Ylen aamu klo. 8.12 Ihmiset jonottavat päivystyksessä
Kannattaa katsoa kuinka hyvässä jamassa meidän terveydenhoidon tilamme on.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Moskovalaiseen tyhjään leipäkauppaan on kilometrin pituinen jono. Mies tuskastuu jonon päässä: ”Nyt riittää tämä pelleily: menen Kremliin vetämään Gorbaa turpaan!”
Parin tunnin päästä mies palaa takaisin pettyneenä: ”Sinne oli kahden kilometrin jono.”
Mitä Ludmila mietti tyhjän kassinsa kanssa ruokakaupan edessä?
Sitä, että oliko hän tulossa vai menossa.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on huono. Petteri laita asia kuntoon ja tuo meille valinnanvapaus. Yksityinen tai julkinen samalla hinnalla. Taatusti tulee kuntoon.
Ei käy tuommoinen hinnoittelu, se ei tuo kavereille osinkoja.
T Petteri
Soitin äsken työterveyteen ja varasin lääkäriajan yksityiselle terveysasemalle iltapäivälle.
Toimii kuin junan vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ihmiset yksityiselle jos olette sairaita. Kela korvaa.
Ai mutta Marinin sosialistihallitus poisti Kela-korvaukset.
Onhan teillä vakuutukset kunnossa?
Vanhat ja sairaat ei saa mitään vakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella poliklinikkamaksu on 41 e ja risat. Jos menisi yksityiselle, summa olisi todennäköisemmin pari sataa toimistomaksujen kanssa. Miksiköhän ihmiset menee julkiselle? Vakuutusta ei kaikilla ole, sitä ei kaikille myönnetä ja vakuutuskaan ei ole ilmainen.
Julkinen terveyspalvelu on köyhiä, juoppoja ja ulkkareita varten. Tolkun ihmiset käy yksityisellä lääkärissä.
Ja sitten jos on oikeasti sairas niin yksityinen passittaa sinut julkiselle.
Minut on lapsesta saakka aina tutkittu, rokotettu, hoidettu ja leikattu vain yksityisellä. Tänäänkin minulla on aika lääkärille - yksityisellä.
m55
Vierailija kirjoitti:
Soitin äsken työterveyteen ja varasin lääkäriajan yksityiselle terveysasemalle iltapäivälle.
Toimii kuin junan vessa.
Jokainen alapeukuttaja on katkera ja kateellinen sosialisti joka ei saa koskaan hoitoa vaikka Suomessa sosialistit ovat hoitaneet terveyspalvelut kuntoon taas viimeksi viime hallituskaudella. Kauanko meinaat niitä sosialistejasi äänestää?
Marin ja sosialistit lopettivat KELA-korvaukset ettei köyhällä olisi varaa edes mennä yksityiselle.
Miltä tuntuu sosialisti?
Vierailija kirjoitti:
Toimii kuin junan vessa.
Viimeksi kun matkustin VR:n kaukojunalla pari viikkoa sitten, junan vessoista puolet oli rikki. Vessan normaalistikin käytävään ja vaunuun aiheuttama kusenhajuefekti toki kyllä tuntui toimivan vaikka itse vessa ei.
(Eipä sen puoleen, junasta sattui puuttumaan kokonaan koko se vaunukin johon minulla oli ikkunapaikka.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mutta Marinin sosialistihallitus poisti Kela-korvaukset.
Onhan teillä vakuutukset kunnossa?
Vanhat ja sairaat ei saa mitään vakuutuksia.
Jos Marin sen sijaan että otti pois KELA-korvaukset, olisi lisännyt KELA-korvattavuutta olisi teillä köyhilläkin varaa saada kunnon hoitoa. Mutta kun ideologia estää niin te joudutte elämään kuten Neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii kuin junan vessa.
Viimeksi kun matkustin VR:n kaukojunalla pari viikkoa sitten, junan vessoista puolet oli rikki. Vessan normaalistikin käytävään ja vaunuun aiheuttama kusenhajuefekti toki kyllä tuntui toimivan vaikka itse vessa ei.
(Eipä sen puoleen, junasta sattui puuttumaan kokonaan koko se vaunukin johon minulla oli ikkunapaikka.)
VR on Julkinen palvelu 🤣🤣🤣
Ei sinne mitenkään saisi saikkulääkärin koppia? Meillä terveydenhuollon ruuhkat johtuu siitä kun joka asiakkaasta pitää kirjoittaa romaani rekistereihin. Ihan hyvin nämä saikutukset voisi hoitaa jollain standardi diagnoosilla, jonka lääkäri lyö automaattisesti palveluun ja se siitä. Aikaa menisi 5min ja ulos.
Minä menen työterveyteen mehiläiseen 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii kuin junan vessa.
(Eipä sen puoleen, junasta sattui puuttumaan kokonaan koko se vaunukin johon minulla oli ikkunapaikka.)VR on Julkinen palvelu 🤣🤣🤣
Muistan kun joskus vuosia sitten kuljin pitkästä aikaa vr:llä ja olivat myyneet minulle lipun paikalle mistä penkki oli poistettu. Olin menossa silloin ensi tapaamiselle kohtaamaan tulevan ex aviomieheni, joten VR ainakin yritti varoittaa omalla tavallaan.
Meidän terveysasemalla on enemmän ulkomaalaistaustaisia lääkäreitä , kun suomalaisia. Sitten tulee se kielimuuri siinä ja selvitellään mistä kysymys. Huonoksi on mennyt palvelut.
TYKSn päivystykseen ei pääse jonottamaan, jollei tuoda lanssilla - ja siihenkin tarvitaan soitto byrokratian lohikäärmeille! Päivystys on umpitäysi - silti missään käytävillä ei näy ketään. :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden kannattaa palata takaisin klo 15 ja katsoa kuinka moni aamuisista istuu siellä edelleen....
terv 2x 4h jonottanut ja luovuttanut ennen lääkäriin pääsyä
En halua loukata, enkä vähättele kenenkään vaivoja, mutta kiinnostaa.
Itse en menisi päivystykseen kuin hätätapauksessa, sen verran niistä jonoista on kuultu tässä vuosien varrella.
Jos sieltä voi lähteä pois, kun ei jaksa enää odottaa, ja menee kotiinsa, niin onko sitten oikeasti kipeä? Luulisi, että jos on hätä, niin sitä olisi vaan jonotettava vaikka se kuinka kamalaa olisi.
Nimenomaan olin niin kipeä etten jaksanut istua kuin tuon 4h senkin puolitajuissani.
Soitin kiirepäivystykseen mistä sanottiin ettei yli kuukauteen ole vapaita lääkäriaikoja, mene päivystykseen. Koska olin lähdössä matkoille menin päivystykseen jonottamaan tuon 4h. Sitten kotiin, 2 pv sinnittelin ja takaisin päivystykseen. Taas jaksoin 4h ja palasin kotiin. Olen yrittänyt selvitä kuukauden ilman lääkäriä mutta tänään jätin taas viestin kiirepäivystykseen, haluan lääkäriajan vaikka se menisi elokuulle. En vaan pysty istumaan tuntitolkulla päivystyksessä (tosin nyt olisin viisaampi ja ottaisin myös eväät mukaan mutta se ei jaksamiseen auta). Eläkeläisenä mulla ei ole varaa yksityiseen ja toisaalta mulla on lain tuoma oikeus julkiseen hoitoon Suomessa
Jos sinä lähdet joka kerta sieltä pois niin miten hemmetissä luulet, että pääset lääkäriin? Sen sijaan että jäät odottamaan hoitoa, viet resursseja kun hoitohenkilökunta huutelee että oletko paikalla eivätkä voi ottaa muita asiakkaita kun etsivät sinua. Ja tekevät tuon muuten useaan kertaan, eivät vain kerran, eli viitytät muiden hoitoonpääsyä.
Ensi kerralla joko jää sinne päivystykseen odottamaan vuoroasi niin kauan että pääset lääkäriin tai jää kokonaan kotiin. Valitat turhasta kun menet paikalle ja lähdet pois. Et sinä kovin sairas ole etkä lääkärin tarpeessa, jos lähdet joka kerta kotiin. Tuo "puolitajuissani" ei myöskään voi pitää paikkaansa. Jos pystyt istumaan, ei sinulla ole mikään hätä. Jos pyörryt, niin saat hoitoa välittömästi. Mutta ei, kun sinä kykenit lähtemään pois, joten jaksoit ihan hyvin olla liikkeellä. Et ollut pyörtymässä ;)
Minä olen joutunut pari kertaa istumaan ja odottamaan 8 tuntia. Ja olen päässyt lääkäriin ja saanut apua. Jos olisin lähtenyt kesken pois niin enpä olisi lääkäriin päässyt.
Ensi kerralla otat gramman parasetamolia niin että kuume vähän laskee ja istut siellä päivystyksessä niin kauan että vuorosi tulee. Tai sitten et mene paikalle ollenkaan.
Päivystystä kuormittaa myös ne työssäkäyvät, joilla on vain lakisaateinen työterveys, mutta todistukset poissaoloista vaaditaan. Tietenkään sh:n kirjoittama ei käy. Lisäksi viikonloppuisin melkein mikään ei ole auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden kannattaa palata takaisin klo 15 ja katsoa kuinka moni aamuisista istuu siellä edelleen....
terv 2x 4h jonottanut ja luovuttanut ennen lääkäriin pääsyä
En halua loukata, enkä vähättele kenenkään vaivoja, mutta kiinnostaa.
Itse en menisi päivystykseen kuin hätätapauksessa, sen verran niistä jonoista on kuultu tässä vuosien varrella.
Jos sieltä voi lähteä pois, kun ei jaksa enää odottaa, ja menee kotiinsa, niin onko sitten oikeasti kipeä? Luulisi, että jos on hätä, niin sitä olisi vaan jonotettava vaikka se kuinka kamalaa olisi.
Nimenomaan olin niin kipeä etten jaksanut istua kuin tuon 4h senkin puolitajuissani.
Soitin kiirepäivystykseen mistä sanottiin ettei yli kuukauteen ole vapaita lääkäriaikoja, mene päivystykseen. Koska olin lähdössä matkoille menin päivystykseen jonottamaan tuon 4h. Sitten kotiin, 2 pv sinnittelin ja takaisin päivystykseen. Taas jaksoin 4h ja palasin kotiin. Olen yrittänyt selvitä kuukauden ilman lääkäriä mutta tänään jätin taas viestin kiirepäivystykseen, haluan lääkäriajan vaikka se menisi elokuulle. En vaan pysty istumaan tuntitolkulla päivystyksessä (tosin nyt olisin viisaampi ja ottaisin myös eväät mukaan mutta se ei jaksamiseen auta). Eläkeläisenä mulla ei ole varaa yksityiseen ja toisaalta mulla on lain tuoma oikeus julkiseen hoitoon Suomessa
On varaa lähteä matkoille, mutta ei ole varaa mennä yksityiseen lääkäriin?
Täällä jaksat notkua ....