MTV: Sähköautojen eliniästä tehtiin huolestuttava havainto - lyhyempi kuin polttomoottoriautoilla
"Vuosina 2013-2022 rekisteröidyistä polttomoottoriautoista käytöstä on poistunut 5,2 prosenttia. Samassa ajassa 6,6 prosenttia sähköautoista on siirtynyt ajasta ikuisuuteen."
Lyhyempi elinikä tarkoittaa mm. suuremmat valmistuspäästöt/käyttövuosi. Erityisesti akun osalta joka melko saastuttava valmistaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkoautojen-eliniasta-tehtiin-huol…
Kommentit (301)
Sähkökotterot ovat puhdasta paskaa.
Synteettiset uudet kehitetyt polttoaineet ovat päästöttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yli 25% suurempi osuus sähköautoista poistuu liikenteestä pikatahtia verrattuna polttomoottoriin?
27% enemmän sähköautoja Se siitä ekologisuudesta.
No, itse kosken sähköautoon vasta, kun uusi akkuteknologia saadaan ulos. Nykyinen on ympäristöä kuormittaja ja kertakäyttöiseksi todella kallis vaihtaa.
2013-2022 rekisteröidyistä sähköautoista 1,4 prosenttiyksikköä enemmän poistui muonavahvuudesta verrattuna muihin käyttövoimiin ja siitä seuraa ... 27% lisäys ... millä perusteella?
1,4 prosenttiYKSIKKÖÄ, mutta prosenteiss se tarkoita 27% eroa.
Esimerkiksi. Annella asuntolainan korko muuttui 1,2% 3,6 prosenttiin. Ero prosenttiyksiköissä on 2,4%, mutta ero prosenteissa on 200%.
Se ei kuitenkaan tarkoita että sähköautoja pitäisi valmistaa 27% enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan akkukorjausta edullisesti:
Yksittäisten akkumoduulien vaihtaminen vanhaan akkuun on aika turhaa touhua kun hetken päästä pitää olla vaihtamassa seuraavaa. Edes Tesla itse ei enää vaihda yksittäisiä moduuleita vanhaan akkuun.
Pötyä. Tesla nimenomaan vaihtaa itse kunnostamiaan akkuja, antaen niille takuun.
Ei jatkoon kirjoitti:
Kuolemanloukkuja ovat nämä sähköautot huonon paloturvallisuutensa vuoksi. Nyt kestävyydestäkin ilmenee huolestuttavia tietoja. Olen tuossa katsellut, kun naapuri lataa sähköautoaan joka yö parkkipaikan latauspisteestä. Ei taida hirveän pitkään yhdellä latauksella ajella. Huhhuh.
Siinähän kateellisena katselen öisin kun toinen lataa ilmaista sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisten akkumoduulien vaihtaminen vanhaan akkuun on aika turhaa touhua kun hetken päästä pitää olla vaihtamassa seuraavaa. Edes Tesla itse ei enää vaihda yksittäisiä moduuleita vanhaan akkuun.
Teslan akut ilmeisesti valetaan nykyään kauttaaltaan muoviin, eikä yksittäisiä moduuleita voida vaihtaa.
Pitää paikkansa vain Y:n 4680 kennoisissa rakenteellisissa akuissa.
Esim 3 ja karvalakki Y on 2170-kennoilla ilman valuja, tai CATLin prismaattisia LFP-kennoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan akut ilmeisesti valetaan nykyään kauttaaltaan muoviin, eikä yksittäisiä moduuleita voida vaihtaa.
Ja sä ajattelit että tämä olis niinkun Teslan idea? Että autolla ajetaan sata vuotta aina vaan akku vaihtamalla? Perus elektroniikkaahan se on. Maksimissaan 8v mitä takuu on, niin sillä kuuluu ihmisen ajaa. Sitten akkumateriaalit kierrätetään ja ostetaan uusi Tesla.
Hienoa. Kun autojen keski-ikä on nyt 13 vuotta, niin Teslan sopiva käyttöikä olisi 8 vuotta jos oikein ymmärsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps.ja jos haluaa purkaa niin noin 400 ruuvia irrotettava, plus poistettava massat.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon kirjoitti:
Kuolemanloukkuja ovat nämä sähköautot huonon paloturvallisuutensa vuoksi. Nyt kestävyydestäkin ilmenee huolestuttavia tietoja. Olen tuossa katsellut, kun naapuri lataa sähköautoaan joka yö parkkipaikan latauspisteestä. Ei taida hirveän pitkään yhdellä latauksella ajella. Huhhuh.
Tulevaisuudessa teen synteettistä polttoainetta ilmaisella sähköllä. Ei ole akku- ja lataushuolia
Elämme polttomoottorin, suihkumoottorin, sähkön, tietokoneiden ja kvanttifysiikan maailmassa. Olemme eläneet sitä jo 1920 luvulta lähtien. Eli mitään uutta ei ole tullut 100 vuoteen. Eikä ole tulossa. Koko maailman infran uusiminen saasteettomaksi ja päästöttömäksi maksaisi satoja biljoonia, eikä se ole tapahtumassa. Se mikä on tapahtumassa on jossain vaiheessa 3 maailmansota ja siinä palataan sitten taas 1920-luvulle vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon kirjoitti:
Tulevaisuudessa teen synteettistä polttoainetta ilmaisella sähköllä. Ei ole akku- ja lataushuolia
Saahan sitä haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon kirjoitti:
Kokeile vaikka komedian tekemistä mieluummin kun tunnut vitsimiehiä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Niin nyt kai polttiksilla ajetaan joku 20 vuotta. Ehkä kaikkien kannalta parempi jos autokanta nuorenisi.
Polttiksilla on ajeltu jo 1700 lopulta lähtien. Ja tullaan edelleen ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon kirjoitti:
Mikä se sellainen utopistinen paikka on, jossa kaikki on ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
Itse ajelen edelleen diesel corollalla 07. Mittarissa nyt 480 000 km.
ja ei mitään ongelmia. ei lainanhoitokuluja, ei kaskoa. ja jos hajoaa voin ostaa uuden käteisellä.
Aika halpaa kyytiä. kuluttaakin vain noin alle 4 l /100km.
Aika paljon jää rahaa muuhun :)
Mihin käytät sen rahan. Itse koen että autoon on kiva laittaa rahaa ja saan kunnon autosta mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä merkitystä jos auton akku on finaalissa siinä vaiheessa kun autolla ajettu 300 000 km?
Onko tuo susta jotenkin erityisen paljon sitten?
Meidän pikkuinen Clio on just nyt huollossa noiden lukeminen tultua täyteen, viisi vuotta kesti.
Ja tarkoitus olisi, että tuo auto kestää vielä vähintään toiset viisi.
Juu, ihan varmasti joku ajaa tuollaisella puukengällä 60tkm vuodessa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. Tesla nimenomaan vaihtaa itse kunnostamiaan akkuja, antaen niille takuun.
Ei ainakaan tuon sähköautokorjaajan mukaan.
"Tesla yritti moduulinvaihtoja, mutta lopetti sen tekemisen jo vuosia sitten, koska eivät saaneet sitä ilmeisesti toimimaan. Tesla kyllä uudelleenvalmistaa akkuja, mutta ei moduuleja vaihtamalla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ei mitään ongelmia. ei lainanhoitokuluja, ei kaskoa. ja jos hajoaa voin ostaa uuden käteisellä.
Mihin käytät sen rahan. Itse koen että autoon on kiva laittaa rahaa ja saan kunnon autosta mielihyvää.
Omaan hyvinvointiin/matkustelen paljon. Itse en saa mitään mitään mielihyvää autosta.
Naisetki tuntuu tykkäävän asenteesta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan edullisella autolla että rahat riittää lentoharrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat saada mielihyvää myös patologisesta valehtelusta.
Miksi ei ole turvallinen? Kerro toki lisää, älä kiertele.