Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA-2023

vakavaa
19.05.2023 |

Onko muille tullut VAKAVA-kokeen kutsua, kun viikko enää kokeeseen?

Kommentit (413)

Vierailija
141/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu hakenut Ouluun?

Hain Ouluun, mutta oulu on mulla viides hakutoive. Ei ole tullut kutsua Ouluun itselle vielä...

Vierailija
142/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko niin, että jos vielä ei ole tullut kutsua soveltuvuuskokeeseen, niin sitä ei tule eli kaikille valituille vain jo laitettu? Mun opintopolussa ei näy edes pisteet vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit:

nyt tuli kutsu Joensuuhun!

Vierailija
144/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemelle kellekkään tullut?

Vierailija
145/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu hakenut Ouluun?

oon hakenut eikä oo tullu ainakaa vielä kutsua

Vierailija
146/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olin silleen et oh my god - olinko niin huono etten saanut kutsua ees varhaiskasvatuksen soveltuvuuskokeisiin... mut ilmeisesti niitä kutsuja ei ole edes vielä lähetetty.

Sitä vaan mietin, että kun itse olen alan vaihtaja niin näkeeköhän ne, että mulla on jo yksi maisterin tutkinto. Siis näkeekö siinä haastattelutilanteessa? Mietin että onkohan se aiempi kasvatustieteen maisterin tutkinto miinusta, eivätkä usko että oikeasti haluaisin vaihtaa varhaiskasvatukseen :D et jos vaan esittäis innokasta lukiolaistaustaista :D

No ei kannata esittää! Se aiempi tutkinto osoittaa että pystyt suoriutumaan opinnoista, ja motivaation vk suuntautumiseen tuot varmasti esille paremmin omana itsenä kun jollain esityksellä ja peittelyllä. Tsemppiä, uskon että pääset! Näin ainakin itse pääsin sisään pari vuotta sitten.

Vierailija
147/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ja Turun soveltuvuuskoekutsu tuli mulle juuri sähköpostiin. Sinänsä erikoista, kun pääsin jo ylempään kohteeseen (yleinen ja aikuiskasvatus), eli eihän mulla olisi edes mahdollisuutta ottaa noita alempia vastaan?

Totta. Kannattaa olla asiasta yhteydessä, niin joku muu voi saada sun soveltuvuuskoepaikan.

Hyvä pointti, en tullut ajatelleeksi. Näin tein!

Vierailija
148/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko täysin pihalla vai ymmärränkö oikein, että viime vuoden koevalinnassa alimmat hyväksytyt pistemäärät luokanopettajaksi Helsinkiin oli 81 enskoille ja 85 ei-enskoille? Oliko tän vuoden koe niin paljon haastavampi?

Vierailija
149/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut vielä Raumalle tai Jyväskylään?

Vierailija
150/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näistä soveltavuuskokeiden pisterajoista päätellä jotenkin yleisen pisterajoja?

Vierailija
151/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempään koulutukseen ei Suomessa enää haluta panostaa. Sama homma on muissakin oikeistojohtoisissa Euroopan maissa. Koulutetaan vain sen verran että saadaan yksinkertaista työvoimaa kun robotitkin ovat vielä ainakin pien-ja keskisuurten yritysten budjettien äärirajoilla.

Vierailija
152/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä hiipumaan toivo kun minkäänlaista spostia ei näy. Tässä vaiheessa ei edes kiinnosta melkeen mikä tulos sieltä tulee. On vaan ahdistavaa olla tällaisessa jännityksessä, en oikeen pysty tekemään muuta kun päivittelemään säpöä. Olisi reilunta, jos kaikki sähköpostit tulisivat samaan aikaan kaikille.

Vierailija
153/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun tuli kutsu soveltuvuuskokeeseen!

Vierailija
154/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto tullut kaikista, siis pääsikö jatkoon vai ei. Ainakin tytölläni näkyi kaikkien hakukohteiden tulokset.

Vierailija
155/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylään tuli myös!

Vierailija
156/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko saman yliopiston kutsut tulla eri aikoina....vieläkö on toivoa😬

Vierailija
157/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mulle tullu tietoa hylsystäkään. Ei mitään sähköpostia.

Vierailija
158/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Tampereelle hakeneille tullut jo säpo?

Vierailija
159/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei Ouluun ole tullut mitään postia, ei kutsua eikä hylsyä. Opintopolussa ei näy mitään muuta kun opiskelijavalinta kesken. Menetin just toivoni. Antaa olla. :(

Vierailija
160/413 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, ihan päin persettä tuntu vakava menneen mutta 82 pistettä ja kutsu ei enskana Jyväskylän luokanopeks ja erityispedalle ja Tampereen luokanopeks. Huhhuh.