Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholi, paljon laihduitte lopetettua/vähennettyä?

Vierailija
18.05.2023 |

Olen lihottanut itseni kaljaa kittaamalla tässä vuosien varrella reilusti ylipainoiseksi. Käytyäni terveystarkastuksessa karu totuus levähti kasvoille kun verikokeiden tulokset tulivat, lisäksi kaikki vaatteet kiristää eikä normaaleista kaupoista enää löydy sopivankokoisia vaatteita. Nyt siis vihdoin heräsi halu lopettaa, niin terveyden kun ulkonäön vuoksi. Joten paljon teillä on lähtenyt kiloja jotka ennen käytitte alkoa runsaammin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholihuumeen juomisen kokonaan toukokuussa 2018. Join ennen vain väkeviä.

En laihtunut yhtään. Nykyään poltan kohtuudella pilveä ja voin hyvin.

Vierailija
2/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa.

Itsekin sain itseni kaljalla ja siiderillä lihotettua megavauhtia. En myöskään välittänyt mitä söin ja oli masentunut väsynyt olo kaiken aikaa.

Viimeisen kerran join alkoholia 4.3 tänä vuonna.

Olen laihtunut 13 kg. Olen muuttanut myös ruokavaliota sekä liikkunut.

Alkoholia en todellakaan halua juoda enää, ajatuskin kuvottaa. Masennuksesta ei enää tietoakaan.

Tsemppiä sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen laihtumiseen pelkkä viinaksien lipittelyn lopetus auta. Ota selvää asioista, eikö terveystarkastuksessa annettu ohjeita?

Vierailija
4/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino 26 kiloa. Ennen tuli syötyä paljon vähemmän, nykyään paljon enemmän.

Vierailija
5/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta dokasin ja söin roskaruokaa kuin sika, siis hirveetä kaljan ja viinan kittaamista ja ihan päivittäin, lopetin jopa työnteon kun dokaaminen oli niin kivaa ja varaa oli (ei senttiäkään mitään tukia), koko tuona aikana lihoin ehkä korkeintaan 5 kiloa. Yhtään ei silloin masentanut enkä huomannut mitään muutakaan haittapuolia, laajassa lääkärintarkastuksessa kaikki erinomaisesti. Nyt juomatta ja järkevällä ruokavaliolla pari vuotta, yhtään en ole laihtunut, mihinkään ei ole tullut oikeastaan minkäänlaista parannusta jos nyt ei niille oikein mitään tarvetta ollutkaan. Ainoa ero oikeastaan on, että välillä tekisi mieli dokata kun oli niin hauskaa, mutta osaan toki pitää hauskaa juomattakin, se on vaan vähän erilaista hauskaa. Rahaa on säästänyt ihan älyttömän paljon (olkoon se sitten se hyvä asia).

Vierailija
6/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Itsekin sain itseni kaljalla ja siiderillä lihotettua megavauhtia. En myöskään välittänyt mitä söin ja oli masentunut väsynyt olo kaiken aikaa.

Alkoholia en todellakaan halua juoda enää, ajatuskin kuvottaa. Masennuksesta ei enää tietoakaan.

Tsemppiä sinne!

Vau, mahtava tulos ja onnea muutoksesta :) Oma tilanne melko samanlainen, olen masentunut enkä liiku oikeastaan yhtään. Tulee syötyä kaikkea epäterveellistä paskaa ja todella epäsäännöllisesti. Huomaa jo nyt kun on ollut hetken juomatta että jatkuva nälkä ja energiataso on parempi.

- Ap

Vierailija
7/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen laihtumiseen pelkkä viinaksien lipittelyn lopetus auta. Ota selvää asioista, eikö terveystarkastuksessa annettu ohjeita?

Eiköhän tällä keskustelulla haettu vertaistukea ja kokemuksia...

Vierailija
8/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Tsemppiä sinne!

Onnittelut :) Millainen ruokavalio sinulla on nykyisin ja millaista liikuntaa harrastat? -ei AP

Vierailija
9/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Tsemppiä sinne!

Onnittelut :) Millainen ruokavalio sinulla on nykyisin ja millaista liikuntaa harrastat? -ei AP

Kiitos :)

Syön vhh-tyylisesti. Kasviksia, proteiinia ja hyviä rasvoja. Syön kun on nälkä. Vhh siksi koska minulla on selvästi insuliinirestenssi ja jos vedän leipää, niin himot kasvavat sekä liikasyömiseen, että mahdollisesti myös alkoholin juomiseen.

Eli syön hyvällä omatunnolla sitten niitä kasviksia, voita, juustoja, lihaa, kanaa ja kalaa. Ihanaa ruokaa on.

Joskus vähän herkkujakin, lempparini on tumma suklaa (90%), jonka sulatan ja siihen sokeroimatonta maapähkinävoita sekä loraus kermaa, sekoitus. Siitä tulee sellainen taivaallinen maapähkinäviettelys, yleensä laitan vielä kruunuksi tuoreita vadelmia ja mustikoita.

Liikuntaa aika maltillisesti. Kävelen noin 5 km viisi kertaa viikossa. Jumppaan kotona YouTube videoiden tahtiin. Paino tippuu ja kroppakin alkaa näyttään ihan kivalta jo :)

- sama

Vierailija
10/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paino pudonnut vaan päinvastoin noussut, kun syön ahdistukseen. Ozempicilla sain pudotettua 20 kg ja se vei sen ahdistus-syömishimon kokonaan, mutta kun sitä ei enää mistään saa. 

Vierailija
11/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin päivittäisestä juomisesta yhteen kertaan kuukaudessa, en laihtunut yhtään.

Vierailija
12/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paino pudonnut vaan päinvastoin noussut, kun syön ahdistukseen. Ozempicilla sain pudotettua 20 kg ja se vei sen ahdistus-syömishimon kokonaan, mutta kun sitä ei enää mistään saa. 

Ozempicin tilalle on mahdollista saada myös esim rybelsus tai saxenda

Vierailija
13/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putosi paino viitisen kiloa kun lopetin juomisen lähes kokonaan. Aiemmin en ollut suurkuluttaja, mutta tuli juotua 5- 8 annosta viikossa. Kasvoista lähtenyt turvotusta tosi paljln tässä kuukausien mittaan ja lihakset tulee ihan eri tavalla näkyviin. Urheilin jo aiemmin kohtuu paljon enkä sitä ole lisännyt nyt. Ruokavalio myös ennallaan. Palautuminen kanssa nopeampaa, mietin miksi join aiemmin edes tuota määrää. N32.

Vierailija
14/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut 20kg lopetettuani alkoholin juonnin 3 vuotta sitten. Silloin kun vielä join tuli liikuttua paljon enemmän ja olin energisempi. Silloin piti usein käydä kaupassa kävellen, tuli käytyä tapahtumissa, kavereiden kanssa tanssimassa, siivoilin enemmän jne. Nykyään vaan käyn töissä ja möllötän kotona.

Vierailija
15/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Tsemppiä sinne!

Syön vhh-tyylisesti. Kasviksia, proteiinia ja hyviä rasvoja. Syön kun on nälkä. Vhh siksi koska minulla on selvästi insuliinirestenssi ja jos vedän leipää, niin himot kasvavat sekä liikasyömiseen, että mahdollisesti myös alkoholin juomiseen.

Eli syön hyvällä omatunnolla sitten niitä kasviksia, voita, juustoja, lihaa, kanaa ja kalaa. Ihanaa ruokaa on.

Joskus vähän herkkujakin, lempparini on tumma suklaa (90%), jonka sulatan ja siihen sokeroimatonta maapähkinävoita sekä loraus kermaa, sekoitus. Siitä tulee sellainen taivaallinen maapähkinäviettelys, yleensä laitan vielä kruunuksi tuoreita vadelmia ja mustikoita.

Liikuntaa aika maltillisesti. Kävelen noin 5 km viisi kertaa viikossa. Jumppaan kotona YouTube videoiden tahtiin. Paino tippuu ja kroppakin alkaa näyttään ihan kivalta jo :)

- sama

Kiitos inspiraatiosta ja vielä kerran onnittelut ja tsemppiä jatkoon :) Itsekin yritän nyt vähentää kun on alkanut ahdistamaan liika juominen ja sen näkyminen niin voinnissa, lompakossa kuin ulkonäössäkin.

Vierailija
16/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Tsemppiä sinne!

- sama

Kiitos inspiraatiosta ja vielä kerran onnittelut ja tsemppiä jatkoon :) Itsekin yritän nyt vähentää kun on alkanut ahdistamaan liika juominen ja sen näkyminen niin voinnissa, lompakossa kuin ulkonäössäkin.

Edelleen kannatan. Minua ahdisti pitkään oma juomiseni. Se todella näkyi kaikessa ja negatiivisesti. Nyt olen saanut rahaa vähän säästöönkin.

Viimeinen niitti oli se kun join alkoholia toista päivää. Menin baariin kaverin kanssa ja olin todella humalassa. Laittoivat ulos. Sitten kadotin lompakon useamman kerran sinä iltana ja muutenkin mokailin. Hävetti niin paljon. Oksensin seuraavan päivän ja oli järkyttävä olo kaikin puolin.

Siinä oli se kerta kun heräsin tilanteeseen.

Ei kiitos enää. Nykyään näen vain painajaisia että olen juomassa ja herään helpotuksesta, että se oli unta vain.

Todella tsemppaan, että jos alkoholin juominen ahdistaa itseään niin ehdottomasti juominen pois. En enää edes ymmärrä miksi piti olla humalassa ennen niin usein tai saati ollenkaan. Ei mitään järkeä.

- sama

Vierailija
17/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Tsemppiä sinne!

- sama

Edelleen kannatan. Minua ahdisti pitkään oma juomiseni. Se todella näkyi kaikessa ja negatiivisesti. Nyt olen saanut rahaa vähän säästöönkin.

Viimeinen niitti oli se kun join alkoholia toista päivää. Menin baariin kaverin kanssa ja olin todella humalassa. Laittoivat ulos. Sitten kadotin lompakon useamman kerran sinä iltana ja muutenkin mokailin. Hävetti niin paljon. Oksensin seuraavan päivän ja oli järkyttävä olo kaikin puolin.

Siinä oli se kerta kun heräsin tilanteeseen.

Ei kiitos enää. Nykyään näen vain painajaisia että olen juomassa ja herään helpotuksesta, että se oli unta vain.

Todella tsemppaan, että jos alkoholin juominen ahdistaa itseään niin ehdottomasti juominen pois. En enää edes ymmärrä miksi piti olla humalassa ennen niin usein tai saati ollenkaan. Ei mitään järkeä.

- sama

Itselläni tuo juominen on tavallaan jäänyt huonoksi tavaksi. Tapa, jolla korvaan tylsyyttä. Silloin kun en ole töissä ja kotityöt ja muut velvollisuudet on hoidettu, tulee tissuteltua ja ihan liian usein. Joku kiva harrastus voisi ehkä olla. Tyhmäähän tämä on, menee vaan rahat ja terveys :(

Vierailija
18/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk juomatta 8kg laihtunut, mutta olen kyllä laihduttanut ihan tarkoituksella.

Vierailija
19/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaessani ongelmajuomisen painoin alle 50 kiloa. Sitten alkoi ruoka vastaavasti maistua ja paino kävi parhaimmillaan 105 kilossa. Nyt elopainoa on sellaiset 70.

M 162 cm

Vierailija
20/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa.

Tsemppiä sinne!

Vau, mahtava tulos ja onnea muutoksesta :) Oma tilanne melko samanlainen, olen masentunut enkä liiku oikeastaan yhtään. Tulee syötyä kaikkea epäterveellistä paskaa ja todella epäsäännöllisesti. Huomaa jo nyt kun on ollut hetken juomatta että jatkuva nälkä ja energiataso on parempi.

- Ap

Olen laihtunut 21kg ,108kg oli alkupaino ja nyt on 87 kg. Lopetin kokonaan kaiken alkoholi-mehu-ym virvoitusjuomat. Aloin juoda ruokajuomana vettä ja piimää. Syön paljon kaiken aikaa uunijuureksia kera broileri koipien ,ilman nahkoja, kasvis-jauheliha-soijakeittoja, kalakeittoja, korkeintaan 1 peruna pv, raakaraastetta esim porkkanaa, makeita , muutan kerran viikossa pieni jäätelötuutti ja kerran päivässä ohut pullasiivu kahvin kanssa. Ei siis mitään sipsejä tms . Pizzalla herkuttelen kerran kk. Että sitä rataa. Kävelen 3-5 km lenkkejä 5 x viikossa ja kerran viikossa käyn salilla. Siis pikku hiljaa lauihdun. Varmaan seuraavana vuonna ehkä 15-20 kg , kun nyt on jo tulleet voimat takaisin ja kävely on jo mukavaa.