Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?!? Oikeesti ärsyttävää!

N58
23.05.2023 |

Sanotaan, että ikääntymisen aiheuttama aineenvaihdunnan hidastuminen olisi myytti, mutta minä-en-laihdu, vaikka liikun paljon eri sykealueilla, olen aina syönyt terveellisesti (olen todellakin perehtynyt asiaan), en käytä alkoholia ja juon vettä reilusti.

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson sun ikää niin tiedän jo siitä että liian vähän hyviä rasvoja, liikaa hiilaria, liikaa makeutus- ja lisäsineita.

Syö puhdasta ruokaa, einekset ja valmisruuat pois. Kastikkeet pois, jugurtit, kiisselit yms pois. Leipä pois, jopa ruisleipä.

Höyrytettyjä/keitettyjä/uunissa calmistettuja vihanneksia, papuja, tofua ja kalaa. Peruna ja pasta pois. Lautasella vain kasvis ja proteiini. Kasviksilla maha täyteen. Aiteekista vi-sibliniä (kuitulisä)

Eka kohta saattaa pitää paikkansa, vaikka Keventäjien mukaan nämä kunnossa. Makeutusaineita en voi saada mistään.

En käytä eineksiä. Syön hapanleipää kohtuudella, sillä se on erinomainen kuidun lähde.

Teen ruokani enimmäkseen AirFryerissä. Syön todella paljon kasviksia! Pavut eivät sovi ja inhoan tofua. Kalaa pyrin syömään kahdesti viikossa. Perunaa en syö, pastaa ehkä 2 dl kerran kuukaudessa. Lautasellani on yleensä proteiinia ja kasviksia.

Vi-Sibliniä en tarvitse, sillä vatsani toimii hiukan liiankin hyvin.

Oon miettinyt kyllä tuota leivän pois jättämistä, mut mietityttää, miten saan tarpeeksi energiaa liikuntaan ja mitä syön aamulla, kun kolesteroli on koholla, eikä puurot mene alas?! En uskalla mitään munakkaita vääntää joka päivä.

Ap

Heitä kuikkaa sillä AirFrayrerilla ja palaa ravitsemusoppien pariin.

Miksi? Heitänkö veks myös kiertoilmauunin? Ovat sama asia.

Ap

Vierailija
162/170 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei kannata kuunella näitä "syö vähemmän" -ohjeita. Minä tein min ja vähensin jatkuvasti syömistä kunnes en enää syönyt mitään ja löysin itseni sairaalasta tipassa. Sen sijaan kannattaa miettiä että kuinka tasapainoisesti ja monipuolisesti syö, saako tarpeeksi kaikkia ravintoaineita ja kuinka paljon liikkuu päivittäin ja kuluttaa energiaa.

Joo, siis terveys ja jaksaminen on mulla ihan prioriteetit, mut mietin lähinnä, miksei mulla toimi tää ikuinen hokema: "kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu."? Toimi nuorena, ei toimi enää.

Ap

Ehkä syöt liian vähän minkä takia kehosi on mennyt säästöliekille ja olet sen takia alkanut laihtumisen sijaan lihomaan kuten lääkärit ovat varoittaneet. Säästöliekillä Ihminen lakkaa kuluttamista energiaa ja sen sijaan keho pyrkii varastoimaan kaiken mahdollisen rasvan muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei kannata kuunella näitä "syö vähemmän" -ohjeita. Minä tein min ja vähensin jatkuvasti syömistä kunnes en enää syönyt mitään ja löysin itseni sairaalasta tipassa. Sen sijaan kannattaa miettiä että kuinka tasapainoisesti ja monipuolisesti syö, saako tarpeeksi kaikkia ravintoaineita ja kuinka paljon liikkuu päivittäin ja kuluttaa energiaa.

Joo, siis terveys ja jaksaminen on mulla ihan prioriteetit, mut mietin lähinnä, miksei mulla toimi tää ikuinen hokema: "kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu."? Toimi nuorena, ei toimi enää.

Ap

Laitatko esimerkin päivän syömisistä kellonaikoineen?

Vierailija
164/170 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti sen oon jo tehnytkin ketjun alkupuolella, mut tässä tämän päivän lista:

Klo 7.30 Ohuita jälkiuunileipäviipaleita 2 kpl, päällä 1 tl Oivariinia (oliiviöljy + merisuola) ja paistettu muna jaettuna leiville. Kuppi mustaa kahvia, iso lasi vettä, persikka.

klo 11 lautasellinen kypsiä ja raakoja kasviksia, n. 150g broilerinfilettä kastikkeessa (osuus ehkä 2 rkl). Lasi vettä.

klo 14 kuppi mustaa kahvia + 2 ohutta jälkiuuniviipaletta, 2 tl Oivariinia, 2 siivua 17% goudaa.

klo 17 lautasellinen sekasalaattia kastikkeena 1 tl hyvälaatuista oliiviöljyä, 150g naudan jauhelihapihvi 10% rasvaa.

Iso lasillinen vettä.

klo 19.30 2 rkl pähkinöitä.

Tämän päivän kulutus älykellon mukaan reilut 900 kcal.

Ap

Vierailija
165/170 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti sen oon jo tehnytkin ketjun alkupuolella, mut tässä tämän päivän lista:

Klo 7.30 Ohuita jälkiuunileipäviipaleita 2 kpl, päällä 1 tl Oivariinia (oliiviöljy + merisuola) ja paistettu muna jaettuna leiville. Kuppi mustaa kahvia, iso lasi vettä, persikka.

> hedelmän tilalle kasviksia ja leivän tilalle 2 hapankorppua, muna-pekoni aamiainen ois parempi tai turkkilainen jogurtti marjoilla. Paras olis skipata aamiainen kokonaan.

klo 11 lautasellinen kypsiä ja raakoja kasviksia, n. 150g broilerinfilettä kastikkeessa (osuus ehkä 2 rkl). Lasi vettä.

> mites rasva?

klo 14 kuppi mustaa kahvia + 2 ohutta jälkiuuniviipaletta, 2 tl Oivariinia, 2 siivua 17% goudaa.

> välipalat kokonaan pois

klo 17 lautasellinen sekasalaattia kastikkeena 1 tl hyvälaatuista oliiviöljyä, 150g naudan jauhelihapihvi 10% rasvaa.

Iso lasillinen vettä.

> aivan liian vähärasvainen ateria ja salaatti on lähinnä vettä eli kasviksia tilalle

> myös iltapala pois, syö nuo pähkinät ennemmin jälkiruokana

> unohda myös kalorien laskeminen, päivittäinen itsensä punnitseminen sen sijaan on tärkeää

Ap

Vierailija
166/170 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni jäi lainausten sisään joten tässä uudestaan

> hedelmän tilalle kasviksia ja leivän tilalle 2 hapankorppua, muna-pekoni aamiainen ois parempi tai turkkilainen jogurtti marjoilla. Paras olis skipata aamiainen kokonaan.

> mites rasva?

> välipalat kokonaan pois

Iso lasillinen vettä.

> aivan liian vähärasvainen ateria ja salaatti on lähinnä vettä eli kasviksia tilalle

> myös iltapala pois, syö nuo pähkinät ennemmin jälkiruokana

> unohda myös kalorien laskeminen, päivittäinen itsensä punnitseminen sen sijaan on tärkeää

Vierailija
167/170 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Iso lasillinen vettä.

Ap

Ongelma vaikuttaa olevan se että syöt liikaa hiilareita ja rasvoja. Vähenmä leivänsyöntiä, saat niistä vain tyhjiä kaloreita.

Vierailija
168/170 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson sun ikää niin tiedän jo siitä että liian vähän hyviä rasvoja, liikaa hiilaria, liikaa makeutus- ja lisäsineita.

Syö puhdasta ruokaa, einekset ja valmisruuat pois. Kastikkeet pois, jugurtit, kiisselit yms pois. Leipä pois, jopa ruisleipä.

Höyrytettyjä/keitettyjä/uunissa calmistettuja vihanneksia, papuja, tofua ja kalaa. Peruna ja pasta pois. Lautasella vain kasvis ja proteiini. Kasviksilla maha täyteen. Aiteekista vi-sibliniä (kuitulisä)

Minulla on ikää 50+. Liikunta kevyttä, työ välillä keskivertoa raskaampaa. Kcal tavoite 1570/pv.

Tähän kuuluu rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit! Valitettavasti ilman ei pärjää. On olemassa laskureita, jonka avulla oppii käyttämään oikealla tavalla. Itse punnitsen syömiseni, ei ole ongelmaa. Kuituja syön 25-29g/pv, juon vettä, silti joudun turvautumaan mainitsemaasi apteekin tuotteeseen. Käytän hyvin vähän esim. vehnäjauhoja. Perunaa syön harvoin. Suosin täysjyväriisiä ja pastaa. Paino putoaa 0,5-0,7kg/vko, on turvallista.

Voin syödä myös herkkuja, toki päivän muusta syönnistä pois. Sitten liikun enemmän, antaa anteeksi.

Vierailija
169/170 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikut paljon ja syöt terveellisesti, miksi sinun pitäisi laihtua? Tämähän tarkoittaa sitä, että olet terve ja sehän on pääasia :)

Jos kulutuksesi ja se miten paljon syöt on tasapainossa, niin kaikki on hyvin, eikä hoikemman vartalon ylläpito edes onnistu, ilman kauheeta rääkkiä.

Vierailija
170/170 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikut paljon ja syöt terveellisesti, miksi sinun pitäisi laihtua? Tämähän tarkoittaa sitä, että olet terve ja sehän on pääasia :)

Jos kulutuksesi ja se miten paljon syöt on tasapainossa, niin kaikki on hyvin, eikä hoikemman vartalon ylläpito edes onnistu, ilman kauheeta rääkkiä.

Joo, oon tyytyväinen nykyiseen terveydentilaani, mutta tokihan keskivartalolihavuus altistaa monille sairauksille. En revi stressiä laihtumisesta, mut ihmettelen painon junnaamista tällä ruokavaliolla ja liikunnan määrällä. Moni pitää liikuntatottumuksiani juuri kauheana rääkkinä, mut mulle se on elämäntapa. Liikun joka päivä jotenkin vähintään tunnin verran ja arkeni on muutenkin aktiivista. Jos pidän taukopäivän liikunnasta, on kulutukseni silti aina vähintään 500 kcal/pv. Minimisuositus on 230 kcal/pv. Askelia tulee jo työpäivän aikana lähes 8000, joten 10 000 askeleen päivätavoite täyttyy helposti.

Syön siis terveellisesti ja monipuolisesti, ja liikun paljon, mutta paino ei putoa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme