Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää Ihan karmeeta olla ilman ruokaa ja mistään ei saa apua.

Vierailija
18.05.2023 |

Kaikki rahat mennyt sairastamisen takia. Ei ole rahaa ostaa yhtään mitään ruokaa lääkkeiden jälkeen. Ei tälläinen ole ihmisarvoista elämää...

Kommentit (383)

Vierailija
81/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla s-etukorttia? Jos irtisanot sen, saat satasen takaisin.

Tuskin sekään heti tilille tupsahtaa.

Vierailija
82/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä Facebook kerjuuryhmät ovat nykyaikana. Siis kerjääkö ihmiset todella Facebookissa ruokaa. Kyllä on alas vajottu. Ottakaapas ihmiset nyt itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se kerjääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.

Suomessahan on ilmainen terveydenhuolto. 

'

Minne voin valittaa, kun tämä ilmainen terveydenhuolto lätkäisi minulle 49 euron laskun?

Vierailija
84/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.

Eikö sairauskuluja huomioitu TTT-laskelmassa? Samoin Taksi ainakin osittain, jos on perustelut ok.

Vierailija
85/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalamaksuissa on maksukatto. Se on noin 600 euroa. Siitä eteenpäin ilmaista.

Vierailija
86/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN JA LOPETTAKAA SE VALITUS. Yhteiskunnan tehtävä ei ole teitä elättää. Vaan se vastuu kuuluu TEILLE ITSELLE. Eikö mene jo kaaliin.

Vierailija
87/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sairauskuluja huomioitu TTT-laskelmassa? Samoin Taksi ainakin osittain, jos on perustelut ok.

Lääkekulutkin pitäisi mennä res.lääkkeiden osalta TT-tukeen ja suoraan maksusitoumus apteekkiin. 

Vierailija
88/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on ilmainen terveydenhuolto. 

'

Minne voin valittaa, kun tämä ilmainen terveydenhuolto lätkäisi minulle 49 euron laskun?

No , mulle tämä ilmainen terveydenhoito lätkäisi 2 kuukauden sairaalalaskun joka oli melkei 1500 euroa  , siihen päälle ambulanssikulut , pkl-maksut, lääkkeet (yhdessä oli omavastuu 90 euroa). Minäkin tulen saamaan hylkäävän päätöksen toimeentulotuesta. Onneksi sain diakonin käymään ja sain kirkolta ostokortteja. Ja ihan tavan eläkeläinen olen.

Vierailija
89/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalamaksuissa on maksukatto. Se on noin 600 euroa. Siitä eteenpäin ilmaista.

Lääkekatto on 692 euroa, mutta jos joudut osastolle lääkekatto ei koske osastomaksuja.

Vierailija
90/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksukatto on melkein 700e ja itsellä se täyttyi joulukuussa ja taas alusta alkaa tammikuussa..kelataxit/lääkkeet/hampaat yms ei kuulu maksukattoon

Vierailija
91/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

soitat sossuun, kerrot, että rahaa ei ole, kaikki mennyt lääkkeisiin ja matkakuluihin lääkäriin, kerrot tarkasti summat ja tulot. sitten kysyt miten saat ruokaa. vaadit itsellesi erityisharkintaa tämän kuun toimeentulolle.  jos saat edes 100 euroa, niin sillä saat taitavalla suunnittelulla koko kuun perusruoat helposti.

Ei tuommoista nälkäinen, sairas ja väsynyt ihminen jaksa.

Pakko nyt sivusta sanoa. En mäkään ole enää pitkään aikaan jaksanut "hakea apua". Siinäon niin hirveän kova työ, enkä edes osaa enkä tiedä asioita, että on vaan helpompi hiljaa riutua.

Ap käy sairaalassa hoidoissa. Siellä on kyllä oma sossu jonka tehtävä on häntä pyydettäessä auttaa, neuvoa ja tukea. Jos ihminen elää sosiaalitukien varassa niin ei häneltä enää peritä hoitokuluja (vähäiseen tulorajaan perustuen). Itse sairastuin vakavasti 2 vuotta sitten ja tukiasiat kyllä tulleet todella tutuiksi. Jos joutuukin itse maksamaan hoitokuluja niin niihin saa maksuaikaa ja lyhennyssuunnitelman, joten ruoattomuuden ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
92/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksukatto on melkein 700e ja itsellä se täyttyi joulukuussa ja taas alusta alkaa tammikuussa..kelataxit/lääkkeet/hampaat yms ei kuulu maksukattoon

Kyllä hammashuolto kerryttää nykyisin maksukattoa siinä missä muutkin sairaanhoitokulut.

Vierailija
93/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

soitat sossuun, kerrot, että rahaa ei ole, kaikki mennyt lääkkeisiin ja matkakuluihin lääkäriin, kerrot tarkasti summat ja tulot. sitten kysyt miten saat ruokaa. vaadit itsellesi erityisharkintaa tämän kuun toimeentulolle.  jos saat edes 100 euroa, niin sillä saat taitavalla suunnittelulla koko kuun perusruoat helposti.

Pakko nyt sivusta sanoa. En mäkään ole enää pitkään aikaan jaksanut "hakea apua". Siinäon niin hirveän kova työ, enkä edes osaa enkä tiedä asioita, että on vaan helpompi hiljaa riutua.

Ap käy sairaalassa hoidoissa. Siellä on kyllä oma sossu jonka tehtävä on häntä pyydettäessä auttaa, neuvoa ja tukea. Jos ihminen elää sosiaalitukien varassa niin ei häneltä enää peritä hoitokuluja (vähäiseen tulorajaan perustuen). Itse sairastuin vakavasti 2 vuotta sitten ja tukiasiat kyllä tulleet todella tutuiksi. Jos joutuukin itse maksamaan hoitokuluja niin niihin saa maksuaikaa ja lyhennyssuunnitelman, joten ruoattomuuden ei pitäisi olla ongelma.

Miksi ihmeessä pyytäisin ruoka-apua jos ruuattomuus ei olisi ongelma!?! Kyllä se vain on. Minulla on mennyt ihan kaikki pakollisiin menoihin ja ruokaa ei kerta kaikkiaan enää ole.

Vierailija
94/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoito kuuluu osittain maksukattoon. Esim. paikkaukset.

Vierailija
95/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalalaskuihin saa 3kk tai 6 kk maksuaikaa.

Vierailija
96/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinne ja toivottavasti saat jotain apua pian! Itse tosiaankin toivon elämältä vain vakavimmilta sairauksilta välttymistä loppuelämäksi, koska silloin olisin todella nesteessä, jos en töissä pystyisi käymään jne.

N54

Vierailija
97/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkekatto on 692 euroa, mutta jos joudut osastolle lääkekatto ei koske osastomaksuja.

Maksukattoja on kolme: lääkekatto, hoitokatto ja matkakulukatto. Jokainen niistä on noin 700€ per vuosi ja joka vuosi maksukattojen kerrytys alkaa uudestaan.

Ei muuten pidä paikkaansa että hoitokulukaton saavuttamisen jälkeen esim. sairaalassa oleminen on ilmaista. Kun raja on mennyt umpeen maksat silti joka päivästä alennetun maksun joka taisi olla 24,50€/vrk viime vuonna. Vietän pakon edessä yli 100vrk vuodesta sairaalassa joten tiedän kyllä.

Vierailija
98/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalalaskuihin saa 3kk tai 6 kk maksuaikaa.

Mistä päättelet että ap ei juuri maksanut 6kk vanhoja sairaalalaskuja...

Vierailija
99/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla s-etukorttia? Jos irtisanot sen, saat satasen takaisin.

No et saa, ainakaan heti. Se 100€ on sen paikallisen osuuskaupan jäsenmaksu. Jos irtisanot jäsenyyden nyt, niin rahat saat takaisin ehkä ensi vuonna. Näissä on päivämäärät olemassa säännöissä, että mille tilikaudelle palautus kuuluu.

Vierailija
100/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitomenot ja Kela-taksin omavastuuosuus kuuluu huomioida toimeentulotuessa,eli sun pitäisi kyllä saada sieltä tukea noihin. Lähetitkö niistä kuitit Kelaan?

Kyllä lähetin.

Eli lääkkeesi on jotain itse ostelemiasi vitamiineja ja käsikauppalääkkeitä. Ei niistä saa hyvitystä.

Ei kyllä ollut mitään vitamiineja. Vahva kipulääke syövästä johtuviin särkyihin ja nukahtamislääkkeet.

Oletko hakenut tulea paikalliselta syöpäyhdistykseltä? Sieltä saa yleensä noin 400€:n kertakorvauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi