Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien terveystarkastus, kokemuksia?

Vierailija
22.05.2023 |

Olen menossa työttömien terveystarkastukseen kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mitä siellä tapahtuu? Tekevätkö verikokeita tai sydänfilmejä ollenkaan?

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä tunnutaan pitävän muutenkin nykyään niin avuttomina että ehdottomasti pitää työkkärin täti olla mukana seuraamassa tarkastusta. Älkää ymmärtäkö väärin ei ole tarkotus pilkata työttömiä. Olen itsekkin pätkä työläinen ja huomannut miten työttömiä yritetään holhota ja aliarvioida.

Vierailija
142/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurssien tuhlausta oli. Yhtään mitään ei tutkittu, hoitoväellä oli kiire päästä minusta eroon. Odottelen nyt ikäni puolesta ajokortin uusintaan liittyvää terveystarkastusta. Jospa edes sitten hieman tutkittaisiin terveyttäkin? Jos ei tutkita, niin mikä järki tässä touhussa ylipäätään on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä tunnutaan pitävän muutenkin nykyään niin avuttomina että ehdottomasti pitää työkkärin täti olla mukana seuraamassa tarkastusta. Älkää ymmärtäkö väärin ei ole tarkotus pilkata työttömiä. Olen itsekkin pätkä työläinen ja huomannut miten työttömiä yritetään holhota ja aliarvioida.

Itselleni sossun täti koitti ehdotella tätä tarkastusta. Siinä sivussa kautta rantain yritti siis urkkia tietoja henkilökohtaisista terveysasioistani. Nyt en sanatarkasti muista, miten hän sanansa asetteli, mutta jäi se vaikutelma, että yritti kalastaa sieltä jotain syytä, miksi en ole työllistynyt (vieläkään). Kun ilmoitin käyneeni vasta lääkärissä ja labroissa, oli aika selvää, että hänen mielestään minun olisi pitänyt kertoa miksi. Tuntui erittäin tungettelevalta. Terveysasioillani ei ole mitään tekemistä työllistymisen kanssa, eivätkä ne estä millään tavalla työllistymistä. Työpaikan puute estää. Mutta juu, varmaan jossain vaiheessa tulee pakolliset terveystarkastukset joihin työvoima- ja sosiaaliviranomaisilla tulee vähintäänkin lukuoikeus Kannan kirjauksiin.

Vierailija
144/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari suorittaa tarkastuksen ja lähettää tarvittaessa eteenpäin lääkärille, verikokeeseen ym. 

Vierailija
145/150 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lusikka testi ja eturauhasen tunnustelu oli todella noloa kun työkkärintäti katsoi vieressä.

Vierailija
146/150 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni sossun täti koitti ehdotella tätä tarkastusta. Siinä sivussa kautta rantain yritti siis urkkia tietoja henkilökohtaisista terveysasioistani. Nyt en sanatarkasti muista, miten hän sanansa asetteli, mutta jäi se vaikutelma, että yritti kalastaa sieltä jotain syytä, miksi en ole työllistynyt (vieläkään). Kun ilmoitin käyneeni vasta lääkärissä ja labroissa, oli aika selvää, että hänen mielestään minun olisi pitänyt kertoa miksi. Tuntui erittäin tungettelevalta. Terveysasioillani ei ole mitään tekemistä työllistymisen kanssa, eivätkä ne estä millään t

Kaikilta ne kyselee. Minultakin juuri taas udeltiin, se on tätä päivää. Ei se muuten haittaa mutta se vainoamisen tunne ja juoruilu sekä pahantahtoisuus on ikävää. Kerroin kyllä että minusta ei saa sairasta ihmistä kun tuntui että ihan yritetään tuputtaa palveluita siihen sävyyn kuin olisin niiden tarpeessa. Nyt olen jo tottunut kaikkiin uteluihin enkä hätkähdä niitä enää. Juoruilussa on se ikävä puoli että ikävät juorut tykätään ottaa tosissaan ja sen perusteella leimataan koko ihminen. Kuvitellaan että kaikissa on jotakin sisäistä pahaa ja psykoosin mahdollisuutta.

Muutenhan on tosi hyvä että on tälläinen rinki joka toimittaa tarpeelliset tiedot kätevästi.

Vierailija
147/150 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni sossun täti koitti ehdotella tätä tarkastusta. Siinä sivussa kautta rantain yritti siis urkkia tietoja henkilökohtaisista terveysasioistani. Nyt en sanatarkasti muista, miten hän sanansa asetteli, mutta jäi se vaikutelma, että yritti kalastaa sieltä jotain syytä, miksi en ole työllistynyt (vieläkään). Kun ilmoitin käyneeni vasta lääkärissä ja labroissa, oli aika selvää, että hänen mielestään minun olisi pitänyt kertoa miksi. Tuntui erittäin tungettelevalta. Terveysasioillani ei ole mitään tekemistä ty

Minun tilanteeni siis kylläkin työkkärissä, tämä nyt tarkennuksena.

Vierailija
148/150 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkkari suorittaa tarkastuksen ja lähettää tarvittaessa eteenpäin lääkärille, verikokeeseen ym. 

Näin se taitaa olla. On myös mahdollista saada lähetettä terapiapalveluihin tai siirtoa sossuille muuten ihmeteltäväksi. Tämä on tälläistä piiri pieni pyörii toimintaa.

Vierailija
149/150 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole käynyt?

Kukaan ei halua vastata.

Vierailija
150/150 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt. Mitä pitää vastata/kertoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän