Mä en jaksa enää Ihan karmeeta olla ilman ruokaa ja mistään ei saa apua.
Kaikki rahat mennyt sairastamisen takia. Ei ole rahaa ostaa yhtään mitään ruokaa lääkkeiden jälkeen. Ei tälläinen ole ihmisarvoista elämää...
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin kyselemässä tutuilta naapureilta. Soittaisin myös kaikki tuttavat ja kysyisin.
Kaikilla ei ole tuttuja naapureita joilta voisi asiaa kysyä. Ei mullakaan ole ja olisipas muuten melkoinen idea ihan näin vaan ajatuksenkin tasolla lähteä tästä rimputtelemaan ovikelloja, että hei antakaa pliis mulle ruokaa tai rahaa. Tai että joku naapuri seisoisi tuossa omalla ovella samaa kyselemässä. Juu ei.
Lisäksi kaikilla ei ole niitä sukulaisia tai tuttujakaan jotka voisi jeesata. Yksinäiset yksinasuvathan sitä kaikista kurjimmassa asemassa on, mutta jostain syystä kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut ajamaan heidän asiaansa esim poliittisessa päätöksenteossa.
Kiitos kun kirjoitit tämän, itse en jaksa enää selittää edes joka asiaa. Oon niin väsynyt tähän elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonot? Kirkko? Facen ruokakassi ryhmät?
Mitä helvtttiä te aina jankutatte näitä itsestäänselvyyksiä? Kai ihminen tarvii elääkseen rahaa ja _ravintoa_. Ettekö tajua sitä?
Ihan fantsua tosiaan, että elinkustannukset on kallistunut 300% ja ostovoima on paskottu täysin.
Ei oo rahaa
Kannattaa ostaa ruokaa ennen kuin ostaa lääkkeitä. Unilääke ei ole välttämätön kustannus.
Joissakin kunnissa jaetaan koulujen hävikkiruokaa ilmaiseksi.
Kannattaa ottaa selvää onko teillä tätä käytäntöä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin kyselemässä tutuilta naapureilta. Soittaisin myös kaikki tuttavat ja kysyisin.
Kaikilla ei ole tuttuja naapureita joilta voisi asiaa kysyä. Ei mullakaan ole ja olisipas muuten melkoinen idea ihan näin vaan ajatuksenkin tasolla lähteä tästä rimputtelemaan ovikelloja, että hei antakaa pliis mulle ruokaa tai rahaa. Tai että joku naapuri seisoisi tuossa omalla ovella samaa kyselemässä. Juu ei.
Lisäksi kaikilla ei ole niitä sukulaisia tai tuttujakaan jotka voisi jeesata. Yksinäiset yksinasuvathan sitä kaikista kurjimmassa asemassa on, mutta jostain syystä kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut ajamaan heidän asiaansa esim poliittisessa päätöksenteossa.
Kiitos kun kirjoitit tämän, itse en jaksa enää selittää edes joka asiaa. Oon niin väsynyt tähän elämään.
Niin. Ei se kaikilla meillä helppoa ole. Itse olin omaishoitaja 10 vuotta että sain elatuksen. Tsemppiä.
Suomessa ei kannata sairastua jos on keskitulonen ja omistaa asunnon..eikä missään nimessä kannata olla naimisissa, koska puolison tulot vaikuttaa..itsekkin sairastunut vakavasti ja kaiken murheen päälle olen itkenyt kuinka pitää myydä lapsilta koti tai ottaa avioero ja häipyä yksin vuokralle..sitten olisi varaa sairastaa🙈
Kerroit, että sairastat syöpää. Soita huomenna sinua hoitavan sairaalan sosiaalityöntekijälle ja kerro hänelle tilanteesi. Hän voi auttaa sinua, olla esim. yhteydessä Kelaan tai sosiaalitoimistoon ja saada puhuttua sinulle harkinnanvaraista toimeentulotukea. Lisäksi hän voi anoa sinulle syöpäjärjestöiltä, syöpäsäätiöltä tms. kertaluonteista avustusta, jonka syöpään sairastunut voi saada vaikean tilanteensa perusteella. (Tämän saamisessa menee aikaa, eli se ei auta akuuttiin tilanteeseen, mutta siitä olisi apua jatkossa.) Myös Kelassa ja sosiaalitoimistossa kuunnellaan paremmin sairaalan sosiaalityöntekijää kuin tavallista sinne yhteyttä ottavaa ihmistä. Voimia sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa ruokaa ennen kuin ostaa lääkkeitä. Unilääke ei ole välttämätön kustannus.
Kyllä syöpäsairaalle uni on välttämätön. Samoin voimakkaat kipulääkkeet. Ap teki ihan oikein, kun hoiti sairautensa kulut ensin ja nyt tarvitaan ruokaa. Hitsi, et on kylmiä ihmisiä!!!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista kysyä joltain naapurilta. Kertoa tilanne ja että jos saisi lainaksi ruokarahaa, ja että minä päivänä maksaa takaisin. Ja entä sukulaiset tai tuttavat. Kannattaa googlata ruoka- apu ja oma paikkakunta. Facebookissa myös.
Aivan varmasti joku naapuri, vieraskin, ainakin kaapeistaan löytää jotain puurohiutaleita, leipää, säilykkeitä...rohkeasti vaan kysymään!
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet hakenut apua?
Etkö saa toimeentulotukea?
Toimeentulotuki on kyllä niin pieni raha, että ei sillä saa kun viikon ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kannata sairastua jos on keskitulonen ja omistaa asunnon..eikä missään nimessä kannata olla naimisissa, koska puolison tulot vaikuttaa..itsekkin sairastunut vakavasti ja kaiken murheen päälle olen itkenyt kuinka pitää myydä lapsilta koti tai ottaa avioero ja häipyä yksin vuokralle..sitten olisi varaa sairastaa🙈
Halaus ja voimia sekä Jumalan siunausta.
Vierailija kirjoitti:
Kerroit, että sairastat syöpää. Soita huomenna sinua hoitavan sairaalan sosiaalityöntekijälle ja kerro hänelle tilanteesi. Hän voi auttaa sinua, olla esim. yhteydessä Kelaan tai sosiaalitoimistoon ja saada puhuttua sinulle harkinnanvaraista toimeentulotukea. Lisäksi hän voi anoa sinulle syöpäjärjestöiltä, syöpäsäätiöltä tms. kertaluonteista avustusta, jonka syöpään sairastunut voi saada vaikean tilanteensa perusteella. (Tämän saamisessa menee aikaa, eli se ei auta akuuttiin tilanteeseen, mutta siitä olisi apua jatkossa.) Myös Kelassa ja sosiaalitoimistossa kuunnellaan paremmin sairaalan sosiaalityöntekijää kuin tavallista sinne yhteyttä ottavaa ihmistä. Voimia sinulle!
Kiitos, yritän saada sairaalan sosiaalityöntekijän heti huomenna kiinni. Voi itku kun huomenna on perjantai ja taas pitää odottaa viikonlopun yli.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sossusta harkinnanvaraista ja soittaisin myös kelaan ja pyytäisin tarkistusta. Siellä on nuoria tradenomeja laskemassa kaavioiden mukaan, helposti tekevät virheitä.
Nöyryyttävää ja hidasta tuo sossuilta avun saanti.
Kerran jouduin pyytämään apua ja meni 3pv että oli 50e tilillä.
Kaikki tiliotteet piti ensin lähettää ja puhelin haastattelu päälle hyvin ynseän tädin kanssa.
Ei enää kiitos.
Onks tää nyt sitä hyvinvointisuomea jossa asuu maailman onnellisin kansa ja kaikki on hyvin ja mitään muutoksia ei tarvii tehdä kun nuori ja kaunis ja nainen, kavereidensa kanssa on hoitanut hommat kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla s-etukorttia? Jos irtisanot sen, saat satasen takaisin.
Luin että skitsorfrenia 😆😆😆😆
metsästä naapurin kissa ruuaks tai mee kalaan
Vierailija kirjoitti:
Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.
Suomessahan on ilmainen terveydenhuolto.
Jos on ensi kuussa tulossa rahaa, tilaa vaikka fiksuruuasta jotain, sieltä saa joskus tosi halvallakin. Voi maksaa Klarnalla myöhemmin. Toki tämä ei auta tällä viikolla, kun paketti tulisi vasta ensi viikolla.
Laita ilmoitus vaikka Facebookin oman kaupungin roskalavaryhmään, että otan vastaan ruokatarvikkeita, kun on tiukka tilanne. Ihan varmasti joku antaa jotain, joskus noissa ihmiset on siivonnut hyllyjään ja antaa pois kuivatarvikkeita, missä päiväys menossa tai mennyt.
Onko sulla s-etukorttia? Jos irtisanot sen, saat satasen takaisin.