Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija valittaa köyhyyttä ja käyttää ruokaan 215 €/kk

Vierailija
21.05.2023 |

Hänellä on myös kuntosalikortti, ostaa proteiinipirtelöitä, kissanruokaan menee 40 euroa kuussa, lisäksi kissalle ostetaan pöllyämätöntä erikoishiekkaa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009555815.html

Kommentit (850)

Vierailija
761/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopioin tuolta artikkelista syyn tämän henkilön köyhyyteen: "Hän ei käy töissä."

Itse kouluttauduin yliopistossa ja tein töitä niin paljon, kun tulorajat sallivat. Tuet olivat reilun 600 € kuussa ja lainantakaus noin 600 € kuussa. Näiden päälle sai tienata tonnin verran kuussa.. Tai jotain... Siitä voi laskea, että opiskelijana sain 2200 € kuussa rahaa. Sillä saa mahan täyteen.

Monika saisi myös, jos menisi töihin. Ihmetyttää ihan oikeasti koko artikkeli, jossa valitetaan köyhyyttä, mutta ei viitsitä töihin mennä?? Ei se yliopistossa opiskelu ole niin haastavaa, etteikö voisi kaupan kassalle tai siivojaaksi mennä muutamana iltana viikossa.

Veronmaksajienko pitäisi maksaa enemmän ihmiselle, joka ei viitsi itse tehdä rahojen eteen mitään?

HALOO!

HALOO itsellesi.

Ensinnäkin hän ei valittanut eikä pyytänyt lisää rahaa.

Hän vastasi kyselyyn miten hänen asiat tällä hetkellä ovat!!

Hän myöskin tekee asioiden eteen jotain, opiskelee ammattiin missä hän tulevaisuudessa tienaa hyvin.

On se nyt prkle kumma kun mistään ei saisi puhua ilman että joku tulee tänne valittamaan että minä tein töitä kun opiskelin tänä päivänä niitä töitä ei vain kaikille ole.

Hänellä on ehkä nyt rankkaa mutta tietää että tulevaisuus on edessäpäin.

Juuri noin. Tämä ketju on monelta osin osoitus siitä, kuinka hemmetin itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia moni kommentoijista on. Minä sitä ja minä tätä. Minä syön vain tämän verran ja olen näin pitkä ja painan tämän verran. Kukaan ei saa syödä enempää kuin MINÄ syön.

Huomaa että moni tulee tällaisiin ketjuihin vain purkamaan omaa ärsytystään jostain, joka ei edes liity mitenkään koko aiheeseen. Ketjun aloittajaa myöten.

Ei minua ärsytä mutta hämmästelen Monikan tekemiä valintoja. Hän ei olisi köyhä jos ei olisi kissaa, yksiötä ja proteiinipirtelöitä.

Vierailija
762/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kamalaa törsäystä kun ruokaan menee seitsemän euroa päivässä.

On kyllä törmäystä, itse elän pienituloisena ja en todellakaan käytä 200 euroa ruokaostoksiin. Tarjoukset hyödyntäen pärjää paljon pienemmällä summalla.

Mitä muuta teet rahoillasi? Meneekö viinaan? Ite kun olen vähävarainen ja en juo alkoholia, kyllä lähes kaikki raha menee ruokaan! Monilla muilla vähävaraisilla näyttää menevän baareihin ja sit niillä ei ole rahaa, mitä laittaa ruokaan ja ihmettelevät, kun muilla köyhillä on varaa ostaa oikeaa terveellistä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopioin tuolta artikkelista syyn tämän henkilön köyhyyteen: "Hän ei käy töissä."

Itse kouluttauduin yliopistossa ja tein töitä niin paljon, kun tulorajat sallivat. Tuet olivat reilun 600 € kuussa ja lainantakaus noin 600 € kuussa. Näiden päälle sai tienata tonnin verran kuussa.. Tai jotain... Siitä voi laskea, että opiskelijana sain 2200 € kuussa rahaa. Sillä saa mahan täyteen.

Monika saisi myös, jos menisi töihin. Ihmetyttää ihan oikeasti koko artikkeli, jossa valitetaan köyhyyttä, mutta ei viitsitä töihin mennä?? Ei se yliopistossa opiskelu ole niin haastavaa, etteikö voisi kaupan kassalle tai siivojaaksi mennä muutamana iltana viikossa.

Veronmaksajienko pitäisi maksaa enemmän ihmiselle, joka ei viitsi itse tehdä rahojen eteen mitään?

HALOO!

HALOO itsellesi.

Ensinnäkin hän ei valittanut eikä pyytänyt lisää rahaa.

Hän vastasi kyselyyn miten hänen asiat tällä hetkellä ovat!!

Hän myöskin tekee asioiden eteen jotain, opiskelee ammattiin missä hän tulevaisuudessa tienaa hyvin.

On se nyt prkle kumma kun mistään ei saisi puhua ilman että joku tulee tänne valittamaan että minä tein töitä kun opiskelin tänä päivänä niitä töitä ei vain kaikille ole.

Hänellä on ehkä nyt rankkaa mutta tietää että tulevaisuus on edessäpäin.

Juuri noin. Tämä ketju on monelta osin osoitus siitä, kuinka hemmetin itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia moni kommentoijista on. Minä sitä ja minä tätä. Minä syön vain tämän verran ja olen näin pitkä ja painan tämän verran. Kukaan ei saa syödä enempää kuin MINÄ syön.

Huomaa että moni tulee tällaisiin ketjuihin vain purkamaan omaa ärsytystään jostain, joka ei edes liity mitenkään koko aiheeseen. Ketjun aloittajaa myöten.

Ei minua ärsytä mutta hämmästelen Monikan tekemiä valintoja. Hän ei olisi köyhä jos ei olisi kissaa, yksiötä ja proteiinipirtelöitä.

Opiskeluaikana asuin solussa, ei ollut lemmikkejä ja kun oli opintolaina, hyvin siitä riitti. Onhan tuolla Monikalla opintolaina.

Vierailija
764/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 euroa ei kyllä paljoa ole jos syö terveellisesti ja monipuolisesti. 

Yhdelle ihmiselle paljon.

Meillä reilu 100e enemmän ja sillä rahalla syö 4.

Meillä perheessä myös 4. Vanhemmat, yksi 19v ja 12v. Tonni menee ruokaan kuussa.

Mitä syötte?

Vierailija
765/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisportin puolipäiväkortti, jolla pääsee salille arkisin ennen klo 15 ja klo 20:30 jälkeen ja viikonloppuisin vapaasti, maksaa 124€ vuodessa. Varmaan tuollainen salikortti hänellä on, siitäkö häntä nyt soimaatte?

Vierailija
766/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki satasella kuussa toimeentulevat voivat luetella tähän mitä syövät, muuten tuo jää pelkälle sanahelinän tasolle. Eikä mitään perunat on halpoja heittoja, vaan 2000 kcal päivässä monipuolista ruokaa. Mistä tarkalleen se koostuu?

Okei menee 250e kahdelta hengeltä, eli 125e per nuppi. Teen itse kaikki suurissa satseissa hernaria lukuunottamatta. Mitään ruoka-rajoitteita ei ole. Ok, luettelen, kanaa, soijarouhetta , broilerin jauhelihaa, munia, porkkanaa, punajuuri, lanttu , peruna , avocado, oliivi- ja rypsiöly, becel, sipuli, valkosipuli, kala, raejuusto, piimä, vesi, kahvi, ruisleipä ja täyjyväleipä, täysjyväsämpylä, jäätelö, omena , mandariini tai appelsiini, hunaja, kevytkerma, kalkkuna-ja kinkkuleikkele, pari x kuussa maksapihvit, sitr melissa, kahvi, tee, jne.

Markettien vitamiinit d,c,b, k2, magnesium, folaatti.

Ei ole flunssia ollut 10vuoteen. Hoikkia ja liikuntaa harrastavia olemme. Mehuja ja alkoholia emme käytä.ostamme markettien omia merkkejä paljonkin.

Vierailija
767/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella miten sairaita ja huonossa kunnossa nämä 100e/kk ruokaan käyttävät on näin jonkun 20e/viikko ruokaan käyttävän ruokavalion ja se koostui suunnilleen sipseistä ja perunasta.

Huonosti syöminen kostautuu myöhemmin esim. Osteoporoosiolla, vitamiinien puutoksilla ja muilla sairauksilla. Lihasmassan ylläpitäminen ja esim. Opiskelijat kun viettävät suurimman osan päivästä istuen niin ryhtiä parantavien lihasten harjoittaminen salilla on hyväksi. Yhteiskunnan kulut pienenee kun pitää terveydestään huolta!

Vierailija
768/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö-höpö, lue edellinen teksi. Nimenomaan olemme lenkkeileviä energisiä salilla käyviä ikääntyneitä. Niinkui mainitsin ,sairauksilta olemme säästyneet kauan.

Vierailija
769/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 euroa ei kyllä paljoa ole jos syö terveellisesti ja monipuolisesti. 

Yhdelle ihmiselle paljon.

Meillä reilu 100e enemmän ja sillä rahalla syö 4.

Mitä syötte?

Ravinneköyhää pskaaa. Sellaista saa 100e kuussa. 

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
770/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

215 e ei ole näillä ruoan hinnoilla mitenkään tuhlailua. Turha lyödä lyötyä.

Aina varaa nipistää. Irtoperunat maksaa noin 6senttiä/kpl. Jauhelihakeitolla elää kolme päivää ja maksaa 4€. Tokmannilta saa hernekeittoa 5purkkia 10€. Jos ei ole rahaa niin pakko karsia kuluja. Melkein jokaisen tuotteen voi vaihtaa halvempaan 👍

Sama. Mulla menee n 100e/kk. Olen 170cm painoa 58kg. Käyn salilla 4krt viikossa ja muutenkin liikun. Ostan sesonki- ja pakastekasviksia, herneitä, linssejä, papuja, alesta kanaa, lihaa, kalaa. Teen ruuan itse.

Lievän alipainon raja olisi siinä 54kgssä. Tulisin ylipainoiseksi jos käyttäisin ruokaan 200e/kk. Toki jos eläisin eineksillä ja wolttiruualla niin silloinhan 100e ei ole mitään.

Täällä on taas paljon laiskoja ja ongelmaisia ihmisiä kommentoimassa.

Olemme 100%:sesti sapaa mietä, näin meilläkin.👍😀

Vierailija
771/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuvitella miten sairaita ja huonossa kunnossa nämä 100e/kk ruokaan käyttävät on näin jonkun 20e/viikko ruokaan käyttävän ruokavalion ja se koostui suunnilleen sipseistä ja perunasta.

Huonosti syöminen kostautuu myöhemmin esim. Osteoporoosiolla, vitamiinien puutoksilla ja muilla sairauksilla. Lihasmassan ylläpitäminen ja esim. Opiskelijat kun viettävät suurimman osan päivästä istuen niin ryhtiä parantavien lihasten harjoittaminen salilla on hyväksi. Yhteiskunnan kulut pienenee kun pitää terveydestään huolta!

Pidä typerä läski jo turpasi kiinni!

Vierailija
772/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö-höpö, lue edellinen teksi. Nimenomaan olemme lenkkeileviä energisiä salilla käyviä ikääntyneitä. Niinkui mainitsin ,sairauksilta olemme säästyneet kauan.

Kuinka paljon sulla kuluu aikaa ruokahommissa (kauppa, pesu ja kuorinta + muu käsittely, pilkkominen, raastaminen, ruuaksi valmistaminen)? Itse teen nykyään kaiken alusta alkaen (leipää myöten), mutta en tehnyt opiskellessa, kun ei aika riittänyt. Pitkät päivät yliopistolla ja iltaisin tentteihin lukeminen ja kirjalliset työt veivät kaiken liikenevän ajan, hyvä että ehti ja jaksoi vähän ulkoilla ja joskus nähdä kavereita ja perhettä.

Vierailija
773/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalikortti, kissat ja proteiinipirtelöt kun jättää pois, ei ole enää köyhä. Eipä hän mitenkään köyhästi elä, tekee vain huonoja valintoja.

Hän on elänyt köyhyydessä koko elämänsä, ei vain nyt opiskelija-aikana. Todennäköisesti hän tulee olemaan rikas terveydessään kun pitää kunnostaan ja kehostaan huolta jo tuossa iässä ja lemmikki pitää huolen henkisestä puolesta. Ihan älyttömän päteviä valintoja nuori tehnyt. Tämän lisäksi haluaa auttaa äitiään valmistuttuaan. 

(ps. tuollaisia proteiinipirtelöitä myydään hyvin usein isoissa tarjouserissä.)

Moikka Monikan äiti!?

Ei myydä tarjouserissä, lidlissä kustantaa n. 2€ kpl ja 9 pulloa oli jääkaapissa. Kannattaisi ostaa monipuolista ruokaa sillä rahalla, nuo pirtelöt pelkästään lihottaa.

Vierailija
774/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unisportin puolipäiväkortti, jolla pääsee salille arkisin ennen klo 15 ja klo 20:30 jälkeen ja viikonloppuisin vapaasti, maksaa 124€ vuodessa. Varmaan tuollainen salikortti hänellä on, siitäkö häntä nyt soimaatte?

Ei Monikalle kelvannut Unisportin kortti, sen piti olla 40€/kk maksava paremman paikan kortti! Unisport ei ole cool.

Vierailija
775/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuo halpa ja terveellinen ruoka tuntuu tekevän hyvää myös aivotoiminnalle ja luonteelle. Harvoin näkee näin positiivista ja ystävällishenkistä kirjoittelua kuin mitä teiltä satasella kuussa syöviltä tulee tänne someen. 👍

Vierailija
776/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalikortti, kissat ja proteiinipirtelöt kun jättää pois, ei ole enää köyhä. Eipä hän mitenkään köyhästi elä, tekee vain huonoja valintoja.

Hän on elänyt köyhyydessä koko elämänsä, ei vain nyt opiskelija-aikana. Todennäköisesti hän tulee olemaan rikas terveydessään kun pitää kunnostaan ja kehostaan huolta jo tuossa iässä ja lemmikki pitää huolen henkisestä puolesta. Ihan älyttömän päteviä valintoja nuori tehnyt. Tämän lisäksi haluaa auttaa äitiään valmistuttuaan. 

Moikka Monikan äiti!?

Ei myydä tarjouserissä, lidlissä kustantaa n. 2€ kpl ja nuo pirtelöt pelkästään lihottaa.

Ja sinä tiedät tämän näin tarkkaan, koska?

Vierailija
777/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Monikalle kelvannut Unisportin kortti, sen piti olla 40€/kk maksava paremman paikan kortti! Unisport ei ole cool.

Tunnet ilmeisesti Monikan, sillä edelleenkään tuo juttu ei mainitse salia tai sen kortin hintaa, joku palstalla keksi tuon 40€/kk ihan itse ja sen jälkeen koko mammalauma huutaa sitä faktana.

Vierailija
778/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuo halpa ja terveellinen ruoka tuntuu tekevän hyvää myös aivotoiminnalle ja luonteelle. Harvoin näkee näin positiivista ja ystävällishenkistä kirjoittelua kuin mitä teiltä satasella kuussa syöviltä tulee tänne someen. 👍

Missä olen kertonut paljonko käytän kuukaudessa ruokaan, kun en tiedä summaa itsekään. :D

Miksi sulla on noin paha olla, eikö rahat riitä herkkuihin vai mikä kiukuttaa?

Vierailija
779/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka Monikan äiti!?

Ei myydä tarjouserissä, lidlissä kustantaa n. 2€ kpl ja nuo pirtelöt pelkästään lihottaa.

Ja sinä tiedät tämän näin tarkkaan, koska?

Käyn usein lidlissä ja katson kaupan tarjoukset!

Vierailija
780/850 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnet ilmeisesti Monikan, sillä edelleenkään tuo juttu ei mainitse salia tai sen kortin hintaa, joku palstalla keksi tuon 40€/kk ihan itse ja sen jälkeen koko mammalauma huutaa sitä faktana.

Ei täällä mikään mammalauma huuda. Tuo on yksittäinen mielisairas, hyvin todennäköisesti miespuolinen trollaaja, joka on ottanut elämäntehtäväkseen haukkua netissä milloin ketäkin maanrakoon. Pääasiassa naisia haukkuu, ja täysin pidäkkeettömästi solvaa. Ihan todella myrkyllinen tapaus, jokin tosi vaikea mielen sairaus hänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi