Traumat ovat pilanneet elämässäni monia asioita. Kohtalotovereita?
Ihmissuhteet ovat olleet traumojen takia todella vaikeita ja töissäkin traumoista on ollut paljon haittaa. Kuka samaistuu?
Kommentit (3141)
Tai mikä teki siitä noin heikon
Lähinnä ihmettelen sitä, mikä on tehnyt traumatisoituneista noin typeriä. Vai meneekö se toisinpäin, eli vain tyhmät eivät pääse yli traumoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen sitä, mikä on tehnyt traumatisoituneista noin typeriä. Vai meneekö se toisinpäin, eli vain tyhmät eivät pääse yli traumoistaan?
Varsinaisen ajatusten Tonavan pohdintaa siinäkin.
Trollien kommentit tunnistaa siitä, että vastaukset niihin poistetaan äkkiä. Trollit ovat herkkää sakkia.
Sama juttu, masennus päällä lähes koko ajan. Minulla ei terapia auttanut tippaakaan. Joillekin auttaa, siksihän siellä käydään. Minulla vain aika tuhlasntui ja masennus jatkuu samanlaisena.
Mitä tunnekuolleita koulukiusaajia tänne on pesiytyny? Ei ne sosiopaatitkaan tyhjästä synny arvon vammaset. Tervetuloa kerhoon!
Vierailija kirjoitti:
Mikä vetää sinut, oi ihmiskunnan toivo, katsomaan meidän muiden maan matosten puoleen? Pitäisikö sinun liittyä kaltaistesi jumaluuksien joukkoon keskustelemaan korkeista ja jaloista aatteista? Ethän anna 30-luvulta peräisin olevan aatteesi käsikirjan jäädä hyllyyn pölyttymään?
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka noudattavat lammasmaisesti kaikkia trendejä. Traumat ovat IN. Olet kato ERITYINEN.
Vierailija kirjoitti:
Onko toven niin, että (sosiaalisesti eristäytyneempänä) kasvanut nuori polvi traumatisoituu pelkistä uutisista??
Minä tulen rikkinäisestä kodista, jossa toinen vanhempi alkoholisti. Krapulahumalainen ja menopaussin PMS -oireista kärsinyt (ja omassa lapsuuessaan traumatisoitunut) äitini nimitteli huoraksi, loiseksi ja heitti minut ulos sateeseen kun olin 15-vuotias peruskoulukas. Kun olin 11-12, isä tuli lastenhuoneeseen puukko kädessään ja uhkasi tappaa meidät sisarukset. Isä myös antoi remmiä niin kauan, etten enää pannut vastaan. En ollut mielestäni tehnyt mitään pahaa, en ainakaan muista. Isä antoi remmiä myös 3-4-vuotiaalle pikkusisarelleni. Isältä valui sylki suusta. Pyysin isää lopettamaan pikkusisareni lyömisen. Vaan minua ei kukaan suojellut. Kun olin eskarilainen tai ekaluokkalainen, äiti näytti mustelmia pehvassaan. Isä hakkasi häntäkin.
Ei ihme, kun äiti alkoi sitten juoda.
Uudessa koulussa..."Luepa Iida Rauman "Hävitys". Kertoo henkisestä väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mikä teki siitä noin heikon
Opettele pronominin oikea käyttö. Nukuitko tunnilla?
Piste ois kiva yllätys.
täti siellä pöytäkoneella ei pysty varmaan edes kuvittelemaan että jotkut sanelevat kommentin puhelimeen
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en jaksa keneltäkään kettuilua, häivyn silloin pois tilanteesta, en jää riepoteltavaksi enää.
Mulkeroille voi sanoa vastaankin, julkisella paikalla, muiden kuullen. Nämä raukathan toimii salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toven niin, että (sosiaalisesti eristäytyneempänä) kasvanut nuori polvi traumatisoituu pelkistä uutisista??
Minä tulen rikkinäisestä kodista, jossa toinen vanhempi alkoholisti. Krapulahumalainen ja menopaussin PMS -oireista kärsinyt (ja omassa lapsuuessaan traumatisoitunut) äitini nimitteli huoraksi, loiseksi ja heitti minut ulos sateeseen kun olin 15-vuotias peruskoulukas. Kun olin 11-12, isä tuli lastenhuoneeseen puukko kädessään ja uhkasi tappaa meidät sisarukset. Isä myös antoi remmiä niin kauan, etten enää pannut vastaan. En ollut mielestäni tehnyt mitään pahaa, en ainakaan muista. Isä antoi remmiä myös 3-4-vuotiaalle pikkusisarelleni. Isältä valui sylki suusta. Pyysin isää lopettamaan pikkusisareni lyömisen. Vaan minua ei kukaan suojellut. Kun olin eskarilainen tai ekaluokkalainen, äiti näytti mustelmia pehvassaan. Isä hakkasi häntäkin.
Ei ihme, kun äiti alk
Olen lukenut Hävityksen ja sitä voisi verrata jonkun pikkutytön itkuisena kirjoittamaan ruikutuskirjeeseen. Autofiktiivistä woketusta jonka kaikki mt-ongelmaiset kirjastotädit takuulla haluavat hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, että sama ihminen käy uudelleen kirjoittamassa ketjuun psykoottisista oksennuksista.
Ja vaihtamassa IP-osoitettaan yhä uudestaan, että saa alapeukuttaa. Esim. tämän sivun ensimmäisessä viestissä oli vielä eilen illalla ylä- ja alapeukut 8-0, kun luin sen. Nyt on yhtäkkiä 8-10.
Jonne saa kiksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen rikkinäisestä kodista, jossa toinen vanhempi alkoholisti. Krapulahumalainen ja menopaussin PMS -oireista kärsinyt (ja omassa lapsuuessaan traumatisoitunut) äitini nimitteli huoraksi, loiseksi ja heitti minut ulos sateeseen kun olin 15-vuotias peruskoulukas. Kun olin 11-12, isä tuli lastenhuoneeseen puukko kädessään ja uhkasi tappaa meidät sisarukset. Isä myös antoi remmiä niin kauan, etten enää pannut vastaan. En ollut mielestäni tehnyt mitään pahaa, en ainakaan muista. Isä antoi remmiä myös 3-4-vuotiaalle pikkusisarelleni. Isältä valui sylki suusta. Pyysin isää lopettamaan pikkusisareni lyömisen. Vaan minua ei kukaan suojellut. Kun olin eskarilainen tai ekaluokkalainen, äiti näytti mustelmia pehvassaan. Is
Nimimerkiltä Oma mielenterveys täysi kymppi. Eiku...
Nämä traumoistaan kiljuvat ovat samoja jotka ostavat kursseja Maria Nordinilta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä traumoistaan kiljuvat ovat samoja jotka ostavat kursseja Maria Nordinilta.
Niinkö sinä siis toimit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka noudattavat lammasmaisesti kaikkia trendejä. Traumat ovat IN. Olet kato ERITYINEN.
En tiedä mistä olet repinyt tuon käsityksen, että traumatisoituneet pitäisivät itseään jotenkin erityisinä. Eivät pidä. Moni on traumojen takia ahdistunut ja kärsii huonosta itsetunnosta. Suurin osa varmasti luovuttaisi traumansa pois mielellään heti tässä ja nyt. Se ei vain ole pelkästään tahdosta kiinni. Siltikin, näitä tekstejä lukiessani mietin, että mieluummin olen kuitenkin traumatisoitunut kuin kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, masennus päällä lähes koko ajan. Minulla ei terapia auttanut tippaakaan. Joillekin auttaa, siksihän siellä käydään. Minulla vain aika tuhlasntui ja masennus jatkuu samanlaisena.
Luepa Fisher: Healing the fragmented selves of trauma survivors.
Kuvataan traumatosoinnin seurauksia ja sitä miksei terapia aina onnistu. Minulle tuotti aika monta ahaa-elämystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa Fisher: Healing the fragmented selves of trauma survivors.
Kuvataan traumatosoinnin seurauksia ja sitä miksei terapia aina onnistu. Minulle tuotti aika monta ahaa-elämystä.
Pystytkö tiivistetysti pääpiirteittäin kuvaamaan mistä ilmiössä on kyse?