Olipa sitten turha terveyskeskuskäynti
Atooppinen ihottuma paheni ja ajattelin, että ehkä terveyskeskuksesta olisi jotain hyötyä.
Joo, istuin ja katsoin vierestä kun kandi googlasi mitä Käypä hoito sanoo ja sitten luki sen ääneen. Totesi, että laita vain rasvaa ja kysyi mitä perusvoidetta käytän ja sanoi, että joo kuulostaa hyvältä. Olipa tosi paljon hyötyä. Ei todellakaan.
Kommentit (218)
Mitä sitten odotit? Että hän ottaa suipon hatun ja taikasauvan, ja taikoo vaivasi pois? Nähdäkseni sait juuri sellaista hoitoa jota tulit hakemaankin, ja olisit voinut säästää vaivaa katsomalla itse sen käypä-hoito sivun. Jos tiedät, että se on atooppinen ihottuma, tiedät myös ettei siihen ole mitään ihmelääkkeitä. Jos et ole varma mitä se on, ihotautilääkärit löytyy yksityiseltä puolelta..
Hyvä ap,
olen viestittäjä 31.
Tuo ristiriidaksi koettava tekstissäsi selittyi nyt, kun kerroit, että et tunne julkisen sektorin terveydenhoitoa. Sen järjestelmään olisi edes tiedon tasolla hyvä vähän tutustua, jotta välttyisi tuon tasoisilta tai isommiltakin pettymyksiltä.
Hyvää jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap,
olen viestittäjä 31.
Tuo ristiriidaksi koettava tekstissäsi selittyi nyt, kun kerroit, että et tunne julkisen sektorin terveydenhoitoa. Sen järjestelmään olisi edes tiedon tasolla hyvä vähän tutustua, jotta välttyisi tuon tasoisilta tai isommiltakin pettymyksiltä.
Hyvää jatkoa!
Mitä julkisesta terveydenhuollosta sitten pitäisi tietää? Että siellä ei tiedetä tai osata mitään ja apua saa vain jos on kuolemassa? Ei saa lähetettä erikoislääkärille, ei mitään? Edes tilanteessa, jossa todetaan että vain erikoislääkäri voisi määrätä tarvittavia voiteita.
Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää. Koska jos tilanne on noin huonossa kunnossa niin todellakin meillä on sote-kriisi. Joo, voihan sitä jostain säästää sen yksityislääkärin maksun mutta melkoisen huolestuttavaa jos julkinen sektori on sen varassa, että opiskelija googlaa mitä pitäisi tehdä.
Tai sitten en vain ollut tarpeeksi riskiryhmää. Näin minulle sen ainoan kerran kun pääsin julkiselle hammaslääkärille kerrottiin. Että olen perusterve työikäinen niin en tarvitse julkisen sektorin apua.
- ap
Uppis kirjoitti:
Mitä sitten odotit? Että hän ottaa suipon hatun ja taikasauvan, ja taikoo vaivasi pois? Nähdäkseni sait juuri sellaista hoitoa jota tulit hakemaankin, ja olisit voinut säästää vaivaa katsomalla itse sen käypä-hoito sivun. Jos tiedät, että se on atooppinen ihottuma, tiedät myös ettei siihen ole mitään ihmelääkkeitä. Jos et ole varma mitä se on, ihotautilääkärit löytyy yksityiseltä puolelta..
Ei ole ihmehoitoa mutta vahvempiin lääkevoiteisiin tarvitaan resepti. Ja on lääkärin ammattitaitoa (josta hänelle maksetaan) tietää mitä reseptejä määrätä (eli reseptillä saatavat vahvemmat lääkevoiteet).
Siksi kannattaa jättää kaljat ja viinat kauppaan ja säästää sen verran rahaa, että pääsee käymään yksityisellä ihotautilääkärillä
Vierailija kirjoitti:
Atopia on elintapatauti, ei siihen rasvat ja lääkkeet auta.
Itselläni ollut atooppinen ihottuma jo ihan pienestä vauvasta asti. Miten olisin voinut elintavoillani vaikuttaa siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ollut atooppinen ihottuma jo ihan pienestä vauvasta asti. Miten olisin voinut elintavoillani vaikuttaa siihen?
Äidin syömiset vaikuttaa sikiöön.
Minä taas kehun tk:ni Helsingissä. Uusi vaiva ja sain reseptin ilman että kävin lääkärillä! Melkein kaksi viikoa piti odottaa, mutta silti. Maisaan vaan viesti ja tänään sain reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten luulit, että sille ihottumalle tehdään? :D
Varmaan olisi pitänyt kaapia ne ihottumakohdat pois tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaa jättää kaljat ja viinat kauppaan ja säästää sen verran rahaa, että pääsee käymään yksityisellä ihotautilääkärillä
Ja maksamme sitten veroista julkista terveydenhuoltoa miksi? Jos se ei auta.
Tässä linkki hoitoihin https://www.kaypahoito.fi/khp00081
Jos perusrasvaus sekä kortisonivoide ei auta niin sitten pitäisi päästä erikoislääkärille. Sieltä voidaan sitten määrätä uudenlaisia lääkkeitä. Vähän jäi kesken hoito terveyskeskuksessa. Suosittelen joko hakeutumaan uudestaan sekä vaatimaan lähetettä tai ainakin konsultaatiota. Yksityislääkärille pääsee tietysti jonottamatta ja saa hoidon heti käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin syömiset vaikuttaa sikiöön.
Minun olisi pitänyt kohdusta laittaa viestiä äidille, mitä ruokaa ostaa itselleen kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten luulit, että sille ihottumalle tehdään? :D
Ei potilaan pidä luulla, vaan lääkärin pitää tietää!
Huh huh, taas kädet ristiin kun on työterveys käytettävissä, pääsee koska vaan lääkäriin ja lähetteen erikoislääkärille saa kun pyytää. Digiklinikalla uusii reseptit.
Ei katsi jäädä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan olin osannut googlata ja lukea itse.
- ap
Mutta et osannut hakea apteekista Hydrocortisonia vaan olisit tarvinnut siihen lääkärin?
Ne on ihan pilipalirasvoja ihmisille joilla on ihosairauksia.
Vaikuttaa siltä, että ap:n vaiva ja hoito meni kandin osaamisen yläpuolelle. Mene suosiolla yksityiselle ihotautilääkärille. Hoito alkaa heti ja oikeilla ohjeilla. Ala-arvoinen tk:n taso.
Olen 50+ ja käyttänyt noin 30 vuotta yksityisiä erikoislääkäreitä. Ei todellakaan kaduta.
No, minulla diagnosoitiin ahdistus pahaan matkapahoinvointiin. Tulihan ne ryynit apteekista haettua, mutta ahdistus nousi vasta siinä vaiheessa kun luin pakkausselosteen. Kiitos ei, en tarvitse lääkettä ahdistukseen kun ei ahdista. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap,
olen viestittäjä 31.
Hyvää jatkoa!Mitä julkisesta terveydenhuollosta sitten pitäisi tietää? Että siellä ei tiedetä tai osata mitään ja apua saa vain jos on kuolemassa? Ei saa lähetettä erikoislääkärille, ei mitään? Edes tilanteessa, jossa todetaan että vain erikoislääkäri voisi määrätä tarvittavia voiteita.
Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää. Koska jos tilanne on noin huonossa kunnossa niin todellakin meillä on sote-kriisi. Joo, voihan sitä jostain säästää sen yksityislääkärin maksun mutta melkoisen huolestuttavaa jos julkinen sektori on sen varassa, että opiskelija googlaa mitä pitäisi tehdä.
Tai sitten en vain ollut tarpeeksi riskiryhmää. Näin minulle sen ainoan kerran kun pääsin julkiselle hammaslääkärille kerrottiin. Että olen perusterve työikäinen niin en tarvitse julkisen sektorin apua.
- ap
Tuliko muka ihan yllätyksenä kun sitä julkisuudessakin jatkuvasti toitotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kehun tk:ni Helsingissä. Uusi vaiva ja sain reseptin ilman että kävin lääkärillä! Melkein kaksi viikoa piti odottaa, mutta silti. Maisaan vaan viesti ja tänään sain reseptin.
Mistä syystä alapeukut? Ettekö usko? Ikinä en ole allergiasta kärsinyt. Siitä ei ole terveystiedoissani minkäänlaista mainintaa. Nyt sain kunnon reseptilääkkeet siihen. Pelkäsin joutuvani odottamaan lääkäriaikaa koko kesän. Apteekin vapaasti myytävistä lääkkeistä ei ollut mitään apua.
Ne pyyhkivät lähetteellä per seensä. Et saa mitään lähetettä. Minäkään en saanut lähetettä sisätaudeille, kun olin kuumeessa, menettänyt toimintakykyni, kärsin oudoista kivuista ja hengenahdistuksesta.
Sitten kärsin 8 vuotta.