Kenet syöt ja ketä et?
Mitkä eläimet jätät syömättä vai kelpaako sinulle kaikki? Vai oletko jättänyt kaikki pois lautaseltasi? Mitkä syyt vaikuttavat päätökseesi?
Kommentit (35)
ja kananmunia? Ihminen on muuten luonnostaan kasvissyöjä, mutta voi hyödyntää myös liharavintoa. Mutta ilman kasviksia suolistomme lopettaisi toimimisen.
syön maitotuotteita ja kananmunia, kummatkin luomuna. lihaa tai kalaa en ole eläessäni syönyt, ja olen superterve. luovutan plasmaa ja hiutaleita joka toinen kuukausi, hemoglobiini on korkealla ja maratoni mene alle neljän tunnin. olen hoikka ja lihaksikas. olen 41 eikä kasvoillani ole rypyn ryppyä. en juuri milloinkaan sairastu flunssaan tai influenssaan.
ja maidon pois ruokavaliostani. Joskus harvoin käytän kalaa ja luomumunia. Syön usein pähkinöitä ja siemeniä: niistä saa kalsiumia ja proteiinia sekä paljon muutakin. :)
julmassa riistossa. Se tuntuu niin " normaalilta" tavallisten ihmisten mielestä. Pienellä määrällä myötätuntoa voi tajuta kuinka hullua tuotantoeläinten elämä onkaan. :(
Itse aloin kasvissyöjäksi eettisistä syistä, mutta terveys- ja ympäristöasiat ovat nyt entistä tärkeämpiä syitä valintaani.
En näe eroa sillä onko kyseessä " lemmikki" vai tuotantoeläin. Mahdollisuuksien mukaan pyrin valitsemaan luomutuotteita tai pyydystämään (kalat) itse.
Syön lihaa, kalaa jne. Se mitä koitan viimeiseen asti välttää on pitkälle jalostetut tuotteet, juustot, jogurtit einekset, tehdasruoka... Parhaani mukaan yritän pysyä mahd. alkumuotoisessa ravinnossa. Kypsentämättömiä kasviksia, kokolihaa kevyesti kypsennettynä jne
Myös kasveilla on tunteet, niin kuin eläimilläkin.
Syön ainoastaan ns luonnollisen kuoleman kohdanneita kasveja ja eläimiä. Esim. puusta pudonneita omenia, marjoja ja puiden lehtiä. Eläimistä esim. sydänkohtauksen saaneita hirviä ja valkohäntäpeuroja, vanhuuteen kuolleita koiria, poikimahalvaukseen menehtyneitä lehmiä. Maitoa voin juoda, jos vaikka lehmän utareista valuu ylimääräistä pois eikä vasikka sitä juo.
PEACE!!
I love you <3
joskus kalkkunaa.
Mitään muita eläimiä en syö!
syntymättä.
Koko ajan ihminen tappaa jotain, pelkällä olemassaolollaan. Ei niitä tappamisia yms. voi välttää.
Kaikki muutkin eläimet tappavat, jotkut niistä tappavat myös ihan huvikseen.
Vierailija:
Myös kasveilla on tunteet, niin kuin eläimilläkin.Syön ainoastaan ns luonnollisen kuoleman kohdanneita kasveja ja eläimiä. Esim. puusta pudonneita omenia, marjoja ja puiden lehtiä. Eläimistä esim. sydänkohtauksen saaneita hirviä ja valkohäntäpeuroja, vanhuuteen kuolleita koiria, poikimahalvaukseen menehtyneitä lehmiä. Maitoa voin juoda, jos vaikka lehmän utareista valuu ylimääräistä pois eikä vasikka sitä juo.
PEACE!!
I love you <3
¤¤¤ Voi hyvänen aika sentään :-O Teetkö siis ruuminavauksen eläimelle ennenkuin syöt sen? Ja mistä ihmeestä löydät aikaa odotella maitoa? Mitä kasviksia syöt talvisin.. pakastatko kesän maasta löytämäsi sadon? Olen ihan vilpittömästi utelias, enkä " pottuile" .
Itse syön kalkkunaa, kalaa ja riistaa.
Aina elämä aiheuttaa kärsimystä, mutta teuraseläinten syönti on todella tietoinen valinta syödä erittäin epämukavan elämän eläneitä eläimiä.
Muut jätän ihan suosiolla syömättä...
sikaa, nautaa, hirveä, poroa, joitain kaloja, kanaa hmm. olikohan muita... ja vielä ihan hyvällä omallatunnolla. Se sianperse on todella hyvää.
Vierailija:
tässä tapauksessa: sian persettä. terveisiä vaan hyvin opetetuille lapsillesikin.