Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?!? Oikeesti ärsyttävää!

N58
23.05.2023 |

Sanotaan, että ikääntymisen aiheuttama aineenvaihdunnan hidastuminen olisi myytti, mutta minä-en-laihdu, vaikka liikun paljon eri sykealueilla, olen aina syönyt terveellisesti (olen todellakin perehtynyt asiaan), en käytä alkoholia ja juon vettä reilusti.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivartalolihavuus yhdistettynä verensokerin heittelyyn kertoo metabolisesta epätasapainosta. Tämän päivän hypoglykemia on huomisen diabetes, sanotaan. Tästä syystä alkaisin kiireesti kyttäämään niitä hiilihydraatteja, sekä niiden määrää että laatua.

Vierailija
102/170 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni perusteella sanon, etten usko kaloriajatteluun. Kaloreita on turha laskea. Ja liikunnasta kuntosali ei juuri laihduta. Juoksu ja hyötyliikunta kyllä laihduttaa. Syömällä jos haluaa laihtua niin keto varmaan tehokkain mutta terveellisintä kun vaihtaa kaikenmaailman margariinit ja muut rypsiöljyt voihin ja oliiviöljyyn. Keho tarvitsee rasvaa: kookosöljy hyvä myös kohtuudella. Vähentää leipää ja pastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samaa ongelmaa.

Paino nyt 90 kg 170 cm, 15 kg tippui viime vuonna, nyt ei millään. Olen laskenut kulutusta polarin kellolla, ja kaloreita 3 eri sovelluksella, mm. yazio ja fatsecret.

Nyt ostin tuollaisen Noom-sovelluksen kuurin 7 kuukaudeksi kun joku suositteli. Se määrittelee joka päivä kalorirajat joiden sisällä pitää pysyä jotta metabolia pysyy hyvänä. Olen syönyt liian vähän! Tuon mukaan ei saisi syödä alle 1400 kcal. Liikuntejen kanssa minun pitäisi syödä 1900 kcal mikä tuntuu todella vaikealta!

Liikun myös paljon, noin 2-5 tuntia liikuntapäivinä ja yritän saada 13 000 askelta päivässä.

Minulla on kilpirauhanen poistettu mikä vaikuttaa(on ollut vajaalla pari vuotta, ensi kuussa kontrolli) sekä pari muuta hormonaalista ongelmaa.

Nää taitaa aika isosti olla loppujen lopuksi aktiivisuus-kysymyksiä, itse ei tarvitse erikseen kauheasti urheilla kun tulee töissä rehkittyä, lomilla tulee loikoilun lisäksi kuitenkin aika 20-30 kilometriä askelia. Ehkä hoikkana, kaloreita laskematta, pysyvät loppujen lopuksi vain ne jotka eivät malta olla koskaan paikoillaan.

Vierailija
104/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivartalolihavuus yhdistettynä verensokerin heittelyyn kertoo metabolisesta epätasapainosta. Tämän päivän hypoglykemia on huomisen diabetes, sanotaan. Tästä syystä alkaisin kiireesti kyttäämään niitä hiilihydraatteja, sekä niiden määrää että laatua.

Ap täällä: todellakin samaa mieltä! Oon miettinyt asiaa paljonkin. Onneksi en ole oikeastaan koskaan ollut höttöhiilareitten mussuttaja juuri verensokerin liian jyrkän nousun ja laskun takia. Aloitin tämän ketjun innoittamana pätkäpaaston ja syön runsaskuituista leipää pari siivua ainoastaan aamuisin. Sillä alkuun.

Vierailija
105/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Mitään muuta syytä ei ole. Kaikki muut syyt ovat tekosyitä.

Näinhän sitä tietysti aattelis, mut oon pitänyt ruokapäiväkirjaa nettisovelluksessa, ja sen mukaan jään kaloreissa reippaasti miinuksille.

Naurattikin, kun ohjelma ilmoitti 'olet kuluttanut liikunnalla tämän viikon aikana 4200 kcal, punnitse itsesi.' No, minähän tein työtä käskettyä ja kappas! Olin lihonut 0.5 kg!

Ap

Syöt varmasti ihan liian vähän ja yksipuolisesti.

Uskallatko yhtään avata edes yhden päivän aterioita? Vai onko tämä pelkkää tuollaista?

Aamiaiseksi pari ohutta jälkiuunipalaa, sipaisu Oivariinia, pari siivua 17 % juustoa, kasviksia, 4 krt viikossa keitetty kananmuna, kuppi kahvia, kiivi.

Lounas ja päivällinen: iso kipollinen ruokaisaa salaattia tai kanaa/kalaa/10 % jauhelihaa + kasviksia. Salaatissa hyvälaatuista oliiviöljyä. Kourallinen pähkinöitä.

Välipalaksi omena. Jos menen töistä suoraan kuntoilemaan, syön lisäksi aamiaisen tyylisesti.

Iltapalaksi marjoja, rahkaa ja maustamatonta jugurttia.

Ap

Ihan liian vähän! Salaattia lounaaksi JA päivälliseksi? Nyt oikeesti...

Liian vähän ruokaa ellet nyt sitten kilotolkulla kasviksia vedä.

Vierailija
106/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on fakta , että ap huijaat nyt kyllä jollakin tavalla itseäsi. Muuten tuo ei ole mahdollista painaa noin paljon.

Niin. En tunnista huijaamista. Ei ole järkeä itseään huijata. Tuosta painosta: oon aina painanut about 10 kg enemmän, kuin saman pituinen, ja samaan vaatekokoon mahtuva kanssasisar. Syytä ei kukaan ole osannut kertoa. Tässä alkuvuodesta lääkäri arvioi silmämääräisesti painoni 18 kiloa alakanttiin. Nauratti. Epikriisissä luki: 'ob lievä +'

Kuten alussa kerroin, olen kaappi. Hartiani ovat leveät, käsivarteni lihaksikkaat, pakarat ja reidet samoin. Olen silti ehdottomasti keskivartalolihava ja ihan jo terveydellisistä syistä haluaisin epätoivoisesti laihtua! En käsitä miten tästä painonpudottamisesta on tullut tällaista taistelua?!?

Vierailija
107/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on fakta , että ap huijaat nyt kyllä jollakin tavalla itseäsi. Muuten tuo ei ole mahdollista painaa noin paljon.

Onhan mahdollista. ap on laihduttanut vasta vähän aikaa. Hän kertoi miten hän nyt syö, ei miten hän söi silloin kuin lihoi. Samasta syystä hän on keskivartalolihavakin vielä nyt.

Vierailija
108/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samaa ongelmaa.

Paino nyt 90 kg 170 cm, 15 kg tippui viime vuonna, nyt ei millään. Olen laskenut kulutusta polarin kellolla, ja kaloreita 3 eri sovelluksella, mm. yazio ja fatsecret.

Nyt ostin tuollaisen Noom-sovelluksen kuurin 7 kuukaudeksi kun joku suositteli. Se määrittelee joka päivä kalorirajat joiden sisällä pitää pysyä jotta metabolia pysyy hyvänä. Olen syönyt liian vähän! Tuon mukaan ei saisi syödä alle 1400 kcal. Liikuntejen kanssa minun pitäisi syödä 1900 kcal mikä tuntuu todella vaikealta!

Liikun myös paljon, noin 2-5 tuntia liikuntapäivinä ja yritän saada 13 000 askelta päivässä.

Minulla on kilpirauhanen poistettu mikä vaikuttaa(on ollut vajaalla pari vuotta, ensi kuussa kontrolli) sekä pari muuta hormonaalista ongelmaa.

Nää taitaa aika isosti olla loppujen lopuksi aktiivisuus-kysymyksiä, itse ei tarvitse erikseen kauheasti urheilla kun tulee töissä rehkittyä, lomilla tulee loikoilun lisäksi kuitenkin aika 20-30 kilometriä askelia. Ehkä hoikkana, kaloreita laskematta, pysyvät loppujen lopuksi vain ne jotka eivät malta olla koskaan paikoillaan.

Kyllä. Ennen kilpirauhasen poistoa olin tuollainen hyperaktiivinen, en malttanut olla koskaan paikoillaan. Ei noussut paino vaikka en tarkkaillut syömisiä. Tein fyysistä työtä ja lisäksi harrastin liikuntaa. Kun kilppari poistettiin ja lääkitys oli päin mäntyä useamman vuoden, olin niin kipeä ja huonovointinen että sellainen aktiivisuus oli täysi mahdottomuus. Ei ihmekään että painoa tuli kun ei päässyt edes sängystä ylös. Nyt kun kilpparilääkitys on parempi niin ihan kuin olisin toinen ihminen, aivan ihanaa kun pystyy tekemään asioita! Voi että nautin! Painokin tippuu mutta se on sivuseikka, pääasia että alkaa saamaan elämäänsä takaisin.

Vierailija
109/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan mahdollista. ap on laihduttanut vasta vähän aikaa. Hän kertoi miten hän nyt syö, ei miten hän söi silloin kuin lihoi. Samasta syystä hän on keskivartalolihavakin vielä nyt.

No, en ole oikeastaan koskaan syönyt epäterveellisesti. En esim. pidä makeasta lainkaan. Olen syönyt samoin kuin nuorempana: tavallista kotiruokaa perunoineen, riiseineen ja pastoineen. Aina kuitenkin pienehköjä annoksia ja kasvisvoittoisesti. Nuorempana en lihonut. Liikkunutkin olen aina.

Ap

Vierailija
110/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneettinen lihavuus on räjähdysmäisesti yleistynyt ja siksi emme laihdu!

Vierailija
111/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto. Se on ainoa vastaus mutta et halua sitä kuulla.

Paasto🤣🤣

Vierailija
112/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. En tunnista huijaamista. Ei ole järkeä itseään huijata. Tuosta painosta: oon aina painanut about 10 kg enemmän, kuin saman pituinen, ja samaan vaatekokoon mahtuva kanssasisar. Syytä ei kukaan ole osannut kertoa. Tässä alkuvuodesta lääkäri arvioi silmämääräisesti painoni 18 kiloa alakanttiin. Nauratti. Epikriisissä luki: 'ob lievä +'

Kuten alussa kerroin, olen kaappi. Hartiani ovat leveät, käsivarteni lihaksikkaat, pakarat ja reidet samoin. Olen silti ehdottomasti keskivartalolihava ja ihan jo terveydellisistä syistä haluaisin epätoivoisesti laihtua! En käsitä miten tästä painonpudottamisesta on tullut tällaista taistelua?!?

Mistä olet lihakset saanu suuriksi?

Vierailija
113/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 149 cm pitkä 48 v nainen, laihdun vain jos syön 900 kaloria päivässä, sillä kalorimäärällä laihdun 500 grammaa/ viikko tahtia.

Liikuntapäivänä laihduttaessa saan syödä 1100-1200 kaloria jos treeni on rankka.

Olen laihduttanut 65 kg ja kilot poissa 7 vuotta jo.

Joten tiedän tasan tarkkaan kuinka kalorinkulutukseni menee.

Vierailija
114/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni perusteella sanon, etten usko kaloriajatteluun. Kaloreita on turha laskea. Ja liikunnasta kuntosali ei juuri laihduta. Juoksu ja hyötyliikunta kyllä laihduttaa. Syömällä jos haluaa laihtua niin keto varmaan tehokkain mutta terveellisintä kun vaihtaa kaikenmaailman margariinit ja muut rypsiöljyt voihin ja oliiviöljyyn. Keho tarvitsee rasvaa: kookosöljy hyvä myös kohtuudella. Vähentää leipää ja pastaa.

En allekirjoita tuota liikunta-ajatustasi. Minulla on älykello, joka kertoo jokaisen liikuntasuorituksen aikana kulutetut kalorit ja paljon muuta. Punttitreenissä kuluu 400 kcal tunnissa, kun samassa ajassa kävelylenkillä 350 kcal. Lihas kuulemma polttaa rasvaa levossakin. Siksi sitä suositellaan laihduttajillekin. Käyn salilla nykyään 2-3 krt viikossa ja treeniin sisältyy aina 30 minsan intervalli-tyyppinen aerobinen harjoite. Muina päivinä sit pyöräilen, kävelen ja vesijuoksen.

En käytä rypsiöljyä, vaan hyvälaatuista oliiviöljyä ja hiukan pähkinöitä. Oivariinin oliiviöljy-versiota sipaisen leivälle. Käytän kalaöljykapseleita päivittäin.

Kookosöljyä tai voita en uskalla käyttää hyperkolesterolemian takia.

Ap

Vierailija
115/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko päivittäisen kalorimääräsi näkyviin?

Tämä. Minä olen 50, ja laihtumista tapahtuu vasta, kun vuorokautinen kalorimäärä pysyy 800-1000/vrk. Ihan turha tulla kertomaan, että 1500 on minimi - paisun sillä kuin pullataikina. Liikuntana on koiralenkit 3 kertaa päivässä. Vähintään se 10 km tulee yhteensä.

Ostithan jo hauta-arkun?

Vierailija
116/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 149 cm pitkä 48 v nainen, laihdun vain jos syön 900 kaloria päivässä, sillä kalorimäärällä laihdun 500 grammaa/ viikko tahtia.

Liikuntapäivänä laihduttaessa saan syödä 1100-1200 kaloria jos treeni on rankka.

Viimeksi söit 1400 kcal/ pv jonkun valelääkärin ohjeille.

Vierailija
117/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: onnitteluni! Mä olen tullut myös siihen johtopäätökseen, että olemme tosi yksilöllisiä tässäkin. Luulen, et kunhan huolehdin monipuolisesta ravinnosta rasvoja unohtamatta, alan laihtua vasta, kun lasken päivittäistä kalorimäärää. Ainahan voi kokeilla. Jos ei toimi, täytyy miettiä uudelleen.

Ap

Vierailija
118/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta enemmän kuin syöt = laihdut. Se on niin yksinkertaista, ihan oikeasti. 

Vierailija
119/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että jostain muusta kuin sormijumpasta av:n lskivihaketjuissa. Sellainen paikka kuin kuntosali, ai, etkö ole ikinä kuullutkaan!?

Vierailija
120/170 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi niitä suuriksi, mut olen harrastanut kuntosalitreenaamista yli 30 vuotta. Lisäksi pyöräillyt paljon.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä