Teini haluaa pelikoneen, mutta se maksaa 3200€. Ovatko ne todellakin niin kalliita nykyisin?
Ja se ei edes ollut kalleimmasta päästä. Kaupassa oli yli 5000€ koneita myös!! Myyjän mukaan niitäkin myydään monta päivässä, mutta yli kymppitonnin koneita harvemmin. Valehteliko se?
Inflaatiota todellakin.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Paska provo.
Ei ole provo, noita myydään tuolla hintaa nykyään. Ei kannata laittaa 3000e koneeseen, on aivan liian kallis. Ennen olisin sanonut että kannattaisi kasata itse osista mutta se on nykyään kuin venäläistä rulettia pelaisi, koskaan ei tiedä mikä osa on jo valmiiksi rikki kun tulee postissa liikkeestä tai ei oikeasti vastaa tuotteen kuvausta. (Puhun kokemuksesta, 20 vuotta näitä koonneena myös toisille)
Vierailija kirjoitti:
Meillä poika osti vähän aikaa sitten pelikoneen. Maksoi jotain 1400€. Kalliimpiakin oli, mutta ne olivat kuulemma paskoja.
Ei noissa maksa kuin se turha GAMING härpäke hifistely, kunnon koneen saa vaikkapa itse kasaamalla ihan alta tonninkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tuo riittää jo valtaosaan peleistä 957e
https://www.gigantti.fi/product/gaming/pelitietokoneet/pelipoytakoneet/…
Teiniltä terveisiä että toi on ihan paska. Elämä pillalla jos se tuolla joutuu pelaamaan.
Joo, ei ole kovin hyvä todellakaan. Toiseksi, en ymmärrä miksi noihin pitää työntää ledejä joka paikkaan nykyään. Ei sitä konetta ole tarkoitus katsella vaan pelata sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpo pelikoneen saa ihan tonnilla
Mikä on kelpo?
Pelkkä kelpo näytönohjain maksaa tonnin 🤔
Jaa, itse ostin mielestäni kelvon näytönohjaimen 150 eurolla. Mutta ei olekaan pakko olla mitään 4K 500fps-meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kelpo?
Jaa, itse ostin mielestäni kelvon näytönohjaimen 150 eurolla. Mutta ei olekaan pakko olla mitään 4K 500fps-meininkiä.
150e hintainen näytönohjain oli "kelpo" noin 5 vuotta sitten. Ikävä kyllä näin. Kalleinkaan näytönohjain ei pyöritä 4K:ta kuin 100 fps nykyään, jos sitäkään.
Jos poika on katsellut kuola valuen Nvidian 4000 sarjalaisella varustettua pakettia, niin kannattaa unohtaa samantein. Veikkaus on että ei tule koskaan käyttämään koneen potentiaalista edes kolmasosaa. 1500 euron kone riittää hyvin pitkäksi aikaa, osti sitten valmiin paketin tai kasaa itse. Jos päädytte valmiiseen pakettiin, niin tilaa Jimmsiltä tai muulta PC liikkeestä, unohda markettien paketit.
Mitä ikinä teettekin, älkää tilatko tätä: Gigabyte Z690 Gaming X ATX-emolevy. Tulee ongelmia, ei tue ilmoitettuja muisteja. Jos siis kokoatte koneita itse.
Itse kasaaminen on todella helppoa ja siinä säästä ison tukun seteleitä. Suosituimmat pelit, kuten LoL, CSGO, Valorant, Dota 2, Fortnite jne eivät vaadi edes mitään tykkiä konetta. Jopa 500€ itse kasattu kone pyörittää noita.
Hyvä saitti katsella mitä saa milläkin hinnalla https://www.logicalincrements.com/
Vierailija kirjoitti:
Jos poika on katsellut kuola valuen Nvidian 4000 sarjalaisella varustettua pakettia, niin kannattaa unohtaa samantein. Veikkaus on että ei tule koskaan käyttämään koneen potentiaalista edes kolmasosaa. 1500 euron kone riittää hyvin pitkäksi aikaa, osti sitten valmiin paketin tai kasaa itse. Jos päädytte valmiiseen pakettiin, niin tilaa Jimmsiltä tai muulta PC liikkeestä, unohda markettien paketit.
Kyllä! Älkää alkako kokoamaan itse, säästätte aikaa ja hermoja todella paljon. Joku osa ei isolla todennäköisyydellä toimi tänä päivänä ja sen vian metsästys on nykyään lähes mahdotonta. Pikkurahalla säästytte kuukausien harmilta tuotepalautuksineen ja uusien tilausten odottelulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kelpo?
150e hintainen näytönohjain oli "kelpo" noin 5 vuotta sitten. Ikävä kyllä näin. Kalleinkaan näytönohjain ei pyöritä 4K:ta kuin 100 fps nykyään, jos sitäkään.
Toljotatteko te jotain 60 tuuman näyttöjä vai mitä hyötyä siitä 4K:sta oikein on. Veikkaan ettei suurta eroa norminäytöllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kelpo?
Toljotatteko te jotain 60 tuuman näyttöjä vai mitä hyötyä siitä 4K:sta oikein on. Veikkaan ettei suurta eroa norminäytöllä ole.
Olet oikeassa, näytön pitää olla tosi iso että silmä edes erottaa ne pikselit 4K tarkkuudella. Jotkut laittavat kuvan telkkariinkin nykyään. Alle 30 tuuman näytöllä 1440p on maksimi mihin kannattaisi tähdätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tuo riittää jo valtaosaan peleistä 957e
https://www.gigantti.fi/product/gaming/pelitietokoneet/pelipoytakoneet/…
Teiniltä terveisiä että toi on ihan paska. Elämä pillalla jos se tuolla joutuu pelaamaan.
Joo, ei ole kovin hyvä todellakaan. Toiseksi, en ymmärrä miksi noihin pitää työntää ledejä joka paikkaan nykyään. Ei sitä konetta ole tarkoitus katsella vaan pelata sillä.
Huvittavia kyllä nykyajan akvaariokoneet, että totta tosiaan kumpaa siinä on tarkoitus katsoa sitä näyttöä vai koneen sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on teinillä hyvä motivaattori mennä töihin. Saa tienattua pelikonerahoja.
Onko 13-vuotiaille pojille paljonkin töitä tarjolla?
Töitä odotellessa oppii odottamaan rahoitusta. Miten tuon ikäinen ylipäätään kehtaa pyytää kallista konetta?
Pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Itse kasaaminen on todella helppoa ja siinä säästä ison tukun seteleitä. Suosituimmat pelit, kuten LoL, CSGO, Valorant, Dota 2, Fortnite jne eivät vaadi edes mitään tykkiä konetta. Jopa 500€ itse kasattu kone pyörittää noita.
Hyvä saitti katsella mitä saa milläkin hinnalla https://www.logicalincrements.com/
Se on todella helppoa paperilla, mutta sitten kun olet laittanut jokaisen osan kiinni täysin oikein ja kone ei käynnisty, alkaa lentämään ärräpäitä. Siitä vain sitten metsästämään syytä sille. (3 kertaa jo viallisia osia vuosien varrella saanut)
Kannattaa ostaa pöytökone, jota voi kustomoida tarpeen mukaan.
1000-1500e saa jo hyvän vähän käytetyn.
Mellä poika halusi mopon. Minä sanoin että mene kauppaan katsomaan itä ruoka maksaa ja katsoppa mitä kaikki maksaa nykyään. Kehoitin hakemaan töitä jotta saa rahaa mopoon. Sanoin että voin avustaa 400 eurolla jos itse tienaa 1000 euroa. No meidän poika meni töihin ja tienasi 1500 euroa ja sai moponsa. Nykyään tienaa bensarahat itse ja vakuutusrahat siihen mopoon. Olne opettanut että rahaa pistetään jemmaan ja tärkeisiin asioihin. ei kaljaan eikä tupakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska provo.
Ei ole provo, noita myydään tuolla hintaa nykyään. Ei kannata laittaa 3000e koneeseen, on aivan liian kallis. Ennen olisin sanonut että kannattaisi kasata itse osista mutta se on nykyään kuin venäläistä rulettia pelaisi, koskaan ei tiedä mikä osa on jo valmiiksi rikki kun tulee postissa liikkeestä tai ei oikeasti vastaa tuotteen kuvausta. (Puhun kokemuksesta, 20 vuotta näitä koonneena myös toisille)
No onhan. Ei AP:lla ole mitään teiniä joka haluausi koneen.
Itselläni ei tosin ole ollut ongelmia osien kanssa mutta en olekaan kansannut koneita kuin vasta 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kelpo?
Alle 200e saa käytettynä näyttiksen jolla pelaa ihan hyvin vielä 1440p resolla.
Sinä tai AP:n "teini" ette oikeesti tarvii mitään 4k resoa.
Valitsimme riittävän hyvät komponentit koneeseen ja tilasimme koottuna alan liikkeestä. Hintaa tuli reilu tonni, näytöt tilasimme erikseen eri liikkeestä, hintaa vajaa 200/kpl. Koneessa riittää potkua, kertaakaan ei ole pelatessa tai koodatessa pelejä loppuneet tehot.
Eniten maksaa näytönohjain, sanoisin että puolet koneen hinnasta.