Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesko tehnyt tänä vuonna 125milj. voittoa, voittojen arvioidaan nousevan jopa 800miljoonaan

Vierailija
17.05.2023 |

Ajeluttaa johtajiaan luksus-Bentleyllä ja veropäivänä monista K-kauppiaista tuli miljonäärejä.

Samalla suomalaiset on kamppailleet jatkuvasti nousevien ruuan hintojen kanssa. Muualla maailmassa kauppiaat madalsi omia katteitaan, jotta ihmisillä oli varaa ruokaan. Suomessa on revitty ihmisistä irti kaikki mitä lähtee.

Kuinka moni hyllyttää Keskon kaupoissa yötä myöten nollasopparilla? Entä kuinka moni käy K kaupassa 9€ työkokeilussa. Eikö todella ole varaa antaa ihmisille kunnollisia työsopimuksia ja palkkoja?

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen K-kaupoissa joutui jonottamaan kassoille kun säästivät varmaan kuluissa ettei kassat istu tyhjänpanttina. S-kaupoissa puolestaan pääsi nopeasti kassalle. Sitten tuli agenda.

Tilanne on nykyään päinvastoin. K-kaupoissa pääsee nopeasti kassalle, siellä näköjään arvostetaan vielä maksavaa asiakasta. Ss-kaupoissa joutuu jonottamaan melkein aina sille yhdelle tai harvalle kassalle missä ihminen, koska haluavat pakottaa ihmiset käyttämään itsepalvelua. Tai siis poistaa kassatyöntekijät.

Yritän suosia kauppoja jossa saa palvelua ja S ei kuulu niihin kauppoihin. Agenda paistaa läpi liian vahvasti näistä kommunismin luomuksista.

Vierailija
102/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ässät oli halpoja ruokakauppoja, mutta ei enää. Hintoja nostetaan tälläkin hetkellä jatkuvasti, ainakin niissä peruselintarvikkeissa mitä itse käytän. Aina kun tulee uusi tuote-erä hinta on noussut. Lidl ei enää nosta hintoja, vaan on jopa laskenut. Näin ainakin maitotuotteissa ja leivässä, joita itse käytän.

Ässä on minulla boikotissa. Halvin vessapaperi ässässä lähes 5e.  Cittarissa melkein puolet halvempaa. Prismat oli ennen halpa, nyt muiden ässien hintataso. Tämä koskee siis tuotteita, mitä itse käytän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ongelma asian suhteen, niin vie rahasi muualle.

Itse en näe mitään ongelmaa ja kyllä heillä tulee oikeus tehdä voittoa, vai oletko itse kmmunisti?

Eikös se ole kommunismia että parilla kaupalla on monopoli?

Vierailija
104/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

102: Lidl laski äsken selvästi hintojaan... Ruotsissa.

Vierailija
105/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

103: Et näköjään vieraillut Neukkulassa. Minä kävin ja näin ne tyhjät hyllyt kaupoissa. Se oli sitä ehtaa kommunismia se.

Vierailija
106/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

103: Et näköjään vieraillut Neukkulassa. Minä kävin ja näin ne tyhjät hyllyt kaupoissa. Se oli sitä ehtaa kommunismia se.

Neuvostoliitossa oli niin kova ostovoima ja palkat, ettei edes paras 5-vuotistalous riittänyt pysymään kysynnän perässä.

Vierailija
107/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma ettei tälle asialle kukaan pysty tekemään mitään. Kesko on varmasti yksi tämän maan röyhkeimpiä firmoja. Kilpailu ei aidosti toimi Suomessa ruokakaupassa.

Itse olette Suomessa järjestäneet asiat niin, ettei ole kuin S ja K. Lidl ei ole lukemani mukaan kaikkien kauppa ei edes kaikkien tavisten. Kauppa se on mikä kannattaa. 

Vierailija
108/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää saada vielä viinitkin ruokakauppoihin- ei tule kauppiaat muuten toimeen (sarkasmivaroitus)

Vierailija
109/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on välttämättömyystarvike. Sillä on helppo rahastaa. Tai siis helppo ja helppo: tuskin ketjuista riippumattomalla kaupalla se mitenkään erityisen helppoa olisi. Porukat kuitenkin menisivät sinne Cittariin...

Vierailija
110/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättikyrpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe mitään ongelmaa ja kyllä heillä tulee oikeus tehdä voittoa, vai oletko itse kmmunisti?

Onko sinulla ongelmia luetunymmärtämisen kanssa?

Nuo voitot on revitty Ukrainan sodan verukkeella ihmisten selkänahasta. Sekään ei olisi niin paha ongelma, jos Kesko tarjoaisi ihmisille kunnollisia palkkatöitä työkokeilujen ja nollasopparien sijaan.

Yrityksillä tulee olla oikeus määrittää omat hinnat. Vai pitäisikö sinun mielestä kilpailu kieltää? Entäs ne yritykset, kaikki vaan valtion omistukseen?

Mitä ihmettä oikein sekoilet? Et vaan kykene ymmärtämään asiaa lainkaan.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että yritys on kannattava ja tekee voittoa. Mutta minusta yrityksillä on myös yhteiskuntavastuu.

Samalla monet Keskon omat työntekijät sekä kotimaiset ruuantuottajat kamppailevat taloudellisesti. He eivät saa työstään oikeudenmukaisia korvauksia.

Milloin nämä k y r v ä t tukehtuvat omaan ahneuteensa?! Ihan pelle porukkaa, kun joillain lapsellisilla väriä vaihtavilla autoillaan leikkivät. Voi kiesus oikeesti mitä jengiä!!!

Tää. En oo ikinä ymmärtä ny noita "miehiä", joilla on tarve korostaa "ylivertaisuuttaan" jollakin autolla, moottoripyörillä, tai veneellä tai ihan millä vaan lapsellisella "fleksaamisella"

No nyt voi K-kauppiaatkin fleksata kuin ghettoökybling-räppärit.

Jou, jou, jou,

Myyn teille kaurapuuroo ja jauhelihaa,

Hinnoissa reilusti ilmaa,

Leijun rolexi kädessä,

Makaan Bentleyn penkillä,

Heviosastolla kotimainen kurkku

Triplahinnasta tulee asiakkaalle surku,

Mut pommit tippuu Ukrainassa,

Mulla ei oo vaihtoehtoja,

Sydän kylmä kun maitokaappi,

Vaikka plussapisteitä saatki.

Vierailija
111/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän se viittaa kommunismiin, ettei suomessa ole tuolla alalla kilpailua.

Ihan käsittämätön tämä S- ja K- ryhmien duopoli. Onneksi on sentään Lidl, joka vähän muuttaa asetelmaa. Onko missään muualla maailmassa tämmöistä?

Jostain luin, että ainoastaan Uudessa-Seelannissa on ruokakauppa yhtä keskittynyttä kuin Suomessa. Eli kyllä tämä aika poikkeuksellista on.

Vierailija
112/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain kaikki kateelliset K-kauppiasuralle...

Vierailija
113/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain kaikki kateelliset K-kauppiasuralle...

Eli kusettaminen ja ryöstö toisten hädällä on ihan ok, ja ollaan vaan kateellisia kun ei kyetä samaan?

Vierailija
114/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ketju jakaa rahansa poliitikoille korruptiona, ei paljoa auta ketjun vaihto.

No mikset perusta omaa ketjua? Ai niin, sinähän jäät tappiolle jos myyt samaan hintaan ne tuotteet kuin 2v sitten, koska katso ne kulut pitää kattaa, jotta voi tehdä voittoa (jatkaa liiketomintaa).

Eli mielestä on oikein, että osuuskuntamuotoinen kauppa jakaa rahat paikallispoliitikoille ja valtakunnan poliitikoille korruptiona, jotta saavat pitää alueellisen monopolinsa tai parhaat kauppapaikat?

Ketjussa haukkuttiin K-ketjua, mutta ei se S-ketju ole yhtään parempi. 

Duopoli on saanut aivan liian vahvan aseman jo aikoja sitten. Etenkin S-ketju syö pienempien yrittäjien mahdollisuudet.

Vierailija
115/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskohan voisi nyt tehdä kädenojennuksen suomalaista yhteiskuntaa kohtaan ja käyttää nämä 800 miljoonaa vakituisten työpaikkojen luomiseen. Kaupoissa voisi aivan hyvin olla enemmän henkilökuntaa. Nykyisellään monet kaupat on tyhjiä halleja, joista et löydä myyjää etsimälläkään ja kassajonotkin liian pitkiä. Sen lisäksi voisi olla kaikenlaisia palveluja, esim. menet kauppaan kauppalistan kanssa ja joku keräilee ja pakkaa kaikki ostoksesi puolestasi samalla kun istut kahvilla, ehkä?

Vierailija
116/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi en käy keskon kaupoissa. Olen siirtynyt Lidl:n asiakkaaksi pari vuotta sitten ja hinnat pysyneet kohtuullisina.

Vierailija
117/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, hintojen nousu johtui muka Ukrainasta ja inflaatiosta.

Kauppiaat nauravat matkalla pankkiin.

Vierailija
118/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, hintojen nousu johtui muka Ukrainasta ja inflaatiosta.

Kauppiaat nauravat matkalla pankkiin.

Olisivat voineet rehellisesti sanoa, että haluavat vain väriä vaihtavan kameleontti Bentleyn. Varmasti olisi löytynyt ihmisiä sitäkin sponssaamaan.

Vierailija
119/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättikyrpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ongelmia luetunymmärtämisen kanssa?

Nuo voitot on revitty Ukrainan sodan verukkeella ihmisten selkänahasta. Sekään ei olisi niin paha ongelma, jos Kesko tarjoaisi ihmisille kunnollisia palkkatöitä työkokeilujen ja nollasopparien sijaan.

Yrityksillä tulee olla oikeus määrittää omat hinnat. Vai pitäisikö sinun mielestä kilpailu kieltää? Entäs ne yritykset, kaikki vaan valtion omistukseen?

Mitä ihmettä oikein sekoilet? Et vaan kykene ymmärtämään asiaa lainkaan.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että yritys on kannattava ja tekee voittoa. Mutta minusta yrityksillä on myös yhteiskuntavastuu.

Samalla monet Keskon omat työntekijät sekä kotimaiset ruuantuottajat kamppailevat taloudellisesti. He eivät saa työstään oikeudenmukaisia korvauksia.

Milloin nämä k y r v ä t tukehtuvat omaan ahneuteensa?! Ihan pelle porukkaa, kun joillain lapsellisilla väriä vaihtavilla autoillaan leikkivät. Voi kiesus oikeesti mitä jengiä!!!

Tää. En oo ikinä ymmärtä ny noita "miehiä", joilla on tarve korostaa "ylivertaisuuttaan" jollakin autolla, moottoripyörillä, tai veneellä tai ihan millä vaan lapsellisella "fleksaamisella"

Ei tää ole pelkästään miesten juttu. Valta sokaisee kaikki.

https://yle.fi/a/3-6950113

Vierailija
120/138 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ketju jakaa rahansa poliitikoille korruptiona, ei paljoa auta ketjun vaihto.

No mikset perusta omaa ketjua? Ai niin, sinähän jäät tappiolle jos myyt samaan hintaan ne tuotteet kuin 2v sitten, koska katso ne kulut pitää kattaa, jotta voi tehdä voittoa (jatkaa liiketomintaa).

Eli mielestä on oikein, että osuuskuntamuotoinen kauppa jakaa rahat paikallispoliitikoille ja valtakunnan poliitikoille korruptiona, jotta saavat pitää alueellisen monopolinsa tai parhaat kauppapaikat?

Ketjussa haukkuttiin K-ketjua, mutta ei se S-ketju ole yhtään parempi. 

Duopoli on saanut aivan liian vahvan aseman jo aikoja sitten. Etenkin S-ketju syö pienempien yrittäjien mahdollisuudet.

Joskus vuosia sitten oli ainakin siwat ja stoccan herkut ja ehkä myös muitakin pienempiä kauppoja, mutta nyt S ja K on nielaiseet nämä kaikki ahnaaseen kitaansa.