Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"halvin sidepaketti maksaa euron ja se kestää 2-3 kk"

Vierailija
21.05.2023 |

Kenellä on noin niukat kuukautiset? Ja miten hölmö täytyy olla jos luulee että kaikilla on samanlaiset?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia öisin, silti joka yö (3-45 yötä) menee yksi tai kaksi yösidettä. Päivisin myös ohivuotojen varalta side kupin kanssa, niitä menee n. 3-4 päivässä. Jos en käyttäisi kuppia minun pitäisi käyttää joku 5-6 tamponia päivässä ja ne siteet yhtäaikaa myös, ja yöllä menisi paljon enemmän siteitä kun vuoto on niin runsasta.

Menkkojen hinta kupin kanssa n. 3-4 eur/kk, ilman varmasti kaksinkertainen ellei vielä enemmän.

Vierailija
22/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi noin typerästi?

Itse joudun käyttämään Vuokkoset 100% Cotton-siteitä, kaikista muista saan kutinaa. Ja kalliita ovat nuo. 

Eikä paketti kestä edes yksiä kuukautisia, kun vuoto kestää viikon.

3 ekaa päivää: 2x sidettä ( niitä imukykyisimpiä) kerralla, ja vaihdettava 4- 6 x vuorokaudessa, sittenkin menee se 4 - 6 x1 side/ vuorokausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on noin sanonut?

Tuossahan on normaaleissa kuukautisissa jo tulehdusvaara: sidettä pitäisi vaihtaa viimeistään 4-6 tunnin välein.

Mistä se tulehdus tulee jos siteessä on hädin tuskin väriä tuossa ajassa? Ymmärrän että märkä side hautoo ja on muuenkin epämukava.

Vierailija
24/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin vai Riikan käsitys kuukautisista? Riikalla taitaa olla isompi ler$$i.

Vierailija
25/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna veren valua reisiä pitkin niin siteitä ei silloin tarvita. Vähän voit ttskirätillä pyyhkiä verestä.

Vierailija
26/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin runsaat kuukautiset, kannattaa käydä lääkärissä. Ei yksien kuukautisten aikana pitäisi monta pakettia siteitä kulua.

Vierailija
27/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harmilliselta, että vaikka on kuukuppi niin silti pitää ostaa siteitä. Voisiko ohivuoto johtua väärästä kuppikoosta? Itse käytän myös kuppia mutta on pitänyt ostaa kaksi, sillä sen ensimmäisen kanssa juurkin piti käyttää myös sidettä. Nyt kun on sopiva niin sen kanssa voi esim huoletta käydä uimahallissa.

Vierailija
28/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on noin sanonut?

Tuossahan on normaaleissa kuukautisissa jo tulehdusvaara: sidettä pitäisi vaihtaa viimeistään 4-6 tunnin välein.

Mistä se tulehdus tulee jos siteessä on hädin tuskin väriä tuossa ajassa? Ymmärrän että märkä side hautoo ja on muuenkin epämukava.

Märässä siteessä alkaa muhia hitokseen streptokokki A:ta, jota on ihmisen iholla. Siitä sen onkin helppo siirtyä virtsaputkeen tai märän siteen hautomaan rikkinäiseen ihoon muhimaan. Seuraus voi olla yleistulehdus eli sepsis.

Vierailija
29/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin vauvan vaipan yösiteeksi

Vierailija
30/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin runsaat kuukautiset, kannattaa käydä lääkärissä. Ei yksien kuukautisten aikana pitäisi monta pakettia siteitä kulua.

Normaalien kuukautisten kanssa menee monta pakettia.

Vierailija
31/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii ne halvimmat alle euron siteet. Ja yksi paketti riittää juuri ja juuri yleensä. Että ymmärrän kyllä, että tollasen on joku mäntti lausunut.

Mutta ymmärrän, että ihmiset on erilaisia, mulla vaan on niukka vuoto (kipeä kyllä olen)

Vierailija
32/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n. 10 sidettä per kk. Pari päivää aika runsasta vuotoa ja sitten pari päivää sen verran niukkaa, että 4 palaa vessapaperia taiteltuna riittää, kun sen vaihtaa joka vessakäynnillä.

Vierailija
33/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää hyvät ihmiset tamponeja, paljon siistimpää

Vierailija
34/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on noin sanonut?

Märässä siteessä alkaa muhia hitokseen streptokokki A:ta, jota on ihmisen iholla. Siitä sen onkin helppo siirtyä virtsaputkeen tai märän siteen hautomaan rikkinäiseen ihoon muhimaan. Seuraus voi olla yleistulehdus eli sepsis.

Aivan, märässä.... Mulla ei side ole vielä märkä 6 tunnissa. Työpäivä matkoineen menee yhdellä. Ja tosiaan olen yli 50 eikä tulehdusta ole tullut.

Vierailija
35/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää lukea näitä menkkakertomuksia, itsellä kun aina olleet suht koht siedettävät. Mitä kaikkea ihmiset joutuvat kestämään. Irene Naakka on postaillut aiheeata hyvää settiä ja vertaistukea, löytynee vielä hänen ig-storyista. Kannattaa tosiaan kääntyä lääkärin puoleen runsaiden (kuulostaapa tuo sana vähättelevältä) kuukautisvuotojen takia. Siihen on kyllä olemassa apukeinoja. Eivät tietenkään sovi kaikille, mutta kannattaa kokeilla. Ja joo, helpommin sanottu kuin tehty kun lääkäriin pääsee nyky Suomessa vain rahalla. Tsemppiä kaikille.

Vierailija
36/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalien kuukautisten kanssa menee monta pakettia.

Ei kuulosta normaaleilta.

Vierailija
37/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tulee säästöä kuukaudessa, jos alv lasketaan? Kuinka monta kymppiä säästyy?

Vierailija
38/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei laukonut tollaista shaibaa kun olin teini. Kyllä ne runsaat menkat on niin paljon harmia aiheuttaneet että tollaisia ei vaan oikeen jaksa kuunnella.

Vierailija
39/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ilmaisia olla mutta hinta vois olla alhaisempi samoin vaipoilla.

Vierailija
40/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on noin sanonut?

"Mistä se tulehdus tulee jos siteessä on hädin tuskin väriä tuossa ajassa?"

Todella harvan iholla edes elää kyseinen bakteeri.