VAKAVA-2023
Onko muille tullut VAKAVA-kokeen kutsua, kun viikko enää kokeeseen?
Kommentit (413)
Siis onko niin, että jos vielä ei ole tullut kutsua soveltuvuuskokeeseen, niin sitä ei tule eli kaikille valituille vain jo laitettu? Mun opintopolussa ei näy edes pisteet vielä.
Edit:
nyt tuli kutsu Joensuuhun!
Rovaniemelle kellekkään tullut?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu hakenut Ouluun?
oon hakenut eikä oo tullu ainakaa vielä kutsua
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olin silleen et oh my god - olinko niin huono etten saanut kutsua ees varhaiskasvatuksen soveltuvuuskokeisiin... mut ilmeisesti niitä kutsuja ei ole edes vielä lähetetty.
Sitä vaan mietin, että kun itse olen alan vaihtaja niin näkeeköhän ne, että mulla on jo yksi maisterin tutkinto. Siis näkeekö siinä haastattelutilanteessa? Mietin että onkohan se aiempi kasvatustieteen maisterin tutkinto miinusta, eivätkä usko että oikeasti haluaisin vaihtaa varhaiskasvatukseen :D et jos vaan esittäis innokasta lukiolaistaustaista :D
No ei kannata esittää! Se aiempi tutkinto osoittaa että pystyt suoriutumaan opinnoista, ja motivaation vk suuntautumiseen tuot varmasti esille paremmin omana itsenä kun jollain esityksellä ja peittelyllä. Tsemppiä, uskon että pääset! Näin ainakin itse pääsin sisään pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ja Turun soveltuvuuskoekutsu tuli mulle juuri sähköpostiin. Sinänsä erikoista, kun pääsin jo ylempään kohteeseen (yleinen ja aikuiskasvatus), eli eihän mulla olisi edes mahdollisuutta ottaa noita alempia vastaan?
Totta. Kannattaa olla asiasta yhteydessä, niin joku muu voi saada sun soveltuvuuskoepaikan.
Hyvä pointti, en tullut ajatelleeksi. Näin tein!
Oonko täysin pihalla vai ymmärränkö oikein, että viime vuoden koevalinnassa alimmat hyväksytyt pistemäärät luokanopettajaksi Helsinkiin oli 81 enskoille ja 85 ei-enskoille? Oliko tän vuoden koe niin paljon haastavampi?
Onko tullut vielä Raumalle tai Jyväskylään?
Voiko näistä soveltavuuskokeiden pisterajoista päätellä jotenkin yleisen pisterajoja?
Ylempään koulutukseen ei Suomessa enää haluta panostaa. Sama homma on muissakin oikeistojohtoisissa Euroopan maissa. Koulutetaan vain sen verran että saadaan yksinkertaista työvoimaa kun robotitkin ovat vielä ainakin pien-ja keskisuurten yritysten budjettien äärirajoilla.
Alkaa kyllä hiipumaan toivo kun minkäänlaista spostia ei näy. Tässä vaiheessa ei edes kiinnosta melkeen mikä tulos sieltä tulee. On vaan ahdistavaa olla tällaisessa jännityksessä, en oikeen pysty tekemään muuta kun päivittelemään säpöä. Olisi reilunta, jos kaikki sähköpostit tulisivat samaan aikaan kaikille.
Ouluun tuli kutsu soveltuvuuskokeeseen!
Tieto tullut kaikista, siis pääsikö jatkoon vai ei. Ainakin tytölläni näkyi kaikkien hakukohteiden tulokset.
Voiko saman yliopiston kutsut tulla eri aikoina....vieläkö on toivoa😬
Ei oo mulle tullu tietoa hylsystäkään. Ei mitään sähköpostia.
Onkohan Tampereelle hakeneille tullut jo säpo?
Mulle ei Ouluun ole tullut mitään postia, ei kutsua eikä hylsyä. Opintopolussa ei näy mitään muuta kun opiskelijavalinta kesken. Menetin just toivoni. Antaa olla. :(
Ei juma, ihan päin persettä tuntu vakava menneen mutta 82 pistettä ja kutsu ei enskana Jyväskylän luokanopeks ja erityispedalle ja Tampereen luokanopeks. Huhhuh.
Hain Ouluun, mutta oulu on mulla viides hakutoive. Ei ole tullut kutsua Ouluun itselle vielä...