Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien terveystarkastus, kokemuksia?

Vierailija
22.05.2023 |

Olen menossa työttömien terveystarkastukseen kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mitä siellä tapahtuu? Tekevätkö verikokeita tai sydänfilmejä ollenkaan?

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole käynyt?

Vierailija
2/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus yli 10 vuotta sitten. Verenpaine mitattiin. Siinäpä se. Toivottavasti on nykyään hyödyllisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin korona-aikaan. Paperit täytettiin puhelimitse, ja sitten menin laboratorioon. Oli semmoinen perustarkastus.

Vierailija
4/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin hoitajalle että ahdistaa niin sanoi että voi pyytää lääkäriltä mielialalääkkeet. Niitä annetaan aivan ylihelposti. En tietenkään ottanut niitä mömmöjä joista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
5/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja jauhoi jotain omaa agendaansa ja sivuutti täysin kun yritin puhua ahdistuksestani ja syömisongelmistani. Kehtasi väittää, että sellaisia sairauksia ja vaivoja kuin ahdistus ja syömisongelmat ei oikeasti ole edes olemassa. Mitään hyötyyn tästä käynnistä terveydenhoitajan luona ei siis todellakaan ollut.

Vierailija
6/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehdään lusikkatesti. Katsotaan onko kivekset laskeutunut. Harvinaista työttömillä.

Vierailija
7/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että johonki tarkastuksee pääset nykyään kun lääkäriin pääsy on tehty mahdottomaksi.

Vierailija
8/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus verenkuva tai pieni verenkuva mikä se onkaan normi verikoe homma. Sitte vyötärön ympärys, verenpaine, paino ja kyselyä ruokatottumuksiin jne. Ei muistaakseni muita.

Vierailija
9/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tyytyväinen että johonki tarkastuksee pääset nykyään kun lääkäriin pääsy on tehty mahdottomaksi.

Kun ei pääse lääkäriin niin teoriassa olet terve. Näin sitä suomessa säästetään.

Vierailija
10/150 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin sellaiseen mutta en aluksi mennyt. Olen täysin terve ollut aina ja työkkärissä ne sanoi että tuet katkee jollen mene terveystarkastukseen. Se terveystarkastus olisi ollut työvoimatoimiston tiloissa eikä esimerkiksi kunnon terveysasemmalla Siksi  en mennyt.

Oli sitten pakko lopulta mennä  koska katkoivat työttömyystuen ja väittivät että olen sairas ja työkyvytön tekemään mitään työtä ja siitä olen ikuisesti vihainen työkkärille. Menin terveystaloon ja hankin todistuksen terveydestäni. Maksoi 300 euroa. Otin myös laajat verikokeet ja kaikkia arvot oli lähes normaalit. Kolesteroli oli hiukan koholla.

Sanoin työkkärille että en mene ennen töihin kun maksatte sen terveystarkastuksen. Eivät ole vielä maksaneet ja siitä on 3 vuotta.  Haukuin ne myös lyttyyn oikein kunnolla ja tein valituksia joka taholle kuten oikeusasiamiehelle joka totesi että työkkärin toiminta oli lainvastaista.

Vierailija
11/150 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö siinä labroihin? Mitä arvoja tutkitaan?

Vierailija
12/150 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että tulokset menevät suoraan työkkärille ja Kelaan.

Vierailija
13/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako noissa oikeasti kertoa sairaudet rehellisesti vai olla kertomatta juuri mitään? Hirvittää itteäkin kelle kaikille nuo tiedot menee. Ensviikolla olis aika tarkastukseen. Kannattaako sille hoitajalle kertoa vatsa ja peräpukama vaivoista? Ei kai se niille voi tehä mitään. Enkä halua että niistä tieto menee työvoima viranomaisille. En ole ennen ollut työttömänä lukuunottamatta tätä kohta 3 vuotta kestänyttä työttömyys jaksoa. Olin sitä ennen 17 vuotiaasta asti vakituisesti samassa paikassa töissä. Kunnes työpaikka teki 3vuotta sitte konkurssin. En ole työllistynyt yrityksistä huolimatta enää mihinkään ja tuntuu että vatsavaivat on tullu tästä työttömyys stressistä. En juo enkä polta ja ulkoilen paljon. Mitä oikeen tekisin tuon tarkastuksen kanssa? T: m83

Vierailija
14/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan kertoko mitään koska työkkäri saa syyn pakottaa teidät kuntouttavaan työhön ja siellä olette sitten kaksi vuotta. Olen niin paljon tapellut työkkärin kanssa niistä asioista. Koska eivät saaneet minua kuntouttavaan niin typin virkailija ja oma lääkäri keksivät että olen sairas ja työkyvytön ja katkaisivat työttömyystien minulta . Sairaalle ei voi maksaa työmarkkinatukea heidän mielestä.

Vierailija
15/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, itse olen halunnut, yksilöllisiä tarvittavat tutkimukset. Itselläni kohonnut verensokeri. Rokotukset voi uusia jos tarvetta. Ei siellä sairaaksi leimailla.

Vierailija
16/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako noissa oikeasti kertoa sairaudet rehellisesti vai olla kertomatta juuri mitään? Hirvittää itteäkin kelle kaikille nuo tiedot menee. Ensviikolla olis aika tarkastukseen. Kannattaako sille hoitajalle kertoa vatsa ja peräpukama vaivoista? Ei kai se niille voi tehä mitään. Enkä halua että niistä tieto menee työvoima viranomaisille. En ole ennen ollut työttömänä lukuunottamatta tätä kohta 3 vuotta kestänyttä työttömyys jaksoa. Olin sitä ennen 17 vuotiaasta asti vakituisesti samassa paikassa töissä. Kunnes työpaikka teki 3vuotta sitte konkurssin. En ole työllistynyt yrityksistä huolimatta enää mihinkään ja tuntuu että vatsavaivat on tullu tästä työttömyys stressistä. En juo enkä polta ja ulkoilen paljon. Mitä oikeen tekisin tuon tarkastuksen kanssa? T: m83

Miksi menet tuonne? Ei ole pakollista. Sano, että hoidat terveysasiat perinteistä reittiä terveyskeskuksen kautta.

Vierailija
17/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet tuonne? Ei ole pakollista. Sano, että hoidat terveysasiat perinteistä reittiä terveyskeskuk

Ei minulla ole mitään sinne menemistä vastaan. Kait semmosessa voi olla hyvä käydä. Sitä tarkoitin vain kannattaako siellä kertoa vai olla hiljaa omista vaivoista? En ole muutenkaan kieltäytynyt mistään mitä työkkäri on ehottanut

Vierailija
18/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulla ole mitään sinne menemistä vastaan. Kait semmosessa voi olla hyvä käydä. Sitä tarkoitin vain kannattaako siellä kertoa vai olla hiljaa omista vaivoista? En ole muutenkaan kieltäytynyt mistään mitä työkkäri on ehottanut"

Jos et halua, että työkkäri saa tietää vaivoistasi, sitten ei kannata puhua niistä tuolla tarkastuksessa. 

Kannattaa muuttaa ruokavaliota ja vähentää hiilihydraattien syömistä. Kuidut ja sokeri aiheuttavat todella paljon vatsa- ja suolisto-ongelmia ihmisillä.

Vierailija
19/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Taidan olla vaivoista hiljaa enkä kerro siellä mitään liikaa. Syön kyllä terveellisesti ja olen aina tykännyt liikkumisesta. Vatsavaivat alkoivat työttömyyden aikoina. Ajattelin vaan että jos se tulee stressistä. Olen stressannut paljon kun olin ennen niin tottunut vakituiseen työpaikkaan. Ikävä on mukavaa työilmapiiriä

Vierailija
20/150 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole käynyt?

Jonossa ollut jo 1,5 vuotta, vielä en ole päässyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi