Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien terveystarkastus, kokemuksia?

Vierailija
22.05.2023 |

Olen menossa työttömien terveystarkastukseen kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mitä siellä tapahtuu? Tekevätkö verikokeita tai sydänfilmejä ollenkaan?

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ylipainoinen niin ne sanoo että olet tyyökyvytön ja pistävät sinut kuntouttavaan kahdeksi vuodeksi jos oikein vittumainen virkkailija on siellä.

Vierailija
42/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien terveystarkastuksen jälkeen tiedot menee työvoimaviranomaisen ja sossun luettavaksi. Että, miettikää tarkkaan menettekö työttömien terveystarkastukseen. Oli todella nöyryyttävää kun lukivat. Muutenkin työvoimaviranomaisella on oikeus lukea kaikki terveystiedot. Lopetin tämän takia käynnit terveydenhuollossa. Tämä oli järkyttävä luottamuksen menetys minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menisin. Ei ole tarkastuksiin tullut kutsua eikä mahdollisuutta ilmaisiin koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
44/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kuntouttavassa? Onko joku sairaus tms ? Mua kerran yrittivät kuntouttavaan ja sanoin että kuka niin on päättänyt ja millä valtuuksilla. Vaadin lääkärintarkastusta  siitä että olen kuntoutuksen tarpeessa. Valitin oikeusasiamiehelle. En joutunut kuntoutukseen. 

Pitää tietää omat oikeutensa. 

Vierailija
45/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ylipainoinen niin ne sanoo että olet tyyökyvytön ja pistävät sinut kuntouttavaan kahdeksi vuodeksi jos oikein vittumainen virkkailija on siellä.

Ei laita kuin ne ihmiset jotka ei omia oikeuksiaan tiedä vaan suostuvat kiltisti mukisematta 

Vierailija
46/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen paskaan sitä valtion rahoja käytetäänkin. 

Vierailija
47/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vähän arveluttavalta jos nuo jutut pitää paikkaansa? Terveystiedot ei pitäs kuulua työkkärille. Mä olin ihan hyvällä mielellä menossa tuohon tarkastukseen ajattelin että omista sairauksista voi samalla kertoa ja saaha apua. Nyt en kyllä enää tiiä uskallanko mennä. Voiskohan sen perua ilman seuraamuksia?

Vierailija
48/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä vähän arveluttavalta jos nuo jutut pitää paikkaansa? Terveystiedot ei pitäs kuulua työkkärille. Mä olin ihan hyvällä mielellä menossa tuohon tarkastukseen ajattelin että omista sairauksista voi samalla kertoa ja saaha apua. Nyt en kyllä enää tiiä uskallanko mennä. Voiskohan sen perua ilman seuraamuksia?

Karenssi tulee jos peruu

Vierailija
49/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssi tulee jos peruu

Voi ei. Pakko kai sinne on sitte mennä

Vierailija
50/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää ainakin sokerit ja kolestrolit mitkä sitten teki.

Vierailija
51/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo asia tuosta tietojen luovuttamisesta on todellisuudessa? Onko jollain oikeaa tietoa?

Oon harkinnut menemistä ihan itseni takia, kun on aikaa siitä, kun oon viimeksi ollut missään kattavammassa tarkastuksessa.

Vierailija
52/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänfilmejä? :D Häh? No en tiedä mitä ihmettä on "sydänfilmit" mutta sen tiedän ettei ne siellä semmosia tee!

Paitsi että: kun mä kävin niin ne otti multa keuhkoröntgenin. Ihan oikeesti. Kävin semmosessa tuikitavallisessa "työttömien terveystarkastuksessa" ja siellä ne teki vähän jotain mitälie, ne otti multa yhden pikkuruisen putkilollisen verran verta näytteeksi ja ne otti multa keuhkoröntgenin. Eikä ne tietenkään selittänyt että miksi ihmeessä multa tarvitsi keuhkoröntgen ottaa. En tajunnut, eikä ne kertonut. Ei mitään aavistusta, ei mulla ollut mitään keuhko-oireita eikä mitään muitakaan oireita.

Todennäköisesti se aikalailla tosipaljon vaihtelee että mitäkummaa ne oikein loppujenlopuksi tekee. Multa ne otti keuhkoröntgenin. Ehkä ne sulta ottaa sydänfilmin! Tai ehkä ne ei ota sulta yhtään mitään. Mun veikkaus: useimmilta asiakkailta ne ei ota yhtään mitään! Vai onko niiden ihan pakko jotain ottaa kaikilta? Siinä tapauksessa varmaan se pienin ja halvin vaihtoehto: kaikilta asiakkailta otetaan yksi tippa verta sormenpäästä jotta voidaan mitata hemoglobiini.

Vierailija
53/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta työttömyyttä takana, eipä ole tarjottu. En menisi, mun terveys ei kuulu työkkärille tai sossulle millään tavalla. Olen työkykyinen, ikä vaan estää työllistymisen koska työnantajille ei kelpaa viiskymppinen.  Jos olen lääkärin tarpeessa menen tervyeskeskukseen. Tai yksityiselle.

Vierailija
54/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin työttömiin halutaan rahaa tuhlata että todennäköisesti jos olis joku piilevä sairaus tuskin ne tuolla sitä huomaa tai eivät halua huomata

Vierailija
55/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja paino. Verenpaine. Perus terveyskäynti. 

Vierailija
56/150 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydänfilmejä? :D Häh? No en tiedä mitä ihmettä on "sydänfilmit" mutta sen tiedän ettei ne siellä semmosia tee!

Paitsi että: kun mä kävin niin ne otti multa keuhkoröntgenin. Ihan oikeesti. Kävin semmosessa tuikitavallisessa "työttömien terveystarkastuksessa" ja siellä ne teki vähän jotain mitälie, ne otti multa yhden pikkuruisen putkilollisen verran verta näytteeksi ja ne otti multa keuhkoröntgenin. Eikä ne tietenkään selittänyt että miksi ihmeessä multa tarvitsi keuhkoröntgen ottaa. En tajunnut, eikä ne kertonut. Ei mitään aavistusta, ei mulla ollut mitään keuhko-oireita eikä mitään muitakaan oireita.

Todennäköisesti se aikalailla tosipaljon vaihtelee että mitäkummaa ne oikein loppujenlopuksi tekee. Multa ne otti keuhkoröntgenin. Ehkä ne sulta ottaa sydänfilmin! Tai ehkä ne ei ota sulta yhtään mitään. Mun veikkaus: useimmilta asiakkailta ne ei ota yhtään mitään! Vai onko niiden ihan pakko jotain ottaa kaikilta?

Kuunteliko se sun keuhkot? Ehkä kuuli jotain, että halusi kuvat varmuudeksi, että on kunnossa.

Vierailija
57/150 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyn tuossa tarkastuksessa ensi viikolla. Kerron sitte täälläkin millainen se oli. En vaan vieläkään tiiä kerronko hoitajalle vaivoistani vai jätänkö kertomatta t: m83

Vierailija
58/150 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo asia tuosta tietojen luovuttamisesta on todellisuudessa? Onko jollain oikeaa tietoa?

Oon harkinnut menemistä ihan itseni takia, kun on aikaa siitä, kun oon viimeksi ollut missään kattavammassa tarkastuksessa.

Hallitus on päättänyt että työvoima viranomaisella on oikeus työttömän terveystietoihin. Tästä on ihan lakitekstiä. En minäkään pidä tästä.

Vierailija
59/150 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, ja itse pyysin sitä, koska olin netistä lukenut että tämmöinen mahdollisuus on olemassa. Käsittääkseni kovin usein sitä ei työttömille mainosteta.

Tarkastuksessa oli paikalla terveydenhoitaja eikä se tapahtunut työkkärin tiloissa vaan jossain yksityisellä lääkäriasemalla. Ei siellä paljon mitään ihmeelistä tapahtunut, lähinnä kyseli elintavoista ym. Verenpaine, pituus ja paino katsottiin ja pääsin kolesterolin mittaukseen, koska edellisestä oli aikaa. Se tapahtui sitten ihan normaalissa labrassa julkisella, missä kaikki muutkin labrat otetaan. Käsitin, että vaikka mitä muutakin olisi voitu labroissa ottaa, mikäli olisi ilmennyt tarvetta, mutta muista kokeista oli niin vähän aikaa mulla ettei ollut tarvetta.

En kokenut tarkastusta millään tavalla nöyryyttäväksi eikä kai ne tiedot työkkärille sieltä mene? Luulisin, että tarkastuksesta on hyötyä, jos on jotain vaivoja joihin ei ole saanut haetuksi apua. Mielestäni sen hoitajan pitää laittaa lähete lääkärille ja tarvittaviin kokeisiin, jos jotakin on. Eli sanoisin että kannattaa kertoa rehellisesti vaivat niin on mahdollisuus saada apua niihin.

Vierailija
60/150 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten työttömän terveystarkastuksessa käyty. Ei ollut työvoimavirkailiaa paikalla. Vain melko nuori hoitaja. Pituus ja paino vyötärön ympärys mitattiin ja verenpaine. Sitte se otti verikokeen. Tarkasti myös kuulon ja näön. Loppuajan se kyseli kaikenlaista terveyteen liittyvää. Tuntui että hoitaja oli jotenkin harmissaan kun ei päässyt kunnolla paasaamaan mistään terveellisiä elintavoista. Koska en ollut ylipainoinen ja minulla on melko terveet elämäntavat ja liikun paljon. Verenpaine oli vähän koholla mutta voi kuulemma johtua jännityksestä. En tiiä teinkö viisaasti mutta kerroin hoitajalle vaivoistani kuten ihottumasta vatsa ja pukama vaivoista vaikka hävettikin. Toivottavasti tiedot ei mene työkkäriin. En kehdannut sitä kysyä. Hoitaja varasi minulle myös lääkäri ajan parin viikon päähän. Nyt joutuu taas sitä jännittään. Ei tämä hoitajalla käynti tähän mennessä pahalta vaikuttanut tiiä sitte siitä lääkäri käynnistä. Hoitaja neuvoi myös hankkimaan verenpaine mittarin ja seuraamaan itse. No tämmönen omakohtainen kokemus. T: m83