Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
49541/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, mut minä päälle 40v. nainen en jaksas loukkaantua, jos mua joku sanos tytöksi. En vaan näe siinä mitään pahaa. Jos jollekin olen tyttö, niin sehän passaa. En pysy mukana tässä mielensäpahoittajien jne nykykulttuurissa.

Lisäksi varsinkin ulkomailla (etelässä) vaatemyyjät (usein miehet) ovat tosi suorasukaisia. En ole koskaan pahoittanut mieltäni, kun ovat säästäneet aikaani ja ehdottaneet suoraan vaikka oikeaa vastekokoa. Enkä ole se kaikista pienin varpunen ja tiedän sen itsekin. Mielestäni myyjät tekevät vain työtänsä.

Mä olen mielummin tyttö kuin täti. En tiedä miksi, mutta mua inhottaa, jos joku sanoo mua tädiksi.

Todellakin. En mäkä halua mikään täti olla. Se on alentavaa ja rumaa, jos pitäisi jostain loukkaantua.

Mä oon reilusti yli 40-v enkä pahoita ollenkaan mieltäni jos mua sanotaan tytöksi. Tädittely ja teitittely sen sijaan melkein ahdistaa. Asuin pitkään Englannissa ja siellä olin "young lady" ja myöhemmin "lady". Harmi kun meillä ei oo vastaavaa sanaa.

Mamma sanaa pitäis alkaa lanseeraamaan myös palstan ulkopuolelle. 😜

Ei pitäis. Kaamee nimitys. Inhoan miehiä jotka puhuu puolisostaan mammana. 🤢

Entäs tämä, kun kuulin erään miehen puhuvan ilm.vaimostaan toiselle miehelle eukkona.Inhoan eukko/emäntä sanaa yhtä paljon.

Tuo on varmaan vähän alueellista, täälläpäin on ihan normaalia kutsua naispuolista puolisoaan emännäksi. Eukoksikin jotku joitain kutsuu mutta se joo on ehkä vähän negatiivinen nimitys.

Vierailija
49542/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooh universumi oli kuullut toiveemme nähdä Kärde puvussa... olis nyt vähän heruttanut..

Jere hoiti tämänkin just omalla tyylillään. Juuri noin ilman mitään sanoja (ei kirjoitettujakaa). Todella tyylikkäästi. Hyvin jeremäinen video. Tosi hyvin sopii vaalea puku hänelle ja viimeisenä silauksena mustat kengät mustaan pottatukkaan sopien. Jerellä on tyylitajua.[/quot

Hienoja ja älykkäitä nämä kommenttisi!

Paitsi Jeren tukka pitäisi olla taaksepäin kammattuna.

Uskon että häissä olikin, joihin osallistui Jerenä. 😀 Kaupallisen yhteistyön hoiti Käärijä, jonka oleellinen tavaranmerkki on potta.

Eli tukasta tietää milloin puhuu Jere ja milloin Käärijä😚 K ei muuten maininnut mitään et kenen häihin on menossa. Joko se A) haluaa aiheuttaa fandomissa supinaa et apua onko se itse menossa naimisiin tai B) se tietää et kaikki jo tietää kenen häät on kyseessä.

Miksi ihmeessä sen pitäisi mainita kenen häät? Tai mihin juhliin ylipäänsä on menossa? Rajottakaa nyt vähän!

Ei kai sen pitäisi, mutta sanoi itse tuossa videossa että kirkolla pitäis olla tunnin päästä. Tosin itse veikkaan, ettei K aina muista tai huomaa itsekään, että kuulijakunta ei tideä mihin hän on menossa ja mitä tekemässä...

T. eri

Ei kn vapaa-ajan menot kuulukaan faneille. Eikä fanien niistä pitäisi tietää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49543/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LadySLO :) kirjoitti:

Also: I can't wait for these girls to reach the age when suddenly they'll get called "ma'am".

I imagine they'll have a cardiac arrest at the very least!

Kirjoita suomeksi! Luulisi olevan vaikeaa pysyä kärryillä keskustelussa, jossa kaikki muut on suomenkielisiä?

No, onhan tässä ketjussa nähty kaikenlaisia "hahmoja" leiloista anneleihin.

Vierailija
49544/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime päivät tuntunut, että oon 42 vuotiaana jo ihan liian wanha tähän fandomiin, vaikka diggailenkin molemmista K:sta ja Jokereista. Kärtsän keikoilla olen käynyt ja siellä näkyy paljon vanhempaakin porukkaa ja Jokerien keikalle on lippu. Tällä hetkellä ei vain ole sinne kovinkaan tervetullut olo.

Ei ei ei kun me ollaan nimenomaan raikas tuulahdus, kaikenikäisiä ja -näköisiä tyyppejä, jotka tulee sinne keikalle rakkaudesta bändiin (ja kröh, vähän muuhunkin toki :P). Ei anneta nyt minkään pilata sitä! Ja toivottavasti porukka Suomessa ei olis ihan tuollaista kuin nää pahimmat fanit. Tosin jokunen taitaa olla tulossa kyllä ulkomailtakin, mutta vähemmistö se on silti.

Vierailija
49545/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt siihen millä vimmalla täällä puolustellaan G:tä ja mitätöidään fanien kokemuksia leimaamalla heidät typeriksi ja yliherkiksi teineiksi, tahallaan ymmärtämällä väärin mistä tässä on kyse ja tekemällä G:stä uhrin. Vaikka me keski-ikäiset naiset ollaan jouduttu sietämään kaikkea p****aa miesten taholta omassa nuoruudessa niin se ei tarkoita sitä että nykynuortenkin pitäisi. Onneksi nuoret on fiksuja ja nostavat nämä asiat tapetille.

True. But online lynch is not the answer!

Vierailija
49546/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooh universumi oli kuullut toiveemme nähdä Kärde puvussa... olis nyt vähän heruttanut..

Jere hoiti tämänkin just omalla tyylillään. Juuri noin ilman mitään sanoja (ei kirjoitettujakaa). Todella tyylikkäästi. Hyvin jeremäinen video. Tosi hyvin sopii vaalea puku hänelle ja viimeisenä silauksena mustat kengät mustaan pottatukkaan sopien. Jerellä on tyylitajua.[/quot

Uskon että häissä olikin, joihin osallistui Jerenä. 😀 Kaupallisen yhteistyön hoiti Käärijä, jonka oleellinen tavaranmerkki on potta.

Eli tukasta tietää milloin puhuu Jere ja milloin Käärijä😚 K ei muuten maininnut mitään et kenen häihin on menossa. Joko se A) haluaa aiheuttaa fandomissa supinaa et apua onko se itse menossa naimisiin tai B) se tietää et kaikki jo tietää kenen häät on kyseessä.

Miksi ihmeessä sen pitäisi mainita kenen häät? Tai mihin juhliin ylipäänsä on menossa? Rajottakaa nyt vähän!

Ei kai sen pitäisi, mutta sanoi itse tuossa videossa että kirkolla pitäis olla tunnin päästä. Tosin itse veikkaan, ettei K aina muista tai huomaa itsekään, että kuulijakunta ei tideä mihin hän on menossa ja mitä tekemässä...

T. eri

Ja on sanonut, ettei ymmärrä miksi ihmisiä kiinnostaa tuollaiset asiat. Tuskin tuotakaan tehdessä oikeasti piti olla kirkossa tunnin päästä, eikä K ajatellut, että täällä pohditaan niitä häitä ja lähdetään jopa salakuvaamaan ja stalkkaamaan.

Niin oliko ne stalkkerit siis menny sinne siksi että ne luuli että on itse Jeren häät? Tuo pukustoori tosin julkaistiin niin viiveellä että ei ainakaan se ole aiheuttanut lisähämminkiä häiden suhteen.

Vierailija
49547/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LadySLO :) kirjoitti:

"Girl" in Slovenian sounds completely fine if you say it to any female, regardless of their age. Sure, it may not be appropriate in a formal situation, but other than that it's fine. Just like some of you mentioned that in Finnish, it can even be a compliment (or endearing) to call someone 40+ a girl, it is the same in Slovenian. 

In English, it's different, and "girl" can be understood as mildly derogatory if a person is over 14, 15. Which is ridiculous on its own, but let's not get into that. G probably didn't know this at the time when he posted that. I'm speculating this on the fact that his English isn't that great based on what I've seen/heard in posts and videos.

The thing is that this has been explained and discussed on Twitter when it first happened. Cultural differences exist. Some of them claimed that he should use the word "fans" because guys are also fans. Apparently, this is what being "inclusive" means these days. Please don't forget Martians as well.

I completely agree with what somebody said about double standards. For these girls it's fine to call JO members "slut", "whore" and some other words, making them sex objects in so many posts and comments, but then the person selling their T'shirts *looks* at a girl to suggest size, that's harassment? Good lord! Thank god he suggested a SMALLER size, imagine what would be if he suggested a bigger one?!?

And then recording the line in front of the venue is now somehow inappropriate? 

Don't get me wrong, I don't agree with some of the posts/comments G has posted in the past, they were definitely bordering on bad taste, however, this is insane.

Like someone said before me, if there was something inappropriate, report it to the police.

I feel bad for JO that they have to deal with this now instead of having a few relaxing days off before continuing with the gigs. They were so happy to have such a successful UK tour and now this. :(

Spot on, everything. 👏

Vierailija
49548/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. eri

Ei kn vapaa-ajan menot kuulukaan faneille. Eikä fanien niistä pitäisi tietää mitään.

Ottaen huomioon, että on omaa crewta tä kun meni naimisiin, niin voihan siitä halutessaan kertoa. Tai olla kertomatta, sekin on ihan fine. Mutta ehkä tuossa kommentissa pointti olikin siinä, että taas annetaan ymmärtää, muttei ymmärretä antaa.

Vierailija
49549/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se tiedossa kenen ne häät on

Vierailija
49550/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49551/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa varmaan tiennyt kenen jäät ne on, kun polttaritkin oli tiedossa, pukukuvathan tuli myöhemmin

Varmaan suurin osa niistä, jotka kattoo kaikki stoorit ja seuraa muutenkin Kn tekemisiä suurennuslasin alla. Mutta veikkaan, että suurin osa seuraajista ei tiedä tollasista yhtään mitään.

Vierailija
49552/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se tiedossa kenen ne häät on

Ne oli Alessandran, hänen poikaystävänsä, Käärijän sekä Bojanin häät.

Vierailija
49553/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä palsta jollekin niin iso uhka, että niitä viestejä täytyy aamusta iltaan olla poistelemassa?

En tiedä, miten viestien poistelija kokee. Kokisiko jostain kumman syystä palstan jopa uhkana itselleen. Joka tapauksessa ollaan yhdessä nähty, että poistoja ei tee pelkästään mode vaan jossain vaiheessa suurin osa poistoista on tapahtunut jonkun ryhmäläisen toimesta ja tällöin poisteluja on ollut aamusta iltaan.

Todella kummallista, epäasiallista toimintaa samoin kuin toisten ryhmäläisten haukkuminen. Haukkumasanat tuntuvat tulevan varsin impulsiivisesti.

Mun mielestä täällä ei kyllä haukuta ketään?

Vierailija
49554/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. eri

Ja on sanonut, ettei ymmärrä miksi ihmisiä kiinnostaa tuollaiset asiat. Tuskin tuotakaan tehdessä oikeasti piti olla kirkossa tunnin päästä, eikä K ajatellut, että täällä pohditaan niitä häitä ja lähdetään jopa salakuvaamaan ja stalkkaamaan.

Niin oliko ne stalkkerit siis menny sinne siksi että ne luuli että on itse Jeren häät? Tuo pukustoori tosin julkaistiin niin viiveellä että ei ainakaan se ole aiheuttanut lisähämminkiä häiden suhteen.

Mä en kyllä enää tahtois tästä keskustella mut mua kyllä oikeesti ihmetyttää että miksi sinne on pitänyt mennä. Mitä ihmettä ne on sillä yrittäneet saavuttaa? Saada kuvia jostain randomeista häistä, mitä hittoa?

Jos THE kuvaaja oot täällä, pliis kerro. En enää ymmärrä ihmisiä.

Vierailija
49555/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä palsta jollekin niin iso uhka, että niitä viestejä täytyy aamusta iltaan olla poistelemassa?

En tiedä, miten viestien poistelija kokee. Kokisiko jostain kumman syystä palstan jopa uhkana itselleen. Joka tapauksessa ollaan yhdessä nähty, että poistoja ei tee pelkästään mode vaan jossain vaiheessa suurin osa poistoista on tapahtunut jonkun ryhmäläisen toimesta ja tällöin poisteluja on ollut aamusta iltaan.

Todella kummallista, epäasiallista toimintaa samoin kuin toisten ryhmäläisten haukkuminen. Haukkumasanat tuntuvat tulevan varsin impulsiivisesti.

Millä ihmeellä joku pystyy seuraamaan, mitä täältä on poistettu ja koska ellei sitten kyse ole sarjakirjoittajan omista teksteistä? Tätä samaa lässytystä on nyt lähes 50 000 kommenttia, eli aika paljon on jäljellä.

Kävin ketjussa viikko sitten ja jutut ei ole kyllä yhtään muuttuneet, samaa rutinaa mm. jostakin Gregorista edelleen.

niin kun ne kaikki muut jutut on poistettu :D

Vierailija
49556/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä g kyllä oli alunperin ihan taustalla, mutta tuli toki nähdyksi niillä jokereitten euroviisuvideoilla yms. Fanit alkoivat sitten seurata sitä sankoin joukoin ja myös pommittivat viesteillä (tän ketjun alkupuolellakin on käyty paljon keskustelu siitä pitäisikö sitä sun tätä kysyä siltä tai ehdottaa sille). Se bändin suosion räjähtäminen koko mitassaan tuli selväksi vasta joskus kesäkuussa, ehkä just sillon suomen keikkojen ilmoitusten aikana, ja siinä vaiheessa ne viestittelyt ei ehkä enää olleet kumpaankaan suuntaan ihan yhtä ok kuin aiemmin. Tästä nyt syytökset osuu vain gregoriin eikä suinkaan niihin faneihin, jotka yhteydenpidon ovat aloittaneet. Sen instahan ei ole edes varsinainen työprofiili, vaikka siellä myös työhön liittyviö juttuja onkin, eikä ainakaan pelkästään joker outia koskeva tili. Siellä on esillä hänen muitakin suojattejaan ja tapahtumia, mutta myös ihan henkilökohtaista elämää. Tässä on nyt jäänyt monelta ehkä huomaamatta että he ovat olleet yhteydessä käytännössä yksityishenkilöön, mutta syyttävät häntä kuitenkin työroolissa. Hankalaa rajanvetoahan tämä on.

Millä tavalla Joker Outin suosio on muka räjähtänyt? Bändiä kuunnellaan edelleen eniten Sloveniassa, missä se oli suosittu jo ennen Euroviisujakin. Muutama pikkukeikka on heitetty parin muun viisuissa yhtä heikosti menestyneen kanssa ;)

No vaikka sillä tavalla että ylipäänsä tuli ulkomaille keikkoja, ne myytiin heti loppuun, siirryttiin isommille areenoille, nekin myytiin heti loppuun jne.

Vierailija
49557/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut helvetistäkö senkin voi Gregor tietää, jos näytät tytöltä ja olet tyttö, etkä sit kuitenkaan ole -? Jos ei tiedä nimeä, miksi pitäs kutsua? Hei sinä sukupuoleton ihminen siellä! Ja taas tulis pas*kamyrsky et sukupuoleton ja ihminen!

Kommenttini oli neutraalin toteava. On fakta, että osa nuorista faneista ei identifioidu tytöiksi. En väitä, että Gregorin tai kenenkään täytyisi sitä ajatuksen voimalla tietää. T. sama

Suomen kielellä on niin paljon helpompaa näiden asioiden kanssa, kun on sukupuolineutraalit pronominit ja harvoin tarvetta sukupuolittaa muutenkaan. Esim. Bojanilta tuttu: Oletteko valmiita juhlimaan?!

Onnistuu se englanniksikin. Anyone ready to party?

Vierailija
49558/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeellä joku pystyy seuraamaan, mitä täältä on poistettu ja koska ellei sitten kyse ole sarjakirjoittajan omista teksteistä? Tätä samaa lässytystä on nyt lähes 50 000 kommenttia, eli aika paljon on jäljellä.

Kävin ketjussa viikko sitten ja jutut ei ole kyllä yhtään muuttuneet, samaa rutinaa mm. jostakin Gregorista edelleen.

Mä en tiedä mitä on poistettu mutta tuossa joku hetki takaperin luin näitä keskusteluja aina sivulle 2480 asti ja seuraavan kerran kun tulin takaisin (ja siis päivitin selaimen että tulisi uudet viestit näkyviin) niin olinkin taas sivulla 2479. Nyt pari tuntia eteenpäin ollaan menossa sivulla 2482. Kyllä tuolta siis viestejä lähtee. Taaksepäin en jaksa lukea niin en tarkemmin osaa tosiaan sanoa mitä sieltä lähtee.

Vierailija
49559/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin läpi aamun viestit ja keskustelu on käynyt kuumana 🙈 muutamia ajatuksia aiheista:

-G:n tapauksessa näen kummankin puolen. JO:lla tulee olla hankalampi PR:n kanssa tulevaisuudessa. Pienikin syytös voi nostaa kaikki tämän skandaalin jäänteet taas tapetille, jolloin ongelma voi eskaloitua.

-K:n puku 🤌 mustat hiukset, kengät ja kynnet sen kanssa.. kyllä silmä lepää 🤭

-Miken q&a 👀 onko IG live? Onko K:n kanssa? Olisiko joku ilmoitusluontoinen asia, jonka haluavat sujauttaa q&a:han..? Kuten uudesta biisistä vihjailu, tai osallistuminen jollekin festarille, tv-ohjelmaan yms.?

-olen itse nuorempi kuin K, enkä koe tytöttelyä loukkaavana (paitsi jos sitä käytetään seksistisesti työyhteisössä)

-B:n terveydestä ei kannata täällä spekuloida sen enempää, luultavasti stressi+juominen+matkustaminen+Slovenian helle on syyllisiä. Toivon lepoa ja terveyttä!

-toivon että saamme jotain stooria K:ltä tänään 💚

Hyvää päivää kaikille, pidetään positiiviset fiilikset!

Mielestäsi ei ole syytä spekuloida Bn terveydestä, mutta teet sen silti itse. Jännä.

Vierailija
49560/123801 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä g kyllä oli alunperin ihan taustalla, mutta tuli toki nähdyksi niillä jokereitten euroviisuvideoilla yms. Fanit alkoivat sitten seurata sitä sankoin joukoin ja myös pommittivat viesteillä (tän ketjun alkupuolellakin on käyty paljon keskustelu siitä pitäisikö sitä sun tätä kysyä siltä tai ehdottaa sille). Se bändin suosion räjähtäminen koko mitassaan tuli selväksi vasta joskus kesäkuussa, ehkä just sillon suomen keikkojen ilmoitusten aikana, ja siinä vaiheessa ne viestittelyt ei ehkä enää olleet kumpaankaan suuntaan ihan yhtä ok kuin aiemmin. Tästä nyt syytökset osuu vain gregoriin eikä suinkaan niihin faneihin, jotka yhteydenpidon ovat aloittaneet. Sen instahan ei ole edes varsinainen työprofiili, vaikka siellä myös työhön liittyviö juttuja onkin, eikä ainakaan pelkästään joker outia koskeva tili. Siellä on esillä hänen muitakin suojattejaan ja tapahtumia, mutta myös ihan henkilökohtaista elämää. Tässä on nyt jäänyt monelta ehkä huomaamatta että he ovat olleet yhteydessä käytännössä yksityishenkilöön, mutta syyttävät häntä kuitenkin työroolissa. Hankalaa rajanvetoahan tämä on.

Millä tavalla Joker Outin suosio on muka räjähtänyt? Bändiä kuunnellaan edelleen eniten Sloveniassa, missä se oli suosittu jo ennen Euroviisujakin. Muutama pikkukeikka on heitetty parin muun viisuissa yhtä heikosti menestyneen kanssa ;)

No vaikka sillä tavalla että ylipäänsä tuli ulkomaille keikkoja, ne myytiin heti loppuun, siirryttiin isommille areenoille, nekin myytiin heti loppuun jne.

Viikko ennen kiertuetta heidän sivuiltaan sai kahteen (Lontoo ja Glasgow) vielä lippuja..

Viisuajalta enimmillään heillä oli reilu miljoona kuuntelijaa Spotifyssa, nyt 523k. Esim. Kuumalla on 100k enemmän. Mutta onhan he omissa piireissään hyvin menestynyt bändi! Mutta ei voida puhua mistään Måneskin ilmiöstä

Ketju on lukittu.