Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien terveystarkastus, kokemuksia?

Vierailija
22.05.2023 |

Olen menossa työttömien terveystarkastukseen kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mitä siellä tapahtuu? Tekevätkö verikokeita tai sydänfilmejä ollenkaan?

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itse menet kertomaan täällä vaivoistasi!

Vierailija
122/150 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää oikeasti kertoko noissa yhtään mitään ylimäärästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä terveystarkastukset ovat vain sitä varten, että Typ: issä saadaan jokin syy, miksi työtön voidaan tuupata 9€/ päivä orjapajoille. Siellä Kela, Sossu ja Typ katselevat terveystietojasi. Aina löytyy jotain ongelmaa, että kuntouttava pajatyö kutsuu. Minä sain tiedon postitse, että  minut on siirretty Typ: iin. Olen 61v  ja en aio mennä mihinkään tapaamisiin. Otan karenssin, onneksi on säästöjä. Miksi te- toimiston sivuilla ei ole mainintaa asiasta, eikö Typ: issä ole sähköistä asiointia? 

Vierailija
124/150 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

----  täysin terve ollut aina ja työkkärissä ne sanoi että tuet katkee jollen mene terveystarkastukseen. Se terveystarkastus olisi ollut työvoimatoimiston tiloissa eikä esimerkiksi kunnon terveysasemmalla Siksi  en mennyt.

Oli sitten pakko lopulta mennä  koska katkoivat työttömyystuen------

Mikäli noin on tapahtunut niin tuossa on kyllä rikottu törkeällä tavalla lakia. TE-tilat eivät ole terveystarkastuksia varten missään nimessä.

Vierailija
125/150 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo sairautta ja siitä on todistus Kelassa niin eivät voi määrätä mihin tahansa työhön. Eipä tuo työkkärivirkalija ole pahemmin soitellut kun olen liki kuuskymppinen. Kuntouttavassakin olen kerran ollut, joten jos kysyvät niin sanon että mitään hyötyä siitä ei ollut. Sain vähän rahaa päivärahan päälle. Sen jälkeen olin palkkatuetussa työssä. Oli kova homma päästä kuntouttavasta eroon. Väkisellä meinas se akka pitää minua siinä. Olin silloin vielä terveen kirjoissa. Toivottavasti eivät enää määrää kuntouttavaan. 

Minä olin vuosia ja sanoin suoraan etten koe saaneeni siitä mitään hyötyä, enkä halua enää mennä sinne. Pakottivat karenssin uhalla ja lisäsivät vielä päiviäkin. Voiko tämä olla laillista?

Vierailija
126/150 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, miten on mahdollista, että pääsevät asiakkaan terveystietoihin käsiksi (terveyden hoitajan ollessa työryhmässä mukana) ja sitten voivat käsitellä asiakkaan asioita (mitä ikinä tarkoittaakaan). Mitä sillä tavoitellaan? Ihan konkreettisia esimerkkejä haen, en mitään "jotta voisimme palvella asiakasta paremmin". Voiko tuon kieltää?

Vierailija
127/150 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin terveydenhoitajan kanssa. Ei otettu mitään kokeita. Kirjasi työntekoa rajoittavat sairaudet (oli jo kirjattuna, joten mielestäni turhaa työtä).

Vierailija
128/150 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tarkastuksessa on paikalla lääkärin ja hoitajan lisäksi myös työvoimaviranomainen. Ei yksityisyyttä kuulee ja näkee kaiken

Eikä ole. Kävin eka hoitajalla ja sitten lääkärillä. Ei siellä mitään työkkärin tanttoja ollu.

Ei niin, mutta lukevat, mitä typin terveydenhoitaja on kirjannut käynnistä.

Vierailija
129/150 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ylipainoinen niin ne sanoo että olet tyyökyvytön ja pistävät sinut kuntouttavaan kahdeksi vuodeksi jos oikein vittumainen virkkailija on siellä.

Täällä joku muukin puhui kahdesta vuodesta. Ei ole mitään kahta vuotta, koska noita voi ketjuttaa. Jotkut olleet jopa yli kymmenen vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
130/150 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Varmaan jo nyt hoitajat ja työkkärin henkilökunta naureskelee pukamillesi ja miettii mitä kuntoutusta tulet tarvitsemaan. Olisit vain ollut hiljaa siellä.

Mistä työkkärin henkilökunta saa tietää kenenkään pukamista? Mistä lähtien ihmisten terveystiedot saa kertoa kenelle tahansa? 

Olitte oikeassa kyllä ne kertoo kaikki työvoima virkailijoille. Oma virkailija akka kysyi pystynkö varmasti ottamaan vastaan työtä kun on tämä peräpukama vaiva. Ei olis pitäny kertoa m 83

Vierailija
131/150 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tarkastuksessa on paikalla lääkärin ja hoitajan lisäksi myös työvoimaviranomainen. Ei yksityisyyttä kuulee ja näkee kaiken

Eikä ole. Kävin eka hoitajalla ja sitten lääkärillä. Ei siellä mitään työkkärin tanttoja ollu.

Ei niin, mutta lukevat, mitä typin terveydenhoitaja on kirjannut käynnistä.

Mikä typin terveydenhoitaja? Ihan kävin omassa terveyskeskuksessa terveydenhoitajan luona.

Vierailija
132/150 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Varmaan jo nyt hoitajat ja työkkärin henkilökunta naureskelee pukamillesi ja miettii mitä kuntoutusta tulet tarvitsemaan. Olisit vain ollut hiljaa siellä.

Mistä työkkärin henkilökunta saa tietää kenenkään pukamista? Mistä lähtien ihmisten terveystiedot saa kertoa kenelle tahansa? 

Olitte oikeassa kyllä ne kertoo kaikki työvoima virkailijoille. Oma virkailija akka kysyi pystynkö varmasti ottamaan vastaan työtä kun on tämä peräpukama vaiva. Ei olis pitäny kertoa m 83

Älä valehtele. Eine tuommosia työkkärin täteille kerro 

Vierailija
133/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo työttömien tarkastus melko kattava on. Olen käynyt. Paikalla tarkastuksessa oli lääkäri sairaanhoitaja työvoima viranomainen sekä joku työvoimaviranomais harjoittelia perehtymässä. Naisia olivat kaikki. Alasti jouduin olemaan ja tutkittiin päästä varpaisiin. Hampaat korvat nenäreijät ja suu. Täi tarkastus tehtiin ja myös kaikki karvoitus käytiin täi kammalla läpi myös iho. Kivesten laskeutuminen ja peniksen pituus tarkastettiin. Peräaukko tutkittiin pohjia myöten. Lääkäri etsi pukamia haavaumia matoja sekä epäpuhtauksia. Vaatteeni tutkittiin myös hygienian varmistamiseksi. Oli pikkusen kiusallista kun ne kaikki katsoi kun lääkäri tutki minut! 

Vierailija
134/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tässä maassa pitäisi tehdä työssäolevien terveystarkastuksia. Varsinkin etsiä eri alojen vastuuasemissa olevien luonnehäiriöitä.

Vierailija
135/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itellä. Työkkärin viranomainen oli mukana tarkastuksessa.

Vierailija
136/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama itellä. Työkkärin viranomainen oli mukana tarkastuksessa.

Älä viitsi valehdella. 

Vierailija
137/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkivat veriarvoista ootko tehnyt jotain yrittäjyyteen rinnastettavaa

Vierailija
138/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tässä maassa pitäisi tehdä työssäolevien terveystarkastuksia. Varsinkin etsiä eri alojen vastuuasemissa olevien luonnehäiriöitä.

Häh? Eikös työterveystarkastus ole kerran vuodessa vai jopa useammin

Vierailija
139/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEth-testi, jos menee rajojen yli tuet lakkautetaan.

Vierailija
140/150 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Eikös työterveystarkastus ole kerran vuodessa vai jopa useammin

Jaa missäköhän firmassa näin olisi? Aika monessa oon ollut ja aika vähissä on terveystarkastukset olleet. Ehkä tulotarkastus, ja viiskymppisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä