Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti lopetti yllättäen eikä ota enää vastaan

Vierailija
22.05.2023 |

Tosi surullista toisaalta.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla Kelan kuntoutuspsykoterapia kesken? Miten terapeutti voi toimia noin? Kertoiko syytä?

Ei ollut kelan terapeutti.

Ei siis tarjonnut Kelan tukemaa kuntoutuspsykoterapiaa? Kävit siellä omalla kustannuksella? Minkä suuntauksen terapeutti?

Kävin muutamasti maksavana asiakkaana.

Oli edullista.

Vierailija
42/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n tapauksessa kyse Kelan kuntotuspsykoterapiasta, tulee ottaa yhteys Kelaan. Myös taho jolta B-lausunto psykoterapiaa varten on tehty, on edelleen eräänlainen hoitotaho, jonne on asianmukaista olla yhteydessä.

Jos kyseessä on psyko- tai muu terapeutti jollain terveysasemalla, sellaisella on potilasasiamies.

Vain ei-terveydenhoitoalan tutkintoa omaava muu terapeutti ei ole kunnolla kenenkään valvonnassa. Aluehallintovirastoon voi olla kuitenkin yhteydessä.

Tietysti terapeutilla voi olla vakava sairaus tai elämänkriisi, mutta silti potilaille tiedottamisen ja korvaavan hoidon järjestämisen vastuu tulee delegoida jollekulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut terapeutilla. Mitä he tekevät siellä? Kuuntelevat? Miten se voi auttaa ketään ? 

Vierailija
44/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää ap:lle, mutta mä voin kuvitella monta syytä miksi terapeutti saattaisi tehdä noin yhtäkkiä. Burnout/masennus/ mikä vaan oma psyykkinen sairaus ottaa takapakkia, tulee syöpä tms ja jää sairauslomalle jaksamatta päätellä meneillään olevia jaksoja. Tai se syöpä tai muu tosi vakava sairaus tulee omalle lapselle tai vanhempi joutuu yhtäkkiä saattohoitoon. Joku mieletön aviokriisi. Joutunut onnettomuuteen, tai väkivaltarikoksen uhriksi. Voittanut 10 miljoonaa lotossa ja pimahtanut. Keksin lisääkin jos tahdot.

Kerroin jo syyn.

Vierailija
45/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti terapeutti ei lue palstaa.

Vierailija
47/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette selvitä itse omia ongelmianne? Tiedätte kuitenkin mistä elämänne ongelmat johtuvat. Turha siihen on sivullista terapeuttia raahata. Laihduttakaa, syökää terveellisesti, nukkukaa hyvin, opiskelkaa ammatti ja menkää töihin. Kaikki muu on mielisairautta.

Vierailija
48/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin.

Vierailija
49/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:n tapauksessa kyse Kelan kuntotuspsykoterapiasta, tulee ottaa yhteys Kelaan. Myös taho jolta B-lausunto psykoterapiaa varten on tehty, on edelleen eräänlainen hoitotaho, jonne on asianmukaista olla yhteydessä.

Jos kyseessä on psyko- tai muu terapeutti jollain terveysasemalla, sellaisella on potilasasiamies.

Vain ei-terveydenhoitoalan tutkintoa omaava muu terapeutti ei ole kunnolla kenenkään valvonnassa. Aluehallintovirastoon voi olla kuitenkin yhteydessä.

Tietysti terapeutilla voi olla vakava sairaus tai elämänkriisi, mutta silti potilaille tiedottamisen ja korvaavan hoidon järjestämisen vastuu tulee delegoida jollekulle.

Onko noin, myös vaikeissa sairastumisissa? Minä tiedän tällaisen tapauksen, ja homma vain loppui. Siinä sitten ihmeteltiin.

Vierailija
50/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette selvitä itse omia ongelmianne? Tiedätte kuitenkin mistä elämänne ongelmat johtuvat. Turha siihen on sivullista terapeuttia raahata. Laihduttakaa, syökää terveellisesti, nukkukaa hyvin, opiskelkaa ammatti ja menkää töihin. Kaikki muu on mielisairautta.

Typerä ajatus että itse voi ratkaista asiat kun ne ovat traumoja.

Vierailija
51/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin.

Toisaalta.

Vierailija
52/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vastuuton terapeutti. Luulisi, että nämä ihmiset ovat ammatillisesti niin verkostoituneita, että etsisivät ja ohjaisivat kollegalle - olipa lopettamisen syy mikä tahansa.

Vierailija
53/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyi eläkeläisiin. Niillä ne massit on.

Vierailija
54/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli joku joka on käynyt jonkin pikakurssin ja nimittänyt itsensä terapeutiksi, ei psykoterapeutti? Terapeutiksi itseään voi nimittää kuka tahansa, eikä niitä sido mitkään säännöt tai ammattietiikka. Ei ole vaitiolovelvollisuutta edes. Itse en menisi missään tilanteessa sellaiselle.

Vierailija
55/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vastuuton terapeutti. Luulisi, että nämä ihmiset ovat ammatillisesti niin verkostoituneita, että etsisivät ja ohjaisivat kollegalle - olipa lopettamisen syy mikä tahansa.

Puhui yhdestä toisesta terapeutista.

Vierailija
56/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli joku joka on käynyt jonkin pikakurssin ja nimittänyt itsensä terapeutiksi, ei psykoterapeutti? Terapeutiksi itseään voi nimittää kuka tahansa, eikä niitä sido mitkään säännöt tai ammattietiikka. Ei ole vaitiolovelvollisuutta edes. Itse en menisi missään tilanteessa sellaiselle.

Vuoden koulutus.

Vierailija
57/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuteillakin on oma elämä vastoinkäymisineen.

Odottamattomia asioita sattuu itse kullekin, esim. läheisen äkillinen vakava sairastuminen tai kuolema.

Itse en miettisi hetkeäkään sysäänkö kaikki työasiat sivuun, jos kohtaan suuren kriisin. Kaikki kyllä silloin jää. Force majeure.

Vierailija
58/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden terapeutin. On todella epävakaa ja sitoutumiskammoinen, yksi epävakaimmista ihmisistä ketä tiedän. Käy itsekin terapiassa. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä.

Hyvä terapeutti hoitaa myös itseään ja käy terapiassa ja/tai työnohjauksessa. Paremmat kengät hänellä on kuin sinulla.

Vierailija
59/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla ihan täysjärkinen?

Vierailija
60/111 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuteillakin on oma elämä vastoinkäymisineen.

Odottamattomia asioita sattuu itse kullekin, esim. läheisen äkillinen vakava sairastuminen tai kuolema.

Itse en miettisi hetkeäkään sysäänkö kaikki työasiat sivuun, jos kohtaan suuren kriisin. Kaikki kyllä silloin jää. Force majeure.

Normaali terapeutti ohjaa toiselle terapeutuille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme