Oli virhe lisääntyä pihin miehen kanssa
Mä oon tilanteessa, et oon täysin miehen armoilla taloudellisesti. Tai saan pientä työkyvyttömyyseläkettä, mutta se ei riitä elämiseen. Miehen on mahdoton ymmärtää miten paljon teini-ikäsiin lapsiin menee rahaa. Lapset eivät voi harrastaa maksullisia harrastuksia, koska ne ovat liian kalliita. Miehen mukaan lenkkeily on ilmaista. No onhan se, mutta nuoret ihmiset nyt haluavat harrastaa porukassa. Viimeiset kilarit mies sai terveyssiteistä. Hänen mukaansa sellaiseen ei sovi käyttää rahaa, joka vain heitetään roskiin pikaisen käytön jälkeen. Hulluinta on se, että miehen vanhemmat ovat samanlaisia ja heiltä tulee miehelle tulitukea. Anopin mukaan hänkin aikoinaan käytti rättejä, jotka voi aivan hyvin pestä muiden vaatteiden mukana.
Mä haluaisin tarjota lapsille kivoja juttuja: matkoja, elämyksiä, harrastuksia. Mutta ei ole varaa. Miehellä kyllä olisi varaa, siitä ei tosiaan ole kyse. Eikä tässä mitään luksusta kaivata, mutta en tajua miksi peruselämän täytyy olla näin vaikeeta, vaikka rahaa on. Oon ite täysin riippuvainen miehestä, en voi pakata kasseja ja lapsia ja muuttaa pois: ei riittäisi rahat.
Kommentit (108)
Aloittajan tulee pyytää ja saada apua, henkistä tukea. Eroaminen nykyisestä miehestä on välttämätöntä lasten esim takia. Uskon että aloittajan omakin vointi paranee kun pääsee pois ahdistavasta suhteesta. Lasten elatus, aloittajan ja lasten toimeentulo ja asuminen kaikkinensa kyllä järjestyy. Reippaasti vain eteenpäin, ei pidä jäädä tuleen makaamaan.
Naisen rahat = "mun rahat!"
Miehen rahat = "meidän rahat!"
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on fakta. Tuo on erittäin yleistä suominaisten keskuudessa.
Luulit että mies maksaa koska on komea joten rakastuit siihen. Kiltti ja kunnollinen mies olisi ollut parempi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Naisen rahat=tonni
Miehen rahat=moninkertaisesti+säästöt, ei ole rahasta pulaa
Nainen elättää=itsensä ja lapsia niin paljon kuin pystyy
Mies elättää=itsensä, mutta ei halua elättää lapsiaan
Näitä juttuja kun lukee niin voi vaan kiittää luojaansa siitä, että parisuhteessa ei ole mikään pakko olla eikä lapsia ole mikään pakko hankkia.
Ei terveyssiteitä? Tuo on jo vihamielistä. Seuraavaksi et saa syödäkään.
Kyllä, sinulla on varaa jättää tuo mies. Usko itseesi vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy, kun mies tyytyy rahanahneeseen suominaiseen. Raha vain naisilla mielessä.
Tajuatko sinä perähikiän tynnyrin kasvatti että muiden maiden naiset ne vasta mammonan himoisia ovat. Ne teidän palvomat tatjaanat ja aasialaiset VAATIVAT rahaa ja lahjoja mieheltä. Suomalainen nainen on hyvin vaatimaton tässä suhteessa.
Ketjun jokainen suominainen on vaatimassa rahaa ja elareita. #fakta
Mutta suominainen ei sentään koko sukuaan elätä miehen rahoilla..
Lisäksi tiedoksesi elatusmaksut perustuvan Suomen lakeihin.
Joululahjaksi miehelle kestonenäliinoja.
Eroa ja jätä lapset miehelle, tee lasu jos elävät puutteessa. Maksat minimielarit eli huomattavasti vähemmän kuin nyt.
Ap, et ole kommentoinut mitenkään. Onko mies yhtä pihi myös itseensä kohdistuvissa hankinnoissa?
Vierailija kirjoitti:
Eroa ja jätä lapset miehelle, tee lasu jos elävät puutteessa. Maksat minimielarit eli huomattavasti vähemmän kuin nyt.
Miksi tätä on alapeukutettu? Ei äidin tule loputtomiin uhrautua ja näyttää huonoa esimerkkiä lapsilleen. Omilleen sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nainen älähtää, johon totuus kalahtaa. Joka ikinen kerta.
Niin, miehet nyt ei halua elättää edes omia lapsiaan.
Vähän vaikeaa se on kun sen kerran kun yrittääkin, niin tekee senkin naisen mielestä väärin...
Niin kuin ap:nkin mieskö?
Ei tässä erota tarvitse. Lapsille voi syöttää makaronia ja jauhelihaa, miehelle luusoppaa, se on halapaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko että tarvitsisi maksaa mitään. Kela hoitaisi. Ei aloittajalla olisi maksukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tarvitsisi maksaa mitään. Kela hoitaisi. Ei aloittajalla olisi maksukykyä.
Vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu? Ei äidin tule loputtomiin uhrautua ja näyttää huonoa esimerkkiä lapsilleen. Omilleen sieltä!
Alapeukutin, koska ero on Vauva-palstan kestoratkaisu kaikkiin ongelmiin, vaikka mies kaivaisi vain nenäänsä. Luultavasti lapset pärjäävät muuten, vain heidän oikeutensa kertakäyttösiteisiin on kyseenalaistettu.
Vierailija kirjoitti:
Säästeliäs mies on kyin myrkkyä suominaisille.
Lapsiltaan normaalin elintason ja harrastukset piheyden takia eväävä mies on myrkkyä ihan jokaiselle normaaliälyiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin, koska ero on Vauva-palstan kestoratkaisu kaikkiin ongelmiin, vaikka mies kaivaisi vain nenäänsä. Luultavasti lapset pärjäävät muuten, vain heidän oikeutensa kertakäyttösiteisiin on kyseenalaistettu.
Siinä mies on liian pihi. - sama
Tämähän on vain yksi tapaus. On niitä kunnollisiakin miehiä olemassa.