Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"halvin sidepaketti maksaa euron ja se kestää 2-3 kk"

Vierailija
21.05.2023 |

Kenellä on noin niukat kuukautiset? Ja miten hölmö täytyy olla jos luulee että kaikilla on samanlaiset?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee hedari sanasta kuukuppi.

Vierailija
42/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kuussa yksi paketti Rainbown yösiteitä (10 kpl 1,80€) ja sen lisäksi muutama päiväside (16 kpl 1,80€). Lapsella menee yksi paketti Rainbown tamponeja (32 kpl, 1,60€) ja pari päiväsidettä (16 kpl 1,80€) ja pari pitkää pikkuhousunsuojaa (28 kpl 1,60€). Eli kahdelle ihmiselle yhteensä alle 6€ kuussa. Jos käytettäisiin kalliimpia merkkejä, niin summan voisi helposti vähintään tuplata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin runsaat kuukautiset, kannattaa käydä lääkärissä. Ei yksien kuukautisten aikana pitäisi monta pakettia siteitä kulua.

Niin kävinkin ja endo todettiin,mitäs sitten. Runsaat kuukautiset jatkuu. Hormoneja en syö

Vierailija
44/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yleensä mee edes läpi tavallisista pikkuhousuista mutta pidän varalta sidettä jos en oo kotona.

Vierailija
45/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin runsaat kuukautiset, kannattaa käydä lääkärissä. Ei yksien kuukautisten aikana pitäisi monta pakettia siteitä kulua.

No mitä v ittua se lääkäri siinä auttaa? Ennemmin runsaat kuukautiset kuin vierasesine ja kohtutulehdus tai e-pillerit ja veritulppa. Jotain kohdunpoistoa taas ei kovin helposti saa. Naisella ei ole kuin paskoja vaihtoehtoja.

Vierailija
46/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien opiskelijatytölleni joka kerta kun käyn hänen luonaan vessapaperipaalun, yösiteitä, päiVäsiteitä eri imukyvyllä n 3-4 isoa pakkausta, ruokaa ja muita tarvikkeita, mitä milloinkin tarvitsee, esim bepanthenia, hammashygieniatuotteita, särkylääkkeitä jne.

Kun olen ostellut sille n 150-200 kpl niitä rättejä niin ovat loppu n kolmessa kuukaudessa. 3-4 pakettia maksaa n 35€. Siitä voi laskeskella.

Vierailija
47/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa tulee kauheita fläsäreitä näistä sidekeskusteluista. Vuosiin ei ole tarvinnut onneksi ostaa, koska kuppi toimii minulla mutta alkoi ihan ahdistaa kun mietin side aikaa ja sitä tunnetta kun se vuoto vain valuu pitkin poikin. 

Minulla ei ole koskaan ollut kovin runsaat ja pitkäkestoiset menkat, mutta kyllä silti kului yksiin paketti siteitä ja puolikas tamponipakettia, tai kaksi sidepakettia. Vaikkei sitä itse vuotoa kovin paljon tulisikaan, niin kyllähän se side on silti pakko vaihtaa muutaman tunnin päästä. Se hikoaa ja tuntuu inhottavalta ilman vertakin.

Menkat ei ole kivat.

Vierailija
48/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, mikä vaippapaketti se oikein on?? :D Itselleni sopii vain yksi merkki, nyt se maksaa jotain 2,70e ja mulla menee niitä n. 3,5-4 kuukautisten aikana. Mikään muu ei käy, koska niin runsas vuoto jne.

Vierailija
49/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sidepaketti maksaa alle euron?

xtra, on sekä tavallinen paksu 20 kpl hinta 0,95 paketti, siivellinen jossa 14kpl 0,69 paketti ja siivetön 16kpl ja hinta 1,05. Olen näitä käyttänyt ja toimii mulla.

Vierailija
50/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä v ittua se lääkäri siinä auttaa? Ennemmin runsaat kuukautiset kuin vierasesine ja kohtutulehdus tai e-pillerit ja veritulppa. Jotain kohdunpoistoa taas ei kovin helposti saa. Naisella ei ole kuin paskoja vaihtoehtoja.

Niin, valinnoistahan tässä on sitten kyse. Viimeinen lause on kyllä totta.

Vierailija
51/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää esim jtn vuokkoset tms, ne kutittaa. Tää yksi sidemerkki on vain näin runsaalle vuodolle, muita ei ole.

Vierailija
52/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiha se pkt mennä vaikka päivässä.

Oikeasti runsaissa ei edes riitä. Ns. normaalisiteellä pääsee just ja just kauppaan hakemaan parempia.

Mulla meni vuosia se parikymppiä per kierto.

Vierailija
53/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa harmilliselta, että vaikka on kuukuppi niin silti pitää ostaa siteitä. Voisiko ohivuoto johtua väärästä kuppikoosta? Itse käytän myös kuppia mutta on pitänyt ostaa kaksi, sillä sen ensimmäisen kanssa juurkin piti käyttää myös sidettä. Nyt kun on sopiva niin sen kanssa voi esim huoletta käydä uimahallissa.

Kerro mistä löytyy tilavuudeltaan isompi kuukuppi kuin Nomain koko L, niin ostan heti.

Vierailija
54/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi noin typerästi?

Itse joudun käyttämään Vuokkoset 100% Cotton-siteitä, kaikista muista saan kutinaa. Ja kalliita ovat nuo. 

Eikä paketti kestä edes yksiä kuukautisia, kun vuoto kestää viikon.

Ja kuka pärjää päiväsiteillä yön? Minulla kuppi nykyisin, enkä ole edes erityisen runsasvuotoinen, mutta entisessä elämässä meni ainakin puoli pakettia yösiteitä ja vähintään paketti päiväsiteitä. Nykyisissä on kuulemma jotain kemikaaleja, eli joutuisin ostamaan kalliimpia, tai investoimaan kestositeisiin taikka menkkapikkareihin, ja niitähän tarvitsee enemmän kuin muutamat.

Minä pärjäsin 30 vuotta, mutta sitten huomattiin että mulla on endometrioosi, ja lääkäri sen takia suostutteli kokeilemaan hormonikierukkaa, ja vuodot runsaantui todella ikävän paljon. Kierukka otettiin puolen vuoden kokeilun jälkeen pois, mutta vaikka siitä on jo pari vuotta, ei vuoto ole normalisoitunut takaisin, vaan pari ensimmäistä päivää pitää pitää koko ajan yösiteitä, ja silti istuessa tulee perspuolelta housujen läpi. Helvetin rasittavaa. Odotan vaihtareita kun kuulemma sitten vuoto vähenee ja harvenee ennenkuin loppuu.

Vierailija
55/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö what? Kestääkö kuukautiset sitten kaksi päivää vain?

Minulla 3 päivää, viimeisen päivän aikana pärjään pikkuhousunsuojilla, eli niukkaa on vuoto nyt, olen 46 v. Nuorempana minulla oli todella runsas vuoto joten en yhtään ihmettele ettei yksi paketti riitä, enkä todellakaan olisi silloin käyttänyt niitä halvempia siteitä, ne kun valitettavasti haisee eikä ime yhtä tehokkaasti verta kuin esim Always tai Libresse. Muistan kuinka runsaan vuodon takia joutui käyttämään niin tamponia kuin sidettä ja vielä vuotoa himmentävät lääkkeet käytössä, käytin sitten hormonikierukkaa  juuri runsaiden vuotojen takia.

Vierailija
56/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai siteitä kuuluu 2-3 pakettia ainakin vaikkei olisi runsaat menkat!!!! Kyllä siteitä pitää vaihtaa, muuten tulee ties mitä tulehduksia jne, ne siteet pitää vaihtaa aika usein! Eli n. 10 euroa menee kyllä jos siteitä käyttää oli runsaat kuukautiset tai ei. Ja kaikki ei todellakaan halua maksaa jostain lääkkeistä vaan siksi että on runsaat kuukautiset, tai asentaa jotain esineitä ym.

Vierailija
57/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että jotkut vuotavat litrakaupalla. Jos lapsiluku on täynnä niin itse harkitsisin kohdun polttoa, jolloin limakalvo ei enää vuoda.

Vierailija
59/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin keinoja kuin e-pillerit tai vierasesineet. Kannattaa käydä gynekologilla.

Vierailija
60/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, valinnoistahan tässä on sitten kyse. Viimeinen lause on kyllä totta.

Traneksaamihappo (Caprilon, tai Cyclokapron) on yhä enenevissä määrin käytetty apu pahimpiin päiviin.