Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää Ihan karmeeta olla ilman ruokaa ja mistään ei saa apua.

Vierailija
18.05.2023 |

Kaikki rahat mennyt sairastamisen takia. Ei ole rahaa ostaa yhtään mitään ruokaa lääkkeiden jälkeen. Ei tälläinen ole ihmisarvoista elämää...

Kommentit (383)

Vierailija
21/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soitat sossuun, kerrot, että rahaa ei ole, kaikki mennyt lääkkeisiin ja matkakuluihin lääkäriin, kerrot tarkasti summat ja tulot. sitten kysyt miten saat ruokaa. vaadit itsellesi erityisharkintaa tämän kuun toimeentulolle.  jos saat edes 100 euroa, niin sillä saat taitavalla suunnittelulla koko kuun perusruoat helposti.

Alle kaks viikkoa kuuta jäljellä eikä sitä rahaa edes saisi heti. Ei nyt tarvitse hirveän taitavaa suunnittelua tehdäkseen perusruokaa reiluksi viikoksi satasen budjetilla.

Vierailija
22/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on noiden sairaus- ja taksikulujen kelaan laiton jälkeenkin toimeentulotuki 15e plussalla, se tarkoittaa että sulla on ollut tälle kuulle 570 euroa käytettävissä olevia rahoja elämiseen. Mihin nämä on menneet, kun kuu on vasta puolivälissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.

Soita heti kiireellisen toimeentulotuen numeroon. Saat sieltä maksusitoumuksen lähimpään ruokakauppaan.

Vierailija
24/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on noiden sairaus- ja taksikulujen kelaan laiton jälkeenkin toimeentulotuki 15e plussalla, se tarkoittaa että sulla on ollut tälle kuulle 570 euroa käytettävissä olevia rahoja elämiseen. Mihin nämä on menneet, kun kuu on vasta puolivälissä?

Ehkä hän on vaan elellyt niin kuin normaalistikin ja normaalisti rahaa menee hänellä vähintään se 1140 euroa asumiskustannusten yms jälkeen.

Vierailija
25/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla laskuja ja lainoja, joita ei oteta huomioon toimeentulotuessa. Aika monella on muitakin menoja kuin vain ns. pakolliset. Voi olla velkaantunut tms..

Vierailija
26/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.

Soita heti kiireellisen toimeentulotuen numeroon. Saat sieltä maksusitoumuksen lähimpään ruokakauppaan.

Eikö kiireellisessä toimeentulotuessa ole tulorajaa? Tää pitääkin pistää mieleen, jos tekee mieli rillutella kesälomalla! Kiitos!

Vierailija
27/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitomenot ja Kela-taksin omavastuuosuus kuuluu huomioida toimeentulotuessa,eli sun pitäisi kyllä saada sieltä tukea noihin. Lähetitkö niistä kuitit Kelaan?

Kyllä lähetin.

Eli lääkkeesi on jotain itse ostelemiasi vitamiineja ja käsikauppalääkkeitä. Ei niistä saa hyvitystä.

Ei kyllä ollut mitään vitamiineja. Vahva kipulääke syövästä johtuviin särkyihin ja nukahtamislääkkeet.

Vierailija
28/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sossusta harkinnanvaraista ja soittaisin myös kelaan ja pyytäisin tarkistusta. Siellä on nuoria tradenomeja laskemassa kaavioiden mukaan, helposti tekevät virheitä.

Vierailija
29/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita kohdellaan kaltoin Suomessa , huonommin kuin mitään muuta ihmisryhmää . Itse jouduin neljä kuukautta odottamaan päätöksiä ja rahaa kun sairastuin . Diakoniasta saa apuja vain kaksi kertaa vuodessa per talous . Sossusta halusivat odottaa kelan päätöksiä ennen apuja . Onneksi oli läheisiä jotka lainasivat rahaa ruokaan . Laskuille pyysin maksuaikaa .

Vierailija
30/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut?

Vierailija
31/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tölkkejä keräämään että saat edes makaronipussin tai kaurahiutalepaketin.

Mulla oli ihana kokemus kun sellanen mummeli pysähty usein mun luokse ja kysyi onkos nää jo tyhjiä? Ja otti mukana aina mun juomat 3-5 tölkkiä kun istuin samassa paikassa joka päivä. Oli ollut huolissaan kun mua ei ollut pariin päivään näkynyt siinä istumassa ja juomassa (oon alkoholisti ja tästä ei tarvitse nyt alkaa kiusaamaan) mutta keväisin ja kesäisin vietän aikaa selaan nettiä ja juoden muutaman tunnin puiston nurmikolla.

Tää mummo tuli sitten taas ilosena vastaan kun olin ollut pari päivää muualla ja kysyi taas kyselemään tölkkejä ja tuli kiva olo kun sanoi että sun kanssa on mukava höpötellä päivän asiat ja saan ostettua noin 5 eurolla enemmän viikossa kun istut siinä, hehhe.

Sanoi ton siis hyvän tahtoisesti. Kyllä se mun päivää piristi kanssa ja aloin odottamaan jo mummoa jos ei tullut kahden aikaan kun siinä aloitin istumaan.

Vierailija
32/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytännössä ole mahdollista. Joko sun rahat menee muualle tai et ole toimittanut kaikkia hoitokulujen laskuja Kelaan/sossuun - nehän huomioidaan myös. Vähävaraisten ei tarvitse maksaa sairaalakuluja ja terveyskuluihin saa apua ja myös niitä maksuja voi maksaa lyhyemmillä erillä. Tietysti sillä on merkitystä kuinka paljon tuloja saa kuukausittain, että saako anottua maksuvapautta laskuihin. Meidän kunnan laskuissa se tuloraja ja lakiin perustuvat pykälät on ilmoitettu jokaisen laskun yhteydessä laskun takapuolella. Itse maksan 50€/kk lyhennyksinä terveydenhuollon maksuja, vaikka noin 400€ laskuja maksamatta. Itse en ole oikeutettu maksujen alennuksiin mutta näin kroonisesti sairaana alkuvuosi varsinkin on katastrofi kun kaikki maksukatot alkaa alusta ja kattojen kertymiseen (matkakulut, lääkekulut, hoitokulut) palaa noin 1600€ ennen kuin alat saamaan jotain takaisinpäin vuositasolla.

Vierailija
33/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tölkkejä keräämään että saat edes makaronipussin tai kaurahiutalepaketin.

Mulla oli ihana kokemus kun sellanen mummeli pysähty usein mun luokse ja kysyi onkos nää jo tyhjiä? Ja otti mukana aina mun juomat 3-5 tölkkiä kun istuin samassa paikassa joka päivä. Oli ollut huolissaan kun mua ei ollut pariin päivään näkynyt siinä istumassa ja juomassa (oon alkoholisti ja tästä ei tarvitse nyt alkaa kiusaamaan) mutta keväisin ja kesäisin vietän aikaa selaan nettiä ja juoden muutaman tunnin puiston nurmikolla.

Tää mummo tuli sitten taas ilosena vastaan kun olin ollut pari päivää muualla ja kysyi taas kyselemään tölkkejä ja tuli kiva olo kun sanoi että sun kanssa on mukava höpötellä päivän asiat ja saan ostettua noin 5 eurolla enemmän viikossa kun istut siinä, hehhe.

Sanoi ton siis hyvän tahtoisesti. Kyllä se mun päivää piristi kanssa ja aloin odottamaan jo mummoa jos ei tullut kahden aikaan kun siinä aloitin istumaan.

Vierailija
34/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kelalta saa maksusitoumusta ruokaan jos on hylätty päätös. Soitin sinne eilen ja niin hän sanoi.

Ja ihmettelivät sosiaalipäivystyksessä, kun äsken soitin ja kerroin, että olen ihan nälkä kuoleman partaalla kohta. Ihmettelivät, että mistä sellaista väärää tietoa, että heiltä saisi maksusitoumuksen ruokaan!?! Kylläpä hävettää...

AP

Vierailija
35/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on vaan elellyt niin kuin normaalistikin ja normaalisti rahaa menee hänellä vähintään se 1140 euroa asumiskustannusten yms jälkeen.

Mutta hän väitti että rahat ovat menneet sairastamisen ja lääkkeiden vuoksi, mitkä kela oli kyllä huomioinut. Jos on ollut alkukuun sairaalassa, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen mihin kaikki rahat ovat menneet.

Vierailija
36/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelalta saa maksusitoumusta ruokaan jos on hylätty päätös. Soitin sinne eilen ja niin hän sanoi.

Ja ihmettelivät sosiaalipäivystyksessä, kun äsken soitin ja kerroin, että olen ihan nälkä kuoleman partaalla kohta. Ihmettelivät, että mistä sellaista väärää tietoa, että heiltä saisi maksusitoumuksen ruokaan!?! Kylläpä hävettää...

AP

Ota joku 30-40v vanhempi mies. Ne kyllä ruokkii sut.

Vierailija
37/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttaa ruokakauppaostokset klarnalla.

Vierailija
38/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tänne keksisin tuollaista valehdella!?! Tämän takia just vaikea pyytää apua, kun ihmiset osaa olla niin ilkeitä... Jodelissakin kysyin ruoka-apua, niin vastaukset pelkkää päänaukomista.

Hienoa, että joillakin elämä on aina mennyt kuin Strömsössä.

Vierailija
39/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tänne keksisin tuollaista valehdella!?! Tämän takia just vaikea pyytää apua, kun ihmiset osaa olla niin ilkeitä... Jodelissakin kysyin ruoka-apua, niin vastaukset pelkkää päänaukomista.

Hienoa, että joillakin elämä on aina mennyt kuin Strömsössä.

Mikset osta ruokaostoksia pidennetyllä maksuajalla? Miksi se apu pitää saada muilta kun voit hoitaa asian itsekin?

Vierailija
40/383 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto vuokra vai omistusasunto?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä