Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa sitten turha terveyskeskuskäynti

Vierailija
22.05.2023 |

Atooppinen ihottuma paheni ja ajattelin, että ehkä terveyskeskuksesta olisi jotain hyötyä.

Joo, istuin ja katsoin vierestä kun kandi googlasi mitä Käypä hoito sanoo ja sitten luki sen ääneen. Totesi, että laita vain rasvaa ja kysyi mitä perusvoidetta käytän ja sanoi, että joo kuulostaa hyvältä. Olipa tosi paljon hyötyä. Ei todellakaan.

Kommentit (218)

Vierailija
81/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis minulla on tämä ihottuma naamassa ollut 1kk.

En jaksa enää. Harmittaa kun "elämä on ollut tauolla" kk ajan tämän takia. Käyn kyllä töissä, mutta sekin hävettää tosi paljon.

Vierailija
82/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä pääsin työterveydenhuollon kautta atooppisen ihoni kanssa ihotautispesialistille. Siinä ei kauaa nokka tuhissut kun asiantunteva lääkäri teki diagnoosin ja määräsi vahvat lääkitykset jotka tehosivatkin nopeasti. Vaikka työpaikkani on monella tapaa prseestä niin siitä täytyy antaa täysi tunnustus että työterveydenhuolto meillä on ensiluokkaista.

Sait hoidon oireisiin, et itse sairauteen.

Sekä että. Kannattaa pitää kiinni työpaikasta, jossa on kattava työterveyshuolto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä kokeillut ilman reseptiä saatavaa kehäkukkavoidetta, kannattaa kokeilla. Ainakin siskoni lapsi sai siitä avun vastaavaan. Myös homeopaatti voi auttaa. Mulla homeopaatti auttoi jopa kissan automatkapelkoon ja ummetukseen, ja ne pillerit oli edullisia eikä mitään haittoja.

Kurjaa, kun et saanut tk:sta apua. Yksityislääkärillä käyminen on nyt sikälikin haasteellisempaa, kun meidän äskeinen hallitus lopputöikseen meni poistamaan yksityislääkäreiden Kela -korvaukset. Enää ei saa korvauksia yksityislääkärin käynnistä eikä hänen määräämistään tutkimuksista, hoidosta ei lääkkeistäkään. Ja myöhemmin tk ei uusi yksityislääkärin määräämiä lääkkeitä, vaan pitää taas varata aika terv.keskukseen ja pyytää, jos lääkäri kirjoittaisi samaa hyvää lääkettä, mitä yksityislääkäri oli määrännyt. - Toivon sulle tsemppiä ja että saat hoidettua tuon ihottuman kuntoon!

Vierailija
84/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi atoopikko ja repeän nauruun joka kerta kun minulle ehdotetaan "perusrasvoja". Ne kun sattuvat kirvelemään niin perkeleesti että voisin vaikka hypätä huvikseni sillalta. Pahimmissa vaiheissa Bebanthen ja kookosöljy auttavat, muuten täytyy yrittää saada aurinkoa pienissä määrin. Jokainen atopiaihokin on erilainen. Ei siihen omalla kohdallani ole ikinä mikään auttanut täysin. Talvella täytyy vain yrittää pysytellä hengissä ja välttää pakkasella liikkumista, kesällä tilanne on helpompi.

Juu, lapsena muistan kun jotkut pahemmin oireilevat saivat valohoitoa. Itselläni ei mennyt koskaan niin pahaksi mutta aurinko helpottaa ihoa. No, kun tästä mainitsin niin sain siitäkin luennon miten vaarallista aurinko on ja miten pitäisi laittaa SPF 50 tulehtuneille ja rikkinäisille ihoalueille! Herrajumala, en halua edes kuvitella miten tuollainen aurinkovoide kirvelisi rikkinäisellä iholla!

- ap

Entä fysikaalinen, sinkkipohjainen aurinkosuoja?

Rikkinäiselle iholle joka on raavittu vereslihalle? Kuinka pihalla olet? Sitä aurinkoa nimenomaan tarvitaan iholle vahvistamaan sitä kun kyseessä on atopia tai psoriasis.

Vierailija
85/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sain reseptillä jotain kuurivoidetta käsien talviatopiaan, se toimi. En vaan muista nimeä ja sen kanssa piti käyttää hanskoja kun värjäsi tekstiilit oranssiksi. Tietääköhän joku sen nimen?

Katso Kantatiedoista. Siellä on vanhatkin reseptit.

Vierailija
86/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan olin osannut googlata ja lukea itse.

- ap

No mitä olisi pitänyt tehdä? Totta kai hoidetaan käypä hoito -suositusten mukaan. No onko nyt olo hyvä, kun sait haukuttua kandin? Kertoo sinusta aika paljon ihmisenä.

Vierailija
87/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole vielä kokeillut ilman reseptiä saatavaa kehäkukkavoidetta, kannattaa kokeilla. Ainakin siskoni lapsi sai siitä avun vastaavaan. Myös homeopaatti voi auttaa. Mulla homeopaatti auttoi jopa kissan automatkapelkoon ja ummetukseen, ja ne pillerit oli edullisia eikä mitään haittoja.

Kurjaa, kun et saanut tk:sta apua. Yksityislääkärillä käyminen on nyt sikälikin haasteellisempaa, kun meidän äskeinen hallitus lopputöikseen meni poistamaan yksityislääkäreiden Kela -korvaukset. Enää ei saa korvauksia yksityislääkärin käynnistä eikä hänen määräämistään tutkimuksista, hoidosta ei lääkkeistäkään. Ja myöhemmin tk ei uusi yksityislääkärin määräämiä lääkkeitä, vaan pitää taas varata aika terv.keskukseen ja pyytää, jos lääkäri kirjoittaisi samaa hyvää lääkettä, mitä yksityislääkäri oli määrännyt. - Toivon sulle tsemppiä ja että saat hoidettua tuon ihottuman kuntoon!

Älä liioittele. Kyllä yksityislääkärin määräämistä lääkkeistä saa Kelakorvauksen. Tuo ei mennyt läpi soteuudistuksessa, että ei saisi korvausta. Hain yksityisen määräämiä allergialääkkeitä ja rytmihäiriölääkkeitä. Kyllä korvattuna.

Älkää levittäkö väärää tietoa.

Vierailija
88/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No mitä olisi pitänyt tehdä? Totta kai hoidetaan käypä hoito -suositusten mukaan. No onko nyt olo hyvä, kun sait haukuttua kandin? Kertoo sinusta aika paljon ihmisenä.

Kertoo minusta ihmisenä sen, että kuvittelin saavani verorahoilleni vastinetta.

- ap

Vierailija
89/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Kertoo sinusta paljon ihmisenä että kannatat huonoa hoitoa ja sitä, että verovaroista pitää maksaa isoja palkkoja täysin tyhjästä osaamattomille opiskelijoille. Sulla taitaa olla oma lehmä ojassa.

Vierailija
90/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Täysin ymmärrettävää. Korjaan tuon yhden viestin, että yksityislääkärin määräämistä lääkkeistä tulee Kelakorvaus normaalisti. Täällä kirjoitetaan suu vaahdossa, vaikkei tiedetä kuinka asia menee todellisuudessa.

Mene ihmeessä asiantuntijan luo.

Vierailija
91/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Lääketieteen kandidaattien minimipalkka on 2 549 euroa.

Millä tahansa muulla ajalla tuolla rahalla pitää osata muutakin kuin lukea netistä tekstiä.

Kertoo ERITTÄIN paljon sinusta ihmisenä että mielestäsi yhdellä ajalla ei tarvitse muuta osata palkan eteen kuin googlata ja lukea valmista tekstiä.

Vierailija
92/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikot ja ekseema potilaat laittakaa ruokavalionne kuntoon! Iho oireilee väärästä ruokavaliosta. Ulkoinen hoito ei auta kuin oireita helpottamaan. Itse olen paha ekseema potilas mutta nyt 14 vuotta ekseematonta elämää koska ymmärsin mistä tauti oikeasti johtuu!

Vierailija
93/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minä varasin ajan vähän ennen joulua tk:n yleislääkärille kun olin raapinut itseni verille kaulasta nilkkoihin enkä saanut nukuttua kutinan vuoksi. Rahat meni joululahjoihin eikä ollut varaa yksityiseen. Ajattelin, että yleislääkäri voi ehkä kirjoittaa lähetteen ihotautipolille. 

No, tämä ammattilainen huudahti "Voi kauhea miltä sinä näytät!" ja  kun olin riisunut alusvaatteisilleni ajatuksena ottaa ihan kaikki pois, jotta lääkäri näkisi koko tilanteen niin totesi "joo tuo riittää!"

Käski minun rasvata  ja  ja kokeilla gluteenitonta diettiä. Melkein itkin pettymystä kun sieltä lähdin. 

Olen 39vuotias ja ollut atoopikko lapsesta asti niin.  Kun sain tulin  raskaaksi 20vuotiaana  niin sairaus katosi odotusaikana ja pysyi poissa 5vuotta.

Olen syönyt kalaöljykapseleita ja hieronut tuskasta kiljuen haavoilla olevaa ihoani suolasaippualla. Seisoisin vaikka päälläni alasti torilla laulamassa Abbaa, jos se auttaisi.

Vierailija
94/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Kandien pitäisi ymmärtää, että työikäinen suomalainen osaa käyttää Googlea. Moni eläkeläinenkin osaa. Jos potilas tulee lääkärin vastaanotolle, hyvin todennäköisesti hän on jo googlettanut asian ja tulee lääkäriin siksi, että itsehoitolääkkeet on jo kokeiltu. 

- eri

Vierailija
95/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Lääketieteen kandidaattien minimipalkka on 2 549 euroa.

Millä tahansa muulla ajalla tuolla rahalla pitää osata muutakin kuin lukea netistä tekstiä.

Kertoo ERITTÄIN paljon sinusta ihmisenä että mielestäsi yhdellä ajalla ei tarvitse muuta osata palkan eteen kuin googlata ja lukea valmista tekstiä.

Niin kertoisitteko, mitä hän teki väärin? Ihmisiä hoidetaan käypä hoito suositusten perusteella. Sekö oli ongelma, että luki vastaanoton aikana? Olisiko mieluummin pitänyt heittää lonkalta? Kandit nyt ovat oppimassa. Soittavat seniorille, jos eivät osaa. Potilaan oikeus on saada käypä hoito, ja tuossahan se kai tapahtui.

Vierailija
96/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit vastaan ajan kandille erikoislääkäritaoisessa asiassa ja nyt olet jo varannut yksityislääkäriajan huomiselle - jokin ristiriita tässä on. Jos saisi lähetteen ihosairauksien polille, ajan saaminen veisi varmaankin aika kauan. Päivystysluonteinen pääsy ko. erikoisalalle on todella erikoistilanteisiin rajattua. Kandia olisi voinut pyytää konsultoimaan kokeneempaa lääkäriä tai erikoislääkäriä.

Voi helevetti näitä sössöttäjiä!

Vierailija
97/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä pääsin työterveydenhuollon kautta atooppisen ihoni kanssa ihotautispesialistille. Siinä ei kauaa nokka tuhissut kun asiantunteva lääkäri teki diagnoosin ja määräsi vahvat lääkitykset jotka tehosivatkin nopeasti. Vaikka työpaikkani on monella tapaa prseestä niin siitä täytyy antaa täysi tunnustus että työterveydenhuolto meillä on ensiluokkaista.

Sait hoidon oireisiin, et itse sairauteen.

Niin? Atooppista ihoa ei voi nykylääketieteellä parantaa. Olisiko pitänyt jättää ihan silleen vaan?

Vierailija
98/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikot ja ekseema potilaat laittakaa ruokavalionne kuntoon! Iho oireilee väärästä ruokavaliosta. Ulkoinen hoito ei auta kuin oireita helpottamaan. Itse olen paha ekseema potilas mutta nyt 14 vuotta ekseematonta elämää koska ymmärsin mistä tauti oikeasti johtuu!

No voisit varmaan sitten tietoviisaana kertoa sen oikean ruokavalionkin etkä pelkästään viisastella?

Vierailija
99/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tk-lääkäri sanoi, että hänen mielestään röntgenkuva näyttää ihan hyvältä, mutta varsinainen lausunto tulee sitten myöhemmin toiselta lääkäriltä. Kysyin soitetaanko minulle sitten, vastasi että voin vaikka katsoa omakannasta, jos niin paljon kiinnostaa. Sitten googletti minulle kuntoutusohjeet.

Olisin ehkä pärjännyt ilman tuota käyntiäkin. Päivystyksessä sain kyllä aikaisemmin tosi hyvää hoitoa ja vieläpä nopeasti.

Eikö tuon tk-käynnin olisi voinut hoitaa puhelimitse.

Sitä paitsi, se on aina niin, että lääkäri joka koulutukseltaan radiologi, siis erikoislääkäri, tulkitsee ja diagnosoi kaikki

ihmisen röntegenkuvat, myös magnettikuvat.

Vierailija
100/218 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Käsittääkseni sait käypä hoidon. Käypä hoito on parasta evidence based - hoitoa. Kiellätkö saaneesi sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi