Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas pitäisi lähettää jotain videoita itsestä (haen työpaikkaa)

Vierailija
18.05.2023 |

En taida viitsiä. Annetaan paikan mennä suosiolla jollekin muulle joka mielellään esiintyy videoilla. Itse työ ei sisällä videoesiintymistä, mutta toki työnantaja saa vaatia mitä haluaa.

Onko muita, jotka on tehneet kategorisen päätöksen olla osallistumatta tähän nykyajan humppaan? Mielestäni jos kirjallinen hakemus on kiinnostava ja suositukset kunnossa, voisi pyytää hakijan haastatteluun jos haluaa nähdä, miltä tämä näyttää ja miten puhuu.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, epämiellyttävää.

Vierailija
2/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen aina jättänyt hakematta, mikäli videota pyydetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo on tapa mitata henkilön mukautuvuutta. Seisooko vaikka päällään tai pukeutuu pellehousuihin, jos käsketään?

Vierailija
4/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita edes suosittelijoita. Sekin on mielestäni hiukan vanhanaikaista. Olen päässyt töihin ilman niitäkin.

Vierailija
5/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ap:tä.

No jos olis ihan unelmatyö kyseessä ja realistiset mahikset, niin ehkä sitten videoisin.

Vierailija
6/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videon voi lähettää, jos kokee sen tekemisen itselleen kehittäväksi puuhaksi. Suosittelijoiden vaatiminen on nöyryyttävää. Pitäisikö edellisen esimiehen antaa työntekijästä jotkut vakuudet vai eikö rekrytoiva henkilö luota omaan ihmistuntemukseen?

Vierailija
7/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelemällä itsensä voi saada työpaikan. Kuinka meinasit tehdä esittelyn?

Vierailija
8/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne videot ole sen kummempia kuin että katsoo webbikameraan ja kertoo jotain itsestään. Yleensä niissä on vielä jotkut valmiit kysymykset.

Ei se kovin vaikeaa ole. Aika moni työ kuitenkin sisältää esiintymistä, ihmisille puhumista jne.

Ja en siis itsekään rakasta videoiden tekemistä, mutta siihen tottuu kyllä eikä sitä tarvitse miettiä liian isona asiana.

Vierailija
9/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoissa pitää kommunikoida toisten kanssa.

Videolla antaa jo jonkinlaisen ensivaikutelman suullisesta kommunaatiokyvystä.

Ei se sen kummempaa ole.

Asennoitumalla positiivisesti elämässä on vähän helpompaa.

Tavallaan siinä säästää aikaakin kummatkin osapuolet. Mieluummin videohaastatteluja kuin käynti haastattelussa paikan päällä.

Vierailija
10/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi saati lähettäisi videota itsestäni, koska en luota siihen että vastaanottaja poistaa videon sen katsottuaan enkä haluaisi, että videota käytetään opetusmielessä esim kokouksissa tms.

Vierailija
11/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole hakemassa töitä, mutta olen joutunut/saanut tehdä niin paljon puhevideoita työssäni, että kannustaisin vaan tekemään. Eikös noissa hakulomakkeissa ole joku sovellus, johon se puhutaan? Ei sinne mitään näytelmää odoteta vaan lyhyt video, jossa kerrot ne asiat, jotka kirjoittaisit työhakemuksesi alkuun. Katsot kameraan ja juttelet ja lähetät.

Ainakin niissä joista itse olen kuullut rekryissä on myös joku maksimipituus, tyyliin 2 minuuttia. Eli tosi lyhyt, käytännössä noin puoli sivua tekstiä.

Vierailija
12/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi saati lähettäisi videota itsestäni, koska en luota siihen että vastaanottaja poistaa videon sen katsottuaan enkä haluaisi, että videota käytetään opetusmielessä esim kokouksissa tms.

Tietosuojan nimissä tuo olisi jo rikos. Eivät työpaikat sellaista riskiä lähtisi ottamaan. Mitä ihmettä he tekisivät jonkun random hakijan videolla sen rekryn jälkeen?

Vierailija
13/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videotehtävä työhakemuksessa kertoo työnantajasta. Kun jo työnhakeminen yritetään tehdä mahdollisimman hankalaksi, niin millaista mahtaa itse työskentely yrityksessä olla? Vaikka olisi tottunutkin videoesiintyjä, muutaman minuutin videon tuottamiseen voi mennä monta tuntiakin aikaa. Ensin pitää miettiä hyvät vastaukset esitettyihin kysymyksiin, sitten harjoitella esiintymistä ja lopuksi ottaa moneen kertaan video ja tarvittaessa editoida. Usein videokysymyksiä on monta, joten on syytä varata yksi kokonainen päivä niiden tekemiseen. Vain jotta saa mahdollisuuden havitella työpaikkaa.

Ei kiitos, työpaikkoja on sellaisiakin, joita saa kohtuuvaivalla. Kun työn hakeminen tehdään helpoksi ja hauskaksi, niin sellaisessa paikassa työn tekeminenkin voi olla tehty sujuvaksi.

Vierailija
14/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen kummempaa ole.

Tavallaan siinä säästää aikaakin kummatkin osapuolet. Mieluummin videohaastatteluja kuin käynti haastattelussa paikan päällä.

Vuorovaikutus ihmisten kanssa on aivan eri asia kuin vastata ennalta päätettyihin kysymyksiin videolla, esiintyä laitteelle.

Vierailija
15/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videotehtävä työhakemuksessa kertoo työnantajasta. Kun jo työnhakeminen yritetään tehdä mahdollisimman hankalaksi, niin millaista mahtaa itse työskentely yrityksessä olla? Vaikka olisi tottunutkin videoesiintyjä, muutaman minuutin videon tuottamiseen voi mennä monta tuntiakin aikaa. Ensin pitää miettiä hyvät vastaukset esitettyihin kysymyksiin, sitten harjoitella esiintymistä ja lopuksi ottaa moneen kertaan video ja tarvittaessa editoida. Usein videokysymyksiä on monta, joten on syytä varata yksi kokonainen päivä niiden tekemiseen. Vain jotta saa mahdollisuuden havitella työpaikkaa.

Ei kiitos, työpaikkoja on sellaisiakin, joita saa kohtuuvaivalla. Kun työn hakeminen tehdään helpoksi ja hauskaksi, niin sellaisessa paikassa työn tekeminenkin voi olla tehty sujuvaksi.

Ylianalysoitkohan tätä nyt. Kirjoitat vastaukset, laitat sen vaikka wordiin riittävän isolla tekstillä ruudulle ja painat sitä rekrysovelluksen rec-nappulaa. Ja luet vastauksen, tadaa. Ei tarvita editointeja.

Vielä astetta parempi tulee jos pystyt laittamaan sen tekstin/avainsanat webbikameran taakse, sitten tulee aidosti se vaikutelma että katsot koko ajan kameraan. Esim kahdella näytöllä onnistuu helposti.

Kaikista paras tulee kun lataat puhelimeen jonkun prompterisovelluksen ja hoidat sillä. Puhelimen tuet pystyyn sopivasti vaikka kirjalla, jos sinulla ei ole irtojalustaa.

Vierailija
16/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin sairaanhoitajana työnhaku kesken seureelle, kun piti alkaa tekemään monta eri videota. Haluan haastatteluun face to face tai teamisilla.

Minusta videon on ihan naurettava vaatimus, jos ei kyseessä ole media-ala.

Menettivät sitten sairaanhoitajan 15 vuoden työkokemuksella.

Vierailija
17/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin menisi videon tekemiseen kauan, sillä haluaisin laittautua, etsiä hyvän valaistuksen ja harjoitella niin, että kuulostan järkevältä.

Toki työhaastattelussakin menee sama aika + matkat, mutta videossa on se, että sitä ei tiedä katsooko sitä edes joku vai kyhäsikö sen aivan turhaan. Haastatteluun mennessä on karsiintunut kaiketi muista hakijoista jo jonkin verran.

Vierailija
18/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, vaikka olen julkisessa työssä ja ns.esillä puhumassa muiden edessä päivittäin. Haastatteluun minut voi halutessaan pyytää ja kuvankin voin vielä laittaa, jos sellaista toivotaan. Videoilla en ala kekkuloimaan.

Vierailija
19/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylianalysoitkohan tätä nyt. Kirjoitat vastaukset, laitat sen vaikka wordiin riittävän isolla tekstillä ruudulle ja painat sitä rekrysovelluksen rec-nappulaa. Ja luet vastauksen, tadaa. Ei tarvita editointeja.

Vielä astetta parempi tulee jos pystyt laittamaan sen tekstin/avainsanat webbikameran taakse, sitten tulee aidosti se vaikutelma että katsot koko ajan kameraan. Esim kahdella näytöllä onnistuu helposti.

Kaikista paras tulee kun lataat puhelimeen jonkun prompterisovelluksen ja hoidat sillä. Puhelimen tuet pystyyn sopivasti vaikka kirjalla, jos sinulla ei ole irtojalustaa.

Mä en edes tiedä, mikä on prompterisovellus.

Vierailija
20/63 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen kummempaa ole.

Työpaikalla käymällä voi hakija vähän haistella ilmaa haluaako edes.  Ei ole hakijoista pulaa jos voi yksipuolisesti temppuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi