Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin elämä palaa takaisin hyväksi pienten lasten jälkeen?

Vierailija
20.05.2023 |

Kaksi pientä lasta 5v ja 2v. Elämä on järkyttävää, loputonta työtä ja ikävyyttä. Viikonloppuja ei ole enää olemassa ja lomatkin ovat hyvin ikäviä lasten vuoksi. Kertokaa te, joilla on vanhempia lapsia, että milloin elämä palaa takaisin mukavaksi ja hyväksi? Milloin saa taas nukkua myöhään, kotitöitä taas huomattavasti vähemmän, tehdä asioita milloin huvittaa, mennä minne lystää, matkustella ilman lapsia, ei tarvitse tehdä enää mitään ikäviä lasten juttuja, saa nauttia oikeista asioista eikä mistään lapsiin liittyvistä kuivista ja ikävistä asioista, jne. T. Isä 42

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet.

Isompien kanssa ei ole enää fyysisesti niin kiinni lapsissa mutta sitten tulee se henkinen puoli.

Riippuu toki lapsesta, mutta murkkuikä voi olla melkonen koettelemus.

Joillekkin vasta aikuistumisen vaihe on ollut erittäin hankala. Eikä se vanhemman huoli omasta katoa koskaan.

Isommasta omasta lapsesta huolehtiminen voi olla tuskaisaa. Pienet on siinä käsillä ja voit vielä itse vaikuttaa enemmän.

Vierailija
82/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaisia ajatuksia ollut. Lapset on parasta. Elämä alkoi lasten syntymän jälkeen. Toki on väsyttänytkin , mutta en ole koskaan odottanut, että lapset nopeaa kasvaisivat.

Jännä miten sanotaan, että naisen elämä alkaa kun saa lapsen kotiinsa ja lapsen elämä alkaa kun pääsee pois sieltä.

Missä maassa noin sanotaan?

Suomessa olen keskustelua kuullut.

Ok. Mulle ensimmäinen kerta kun kuulen, äitiyttä ja palstaa molempia takana 22+ v.

Ok. "Muuttaa omilleen ja aloittaa oman elämänsä" on ihan yleinen sanonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaisia ajatuksia ollut. Lapset on parasta. Elämä alkoi lasten syntymän jälkeen. Toki on väsyttänytkin , mutta en ole koskaan odottanut, että lapset nopeaa kasvaisivat.

Jännä miten sanotaan, että naisen elämä alkaa kun saa lapsen kotiinsa ja lapsen elämä alkaa kun pääsee pois sieltä.

Ok. Mulle ensimmäinen kerta kun kuulen, äitiyttä ja palstaa molempia takana 22+ v.

Se onkin, tuo keksimäsi ei.

Vierailija
84/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamassani viestissä luki "Lapsen elämä alkaa", itse kirjoitin "aloittaa oma elämänsä". On vissiin eri asia jos sanat eri järjestyksessä.

Vierailija
85/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamassani viestissä luki "Lapsen elämä alkaa", itse kirjoitin "aloittaa oma elämänsä". On vissiin eri asia jos sanat eri järjestyksessä.

Kirjoitit "Jännä miten sanotaan, että naisen elämä alkaa kun saa lapsen kotiinsa ja lapsen elämä alkaa kun pääsee pois sieltä." Ensimmäinen voi toki olla jonkin yksittäisen henkilön mielipide.

Vierailija
86/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihellä peli poikki jos ei nappaa prismaperheily. Sitä riittää sulla vielä niin kauan että olet lataamossa sitä ennen. Kaipaamaasi aikaan ei riitä teinitkään. Silloinkin vielä oltava paikalla. Raskaammaksi vain käy kun ikää tulee itselle lisää.

87/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
88/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, kun poika oli 17. Teinivuodet veti kyllä syviin vesiin.

Vierailija
89/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä koulun alettua. Lapsi kulkee sinne itse. Itse suunnittelevat kaverikyläilyjä ja sun ei tarvitse niitä niin miettiä. Koulussa heillä omia kuvioita ja sun tehtävä on olla vaan kauempana tukijana ja neuvojana. Pientä syömistä ottavat itse. Osaavat lukea ja saattavat kertoa sullekin uusia juttuja. Sosiaalinen paine olla "normaali" kasvanut ja siksi hänsläyskäyttäytyminen julkisilla paikoilla ja muuten vähenee.

Siitit kaksi lasta yhden sijaan, niin kotonasi on sitten lasten tavaroita lähes tuplasti. Silloin kun toinen lapsi on syventynyt omaan puuhaan kotona, niin toisella sitten saattaakin olla asiaa sulle. Kun toinen on kaverin luona tai leirillä, niin toinen kotona. Kahden ihmisen psykologista hyvinvointia pitää miettiä yhden sijaan. Suurempaa vapautumista eli lasten kotoa muuttamistakin viivytit kolmella vuodella, kun toisen hankit.

Vierailija
90/100 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä arjesta tekee niin raskaan, karsi kaikki turha. Kaksivuotiaiden kanssa nyt on usein kaikenlaisia haasteita, kun uhma ja järki ei kulje käsi kädessä, mutta pian sekin on iloinen kaikkea kyselevä kolmevuotias. Jos sulla on jotain prisma/instaperhepaineita, niin kannattaa jo alkaa etsimään järkevämpää elämäntyyliä, sillä muuten ei helpota.

Vierailija
91/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti mikä arjesta tekee niin raskaan, karsi kaikki turha. Kaksivuotiaiden kanssa nyt on usein kaikenlaisia haasteita, kun uhma ja järki ei kulje käsi kädessä, mutta pian sekin on iloinen kaikkea kyselevä kolmevuotias. Jos sulla on jotain prisma/instaperhepaineita, niin kannattaa jo alkaa etsimään järkevämpää elämäntyyliä, sillä muuten ei helpota.

Näin

Vierailija
92/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun avaavat OF-tilin ja alkavat vuorostaan elättämään vanhempiaan. Tyttäreni teki näin 18-vuotiaana, vaikka olisi jo pari kolme vuotta aiemmin halunnut aloittaa. Käskin kuitenkin hetken malttamaan. Nyt tienaa kymmeniä tuhansia euroja kuukaudessa ja elämäni on muuttunut helpoksi. 

Vierailija
93/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsia? Itse olen nauttinut omien kanssa puuhailuista

Vierailija
94/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ,ettei koskaan. Lasten saanti muuttaa elämän lopullisesti. Pienet lapset pienet murheet ja isot lapset isot murheet. Lasten aikuistuttuakin saa pelätä ja murehtia miten he elämässään pärjää.

Vierailija
95/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämä loppuu kun lapsi syntyy ja alkaa kun lapsi lähtee. Olettaen ettei kotiin jää lapsia. 

Vierailija
96/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina näitä ulostuloja. Miksi lapsia hankitaan jos kyseessä on tuollainen kärsimys?

Itse en mene kauppaan ja hanki vasaraa, jolla hakkaan päätäni. Miksi lasten tapauksessa noin toimitaan? Luulisi, että aikuiset ihmiset tekevät asioita, joita haluavat tehdä ja joista saavat jotain iloa elämään?

Ei sitä tiedä ennen kuin lapset hankkii.

Vierailija
97/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankittu kaksi? Jos kerta niin kamalaa. Yhden kanssa jaksaa paljon paremmin ja en ainakaan itse yhtään odota mitään että aika menisi...

Vierailija
98/100 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä sanota että isojen lasten kanssa huoletkin kasvavat isommiksi.

Toivottavasti sopeudut rooliisi vanhempana ja osaat löytää siitä ilonkin.

Vierailija
99/100 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
100/100 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa te, joilla on vanhempia lapsia, että milloin elämä palaa takaisin mukavaksi ja hyväksi?

- Meillä elämä helpottui huomattavasti kun nuorempi täytti 4v. 6-7v kulkee jo kavereilla ja kavereiden kanssa ja harrastuksissa. 

Milloin saa taas nukkua myöhään

- Sopii puolison kanssa vuorot kumpi herää. Ja lapsille kerrotaan että toista ei saa herättää.

kotitöitä taas huomattavasti vähemmän

- nämä ei lopu. Lapsista saa apua kun pienestä asti opettaa viemään astiat koneeseen, tyhjentämään pesukonetta, imuroimaan yms. 5v on jo aika avulias. 

tehdä asioita milloin huvittaa

- puolison kanssa sopii päivät milloin voi tehdä mitä tykkää. Järjestelykysymys

mennä minne lystää

- sama kuin edellä 

matkustella ilman lapsia

- käydään molemmat reissuissa ilman lapsia. Mies kävi viikon reissulla muistaakseni ekan kerran kun nuorempi oli 4v. 

ei tarvitse tehdä enää mitään ikäviä lasten juttuja

- no riippuu mikä susta on ikävää 

saa nauttia oikeista asioista eikä mistään lapsiin liittyvistä kuivista ja ikävistä asioista

- sama kuin edellinen.