Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 % suomalaisesta aikuisista ei osaa uida

Vierailija
19.05.2023 |

Sanottiin kymppiuutisissa. Miten voi olla mahdollista täällä tuhansien järvien maassa? Huolestuttavaa.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt, miten moni ketjussa on OK uimataidottomuuden kanssa eikä ole kiinnostunut opettamaan lapsiaankaan uimaan kunnolla. Uiminen on taito kuin pyöräily, mutta se voi pelastaa hengen jos joutuu veden varaan.

Niinpä. Lisäksi se on ylipainoisille ja nivelvaivaisille tosi hyvä kuntoilumuoto. Kokonaisvaltaista liikuntaa. Halpaa kuin makkara. Ja kivaa.

Mutta jos ei viitsi niin ei viitsi.

Minulla on vahvat miinuslasit ja hajataitteisuutta. Ilman laseja en pysty uimahallissa liikkumaan. Mitkään uimalasit ei tilannetta pelasta, sillä niissä ei ole läheskään samanlaiset linssit mitä silmälaseissa on. Omat silmät ei vaihtoon sopeudu vaan minua pyörryttää ja oksettaa. Saan hyvin helposti lihaskramppeja ja uidessa niitä tulee poikkeuksetta. Kokeile itse uida, kun reisilihas kramppaa ja tule sitten kertomaan, miten hyvin se sujui.

On sulla selitykset, voi jestas. Onko ylipainoa?

Ei 😀

Eikä kiinnosta että onko sinulla. Uiminen on silti kivaa!

Sopii myös todella happamille ihmisille. Voi vahingossa alkaa hymyilyttää.😉

Juurihan sanoin, etten pysty uimaan, koska ilman laseja en pysty uimahallissa liikkumaan. Lisäksi saan vielä kipeitä lihaskramppeja. Koeta siinä sitten hymyillä.

Miksi sitten hyviäkin uimereita hukkuu, kun kesken uimisen iskee jalkoihin kramppi? Vai onko ne valeuutisia eli keskinkertainenkin uimari pystyy uimaan rantaan vaikka jalat kramppaa?

Itse asiassa krampin kanssa pystyy useimmiten uimaan. Tyypillisesti kramppi on pohkeessa tai jalkapohjassa. Voitko laittaa linkin tälläiseen uutiseen? Pidempää matkaa uivilla on yleensä märkäpuvut ja kellukkeet mukana ja he osaavat hoitaa nuo krampit siellä vedessä, joten hiukan epäilen heidän hukkumisiaan. Terveisin avovesiuintia harrastava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla