Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan, että JO soittaa Suomen keikoilla varmasti ainakin CD:n, Katrinan, Novi Valin, Umazane Mislin, Onan, Plastikan, Golan, Dopaminin ja Demonin (eikös nämä ole aina?), niin mitkä olisivat sun top 3 must-biisiä näiden lisäksi?
Mulla Padam, Vse Ker Vem ja A sem ti povedal. Ilman Padamia en poistu keikkapaikalta, kyä jämpti on niin!
Eikö Vem da greskin ole vakkareita? Se kuuluu kyllä ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa tänne sanomaan että voihan se olla, että Elvis Costellon involvement on vaikka esim sanoitukset tai osa sävellyksistä. Mutta jos biisi on kerran Umazane misli enkuksi niin kai se sitten on ihan perinteinen collab. Ei hyvä. Meinaavatkohan tehdä koko albumin vanhoista kipaleista käännettynä enkuksi feat Costello 😭
Mutta lauletaanhan Icip:ssäkin kahdella kielellä. Se taitaa muuten ollakin harvinaista. Mainitsin tyttärelle tuosta ja kerroin T:stä. Hän kysyi, miksi T ei laula viroksi.
Veikkaan et B ei halunnut ihan suoraan dirty thoughts sanoa (ehkä ikärajattomalla) keikalla, hän kuitenkin on herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti JO:n uudessa biisissä on taas se Costello? En pitänyt siitä edellisestäkään..
Hei, kun mä katsoin sitä pätkää Liverpoolista, jossa JO esiintyy jossain matalassa huoneessa aika akustisesti pienelle ryhmälle katsojia, ja jossa Bojan soittaa hetken jotain ankkapilliä, niin siinä videolla mun mielestä Bojan väittää, että heidän kappaleensa, jonka siis aikoivat siinä seuraavaksi esittää, on englanniksi *indicent notions ja se kappale oli UMAZANE MISLI!!! Olin silloin jo että mitä mitä mitä mitä miitäääää ja watafak, mutta kun ei ollut muuta tietoa asiasta, niin jätin sen sikseen.
Koitan etsiä klipin tähän!
Onko se sitten muka käännetty enkuks noin vai mitä hittoa.Eli onko uusi sinkku oikeasti vanha biisi käännettynä enkuksi? Ja taas Elvis Costello mukana? :O Tämä on juuri se mitä en halunnut
Mut hei huom, tää voi olla se, mistä bändi itse on innoissaan. Ainakin siitä, että saavat pitkän linjan brittirockarin, jolla on oikeasti sellainen omaa linjaa tinkimättömästi (ja varmaan osin epäkaupallisestikin) vetäneen älykön asema vieläpä ja on tosiaan ollut mukana jo about Beatlesien ja rollareiden eralla.
Pakko tätä collabia on kunnioittaa, vaikka siis ei välttis kiinnosta itseänikään musiikillisesti juuri yhtään.
Mutta itse olen ollut 80-luvulta alkaen niin kova musiikin kuluttaja, että onneksi sentään muistan Elvis Costellon. Sillä oli ehkä joku biisikin, mistä tykkäsin, hitsi, kun en muista... :D Vai olikohan sekin jokin yhteistyö...
Tän voi ottaa niin, että ne ei julkaisseet mitään ja jatkaa odotusta, jos ei itselle nappaa.
Mä oon yhä vähän huolissani Juresta et mitä se tekee Novi Valin aikana. Onko tiedossa sääntö-Suomen kaikki säännöt ja väännöt. Olisihan se meinaa aika noloa jos se pistäs tupakaks ja sit tulis kauhee hässäkkä....
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et B ei halunnut ihan suoraan dirty thoughts sanoa (ehkä ikärajattomalla) keikalla, hän kuitenkin on herrasmies.
Täh..? Jos se siis on se myös sloveniaksi, niin on varmaan sanonut sen aika monta kertaa myös alaikäisille...
Sinänsä siis mun Bojaniin toi sopimattomat istuu paljon paremmin, kuin suorasukainen dirty :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa tänne sanomaan että voihan se olla, että Elvis Costellon involvement on vaikka esim sanoitukset tai osa sävellyksistä. Mutta jos biisi on kerran Umazane misli enkuksi niin kai se sitten on ihan perinteinen collab. Ei hyvä. Meinaavatkohan tehdä koko albumin vanhoista kipaleista käännettynä enkuksi feat Costello 😭
Mutta lauletaanhan Icip:ssäkin kahdella kielellä. Se taitaa muuten ollakin harvinaista. Mainitsin tyttärelle tuosta ja kerroin T:stä. Hän kysyi, miksi T ei laula viroksi.
T n kaikki biisit ovat englanniksi, ja kansainvälistä yleisöä tavoittaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan, että JO soittaa Suomen keikoilla varmasti ainakin CD:n, Katrinan, Novi Valin, Umazane Mislin, Onan, Plastikan, Golan, Dopaminin ja Demonin (eikös nämä ole aina?), niin mitkä olisivat sun top 3 must-biisiä näiden lisäksi?
Mulla Padam, Vse Ker Vem ja A sem ti povedal. Ilman Padamia en poistu keikkapaikalta, kyä jämpti on niin!
Vse Kar Vem, Tokio ja A sem ti povedal / Padam. Kyllä nekin soitetaan! Tai riippuu nyt mitä K esittää JO kanssa, että mikä / mitkä biisit vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko lopettaa s a a t a n a noiden henkilöitä esittävien viestien spämmäämisen!!!!
Meneekö tunteisiin kun ei tiedä kenet ottais seuraavaksi silmätikuksi kun vaihtoehtoja alkaa olla jo niin monta ettei enää perässä pysy? 😅
Ei vaan se et tää ketju täyttyy viesteistä jotka ei tänne kuulu ja niiden jotka ei päivystä täällä jatkuvasti, täytyy kahlata sivukaupalla shittiä, vaikka haluais vaan nähdä otsikon aiheesta viestit pikaisesti duunipäivän tauoilla.
Tajusit mun viestin väärin. En tarkoittanut shitillä listoja, häitä sun muita häröilyitä. Ne on just sopivan sekoja, vaan noita toisiin palstailijoihin liittyviä tuntikausien jankutuksia.
Tämä ketju kuolisi pois, jos täällä toimittaisiin sun tahtosi mukaan. Jokereista ja Kärtsästä tulee tällä hetkellä niin vähän uusia uutisia, että hyvä jos niistä saataisiin edes yksi sivu täyteen per päivä. Minusta tämän ketjun yksi suolista on juuri nuo yliampuvat jutut ja rönsyily. Välillä keskustellaan asiasta ja välillä mennään asian yli. Ne kuitenkin luovat tähän ketjuun sen oman spesiaalin tunnelman.💖
En mäkään listoja vaan nollaulotteisia hahmoja, jotka eivät perustu todellisuuteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yhä vähän huolissani Juresta et mitä se tekee Novi Valin aikana. Onko tiedossa sääntö-Suomen kaikki säännöt ja väännöt. Olisihan se meinaa aika noloa jos se pistäs tupakaks ja sit tulis kauhee hässäkkä....
Ehkä se jauhaa coolisti nikotiinipurkkaa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti JO:n uudessa biisissä on taas se Costello? En pitänyt siitä edellisestäkään..
New wave on siis Novi valin englantiversio ja löytyy jo YouTubesta. Tuskin liittyy tähän 15.9 julkasitvasb.
Ja sitten taas Indecent Notions = Umazane Misli englanniksi? 🤔
Tuon takia en pidä käännöksistä.. indecent notions ei kuulosta kovin hyvältä lyyrisesti... Ja jos se on sama biisi, niin eihän noissa sanoissakaan ole juuri mitään analysoitavaa
Tuo biisi kertoo tuhmista ajatuksista ja käännös ei varmasti ole 1:1 (koska se olisi mahdotontakin), niin eiköhän niistä saataisi analyysia aikaan miten uudet sanat kertovat Jeren ajattelemisesta. :P
Jos costello on mukana ja jos kappale on kirjoitettu ja ollut jo olemassa toukokuussa ja Costello on sen pääkääntäjä, niin eivät kerro mitenkään.
Ja siis mä toivon, että jos uusia sanoituksia saadaan, jokainen miettii ihan tosissaan, voiko jokin olla kokemuksista Jeren kanssa, eikä ala vääntää hassunhauskaa läppää, että kaikki sit vaan on, vaikkei ois oikeasti sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
New wave on siis Novi valin englantiversio ja löytyy jo YouTubesta. Tuskin liittyy tähän 15.9 julkasitvasb.
Ja sitten taas Indecent Notions = Umazane Misli englanniksi? 🤔
Tuon takia en pidä käännöksistä.. indecent notions ei kuulosta kovin hyvältä lyyrisesti... Ja jos se on sama biisi, niin eihän noissa sanoissakaan ole juuri mitään analysoitavaa
Tuo biisi kertoo tuhmista ajatuksista ja käännös ei varmasti ole 1:1 (koska se olisi mahdotontakin), niin eiköhän niistä saataisi analyysia aikaan miten uudet sanat kertovat Jeren ajattelemisesta. :P
Jos costello on mukana ja jos kappale on kirjoitettu ja ollut jo olemassa toukokuussa ja Costello on sen pääkääntäjä, niin eivät kerro mitenkään.
Niinpä... Paljon asioita on muuttunut toukokuusta, mutta en tiedä kehtaisivatko jokerit olla julkaisematta ko. biisiä, jos se heidän kunnioittamansa muusikon kanssa on tehty.. Itse en varmaan kuuntele, kun ei Elvis tai vanha biisi käännettynä kiinnosta.. Onneksi icip tulee samana päivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kun mä katsoin sitä pätkää Liverpoolista, jossa JO esiintyy jossain matalassa huoneessa aika akustisesti pienelle ryhmälle katsojia, ja jossa Bojan soittaa hetken jotain ankkapilliä, niin siinä videolla mun mielestä Bojan väittää, että heidän kappaleensa, jonka siis aikoivat siinä seuraavaksi esittää, on englanniksi *indicent notions ja se kappale oli UMAZANE MISLI!!! Olin silloin jo että mitä mitä mitä mitä miitäääää ja watafak, mutta kun ei ollut muuta tietoa asiasta, niin jätin sen sikseen.
Koitan etsiä klipin tähän!
Onko se sitten muka käännetty enkuks noin vai mitä hittoa.Eli onko uusi sinkku oikeasti vanha biisi käännettynä enkuksi? Ja taas Elvis Costello mukana? :O Tämä on juuri se mitä en halunnut
Mut hei huom, tää voi olla se, mistä bändi itse on innoissaan. Ainakin siitä, että saavat pitkän linjan brittirockarin, jolla on oikeasti sellainen omaa linjaa tinkimättömästi (ja varmaan osin epäkaupallisestikin) vetäneen älykön asema vieläpä ja on tosiaan ollut mukana jo about Beatlesien ja rollareiden eralla.
Pakko tätä collabia on kunnioittaa, vaikka siis ei välttis kiinnosta itseänikään musiikillisesti juuri yhtään.
Mutta itse olen ollut 80-luvulta alkaen niin kova musiikin kuluttaja, että onneksi sentään muistan Elvis Costellon. Sillä oli ehkä joku biisikin, mistä tykkäsin, hitsi, kun en muista... :D Vai olikohan sekin jokin yhteistyö...
Tän voi ottaa niin, että ne ei julkaisseet mitään ja jatkaa odotusta, jos ei itselle nappaa.
She (Notting hill -leffan soundtrackilta) on yks mun lemppareista Costellolta ja varmaan aika monelle muullekin tuttu biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä löytänyt instasta mitään kaaria_fun tiliä.
Näyttää olevan kaarija_fan
Sama kuva tägättu K omaan instasn. Luulisin että vanha kuva..
Ei sielläkään mitään kahvittelukuvaa ole.
Siis silleen, että joku postaa tänne, että hei menkää katsomaan, kahvittelukuva.
Vai onko joku v a j a k k i postannut, että on siellä kahvittelukuva, 3 kk sitten.Eiköhän tuo kyselijä tarkoittanut nyt 2. rivillä olevaa kuvaa, jossa K, joku nainen ja kahvimuki. Vaikka ei siinä muussa kahvia olekaan.
Postittaa tuonne tilille 10h sitten.
Minä näin kuvan eilen illalla, feedissä tuli vastaan. Siis tuon kaarija_fan (ei fun, kuten vahingossa kirjoitin. Nyt en vaan löytänyt instasta tuota tiliä.
Epäilin kuvaa vanhaksi. Lähikuva, nainen näkyy siinä puoliksi. Ei näytä avovaimoltaan. Jllä kesähattu ja collegepaita. Ei tyypillinen fanikuva.
Siis mikä sun spekulaatiosi kuvasta sitten oli? Että se ois Jeren ottama tai Jeren läheisen?
Vierailija kirjoitti:
Ei Sloveniassakaan saa sisähalleissa/-saleissa polttaa. Eiköhän se tiedä.
Käykääs Kääryleet ostamassa Käärijän Apollon keikkaliput Kideapin kautta, vielä oli tarjolla!
Leila
Vierailija kirjoitti:
Käykääs Kääryleet ostamassa Käärijän Apollon keikkaliput Kideapin kautta, vielä oli tarjolla!
Leila
Kävin just! Onko Leilakin tulossa? 🤩
liput apolloon plakkarissa 🎉🎉🎉🎉🎉🎉
No jos Indecent notions tarkoittaa suomeksi riettaita mielikuvia, niin eikö se ole suurinpiirtein sama kuin umazane misli eli likaisia ajatuksia?