Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija valittaa köyhyyttä ja käyttää ruokaan 215 €/kk

Vierailija
21.05.2023 |

Hänellä on myös kuntosalikortti, ostaa proteiinipirtelöitä, kissanruokaan menee 40 euroa kuussa, lisäksi kissalle ostetaan pöllyämätöntä erikoishiekkaa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009555815.html

Kommentit (850)

Vierailija
741/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu rivarissa joren voisi myös kasvattaa pienimuotoisesti syötävää.

Rahan takia ei todellakaan kannata, kaikkien lannoitteiden, siementen ja välineiden ostamisen jälkeen kilohinta nousee paljon korkeammaksi kuin kaupasta ostettuna.

Kun sen mullankin voi tuottaa itse, käyttää lannoitteena kompostimullan lisäksi nokkosvettä, kananmunankuoria ja hevonkakkaa saa ilmaiseksi.

Perunat voi idäträä lidlin alle euron perunapussista.

Siemeniä, taimia ja välineitä on ihan jarkuvasti ilmaiswksi tarjolla mm Torissa ja Roskalavalla. Sieltä minäkin ne opn hankkinut.

Taimenvaihtotorit on myös halpoja.

..mistä sä saat tuota hevonpaskaa? talleja kun ei ole ihan joka nurkalla, eikä sitä ilmaista paskaa ole varsin paljoa kaduilla kerättäväksi?

Naapurin kanssa saimme tutulta jonka tytär ratsastaa.

Vierailija
742/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 euroa ei kyllä paljoa ole jos syö terveellisesti ja monipuolisesti. 

Yhdelle ihmiselle paljon.

Meillä reilu 100e enemmän ja sillä rahalla syö 4.

Mitä syötte?

Ravinneköyhää pskaaa. Sellaista saa 100e kuussa. 

Tavallista kotiruokaa. 100e kuussa? Missä niin sanoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tässä maassa syödä muutakin kuin makaronia ja ketsuppia, niin se maksaa. Piste. Olen itse opiskeleva yh-äiti yhdelle ja voin sanoa että kaikki mikä tulee, menee. Minä muuten käyn myös kuntosalilla :D Koska se on ihan älyttömän terapeuttista arjen kiireen keskellä ja koen, että minullakin saa olla joku oma juttu. 30e kuussa ei ole paljoa harrastuksesta.

Maksaa se ketsuppikin jos sitä joka ruokaan alkaa lisäämään. 

Vierailija
744/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi jo paljon säästöä, jos ei olisi kissoja. Säästyisi hiekan ja ruoan lisäksi eläinlääkärikulut, siivoustarvikkeiden kulutus vähenisi yms. Lemmikit ovat etuoikeus ja ns. ylimääräinen asia, eivät ihmisoikeus.

Sitä paitsi jos on noin köyhä, miksi on lemmikkejä ylipäätänsä? Voiko hän muka viedä kissat tarpeen tullen eläinlääkäriin?

Vierailija
745/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti, kissat ja proteiinipirtelöt kun jättää pois, ei ole enää köyhä. Eipä hän mitenkään köyhästi elä, tekee vain huonoja valintoja.

Vierailija
746/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 e ei ole näillä ruoan hinnoilla mitenkään tuhlailua. Turha lyödä lyötyä.

Aina varaa nipistää. Irtoperunat maksaa noin 6senttiä/kpl. Jauhelihakeitolla elää kolme päivää ja maksaa 4€. Tokmannilta saa hernekeittoa 5purkkia 10€. Jos ei ole rahaa niin pakko karsia kuluja. Melkein jokaisen tuotteen voi vaihtaa halvempaan 👍

Sama. Mulla menee n 100e/kk. Olen 170cm painoa 58kg. Käyn salilla 4krt viikossa ja muutenkin liikun. Ostan sesonki- ja pakastekasviksia, herneitä, linssejä, papuja, alesta kanaa, lihaa, kalaa. Teen ruuan itse.

Lievän alipainon raja olisi siinä 54kgssä. Tulisin ylipainoiseksi jos käyttäisin ruokaan 200e/kk. Toki jos eläisin eineksillä ja wolttiruualla niin silloinhan 100e ei ole mitään.

Täällä on taas paljon laiskoja ja ongelmaisia ihmisiä kommentoimassa.

Vierailija
747/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun. Aika jännä, että pitää lemmikkiä, vaikka kertoo ettei voi tarvittaessa pyytää rahaa esim. vanhemmiltaan. Jos kissa sairastuu, mitä hän tekee, jättää hoitamatta?

Vierailija
748/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina varaa nipistää. Irtoperunat maksaa noin 6senttiä/kpl. Jauhelihakeitolla elää kolme päivää ja maksaa 4€. Tokmannilta saa hernekeittoa 5purkkia 10€. Jos ei ole rahaa niin pakko karsia kuluja. Melkein jokaisen tuotteen voi vaihtaa halvempaan 👍

Sama. Mulla menee n 100e/kk. Olen 170cm painoa 58kg. Käyn salilla 4krt viikossa ja muutenkin liikun. Ostan sesonki- ja pakastekasviksia, herneitä, linssejä, papuja, alesta kanaa, lihaa, kalaa. Teen ruuan itse.

Lievän alipainon raja olisi siinä 54kgssä. Tulisin ylipainoiseksi jos käyttäisin ruokaan 200e/kk. Toki jos eläisin eineksillä ja wolttiruualla niin silloinhan 100e ei ole mitään.

0/5

Vierailija
749/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti on aivat turha. Voi pyöräillä, mennä kävely- tai juoksulenkille tai kuntopolulle yms. Paljon parempi vaihtoehto pienituloiselle kuin mennä kuntosalille (hikiseen, tunkkaiseen tilaan) kun ulkona voi liikkua ilmaiseksi ja saa raitista ilmaa kissanpissan hajusta.

Vierailija
750/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 215e on /kk on todella vähän. Meillä menee monipuoliseen kasvisruokaan 600-800€/kk. Sen lisäksi syödään ulkona n. 2x viikko. 4 henkeä...

Vierailija
751/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kun käy niin järkytys miten kallista kaikki on.

Vierailija
752/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi jo paljon säästöä, jos ei olisi kissoja. Säästyisi hiekan ja ruoan lisäksi eläinlääkärikulut, siivoustarvikkeiden kulutus vähenisi yms. Lemmikit ovat etuoikeus ja ns. ylimääräinen asia, eivät ihmisoikeus.

Sitä paitsi jos on noin köyhä, miksi on lemmikkejä ylipäätänsä? Voiko hän muka viedä kissat tarpeen tullen eläinlääkäriin?

Lemmikit lisää onnellisuutta. Tiedän pari ihmistä jotka ovat masentuneita ja pääsevät sängystä ylös ja toimimaan lähinnä eläimen takia...

Vierailija
753/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista opiskeluajoista on jo muutama vuosi aikaa, mutta ainakaan silloin opiskelija sai kyllä niin paljon tukia, että en koskaan ymmärtänyt, miten jollain ei voinut rahat riittää. Eihän sitä rahaa nyt mihinkään hiveän erikoiseen ylimääräiseen hurvitteluun ollut, mutta kyllä ihan mukavasti pystyi elämään. Ehkä tietysti jossain Helsingissä asuvalla voi olla tiukempaa, mutta ehkä sinne ei kannata silloin jäädä/mennä opiskelemaan, jos ei ole siihen varaa, niin se vaan menee... 

Vierailija
754/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalikortti, kissat ja proteiinipirtelöt kun jättää pois, ei ole enää köyhä. Eipä hän mitenkään köyhästi elä, tekee vain huonoja valintoja.

Hän on elänyt köyhyydessä koko elämänsä, ei vain nyt opiskelija-aikana. Todennäköisesti hän tulee olemaan rikas terveydessään kun pitää kunnostaan ja kehostaan huolta jo tuossa iässä ja lemmikki pitää huolen henkisestä puolesta. Ihan älyttömän päteviä valintoja nuori tehnyt. Tämän lisäksi haluaa auttaa äitiään valmistuttuaan. 

(ps. tuollaisia proteiinipirtelöitä myydään hyvin usein isoissa tarjouserissä.)

Vierailija
755/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä on erilainen kulutus ja nälkähormonin vaikutus. Ravinnon kanssa ei pystytä antamaan yhtä selkeää linjausta mikä yleisesti toimisi edes normaalipainoisten ryhmässä, saati kaikkien. On todella turhaa jokaisen erikseen luetella henkseleitä paukutellen mitä kuluttaa ruokaan ja mikä on omasta mielestä paras tapa kun se ei todennäköisesti toimi juuri kenelläkään muulla. Mutta hei hyvä sulle. 

Vierailija
756/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tuolta artikkelista syyn tämän henkilön köyhyyteen: "Hän ei käy töissä."

Itse kouluttauduin yliopistossa ja tein töitä niin paljon, kun tulorajat sallivat. Tuet olivat reilun 600 € kuussa ja lainantakaus noin 600 € kuussa. Näiden päälle sai tienata tonnin verran kuussa.. Tai jotain... Siitä voi laskea, että opiskelijana sain 2200 € kuussa rahaa. Sillä saa mahan täyteen.

Monika saisi myös, jos menisi töihin. Ihmetyttää ihan oikeasti koko artikkeli, jossa valitetaan köyhyyttä, mutta ei viitsitä töihin mennä?? Ei se yliopistossa opiskelu ole niin haastavaa, etteikö voisi kaupan kassalle tai siivojaaksi mennä muutamana iltana viikossa.

Veronmaksajienko pitäisi maksaa enemmän ihmiselle, joka ei viitsi itse tehdä rahojen eteen mitään?

HALOO!

Vierailija
757/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioin tuolta artikkelista syyn tämän henkilön köyhyyteen: "Hän ei käy töissä."

Itse kouluttauduin yliopistossa ja tein töitä niin paljon, kun tulorajat sallivat. Tuet olivat reilun 600 € kuussa ja lainantakaus noin 600 € kuussa. Näiden päälle sai tienata tonnin verran kuussa.. Tai jotain... Siitä voi laskea, että opiskelijana sain 2200 € kuussa rahaa. Sillä saa mahan täyteen.

Monika saisi myös, jos menisi töihin. Ihmetyttää ihan oikeasti koko artikkeli, jossa valitetaan köyhyyttä, mutta ei viitsitä töihin mennä?? Ei se yliopistossa opiskelu ole niin haastavaa, etteikö voisi kaupan kassalle tai siivojaaksi mennä muutamana iltana viikossa.

Veronmaksajienko pitäisi maksaa enemmän ihmiselle, joka ei viitsi itse tehdä rahojen eteen mitään?

HALOO!

Itsellä särähtää aina korvaan kun joku sanoo Mene töihin missä ihmeen tynnyrissä tuollainen on elänyt viimeiset 15 vuotta?

Ymmärrän että mummuni voisi käyttää tuota lausetta kun hänellä on alzheimer ja elää 80-luvulla omassa mielessään.

Mutta miten joku voi olla niin pihalla nykymaailman menosta että luulee ihmisen olevan ilman töitä vain siksi ettei hän viitsi niitä tehdä.

Sellainen fakta nyt tähän väliin sulle että meidän kaupassa oli 1 paikka haussa kokopäiväiseen työhön, tuli 270 hakemusta.

Vierailija
758/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet esimerkki ongelmaisesta ihmisestä. Olet taas yksi niistä tapauksista, joita tässä ketjussa on ihan liikaa: minä kun elän näin, niin kaikkien muidenkin täytyy. Satanen täytyy riittää ruokaan muillakin, koska se riittää minulla.

Vierailija
759/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HALOO!

HALOO itsellesi.

Ensinnäkin hän ei valittanut eikä pyytänyt lisää rahaa.

Hän vastasi kyselyyn miten hänen asiat tällä hetkellä ovat!!

Hän myöskin tekee asioiden eteen jotain, opiskelee ammattiin missä hän tulevaisuudessa tienaa hyvin.

On se nyt prkle kumma kun mistään ei saisi puhua ilman että joku tulee tänne valittamaan että minä tein töitä kun opiskelin tänä päivänä niitä töitä ei vain kaikille ole.

Hänellä on ehkä nyt rankkaa mutta tietää että tulevaisuus on edessäpäin.

Vierailija
760/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HALOO!

HALOO itsellesi.

Ensinnäkin hän ei valittanut eikä pyytänyt lisää rahaa.

Hän vastasi kyselyyn miten hänen asiat tällä hetkellä ovat!!

Hän myöskin tekee asioiden eteen jotain, opiskelee ammattiin missä hän tulevaisuudessa tienaa hyvin.

On se nyt prkle kumma kun mistään ei saisi puhua ilman että joku tulee tänne valittamaan että minä tein töitä kun opiskelin tänä päivänä niitä töitä ei vain kaikille ole.

Hänellä on ehkä nyt rankkaa mutta tietää että tulevaisuus on edessäpäin.

Juuri noin. Tämä ketju on monelta osin osoitus siitä, kuinka hemmetin itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia moni kommentoijista on. Minä sitä ja minä tätä. Minä syön vain tämän verran ja olen näin pitkä ja painan tämän verran. Kukaan ei saa syödä enempää kuin MINÄ syön.

Huomaa että moni tulee tällaisiin ketjuihin vain purkamaan omaa ärsytystään jostain, joka ei edes liity mitenkään koko aiheeseen. Ketjun aloittajaa myöten.