.
Niin... Poliisiko ne vammatkin tarkisti ja kertoi ne lääkärille? Jos päässä oli vamma alueella, jota kypärä suojaa, niin tarkoitat, että lääkäri ei osaisi arvioida olisiko kypärä todennäköisesti pelastanut?
Avopäin ympärivuotisesti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne suojaa aivoja, joilla sellaiset on.
Liikenteessä on syytä olla hereillä eikä luottaa kypärän luomaan keinotekoiseen turvallisuuden tunteeseen. Onko sinulla myös kämmenet, kyynärpäät ja polvet suojattu mahdollisen kaatumisen varalta?
Suuremmassa vaarassa pyöräillessä ovat ne, joiden on pakko näprätä kännykkää yhdellä tai kahdella kädellä samalla kun polkevat eteenpäin. Pyöräilijän kannattaa aina kunnioittaa autoa, sillä niiden kuljettajilla on enemmän suojaavaa metallia ympärillä sekä huomioida arvaamattomat jalankulkijat, joista osa ei ymmärrä miten oikeanpuoleinen liikenne toimii.
Olen pannut merkille selkeän korrelaation: Mitä värikkäämpi ja monivaihteisempi polkupyörä ja mitä värikkäämpi ja tiukempi vaatetus pyöräilijällä on, sitä huonommin ja varomattomammin se liikenteessä käyttäytyy!
Useimmiten näillä on kypärätkin ja ne näyttävät luulevan sen tekevän ne kuolemattomiksi!
Avopäin ympärivuotisesti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne suojaa aivoja, joilla sellaiset on.
Liikenteessä on syytä olla hereillä eikä luottaa kypärän luomaan keinotekoiseen turvallisuuden tunteeseen. Onko sinulla myös kämmenet, kyynärpäät ja polvet suojattu mahdollisen kaatumisen varalta?
Kämmenet yleensä. Mutta asfaltti-ihottuma on aika paljon eri juttu kuin kallonmurtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi pyöräilykypärää päähäni. Näyttää NIIIIIIN pelleltä. Naurattaa jo ajatus, jos sanoisin tämän ääneen eräälle kaverille... hän vetäis herneet nenään saman tien, kun itse pyöräilee aina leuka pitkällä potta päässä ja näyttää - typerältä.
Sulla ei tarvii olla iso vika kun se on sun korvien välissä 😉No se on mun pää sitten se. Joka tapauksessa en käytä pottaa vaikka mikä olisi. Pyöräile itse vain hyvillä mielin potta päässä vajaaälyiseltä ja rumalta näyttäen tukka lintassa. Aika näyttää kuinka käy.
Ei se sun ruumiskaan hyvältä arkussa näytä, kun kallo on murtunut. Suurimmat veret ehkä ehditty pestä tukasta pois. Tai, tuo on se minusta se parempi vaihtoehto. Voi sitä vaikka neliraajahalvaantua myös. Että kukahan se on vajaaälyinen tässä.
Irrelevantti argumentti!
Harvemmin on meilläpäin enää peijaisissa arkku auki. Muistuu mieleen setäni, joka kevättalvella -44 tuotiin kotiin kirstussa. Kannessa oli lappu: "Ei saa avata!" Oli saanut osuman pyccän heittimen kranaatista...
Vierailija kirjoitti:
On hiukan eri tilanne ajaa satasta mäntyyn kun villarilla kepsahtaa pientareelle.
t. Kahdesti päitsilän kiertänyt.
Kieltämättä. Mutta kyllä fillarillakin voi kolauttaa päänsä vaikka asfalttiin tai auton kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrelevantti argumentti!
Harvemmin on meilläpäin enää peijaisissa arkku auki. Muistuu mieleen setäni, joka kevättalvella -44 tuotiin kotiin kirstussa. Kannessa oli lappu: "Ei saa avata!" Oli saanut osuman pyccän heittimen kranaatista...
Ei se siinä mielessä ole, että sen tarkoitus on osoittaa, miten naurettavaa on olla käyttämättä kypärää siksi, että tukka menee huonosti tms.
En pidä pottaa.
Pidätkö päässä vauvan ruokalappua?
Pidätkö päässä vaippaa?
Pidän päässä kypärää. Yksikään vaihtoehdoista ei ole yhtä mukava päässä.
Kaksi työkaveria on törmännyt pahasti autoon töihin pyörräillessään. Toisella tuli paha kallovamma, arvaa oliko se jolla oli kypärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrelevantti argumentti!
Kun oli töissä valokuva-arkistossa käsittelen mm. 1940-luvun sota-ajan valokuvia, niin siellä oli yksi mustavalkoinen valokuva Ilomantsissa pommituksessa tuhoutuneesta rakennuksesta. Valokuvan ottaja oli kirjoittanut tuon tuhoutuneen talon alle tekstin "pyccän työtä". Sitä samaa he ovat tehneet viime vuosina etenkin Ukrainan suunnalla.
Miksi ne pyöräilykypärät ovat KAIKKI niin kauhean rumia? Suorastaan järkyttäviä. Eikö voida keksia saman suojan antavaa mutta vähän nätimmän näköisiä. Ihan oksettaa kun näkee taviksilla noita. Kilpapyöräilijät voivat pitää kuinka rumia vain, se ei minua häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka tulevat kauppaan pyöräilykypärä päässä... hävetys.
Paljonko sulla on ikää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrelevantti argumentti!
Ei se siinä mielessä ole, että sen tarkoitus on osoittaa, miten naurettavaa on olla käyttämättä kypärää siksi, että tukka menee huonosti tms.
Ruotsalaiset ovat kehittäneet oman mallinsa näille tukka menee huonosti tyypeille https://hovding.com/
Ja avoimia ruumisarkkuja on yhä ortodoksissa hautajaisissa. Heitä on alle prosentti tämän maan asukkaista.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilevä tikkujalkainen ja -perseinen mies potta päässä, jalassa pyöräilyshortsit, joissa pieni piikkipippeli sojottaa. Karmea näky!!!!
Pyöräilyshortsit pitäis kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pyöräilykypärät ovat KAIKKI niin kauhean rumia? Suorastaan järkyttäviä. Eikö voida keksia saman suojan antavaa mutta vähän nätimmän näköisiä. Ihan oksettaa kun näkee taviksilla noita. Kilpapyöräilijät voivat pitää kuinka rumia vain, se ei minua häiritse.
Nyt kyllä pakko kysyä, minkä näköinen olisi sitten hyvä? Niitä on ties minkä värisinä ja kuvioisina. Vai muotoko niissä häritsee?
Vierailija kirjoitti:
Olet herkkävatsaisin ihminen, josta olen koskaan kuullut.
Pidän pottaa päässä, koska en ole itsekäs, enkä halua että kusi päästäni lentää muiden päälle kuten sinulla käy.😅
Tämä mennee vesiliikenteen puolelle?
Skuutit löytyvät purjealuksista!