Työttömien terveystarkastus, kokemuksia?
Olen menossa työttömien terveystarkastukseen kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mitä siellä tapahtuu? Tekevätkö verikokeita tai sydänfilmejä ollenkaan?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo ihan työttömien kyttäystä ja nöyrryyttämistä varten on. Eine työvoima virkailijat sinne muuten patista.
Kyllä mutta ihmettelen lähinnä että miksi? Eikös se ole hyvä että hakee töitä eikä koe olevansa sairas millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo ihan työttömien kyttäystä ja nöyrryyttämistä varten on. Eine työvoima virkailijat sinne muuten patista.
Kaikki te-virkailijat eivät ole lähtökohtaisesti pahoja. Miksi pienellä palkalla virassa oleva haluaisi kyykyttää ketään? En kyllä tunnista tuosta ainakaan itseäni. Olin pitkään itsekin työttömänä ennen nykyistä virkaani. T. työkkärin setä
Kyllä jotkut kiusaavat. Onneksi pakottaa ei voi mihinkään. Hyvä jos et itse kiusaakaan ketään missään vaan autat parhaalla mahdollisella tavalla, kuten myöskin hyviin kokoaikatöihin ja edistät siten työllistymistä. Teettekö suosituksia säännöllisesti vai mikä peruste on näihin? Toivoisin ainakin itse että minua suositeltaisiin jokaiseen kokoaikaiseen työhön joka sopisi minulle. Kiven alla ovat nämä kokoaikatyöt nimittäin.
Kyllähän niitä tehdään. Moni työpaikka on ns. piilolistalla, eli työnantaja pyytää TE-toimistoa etsimään sopivaa työntekijää. Menin itse toimistolle työnhakusuunnitelman tekoon ja minut ohjattiinkin työhaastatteluun kyseiseen lafkaan. En olisi välttämättä halunnut, mutta oli "melko" hankalaa kieltäytyä. No, minut valittiin ja ei tämä hassumpaa työtä ole. T. työklärin setä
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä töhin loisijat.
Menisin jos saisin töitä, kiitos kannustuksesta. Älkää kiusatko ihmisiä työkyvyttömiksi. Työttömällä ei ole paljoakaan muuten löysää, tämä yhteiskunta työllistää valtavasti varsinkin nykyisin.
Olen kyllä mietiskellyt että toisaalta kun ei niitä töitä tunnu löytyvän niin sairaspäivärahahan olisi suurempi ja saisi olla vain. Miten tämän saa? Kertokaa omia kokemuksia miten olette päässeet sairas päivärahalle loisimaan. Alkaisi minua kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin fysiatrin vastaanotolle kiitos työkkärin, muuten en olisi varmaan ikinä päässyt.
Minäkin pääsin polven röntgeniin, 2X fyssarin, rokotukset uusittiin., labrat. Tyytyväinen asiakas.
Hienoa, voisiko olla että tätä kautta saisi enemmän tutkimuksia kuin terveyskeskuslääkärin kautta? Ottavatko vakavammin asiat jotenkin siellä?
Vierailija kirjoitti:
Lisäys edelliseen, sain lääke reseptin ja itse pyysin päästä tarkastukseen.. .
Okei, antavat siis melkeinpä mitä itse pyytää vai miten tämä menee nykyisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä töhin loisijat.
Sehän tässä on tarkoitus, niin voi hakea sopivaa työtä jos on terveys rajoitteita, joka kk haetaan 1-4 paikkaa kk.
Miten ne terveysrajoitteet vaikuttavat pakotteisiin työnhaun suhteen? Millaiset rajoitteet katsotaan alentavan työkykyä merkittävästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te-virkailijat eivät ole lähtökohtaisesti pahoja. Miksi pienellä palkalla virassa oleva haluaisi kyykyttää ketään? En kyllä tunnista tuosta ainakaan itseäni. Olin pitkään itsekin työttömänä ennen nykyistä virkaani. T. työkkärin setä
Kyllä jotkut kiusaavat. Onneksi pakottaa ei voi mihinkään. Hyvä jos et itse kiusaakaan ketään missään vaan autat parhaalla mahdollisella tavalla, kuten myöskin hyviin kokoaikatöihin ja edistät siten työllistymistä. Teettekö suosituksia säännöllisesti vai mikä peruste on näihin? Toivoisin ainakin itse että minua suositeltaisiin jokaiseen kokoaikaiseen työhön joka sopisi minulle. Kiven
Varmasti kivaa työtä. Mikä on vaatimus opintojen suhteen, ammattikorkeassa suoritettu tutkinto?
Mulla tohon sisältyi vyötärönympäryksen mittaaminen, paino + pituus, verenpaine ja joitakin verikokeita. Keskustelua ruoasta ja liikunnasta, unesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut kiusaavat. Onneksi pakottaa ei voi mihinkään. Hyvä jos et itse kiusaakaan ketään missään vaan autat parhaalla mahdollisella tavalla, kuten myöskin hyviin kokoaikatöihin ja edistät siten työllistymistä. Teettekö suosituksia säännöllisesti vai mikä peruste on näihin? Toivoisin ainakin itse että minua suositeltaisiin jokaise
Ammattikorkean olen käynyt. Moni on tradenomi, mutta itse en ole. T. työkkärin setä
Työtön mies kirjoitti:
Minut pakotettiin sellaiseen mutta en aluksi mennyt. Olen täysin terve ollut aina ja työkkärissä ne sanoi että tuet katkee jollen mene terveystarkastukseen. Se terveystarkastus olisi ollut työvoimatoimiston tiloissa eikä esimerkiksi kunnon terveysasemmalla Siksi en mennyt.
Oli sitten pakko lopulta mennä koska katkoivat työttömyystuen ja väittivät että olen sairas ja työkyvytön tekemään mitään työtä ja siitä olen ikuisesti vihainen työkkärille. Menin terveystaloon ja hankin todistuksen terveydestäni. Maksoi 300 euroa. Otin myös laajat verikokeet ja kaikkia arvot oli lähes normaalit. Kolesteroli oli hiukan koholla.
Sanoin työkkärille että en mene ennen töihin kun maksatte sen terveystarkastuksen. Eivät ole vielä maksaneet ja siitä on 3 vuotta. Haukuin ne myös lyttyyn oikein kunnolla ja tein valituksia joka taholle kuten oikeusasiamiehelle joka totesi että työkkärin toiminta oli lainvastaista.
Aivan upeaa suomalaiskansallista toimintaa! Käytös pitäisi lisätä Unescon aineettoman maailmanperinnön listalle. Only in Finland for decades.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut kiusaavat. Onneksi pakottaa ei voi mihinkään. Hyvä jos et itse kiusaakaan ketään missään vaan autat parhaalla mahdollisella tavalla, kuten myöskin hyviin kokoaikatöihin ja edistät siten työllistymistä. Teettekö suosituksia säännöllisesti vai mikä peruste on näihin? Toivoi
Okei, voi harmin paikka. Koulutus estää, olen vain kakkostason opiskelija. Fiksu muuten ja varmasti selviäisin. Olen saanut työkkärissä kuitenkin hyvää palvelua kaikista haasteistakin huolimatta. Naisissa olisi voimaa hyvyyteen ja siksi tulisi fiksujen naisten tukea toinen toisiansa. Tästä hieman asian ohi vain.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä mietiskellyt että toisaalta kun ei niitä töitä tunnu löytyvän niin sairaspäivärahahan olisi suurempi ja saisi olla vain. Miten tämän saa? Kertokaa omia kokemuksia miten olette päässeet sairas päivärahalle loisimaan. Alkaisi minua kiinnostamaan.
Voi kuule kun se sairauspäivärahan määrä perustuu vuosityötuloihisi joita sinulla ei ole, joten 32€/pv on suunnilleen sinun päivärahasi suuruus työttömänä. Toki sinun pitää ensin saada se sairausloma ensin ja toimitella sitten kelalle lausuntoja toivoen että ne kelpaavat. Jos ei kelpaa et saa sitten sairauspäivärahaakaan. Että koitas nyt vaan niitä töitä ensin saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä varten, etteivät ne vaivat kasaannu. Työttömillä kun ei ole työterveyshuoltoa, eikä sairasloman tarvetta. Ennekuin ne vaivat pahenee. Noilla löydetään vaivoja joihin varhainen puuttuminen pitää yllä työkuntoa.
Sairaanhoitajalle kannattaa kertoa kaikista vaivoista. Työkkärillä ei ole mitään oikeutta saada kyseisiä tietoja. Ellei lääkäri myöhemmin kirjoita työkyvystä b-lausuntoa. Silloinkin saa itse valita toimittaako lausunnon itse vai postitetaanko se.
Työvoimatoimistoon ei mene minkäänlaista muuta terveystarkastustietoa sairaanhoitajan terveyskäynnistä. Siellä kannattaa kertoa avoimesti kaikista vaivoista. Otetaan verenpaine ja labrat. Rokotteet saa kuntoon jos jäykkäkouristurokotteesta on vierähtänyt vuosikymmeniä.
Te toimisto saa ainoastaan sen tiedon minkä itse haluat sinne toimittaa. Yleensä se on B -lausunto.
T. Postittava postirotta
Tiesitkö että Suomessa voi varata ajan terveysasemalle oli työtön tai ei? Tämä on meidän jokaisen kansalaisen oikeus.
Työttömien terveystarkastus on maksuton.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jännitin nyt on lääkärin tarkastus Kin ohi. Toivottavasti eivät niitä terveystieto ja sinne työkkäriin laita. M83
No tutkiko lääkäri pukamat kumihanskalla? Oliko edes nuori kaunis naislääkäri?
Kantsii kävästä muutamalla m1:llä. Selkeästi voi todeta että menetetty tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jännitin nyt on lääkärin tarkastus Kin ohi. Toivottavasti eivät niitä terveystieto ja sinne työkkäriin laita. M83
No tutkiko lääkäri pukamat kumihanskalla? Oliko edes nuori kaunis naislääkäri?
Kyllä pukamat tutkittiin. Eikö se ole lääkärissä normaalia? Ei ollut nuorta naislääkäri. Mies lääkäri minut tutki. M83
Oliko takamus kipeänä sen jäljiltä ja oletko varma että se oli sormi minkä se reikääsi työnsi?
En viitsi tuommoseen enää vastata. Ihme kysymys. M83
Sitä kautta on helpompi kytätä kun tekevät yhteistyötä. Terveysasemalle lääkärille saa mennä jos näin haluaa valita. Yksityisyydensuoja on hataralla pohjalla Suomessa nykyisin. Olen ihmetellyt sitä myöskin että tuntuu kuin haluttaisiin löytää ihmisistä jotakin vikaa mutta samalla kaikkialla valitetaan niistä jotka eivät halua töihin. Miksi ei saa olla positiivinen ja hakea rauhassa töitä? Ihan sairasta ajattelua.