Traumat ovat pilanneet elämässäni monia asioita. Kohtalotovereita?
Ihmissuhteet ovat olleet traumojen takia todella vaikeita ja töissäkin traumoista on ollut paljon haittaa. Kuka samaistuu?
Kommentit (3141)
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut apua terapiasta, mutta silti traumat vaivaavat. Tuntuu ettei ns. normaalitasolle siirtyminen elämässä ole mahdollista, jos on kokenut paljon kaikkea.
Älkää ruokkiko trollia antamalla huomiota. Ilmiantakaa asiattomat viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan puhuin usein traumoistani, kunnes huomasin ettei ne oikeastaan ketään kiinnostaneet. Tulin siihen tulokseen, että olkoot, mitä minäkään niitä aina muistelemaan.
Helpommin sanottu kuin tehty, sillä ne traumat ovat osa persoonaasi, jotka ovat muokanneet sinut siksi mikä olet nyt. Ymmärsin tämän mutta silti päätin heivata ne hitoille, joka olikin yksi elämäni paras päätös.
Nykyään ne ovat kaukainen muisto, jotka vain harvoin vierailevat mielessäni ja silloinkin vain välähdyksinä. Nyt elän täysillä TäTä aikaa ja olen tyytyväinen:))
Traumatisoituneet eivät puhu usein traumoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on tyrehtynyt. Vieläköhän täällä käydään kirjoittelemassa kokemuksia, ne kyllä vähän kiinnostavat minuakin lukea.
Kiinnostais minuakin, vaan eipä paljon mieltä ylennä kun kaiken maailman trollaajat sotkevat ja irvailevat.
Kiitti vaan, toivottavasti on nyt hyvä mieli.
Nimim ptsd vaikeana
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on paljon häpeää. Miten osaisikin hyödyntää tuota, että muut ihmiset tekivät minulle väärin ja heidän kuuluisi hävetä, ei minun. Jotenkin tuntuu, ettei tätä järkipuheella saa muutettua.
Vierailija kirjoitti:
Tyrehtynyt syystäkin. Ketju ei ole enää sama kuin alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatisoitumisen takia kärsin hirveästä häpeästä. Häpeän lähteä ulos kotiovesta. Häpeä on yleisin dissosiaation aiheuttaja, joten myös dissosioin, kun lähden kotoa ulos. Järjellä olen yrittänyt miettiä miksi häpeän itseäni niin paljon ulos lähtiessä, en ole esimerkiksi lihava enkä ruma, olen päinvastoin ollut hyvinkin suosittu vastakkaisen sukupuolen taholla. En tiedä saiko hakkaaminen ja puukolla uhkailu minut tuntemaan, että kehoni on pilattu, rikki hakattu. Vaikuttiko jatkuva h uo rittelu siihen, miten koen seksuaalisuuteni. Minua on hakattu ja h uo riteltu sekä lapsuuden perheessäni että varhaisaikuisuuden parisuhteissa.
Onko kellään muulla tuollaista häpeää? Voisin haluta käydä esimerkiksi uimahallissa tai kuntosalilla,
Älkää ruokkiko trollia ja antako huomiota. Ilmiantakaa kaikki asiattomat viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko trollia ja antako huomiota. Ilmiantakaa kaikki asiattomat viestit.
Nämä viestit ovat kyllä sikäli hyvin lohduttavia, että omaa sairaudentuntoa lievittää huomattavasti se, että maailmassa on vielä paljon, paljon minua sairaampaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Trollaaminen on oikotie onneen. Häiritsevät ajatukset voi käydä joka päivä oksentamassa netin keskusteluketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä tapahtuu?
Ilmiantakaa ketju.
Vierailija kirjoitti:
Poistaisitko trolli koko ketjusta kaikki omat viestisi samalla vaivalla? Kiitos!
Ilmiantakaa trolli, älkääkä huomioiko tällaisia viestejä.
Taidan ottaa tavaksi palata toisinaan tähän ketjuun vilkaisemaan miten trolli on aikaansa käyttänyt. Spämmejä lukiessa saa terveellisen muistutuksen siitä, että elämässä voisi mennä paljon huonomminkin.
Vierailija kirjoitti:
Taidan ottaa tavaksi palata toisinaan tähän ketjuun vilkaisemaan miten trolli on aikaansa käyttänyt. Spämmejä lukiessa saa terveellisen muistutuksen siitä, että elämässä voisi mennä paljon huonomminkin.
Ilmiantakaa tämä trolli.