Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin vältyn nololta 'kumpi maksaa mun kahvin' -tilanteelta treffeillä

Vierailija
19.05.2023 |

Menen 10min etuajassa ja tilaan erikoislatteni ja odottelen pöydässä miehen saapumista. Näin vältytään siltä nololta tilanteelta, maksanko itse vai maksaako mies mun kahvin.
Opin tänän itseasiassa eräältä mieheltä, joka teki treffeillä näin

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noloa siinä on? Itse maksan oman kahvin, paitsi usein kassalla mies ilmoittaa, että hän maksaa. Silloin annan hänen maksaa. Yksinkertaista, eikä mitään noloa.

Vierailija
2/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa, mutta jos saapuisit vain 10 min etuajassa niin mä olisin jo ovella odottelemassa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs noloa siinä on? Itse maksan oman kahvin, paitsi usein kassalla mies ilmoittaa, että hän maksaa. Silloin annan hänen maksaa. Yksinkertaista, eikä mitään noloa.

Miehet kokee, että heidän kuuluu tarjota, vaikkeivat haluaisi. Heille siis noloa.

Vierailija
4/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.

Vierailija
5/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.

Ruotsissa ja Norjassa naiset tarjoutuu maksamaan omansa. Tuolla suunnin miehet uskaltaa tarttua moppiin.

Vierailija
6/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä asioista ongelmaa. Olen siis mies ja jos menen naisen kanssa yhtä aikaa kahvilaan niin kysyn vain että "onko ok jos maksan kahvisi?". Silloin nainen voi joko myöntyä tai ilmoittaa maksavansa mielummin itse. 

On toiminut joka kerta ilman mitään kiusallisia tilanteita.

Vierailija
7/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.

Vierailija
8/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle on ongelma maksaa omat evääsi?

Vierailija
9/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten menee miestä ennen kahvilajonossa ja omien ostosten kohdalla kaivaa lompakon esille. Kyllä se mies sieltä perästä sitten huutelee, jos haluaakin ne ostokset maksaa. Ei kai tästä tarvitse ongelmaa tehdä.

Vierailija
10/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta siinä ei ole mitään noloa, maksan itse ellei mies sitten itse sano maksavansa minunkin kahvini siinä vaiheessa, kun otan kortin esiin. Jos tahtoo maksaa, niin maksakoon, yksi kahvi ei niin kallis ole ettei sitä voisi kumpi vaan maksaa. Minä saatan joskus maksaa miehenkin kahvin, jos miehellä ei ole korttia jo esillä

Vierailija
11/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä nololta tilanteelta välttyy kysymällä asiasta tai tarjoamalla toiselle. En ymmärrä että mitä noloa tuossa on.

Vierailija
12/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pohjoismaissa yleisesti jokainen maksaa oman osuutensa. Sitä se teettää, kun nähdään seurustelu- ja deittikumppanit tasa-arvoisina.

Vierailija
13/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut muutamankin kerran molempien kahvit ja myös kohtuuhintaiset ruuat, ei se ole iso juttu ollenkaan. Ei asiasta kannata tehdä kovin isoa meteliä.

Jos itsellä ei ole varaa kahveihin ja ehkä toisenkin kahveihin, niin kannattaa sopia treffit jonnekin muualle kuin kahvilaan.

Vierailija
14/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.

Eihän tuo sukupuolirooleista välttämättä ole kiinni. On yleinen tapa, että kutsun esittänyt tarjoaa. Se on ikään kuin kiitos siitä, että kutsun hyväksynyt vaivautuu käyttämään aikaansa tapaamiseen. Tämä pätee riippumatta siitä, mitkä kutsujan ja kutsutun sukupuolet ovat. Jos esimerkiksi kutsun mahdollisen yhteistyökumppanin työlounaalle ensimmäistä kertaa, tarjoan lounaan. Ja vastaavasti jos joku kutsuu minut lounaalle ensimmäistä kertaa työasioissa, odotan että hän tarjoaa.

Vierailija
15/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse menisi treffeille, jossa tämä olisi päälimmäinen asia mielessäni.

Vierailija
16/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa oikein hemmetin romanttista. Jonotellaan ja haetaan kahveja ja jonossa huudellaan kuka maksaa: minä maksan... ei ei minä tarjoon ja bla bla. 

Vierailija
17/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse menisi treffeille, jossa tämä olisi päälimmäinen asia mielessäni.

Tontulle treffeistä seuraisi tahaton lisääntyminen. Siksi kitisee kahviloista. Kaikeksi onneksi tuskin tulee pääsemään treffeille.

Vierailija
18/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina seuralaiselle että mitäs jos minä tarjoan. En käy treffeillä niin usein/ole niin köyhä että menisin konkurssiin. Ostan siis kahvit myös aina kaverilleni/perheenjäsenelle. He kyllä sitten sanovat että no jos minä tarjoan nyt kun sinä viimeksi, tai että hän maksaa omansa, jos niikseen haluaa. 

T:n

Vierailija
19/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma termari mukaan.

Vierailija
20/101 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa oikein hemmetin romanttista. Jonotellaan ja haetaan kahveja ja jonossa huudellaan kuka maksaa: minä maksan... ei ei minä tarjoon ja bla bla. 

teffit on miehille kuin työhaastattelu. Ehkä naiset kestää sen ettei kaikki ole hemmetin romanttista.