"halvin sidepaketti maksaa euron ja se kestää 2-3 kk"
Kenellä on noin niukat kuukautiset? Ja miten hölmö täytyy olla jos luulee että kaikilla on samanlaiset?
Kommentit (174)
Mulla on niin niukat ja lyhyet menkat et lidlin parin euron tamponi paketti kestää kahdet ellei jopa kolmet menkat mutta silti pännii tollaset lauseet. Teininä ei todellakaan ois riittäny paketti yksiä menkkoja minkä lisäks se on äärimmäisen tärkeää et kullakin on sellanen suoja joilla tuntee olonsa hyväks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi noin ja missä? Nyt voisin laittaa omalla nimellä palautetta, sen verran törkeä tuo oli.
Palstatotuuden mukaan joku mies jossain. Toki kyseessä puhdas trollaus ja todellisuudessa tuollaista kommenttia ei ole yksikään mies esittänyt, vaan trollaava nainen.
En tosiaan usko että kukaan mies edes erityisemmin osallistuu menkkakeskusteluun, koska eihän ne tiedä tästä aiheesta mitään. Joku tyhmä nainen vois tuommoisen älynväläyksen päästää, jos omat menkat on tosi niukat ja on nukkunut biologian/terveystiedon tunnit joissa kerrotaan että kuukautisia on erilaisia.
Joo ei miehet halua näitä edes ajatella, saati sitten ääneen puhua jostain menkkajutuista.
Ehkä jotkut miehet.
Meillä kyllä miehillekin menkat on ihan neutraali aihe. Samoin oli lapsuudenperheessäni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla riittää yksi paketti kaksiin kuukautisiin, kun vuodan käytännössä vain silloin, kun istahdan pöntölle.
Sinäkö tuon kirjoitit tai sanoit? Kaikilla ei ole hormonikierukkaa, ei varsinkaan teineillä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Jos on runsaat kuukautiset, niin kannattaa silloin hankkia e-pillerit. Monessa kunnassa alle 25-vuotiaat saa nr ilmaiseksi. Ja kun syö e-pillerritä, tulee kuukautiset vain 6 kertaa vuodessa.
Miksi? Onko runsaat kuukautiset joku sairaus? Jospa vain hyväksyttäisiin se, että kuukautiset voivat olla myös runsaat. Tehtäisiin kunnollisia suojia, eikä sievisteltäisi asiaa siten, että "pimpistä tulee parina päivänä vähän verta".
Aika monella ne runsaat kuukautiset heikentää elämänlaatua kun joutuu pelkäämään ohivuotoja, lisäksi ne tahtoo aiheuttaa anemiaa. Siksi kovin runsaita usein yritetään hoitaa. Mut jos ei itseä häiritse niin eihän sitä vuotoa ole pakko yrittää mitenkään vähentää. Ostaa vaikka niitä Tenoja jos ei normi siteet tahdo riittää, niissä on isompi imukyky. Itse käytin jälkivuotoon aikanaan, olivat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi noin ja missä? Nyt voisin laittaa omalla nimellä palautetta, sen verran törkeä tuo oli.
Palstatotuuden mukaan joku mies jossain. Toki kyseessä puhdas trollaus ja todellisuudessa tuollaista kommenttia ei ole yksikään mies esittänyt, vaan trollaava nainen.
En tosiaan usko että kukaan mies edes erityisemmin osallistuu menkkakeskusteluun, koska eihän ne tiedä tästä aiheesta mitään. Joku tyhmä nainen vois tuommoisen älynväläyksen päästää, jos omat menkat on tosi niukat ja on nukkunut biologian/terveystiedon tunnit joissa kerrotaan että kuukautisia on erilaisia.
Joo ei miehet halua näitä edes ajatella, saati sitten ääneen puhua jostain menkkajutuista.
Ehkä jotkut miehet.
Meillä kyllä miehillekin menkat on ihan neutraali aihe. Samoin oli lapsuudenperheessäni.
Joo mutta sillä tarkkuudella että miten usein päivässä tarttee sidettä vaihtaa? Ei miehiä kiinnosta, tai sanoisin että on melko outoa jos kiinnostaa. Ellei satu olemaan teinitytön isä, jonka tehtävä on hommata lapselle suojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille nimenomaan on tyypillistä osallistua keskusteluihin, joiden aiheesta eivät tiedä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut miehet.
Joo mutta sillä tarkkuudella että miten usein päivässä tarttee sidettä vaihtaa? Ei miehiä kiinnosta, tai sanoisin että on melko outoa jos kiinnostaa. Ellei satu olemaan teinitytön isä, jonka tehtävä on hommata lapselle suojat.
No kyllä minun mieheni ainakin ymmärtää hygieniasta sen verran, että tietää että sidettä vaihdetaan useamman kerran päivässä, eikä muhiteta kellon ympäri tai koko päivää. Pojatkin ymmärtänevät, kun osaavat tuoda kaupasta siteitä useamman paketin, eivätkä oleta että yksi paketti riittää koko menkkojen ajan.
Itsellä kuukautiset kestää n. 5 vrk. Pari ekaa päivää ovat todella runsaat ja kipuja on myös. Käytän ob super plus tamponeja, paketissa on 16 kpl ja paketti maksaa n. 5e kai, yleensä se yksi paketti menee yksiin kuukautisiin. Lisäksi käytän pikkuhousunsuojia tai siteitä varmuuden vuoksi. Buranaa menee myös. En ole laskenut kuukautisten hintoja, mutta kyllä varmaan 100e menee vuodessa. Ei se mielestäni paljoa ole.
Minulla kuukautiset kestää noin neljä päivää. Ensimmäisenä päivänä vuodan enemmän, mutta en läheskään niin kuin moni on kertonut.
En silti pääse kovin edullisesti asian kanssa, sillä herkän ihon vuoksi mikä tahansa muovinen side ei käy, eikä myöskään kestoside. Kosteus ei saa yhtään tulla läpi tai alapään iho on rikki viikon.
Käytän tamponia (Tampax) ja ensimmäisenä vuorokautena suojaa, ja sitten pikkuhousunsuojia (Always). Kuukuppi ei käy, olen yrittänyt useamman eri kerran. Aiheuttaa kipuja.
Tiedän kuitenkin, että pääsen helpolla: normaali särkylääke auttaa kipuun ja yölläkään ei tule sotkuja. En silti ikimaailmassa mene vähätelemään kenenkään toisen naisen kuukautishankaluuksia, enkä väitä että koska minulla menee keskimäärin n. 15€/kk niin kaikilla muillakin pitää mennä. Muutaman vuoden päästä summa on yli 30€/kk kun molemmat tyttäreni tulevat murrosikään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt vuotanut isoja yösiteitä äärimmilleen täyteen, 18 g per rätti. Sotkin myös päiväpeiton, vaatteeni ja lakanat. Tunnin välein vaihdan ja alkaa ottaa hiljalleen päähän tämä.
Jos joku väittää jotain paskaa teidän kuukautisista, potkaiskaa muniin tai hierokaa sille se menkkarätti naamaan.
Mene gynekologille hakeman resepti siihen lääkkeeseen, mikä vähentää vuotoa. Ihan turhaan kärsit.
Voisiko vastaavasti muistaa ettei kaikilla ole myöskään runsaat kuukautiset? Minua kun ärsyttää kuinka näissä keskusteluissa aina se toinen ääripää yritetään esittää keskimääräisenä vuotona, jossa suunnilleen ämpäri pitää köyttää jalkojen väliin. Sekin lie todella harvinaista, eikä pitäisi olla keskustelujen lähtökohta tai peruste jollekin verohelpotuksille.
T. Pikkuhousunsuojapaketti kestää vuosia, kun kahden päivän kuukautisiin riittää yleensä muutama pala vessapaperia housuissa ja (pikkuhousun)suojia käytän vain jos on esim pitkä istuminen lentokoneessa edessä
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää hyvät ihmiset tamponeja, paljon siistimpää
Miehen logiikkaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt vuotanut isoja yösiteitä äärimmilleen täyteen, 18 g per rätti. Sotkin myös päiväpeiton, vaatteeni ja lakanat. Tunnin välein vaihdan ja alkaa ottaa hiljalleen päähän tämä.
Jos joku väittää jotain paskaa teidän kuukautisista, potkaiskaa muniin tai hierokaa sille se menkkarätti naamaan.
Mene gynekologille hakeman resepti siihen lääkkeeseen, mikä vähentää vuotoa. Ihan turhaan kärsit.
Jos gynekologille vain menee, se maksaa noin 220€/kerta ja päälle vielä tämä lääke minkä nimeä et mainitse (onko se Kela-korvattava?).
Julkisella puolella gynekologille ei noin vain mennä, eikä sieltä noin vain pyydetä yhtään mitään. Julkiselle puolelle kun ei välttämättä edes oteta tutkittavaksi pelkkien kuukautisongelmien vuoksi.
Valitettavasti on myös paljon naisia, joille yleisimmät hormonilääkkeet yms ei syystä tai toisesta sovi (ihan oikea syy, ei mikään ihmisen itse keksimä syy).