Teini haluaa pelikoneen, mutta se maksaa 3200€. Ovatko ne todellakin niin kalliita nykyisin?
Ja se ei edes ollut kalleimmasta päästä. Kaupassa oli yli 5000€ koneita myös!! Myyjän mukaan niitäkin myydään monta päivässä, mutta yli kymppitonnin koneita harvemmin. Valehteliko se?
Inflaatiota todellakin.
Kommentit (234)
Muistan kun itse kävin yliopistoa ysärillä niin tonnilla (usd) sai jo ihan huippukoneen. Mitä ihmettä niille on tapahtunut?
Oma maksoi tarjouksessa 2500 euroa. Vanhemmat ei IKINÄ olisi ostanut mitään noin kallista kun olin nuori, enkä olisi ikinä kyllä vaatinutkaan. Aikuisena ostin ihan itse ansaituilla rahoilla.
Teinin olisi hyvä oppia, että jos jotain kallista ja ei-välttämätöntä tahtoo, sen vuoksi pitää tehdä töitä ja säästää.
Voi olla hintansa väärti että on kotona pelailemassa kuin ulkona hengailemassa. Sanonpahan vain!
Vierailija kirjoitti:
Outletista olen löytänyt toimivia koneita.
https://www.verkkokauppa.com/fi/outlet/yksittaiskappaleet?filter=catego…
Teiniä ei kiinnostanut mikään noista. Läppäreitä melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla hintansa väärti että on kotona pelailemassa kuin ulkona hengailemassa. Sanonpahan vain!
Totta. Kiitos tämän palstan tiedostan hyvin kannabiksen ja manujengien vaarat.
En ole ihan varma, mikä osien saatavuustilanne nykyään on, mutta pandemian aikana osista oli pulaa ja hinnat nousivat.
Sanoisin, että paljon riippuu siitä, mitä pelaa ja mitä koneelta odottaa. 3200€ on paljon teinin pelikoneesta, sillä halvemmallakin saa riittävän hyvän pelikoneen. 1000€ on luultavasti liian vähän, mutta aika pitkään noin 2000€ oli se summa, jolla sai kelvollisen koneen. Mutta en todellakaan tiedä, paljonko nykyään pitäisi varautua maksamaan.
Pöytäkoneet ovat halvempia kuin vastaavat läppärit. Luultavasti tällä minun työläppärilläni voisi pelata melko mukavasti melkein mitä pelejä vain, vaikka tätä ei todellakaan ole optimoitu pelaamiseen. Hinta oli uutena 1.5 vuotta sitten n. 4000€. Mutta tässä on muistia 64GB ja SSD-levyä 2TB, hyvä prosessori ja hyvä 17-tuumainen näyttö.
Pojan kone maksoi pari vuotta sittenn.4000 eur, näytön kanssa 6000 eur.On kyllä suorituskyvyltään huippuluokan kone, itse maksoiNäytönohjain oli kuulemma kalleinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tuo riittää jo valtaosaan peleistä 957e
https://www.gigantti.fi/product/gaming/pelitietokoneet/pelipoytakoneet/…
Teiniltä terveisiä että toi on ihan paska. Elämä pillalla jos se tuolla joutuu pelaamaan.
Kyllä toi pelaamiseen riittää, mut ei sillä kavereita kateellisiksi saa, mikä tässä alkaa kuulostaa oleen se tärkeempi juttu.
Kootkaa itse, saa paremman koneen samalla rahalla.
Nyt teinisi vähän puijaa, tuo 3 200 on varmasti jo vähän paremman luokan pelimylly.
Itse laittaisin peli-PC:hen sellaiset 1 000 - 1 500.
T. Pelailija jo pitkältä
Vierailija kirjoitti:
Pojan kone maksoi pari vuotta sittenn.4000 eur, näytön kanssa 6000 eur.On kyllä suorituskyvyltään huippuluokan kone, itse maksoiNäytönohjain oli kuulemma kalleinta.
Ja nyt saman suorituskyvyn saa tonnilla ;D
En ymmärrä teitä jotka ostatte pelikoneen teinille. Eikö hänellä ole tosiaankaan parempaa tekemisestä?
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan varma, mikä osien saatavuustilanne nykyään on, mutta pandemian aikana osista oli pulaa ja hinnat nousivat.
Sanoisin, että paljon riippuu siitä, mitä pelaa ja mitä koneelta odottaa. 3200€ on paljon teinin pelikoneesta, sillä halvemmallakin saa riittävän hyvän pelikoneen. 1000€ on luultavasti liian vähän, mutta aika pitkään noin 2000€ oli se summa, jolla sai kelvollisen koneen. Mutta en todellakaan tiedä, paljonko nykyään pitäisi varautua maksamaan.
Pöytäkoneet ovat halvempia kuin vastaavat läppärit. Luultavasti tällä minun työläppärilläni voisi pelata melko mukavasti melkein mitä pelejä vain, vaikka tätä ei todellakaan ole optimoitu pelaamiseen. Hinta oli uutena 1.5 vuotta sitten n. 4000€. Mutta tässä on muistia 64GB ja SSD-levyä 2TB, hyvä prosessori ja hyvä 17-tuumainen näyttö.
Mihin tuollaista työkonetta tarvii? Mikset ostanut pöytäkonetta?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun itse kävin yliopistoa ysärillä niin tonnilla (usd) sai jo ihan huippukoneen. Mitä ihmettä niille on tapahtunut?
Ei niille koneille ole tapahtunut mitään vaan pelit vaativat parempaa suorituskykyä koneelta, kivahan se on, että näyttö ei töktöktöksähtele.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä jotka ostatte pelikoneen teinille. Eikö hänellä ole tosiaankaan parempaa tekemisestä?
Ai olla hakattavana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
www.jmms.fi Tuolta niitä saa.
Ei toimi linkki.
Koska se on jimms eikä jmms. Verkkokaupalla on paremmat vaihto-oikeudetkuin jimmsillä.
Outletista olen löytänyt toimivia koneita.
https://www.verkkokauppa.com/fi/outlet/yksittaiskappaleet?filter=catego…