Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä työpaikkakiusaamisen takia. Onko kiusaamisvapaita työpaikkoja? Mitä ne ovat?

Vierailija
22.05.2023 |

Olen erittäin motivoitunut tekemään töitä, mutta en ole millään tavalla motivoitunut olemaan työpaikkakiusattavana. Tämä on kuitenkin kohtaloni joka työpaikassa johon menen. Kun tämä työpaikkakiusaaminen sallitaan Suomessa, niin en tiedä jaksanko enää edes hakea töitä. Onko muita samassa tilanteessa? Jos meitä on paljon, niin tämä kiusaamisen salliminen on kansantaloudellinen tappio.

Ja tosiaan, onko kiusaamusvapaita työpaikkoja tai -aloja, ja jos on niin mitä ne ovat?..

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyösopimus vuodesta 2017.

Vierailija
2/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisvapaita aloja ei ole, ihmiset on ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa työpaikassa on jonkunlainen kiusaaja! Alihankintayritykset/perheyritykset ovat pahimpia.

Vierailija
4/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksa yrittää yhteenkään työyhteisöön. Joko yksinäinen työ tai työskentely kotona.

Joka ryhmässä tehdään arvojärjestys parissa tunnissa, huomasin sen taas eräällä kurssilla jossa piti ryhmäytyä pareiksi. Sama toistuu aina. Kiltit ja kohteliaat laitetaan sinne alimmaiseksi ja heitä aletaan pomottaa ja käskyttää kuin lasta. Se on mielestäni kiusaamista. Rääväsuiden eli rempseiden vitseille nauretaan ja heitä nostetaan ylemmäs. Vähän sama siinä miten paljon todellisuudessa tässä yhteiskunnassa arvostetaan rikoll isia ja nostetaan heitä ylemmäs (Ranta -Aho, ym). 

Tämä toistuu aina samalla kaavalla, että ihan epäilen onko ihmiset jotenkin aivo pesty ja kiltit ja kohteliaat täytyy hävittää yhteis kunnasta? Siihenhän kiusaaminenkin perustuu.

Vierailija
5/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollu autismitutkimuksessa

Mitä hyötyisin tästä?... Työni olen aina tehnyt hyvin. Se kai niitä kiusaajia ärsyttääkin. Takaisin asiaan!

Vierailija
6/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku asia toistuu omalla kohdalla se katse kannattaa nostaa omasta navasta peiliin.

Paskaa. Tuolla perusteella koulukiusaaminenkin on kiusatun oma vika. Koskelan nuorisosurma oli murhatun oma vika. Jotkut nyt vain keräävät kiusaajia ympärilleen, kuten sinutkin. Olet selvästi yksi näitä vittuaivoja joista vauvafoorumi on kuuluisa. Suomessa kaikenlainen kiusaaminen on yleistä.

Vierailija
7/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaisin miettiä onko vika itsessä jos tapahtuu joka työpaikassa. Oletko esimerkiksi poikkeuksellisen herkkä? Tai ehkä sulla on tapana vaikka järjestää kaikki tavarat uudelleen heti ekana työpäivänä ja arvostella kaikki hyväksi havaitut rutiinit siellä uudessa työpaikassa? Meille palkattiin tuollainen henkilö joka aidosti koki työpaikkakiusaamisen sen kun hänelle sanottiin että älä nyt kaikkea myllää kun muut ei löydä enää mitään tavaroita.

Ehkä sinulle ap sopisikin yksinyrittäjyys, tai jokin etätöinä pääosin tehtävä homma?

Mitä tarkoitat poikkeuksellisella herkkyydellä? Miten se oikeuttaa kiusaamisen?

En todellakaan myllää työpaikan tavaroita, olen uudessa paikassa pitkään ujohko pikemminkin.

Vierailija
8/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaisin miettiä onko vika itsessä jos tapahtuu joka työpaikassa. Oletko esimerkiksi poikkeuksellisen herkkä? Tai ehkä sulla on tapana vaikka järjestää kaikki tavarat uudelleen heti ekana työpäivänä ja arvostella kaikki hyväksi havaitut rutiinit siellä uudessa työpaikassa? Meille palkattiin tuollainen henkilö joka aidosti koki työpaikkakiusaamisen sen kun hänelle sanottiin että älä nyt kaikkea myllää kun muut ei löydä enää mitään tavaroita.

Ehkä sinulle ap sopisikin yksinyrittäjyys, tai jokin etätöinä pääosin tehtävä homma?

Huh huh mikä kommentti. Eli jos ap on jotenkin erilainen tai herkkä niin saa kiusata ja ainoa vaihtoehto työskennellä yksin. Koskaan ei ole oikeutta kiusata, oli ihminen sitten millainen tahansa, eikä ongelmanratkaisu voi olla se että erilaiset ihmiset vaan työskentelemään yksin ja thats it.

Vierailija
9/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisvapaalla työpaikalla tarkoitin ehkä sellaista jossa jokaisella on esim. oma työhuone tai työtila ja selkeä oma tehtävä, että ei tarvi porukassa jonkun naurettavan sosiaalisen aseman perusteella arpoa kuka tekee tänään mitäkin.

Vierailija
10/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisvapaalla työpaikalla tarkoitin ehkä sellaista jossa jokaisella on esim. oma työhuone tai työtila ja selkeä oma tehtävä, että ei tarvi porukassa jonkun naurettavan sosiaalisen aseman perusteella arpoa kuka tekee tänään mitäkin.

Olikin omituinen avaus. Tarkoitat kiusaamisella normaalia työnjärjestelyä. Et sitä, että joku laittaa kahviisi ulostelääkettä tai puhuu sinusta pahaa selän takana. Avokonttorit on arkea ja työt jaetaan sen mukaan kuka kykenee hoitamaan ongelmitta. Ei ole kiusaamista.

Vierailija
11/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Minulla oli esihenkilö, jonka kanssa tultiin hyvin toimeen. Hän oli hyvin suora ja rehti tyyppi. Sanoi jos oli huomautettavaa työssä. Työ oli kaupan alalta, jossa vaihtuvuus on suuri. Yksi kerta sitten kysyi minulta, että olenko viihtynyt tiimissä. Kerroin, että todella hyvin. Hän kertoi, että edellinen työntekijä oli hänestä valittanut kiusaajana. Esihenkilö luuli, että he tulevat hyvin toimeen ja työt olivat edelliseltä sujuneet myös tosi hyvin.

Joku ottaa siis kiusaamisena myös ihan tavallisen suoran palautteen työstä.

Minusta siinä työssä kiusaamista oli vuorolistojen tekijältä se, ettei esim. antanut 3 päivän vapaita niille, joilla tiesi olevan mökin kauempana. Minä asuin työpaikan lähellä ja olin nuori, niin minulla oli niitä usein.

Vierailija
12/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh mikä kommentti. Eli jos ap on jotenkin erilainen tai herkkä niin saa kiusata ja ainoa vaihtoehto työskennellä yksin. Koskaan ei ole oikeutta kiusata, oli ihminen sitten millainen tahansa, eikä ongelmanratkaisu voi olla se että erilaiset ihmiset vaan työskentelemään yksin ja thats it.

Mutta on myös ihmisiä, jotka pitävät kaikkea kiusaamisena. Tähän varmasti vaikuttaa esim. lapsuuden kiusaamiset, jolloin on herkistynyt luulemaan kaikkea kiusaamiseksi.

Minulla oli työkaveri, joka oli vakuuttunut, että kaikki kahvihuoneessa aina nauraa hänelle ja todisteena oli se, kun hän meni sinne nauru loppui. Ei nähnyt syytä siinä, että hän meni sinne vihaisen näköisenä, eikä vastannut tervehdyksiin. Jossain vaiheessa hän lakkasi puhumasta minullekin, ilmeisesti minäkin olin häntä jotenkin kiusannut. Yritin kysyä, mutta en saanut vastausta.

Muuten tosi kiva kaveri ja teki työnsä hyvin, mutta näki kiusaamista kaikkialla ja aiheutti sellaista vaivaantuneisuutta ja "mitä voi sanoa" -henkeä, kun oli paikalla.

Vierailija
13/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on myös ihmisiä, jotka pitävät kaikkea kiusaamisena. Tähän varmasti vaikuttaa esim. lapsuuden kiusaamiset, jolloin on herkistynyt luulemaan kaikkea kiusaamiseksi.

Minulla oli työkaveri, joka oli vakuuttunut, että kaikki kahvihuoneessa aina nauraa hänelle ja todisteena oli se, kun hän meni sinne nauru loppui. Ei nähnyt syytä siinä, että hän meni sinne vihaisen näköisenä, eikä vastannut tervehdyksiin. Jossain vaiheessa hän lakkasi puhumasta minullekin, ilmeisesti minäkin olin häntä jotenkin kiusannut. Yritin kysyä, mutta en saanut vastausta.

Muuten tosi kiva kaveri ja teki työnsä hyvin, mutta näki kiusaamista kaikkialla ja aiheutti sellaista vaivaantuneisuutta ja "mitä voi sanoa" -henkeä, kun oli paikalla.

jep, esimiehenä on kiva kuunnella näitä "koko tiimi on mua vastaan", itse kuljetaan ns. nenä pystyssä, kommentoidaan kummeksuen ja töksäyttäen muiden juttuja etc ja sitten uli uli että musta ei tykätä...ei ihan parhaat eväät yrittää päästä ryhmään mukaan. Työelämä on valitettavasti kuin päiväkotimeininkiä aika usein. Ja joutuu toitottamaan, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta pitää tulla toimeen. Osa hakee myös työyhteisöltä "kohtuuttomasti" hyväksyntää ja sit loukkannutaan kun kaikki eivät fanitakaa häntä. Nämä tarpeet voisi hoitaa työyhteisön ulkopuolella joko kavereiden kanssa/terapiassa tms. Eli jos haluaa hakea jokaisesta huokaisusta, silmien pyörittelystä tms kiusaamista, sen kyllä löytää, jotenkin kuulostaa uskomattomalta jos kaikissa työpaikoissa( enemmän kuin kahdessa) joutuu kiusatuksi. Olen itsekin sitä päässyt kokemaan kiusaamista, varmaan useampi yli 5v työssä ollut on. Silloin pitää keksiä keinot sen asian "hoitamiseen".

Vierailija
14/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä olen samoilla linjoilla. Jo ala-asteella sain kiusaajan leiman niskaani, kun luokkakaveri päätti että hän saa sanoa minulle mitä vain, mutta kun sanoin takaisin, se oli kiusaamista. Asiaa meinattiin siis käsitellä ihan kuraattorin ja rehtorin voimin, kunnes opettajamme torppasi järjestelyn ja kertoi luokkakaverin vanhemmille miten asia on.

Mieheni äiti on ollut työpaikkakiusattu ainakin kolmessa paikassa, ja niin julmalta kuin se kuulostaakin, luulen että kyse on aika pitkälti ylitulkinnasta ja vääristä käsityksistä. Esimerkiksi aiemmin keväällä olimme käymässä hänen luonaan kahvilla, ja kaikilla oli mielestäni mukavaa. Rupateltiin niitä ja näitä. Jälkeenpäin sain miehen äidiltä viestin että anteeksi jos hän loukkasi ja hänellä on paha mieli. En ymmärtnäyt yhtään mistä on kyse, eikä hänkään osannut asiaa enempää eritellä.

Joillain ihmisillä vain on tapana tulkita kaikki sosiaalinen kanssakäyminen negatiivisen kautta.

Vierailija
15/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt sellaista mukavaa työpaikkaa mutta en ole löytänyt. Kokemusta on noin kymmenestä työpaikasta. Olen vielä toistaiseksi töissä mutta irtisanoudun pian ja olen päättänyt etten enää palaa työelämään työntekijänä.

Vierailija
16/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kiusaamista olet kokenut?

Vierailija
17/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😆 No ei ole kyllä mun kohdalla kysymys tuosta! Jotkut ovat alttiimpia tulemaan kiusatuksi niin kouluissa kuin työpaikoilla, tämä on fakta. Eikä se ole omaa syytä. Nuo sinun luettelemat tyypit kuulostavat paremminkin itse niiltä kiusaajilta.

Yksi syy miksi joku voi tulla monessa paikassa kiusatuksi on myöskin se, että ne parhaat työpaikat, niistä ei kukaan halua lähteä pois ja niihin on kilpailu sisään. Kun taas paskapaikkoihin on koko ajan ovet auki ja ihmisiä anellaan töihin ja työpaikkaa kehutaan muka ah niin ihanaksi.

Vierailija
18/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä on työpaikkakiusaaminen, eikä sen olemassaoloa kukaan normaali ihminen Suomessa kiistä. Ketjun aihe löytyy otsikosta, eli kysymys oli mitä kiusaamisvapaita työpaikkoja Suomessa on?

Vierailija
19/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se menee niin että TJ ja muutama keskitason johtaja tulee haukkumaan. Sitten he muodostavat ringin ympärille ja tönivät ja potkivat.

Vierailija
20/171 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on aapee kokema kiusaaminen?

Ihmettelen, jos tätä tapahtuu joka työpaikassa.

Itse olen kerran törmännyt tälläiseen ihmiseen, joka kertoili kuinka kaikissa työpaikoissa on häntä kiusattu, milloin mitäkin juttua. Meillä ollessaan teki kyllä työnsä sinänsä ookoo, mutta olisi itse halunnut valita työtehtävät. Kun tämä ei käynyt, alkoi napina. Arvosteli muiden tekemisiä ja haukkui työkavereitaan ja asiakkaita. Mutta häntä kuulemma kohdeltiin väärin ja kiusattiin, kun joutui tekemään kaikkia töitä (kuten kaikki muutkin tekivät).

Oli kyllä lopulta maailman ahdistavin ihminen, kaikki väsähtivät totaalisesti kyseiseen tyyppiin, kun saivat olla jatkuvasti varpaillaan, mistä nyt seuraavaksi loukkaannutaan. Onneksi työsoppari päättyi eikä enää jatkettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi