Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"halvin sidepaketti maksaa euron ja se kestää 2-3 kk"

Vierailija
21.05.2023 |

Kenellä on noin niukat kuukautiset? Ja miten hölmö täytyy olla jos luulee että kaikilla on samanlaiset?

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla pari pakettia kuluu yhtiin kuukautisiin ja siihen päälle paketti särkylääkkeitä 😔

Vierailija
62/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää hyvät ihmiset tamponeja, paljon siistimpää

No jaa. Kaksi 5 pisaran tamponia yhtä aikaa plus paksu side, niin ehti ajaa töihin ilman ohivuotoja. Kuukupeissa ei riittänyt tilavuus puolen tunnin työmatkaan, sen yliholahdus oli liian suuri sitten kun se tapahtui, noi tuplatamponit oli parempi tulppa.

Mut sit kun ne ottaa pois, tulee se holahdus ja koko vessanpönttö on punaisena roiskeista, myös renkaan alta.

Parhaita siteita olivat itseommellut kosteussuojalla varustetut paksut siteet (imuna mm. froteeta). Kaupan siteen falskasivat, ja haisivat...

Gyneiltä tuli kommentteja "Ai jaa, oletko kokeillut syödä buranaa" "Voidaan laittaa kuparikierukka, nin ei tartte huolehtia ehkäisystä "(synnärillä lääkärit olivat ehdottomasti kieltäneet minkään kierukan käytön, koska kohtu oli yhden monikkoraskauden (ja alatiesynnytyksen) ja neljän yksikköraskauden ja 4 sektion jälkeen niin hapero. Kohdunpoistoon en kuitenkaan päässyt.

Erinäiset lääkekokeilut eivät toimineet (parhaiten toimi omatoiminen kokeiluni viivästyttää pillereiden ottoväli 36 tuntiin, jolloin kuukautisten väli venyi 30 päivään, muutoin se oli 21 päivää). Ainoa, mikä jollain tavalla toimi, oli hormonikapseli - sitten kun sain sellaisen, joka suostui menemään nahan alle ja pysymään siellä. Oli aika kallis kokeilu tuokin, ne maksoi sellaiset 250€/kpl.

Äitini pääsi kohdunpoistoon helposti, mutta siitä onkin aikaa 20v. Minä en pääse, koska pelkät runsaat kuukautiset eivät kuulemma haittaa (ei ole kipuja, ainoa hyvä puoli). Olen käynyt kolmen eri yksityisen lääkäriketjun gyneillä, ja kunnallisella puolella.

Että menkää lääkäriin joo. Hieno ohje. Ehkä pitäisi mennä Tallinnaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää lukea näitä menkkakertomuksia, itsellä kun aina olleet suht koht siedettävät. Mitä kaikkea ihmiset joutuvat kestämään. Irene Naakka on postaillut aiheeata hyvää settiä ja vertaistukea, löytynee vielä hänen ig-storyista. Kannattaa tosiaan kääntyä lääkärin puoleen runsaiden (kuulostaapa tuo sana vähättelevältä) kuukautisvuotojen takia. Siihen on kyllä olemassa apukeinoja. Eivät tietenkään sovi kaikille, mutta kannattaa kokeilla. Ja joo, helpommin sanottu kuin tehty kun lääkäriin pääsee nyky Suomessa vain rahalla. Tsemppiä kaikille.

Niinpä. Mulla leikkaushoito oli lopulta ainoa auttava. Kaikki lääkkeetkin käytiin läpi.

Yön aikana kolmen ekan vuotopäivän aikaan 400-600 g vuotoa. Punnitsin ne housuvaipat.

Vierailija
64/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin runsaat kuukautiset, kannattaa käydä lääkärissä. Ei yksien kuukautisten aikana pitäisi monta pakettia siteitä kulua.

Normaalien kuukautisten kanssa menee monta pakettia.

Silloin ei voi olla normaalista vuodosta kysymys.

Vierailija
65/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi noin typerästi?

Itse joudun käyttämään Vuokkoset 100% Cotton-siteitä, kaikista muista saan kutinaa. Ja kalliita ovat nuo. 

Eikä paketti kestä edes yksiä kuukautisia, kun vuoto kestää viikon.

Ja kuka pärjää päiväsiteillä yön? Minulla kuppi nykyisin, enkä ole edes erityisen runsasvuotoinen, mutta entisessä elämässä meni ainakin puoli pakettia yösiteitä ja vähintään paketti päiväsiteitä. Nykyisissä on kuulemma jotain kemikaaleja, eli joutuisin ostamaan kalliimpia, tai investoimaan kestositeisiin taikka menkkapikkareihin, ja niitähän tarvitsee enemmän kuin muutamat.

Minä. En ole koskaan joutunut käyttämään yösiteitä. Kun en valu yöllä. Sen sijaan, kun nousen aamulla ylös, niin ei kannata suunnata kahvin keittoon vaan suoraan vessaan. Pissaan ja istuskelen siinä tovin. Näin ne on kaikki pöntössä. Johtuu anatomiasta. Jos olis toisenlainen anatomia, niin sitten ne kaikki olis yön aikana siteessä ja tarvitsisi sen yösiteen hyvin todennäköisesti.

Tällä tavalla se paketti kestää enemmän kuin yhdet kuukautiset ja lisäksi käytän parina vikana päivänä pikkuhousunsuojaa.

Vierailija
66/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun käyttämään Vuokkoset 100% Cotton-siteitä, kaikista muista saan kutinaa. Ja kalliita ovat nuo. 

Ja kuka pärjää päiväsiteillä yön? Minulla kuppi nykyisin, enkä ole edes erityisen runsasvuotoinen, mutta entisessä elämässä meni ainakin puoli pakettia yösiteitä ja vähintään paketti päiväsiteitä. Nykyisissä on kuulemma jotain kemikaaleja, eli joutuisin ostamaan kalliimpia, tai investoimaan kestositeisiin taikka menkkapikkareihin, ja niitähän tarvitsee enemmän kuin muutamat.

Minä. En ole koskaan joutunut käyttämään yösiteitä. Kun en valu yöllä. Sen sijaan, kun nousen aamulla ylös, niin ei kannata suunnata kahvin keittoon vaan suoraan vessaan. Pissaan ja istuskelen siinä tovin. Näin ne on kaikki pöntössä. Johtuu anatomiasta. Jos olis toisenlainen anatomia, niin sitten ne kaikki olis yön aikana siteessä ja tarvitsisi sen yösiteen hyvin todennäköisesti.

Tällä tavalla se paketti kestää enemmän kuin yhdet kuukautiset ja lisäksi käytän parina vikana päivänä pikkuhousunsuojaa.

Mulla sama. En vuoda yöllä ollenkaan.

Vierailija
67/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna veren valua reisiä pitkin niin siteitä ei silloin tarvita. Vähän voit ttskirätillä pyyhkiä verestä.

Oi miten kätevää! Se vain, että on mentävä kouluun. Olisko sinusra kiva istua veriselle tuolille mun jälkeeni? Haistella sitä verta ja hyytymiä, joita jälkeeni jää ja iholleni kuivuu?

Veikkaan että pikku-incel pyörtyisi ja satuttaisi päänsä.

Vierailija
68/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että jotkut vuotavat litrakaupalla. Jos lapsiluku on täynnä niin itse harkitsisin kohdun polttoa, jolloin limakalvo ei enää vuoda.

Kohdunpoistoon ei pääse pelkkien runsaiden vuotojen takia, kokeile vaikka.

Vierailija
69/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on noin sanonut?

Tuossahan on normaaleissa kuukautisissa jo tulehdusvaara: sidettä pitäisi vaihtaa viimeistään 4-6 tunnin välein.

Mistä se tulehdus tulee jos siteessä on hädin tuskin väriä tuossa ajassa? Ymmärrän että märkä side hautoo ja on muuenkin epämukava.

Mikä oletus!

Silloin, kun olin fertiilissä iässä, oli kausi, jolloin kuukautisten ensimmäisinä päivinä sidettä piti vaihtaa aika taajaan. Runsaimman vuodon aikana jopa 15 minuutin välein - todella väriä tuli sekä läpi että yli. Kierukka ilmeisesti vaikutti asiaan.

Gyne antoi sopivan rohdon, joka palautti vuodon normaaliksi - eli minulla 2-4 tunnin vaihtovälit.

Olisi tosiaan kiinnostavaa tietää, kuka ja millä asiantuntemuksella määrittelee tuon sidepaketin riittävyyden. Mahtaa olla iso paketti jostain tukusta, kun maksaa vain euron.

Vierailija
70/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin runsaat kuukautiset, kannattaa käydä lääkärissä. Ei yksien kuukautisten aikana pitäisi monta pakettia siteitä kulua.

Silloin ei voi olla normaalista vuodosta kysymys.

Tai sun vuoto on äärimmäisen niukkaa. Joka 10. meistä potee endometrioosia. Sitä ei tutkita eikä diagnodoida joten kyllä se aika normaalia on.

Vierailija
71/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sidepaketti maksaa alle euron?

Ainakin Xtra ja K-kaupan halvimmat.

Vierailija
72/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään nyt yhdellä paketilla monta kuukautta hormonikierukan ansioista. Kuukautiset tulee n. 3kk välein ja 2-3 päivää tulee pientä tiputteluvuotoa.

Ennen kierukkaa vuodin kuin seula ja paketti tamponeita ja siteitä meni parissa päivässä.

Vierailija
73/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan.

Vierailija
74/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää hyvät ihmiset tamponeja, paljon siistimpää

Ei pysty kun sattuu. Eikä se ime yhtään enempää. Tunnissa täynnä ja läpi.

Vierailija
75/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli useita vuosia runsas kuukautisvuoto, sidettä sai vaihtaa monta kertaa päivässä ja niiden piti olla paksuimpia, mitä löytyi.

Yöllä piti laittaa paksu kerros taiteltuja froteepyyhkeitä alle, koska kuitenkin vuoti yli, vaikka mitä yösiteitä olisin käyttänyt.

Menin sitten lääkäriin ja tutkimuksissa löytyi kohdusta myoomia. Niitä oli niin paljon, että kohtu piti poistaa. Juuri nuo myoomat olivat runsaan vuodon syy.

Olin jo saanut kaksi lasta, joten kohdun poisto oli minulle ok. Oli ihanaa, kun pääsi eroon kuukautisista.

Vierailija
76/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna veren valua reisiä pitkin niin siteitä ei silloin tarvita. Vähän voit ttskirätillä pyyhkiä verestä.

Oi miten kätevää! Se vain, että on mentävä kouluun. Olisko sinusra kiva istua veriselle tuolille mun jälkeeni? Haistella sitä verta ja hyytymiä, joita jälkeeni jää ja iholleni kuivuu?

Veikkaan että pikku-incel pyörtyisi ja satuttaisi päänsä.

Päänsä se satutti jo pienenä, kun äitinsä pudotti sen pöydältä.

Vierailija
77/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mene. Mulla on normi menkat ja ei mene monta sidettä.

Vierailija
78/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tätä, että yön aikana tulee vähiten vuotoa ja olen miettinyt mistä se johtuu.

Vierailija
79/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossnotto maiset. Onneksi miehillä ei tällaisia ongelmia.

Vierailija
80/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä samaa sidettä viitsi älyttömän kauaaa pitää vaikkei edes olisi runsaat kuukautiset, se tulee hikiseksi ja alkaa haista pahalta, ja sitten alkaa kutista iho joka hautuu sen saman siteen alla. Ja mulla siis ihan normaali iho, ei mitään erityisherkkyyttä, ihottumaa tms.