Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija valittaa köyhyyttä ja käyttää ruokaan 215 €/kk

Vierailija
21.05.2023 |

Hänellä on myös kuntosalikortti, ostaa proteiinipirtelöitä, kissanruokaan menee 40 euroa kuussa, lisäksi kissalle ostetaan pöllyämätöntä erikoishiekkaa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009555815.html

Kommentit (850)

Vierailija
181/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin lapseni tuolla summalla.

Vierailija
182/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Miksei köyhät opettele kalastamaan. Kalaa saamalla säästää rahaa. Ja sitten voi myydä tutuille kalaa jos saa liikaa. Niin minä teen. Onko köyhät ja muut työttömät laiskaa sakkia ja makoilevat vaan kotona ettei ne jaksa lähtee kalaan.

Kun mulla ei ole varaa kalatuslupaan. Katiskan kyllä jo ostin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Miksei köyhät opettele kalastamaan. Kalaa saamalla säästää rahaa. Ja sitten voi myydä tutuille kalaa jos saa liikaa. Niin minä teen. Onko köyhät ja muut työttömät laiskaa sakkia ja makoilevat vaan kotona ettei ne jaksa lähtee kalaan.

Opiskelija opiskelee. Lisäksi

Kaarelasta menee julkisilla 40min-tunti keskustaan joten jos opiskelupaikka on siellä ja käy koululla lähes päivittäin, niin koskahan sitä jäisi aikaa kalasteluun.

Vierailija
184/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 e ei ole näillä ruoan hinnoilla mitenkään tuhlailua. Turha lyödä lyötyä.

Aina varaa nipistää. Irtoperunat maksaa noin 6senttiä/kpl. Jauhelihakeitolla elää kolme päivää ja maksaa 4€. Tokmannilta saa hernekeittoa 5purkkia 10€. Jos ei ole rahaa niin pakko karsia kuluja. Melkein jokaisen tuotteen voi vaihtaa halvempaan 👍

Melkoinen tuhlari kyllä olet kun et kasvata perunoitasi itse ja hernekeitotkin ostat valmiina. Vielä halvempaa se on kasvattaa herneetkin itse.

Niinpä! Nyt on muuten herneitten istutus aika. Eli multa ostoksille.. eikun hakemaan salaa multaa metsästä eihän tuo mullastakaan varmaan maksa.. Perunoitakin voi kuulemma kasvattaa ämpäreissä, opin jostain köyhä ketjusta missä oletettiin köyhien jaksavan kantaa olkaliinojen avulla ilmasia pakastimia kotiinsa.

Miksi ei kukaan ole vielä tullut kertomaan kuinka paljon metsästä saa ilmaista ruokaa?Mullanhakureissulla voisi myös poimia ämpäreittäin marjoja ja sieniä.

Kyllä, ympäri vuoden ihan notkuvat satoa ja kaikilla on ihan vieressä vielä satoisaa metsää ja kalaisa järvi.

Vierailija
185/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla opiskelijalla on laittaa ruokaan noin paljon. Taitaa nostaa opintolainaa.

jos oisit lukenut jutun tai ketjun, tietäisit että nostaa lainaa.

ja aika moni opiskelija elää lainarahalla, ei vaan harva.

ennen kuin työttömät alkaa marmattaa, niin voitte tekin ottaa lainaa.

Pitää olla erityisen yksinkertainen yksilö, että alkaa vertaamaan opiskelijoiden asemaa työttömien asemaan.

Vierailija
186/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jutusta välittyi sellainen peritty avuttomuus

Upeaa että on sinnikkäästi päätynyt opiskelemaan ja tekee sitä tavoitteellisesti.

Mutta arkeen ei ole kotona opittu kunnolla hallintaan vaan se on jotenkin luovutettu valtiolle.

Vierailija
187/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki satasella kuussa toimeentulevat voivat luetella tähän mitä syövät, muuten tuo jää pelkälle sanahelinän tasolle. Eikä mitään perunat on halpoja heittoja, vaan 2000 kcal päivässä monipuolista ruokaa. Mistä tarkalleen se koostuu?

Perunaa, riisiä, tummaa tai täysjyvämakaronia, halvinta jauhelihaa, porkkanoita, kesällä kurkkua ja ehkä jopa tomaattia. Lisävitamiinit Rainbowin poretableteista. Tuossa nyt jotain. 

Sinun monipuolisuutesi tarkoittanee sitä, että lautasella on pääsääntöisesti kaikenlaisia kalliita rehuja, joiden ravintoarvo on lähes olematon.

Vierailija
188/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 euroa ruokaan kuukaudessa ei ole iso summa.

On se opiskelijalle todella suuri summa. Omituinen valittaja tämä jutun henkilö, mistään ei ole puutetta, paitsi ulkomaanmatkoista, ja silti hirveä uhriutuminen.

Kerrankin joku muu kuin työtön loinen ikuista ulinaa harrastamassa. Kertoo miten makaa vuodesta toiseen yhteiskunnan elättinä tyystinä ja syyllistää yhteiskuntaa. Se on sitä normaali valittajaa mihin täällä totuttu ja mammat kokevat oikeana.

Vierailija
189/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Opiskelija opiskelee. Lisäksi

Kaarelasta menee julkisilla 40min-tunti keskustaan joten jos opiskelupaikka on siellä ja käy koululla lähes päivittäin, niin koskahan sitä jäisi aikaa kalasteluun.

Kesäisin kun ei ole opiskeluja eikä näemmä töitäkään.

Eri

Vierailija
190/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö, joka paheksuu 200 euron ruokakuluja, ei ole pysynyt kårryillä nykymaailmassa. Ehkä hänellä on jotain katkeruuttakin nuoria kohtaan, kateutta, että heillä on elämä vielä edessä.

Elinkustannukset ovat moninkertaistuneet siihen, mitä ne olivat nykyisten keski-ikåisten nuoruudessa. Ruoka on todella kallista. Tein juuri tarkan laskelman, mikä on minimimäärä ruokaan budjetoituna, jos jäisin ennenaikaisesti itse kustannetulle eläkkeelle, plus sähköt yms pakolliset kulut. Summa oli niin suuri, että oli pakko lykätä sitä haavetta. Minulla on myös lapsi, joka on aloittamassa opinnot ja laskeskelin myös häben puolestaan, mitä hän tarvitsisi minimissä, jos muuttaisi omilleen, ja sekin oli todelka iso summa. Parempi että hän asuu vielä kotona jonkin aikaa.

Eli todellakin nykyinen maailma on erilainen kuin keski-ikäisten aikana. Lisäksi töitä on vaikeampi saada.

N53

Meitä on huushollissa neljä aikuista joista kaksi on juurikin parikymppistä opiskelijaa.

Ruokabudjetti on 600 euroa kuussa.

Ja tuon jutun tyttöhän käytti itse 215 euroa ja sen lisäksi äiti osti hänelle isot ruokaostokset kerran kuussa eli hän siis käyttää ainakin 300 euroa kuussa yhden ihmisen ruokiin ja se on paljon.

Minä olen taas yksin asuva työssäkäyvä ja ruokaan menee vähintään 400 euroa. Ostan mitä haluan enkä katsele hintoja koska voin. Vaikka sitä savulohta. Kissalle sen haluamaa lihaa usein. Usein myös ystäviä tai sukulaisia luonani syömässä. En pidä kuivin suin kuten eräässä ketjussa pidettiin kunnia-asiana suorastaan vaan laitan ruoat tai kahvit muine tykötarpeineen. Toki jos ei ketään koskaan käy väkisin tunkeutuville tarjoa kuin sen lasillisen vettä niin rahaa säästyy. Ehkä kituuttaen pärjäisin 200 eurolla mutta elämänlaatuni romahtaisi nykyiseen nähden. 

Ja sitten saitkin orgasmin.

Ei kyllä korvaa rahaa tuo.

Itse käytän ehkä n. 500€ ruokaan ja höpötyksiin, siis oma osuus.

Vierailija
191/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 euroa ei kyllä paljoa ole jos syö terveellisesti ja monipuolisesti. 

Yhdelle ihmiselle paljon.

Meillä reilu 100e enemmän ja sillä rahalla syö 4.

Ette varmaan syö kovinkaan monipuolisesti ja terveellisesti.

Kyllä syö, kunhan tekee ruoat itse niin halpaa on.

Vierailija
192/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilalle työtön kertomaan miten työnteko ei kannata ja miten elänyt koko elämänsä tukien varassa. Voi miten ymmärrystä riittäisi kun reppanalla vaikeaa. 

Vierailija
193/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa ruokakaupassa on uusi 100 euroa, ihan helposti menee nykyhinnoilla, vaikka katsoisikin hintojen perään.

Noloa myös te perheelliset ihmettelijät, jotka ette osaa minkäänlaista boksin ulkopuolista ajattelua ja ihmettelette, miten yksinasuvalla voi mennä tuo jos teidän neljällä hengellä menee x määrä. Yksinasuvahan maksaa suhteessa paljon enemmän ruoasta, koska esim. kaksinkertaisesti suuremmat pakkaukset tuotteesta ovat usein vain parikymmentä prosenttia kalliimpia. Ei niitä ruokahävikin takia kannata yksinasujan ostaa, kun pienissä asunnoissa on rajallinen säilytystilakin.

Vierailija
194/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Sunhan pitäisi iloita ettei muut köyhät kalasta ja myy. Jos muutkin kalastaisi, ei sulle riittäisi enää kalaa eikä kalojen ostajia.

Vierailija
195/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosi vähän ruokaan. Jos tuolla pienemmällä yrittää pärjää, niin se on pelkkää hiilaripaskaa. Itse syön terveellisesti ja menee se 250 e. Sekin on vähän ja pitää katsoa kaupassa mitä ostaa.

Vierailija
196/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas nolla esimerkkia. 

Vierailija
197/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjälle ruuanlaitto on kalliimpaa. Useale on helpompi suunnitella niin, että hävikkiä ei tule.

Vierailija
198/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta jutusta välittyi sellainen peritty avuttomuus

Upeaa että on sinnikkäästi päätynyt opiskelemaan ja tekee sitä tavoitteellisesti.

Mutta arkeen ei ole kotona opittu kunnolla hallintaan vaan se on jotenkin luovutettu valtiolle.

Tämä. Ja köyhän uhrileima tullut selvästi äidiltä. Asenne ja mallit periytyy, henkinen köyhyys tuossa isompi ongelma on kuin fyysinen.

Vierailija
199/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki satasella kuussa toimeentulevat voivat luetella tähän mitä syövät, muuten tuo jää pelkälle sanahelinän tasolle. Eikä mitään perunat on halpoja heittoja, vaan 2000 kcal päivässä monipuolista ruokaa. Mistä tarkalleen se koostuu?

Perunaa, riisiä, tummaa tai täysjyvämakaronia, halvinta jauhelihaa, porkkanoita, kesällä kurkkua ja ehkä jopa tomaattia. Lisävitamiinit Rainbowin poretableteista. Tuossa nyt jotain. 

Sinun monipuolisuutesi tarkoittanee sitä, että lautasella on pääsääntöisesti kaikenlaisia kalliita rehuja, joiden ravintoarvo on lähes olematon.

sä tajuat itsekin sun ruokavalion olevan ravintoköyhä koska syöt lisävitamiineja.

Vierailija
200/850 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan edelleen sitä listaa. Miten noista saat sen 2000 kcal päivässä ja 60 g proteiinia? 3 ateriaa. ?? Konkretiaa pöytään, muuten käsitän nämä trollailuksi tai ylimalkaisiksi heitoiksi ihmisiltä, jotka eivät oikeasti joudu laskemaan budjettiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi