Kesko tehnyt tänä vuonna 125milj. voittoa, voittojen arvioidaan nousevan jopa 800miljoonaan
Ajeluttaa johtajiaan luksus-Bentleyllä ja veropäivänä monista K-kauppiaista tuli miljonäärejä.
Samalla suomalaiset on kamppailleet jatkuvasti nousevien ruuan hintojen kanssa. Muualla maailmassa kauppiaat madalsi omia katteitaan, jotta ihmisillä oli varaa ruokaan. Suomessa on revitty ihmisistä irti kaikki mitä lähtee.
Kuinka moni hyllyttää Keskon kaupoissa yötä myöten nollasopparilla? Entä kuinka moni käy K kaupassa 9€ työkokeilussa. Eikö todella ole varaa antaa ihmisille kunnollisia työsopimuksia ja palkkoja?
Kommentit (138)
Ymmärrättekö että 1,5 miljardin liikevaihdolla tuo ei ole mikään erityisen hyvä voitto. Joku sanoi, että se on suorastaan säälittävän pieni.
Aika monta tukijullia on Keskonkin työntekijlöiden verojen maksulla elätetty.
Ja jokainenhan voi perustaa itse kauppaketjuyrityksen, etsii vain sijoittajia ja eikun myymään tavaraa ja keräämään hurjia liikevoittoja.
Kuvitellaanko täällä, että jos jokainen kauppa itse tilaisi Kolumbiasta kahvit ja paahtaisi ne ja pakkaisia ja kuljetuttaisi kaupppaansa, niin hinta olisi edullisempi? Ja kauppiaskon tietysti tekisi ilmaiseksi työtä.
Nimenomaan keskitetetyt tilaukset ja toimitukset ovat mahdollistaneet sen, että vuosikymmeniä ruuan hinta ostovoimaan verrattuna on laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitellaanko täällä, että jos jokainen kauppa itse tilaisi Kolumbiasta kahvit ja paahtaisi ne ja pakkaisia ja kuljetuttaisi kaupppaansa, niin hinta olisi edullisempi? Ja kauppiaskon tietysti tekisi ilmaiseksi työtä.
Nimenomaan keskitetetyt tilaukset ja toimitukset ovat mahdollistaneet sen, että vuosikymmeniä ruuan hinta ostovoimaan verrattuna on laskenut.
Ai no hei, sittenhän tää ryöstö on ihan okei!! Olisit heti sanonut että asiakkaat on oikeesti VELKAA näille kauppiaille ja keskusliikkeille siitä, että myyvät meille niin halpaa ruokaa.
Kilpailu eri kaupparyhmien kesken takaa sen, että mitään sikavoittoja niistä ei kerry omistajille. Jos meillä olisi vain vaikkapa Kesko, niin sehän voisi tehdä vaikka millaista voittoa.
Pari viimeisen viestin perusteella luulen että Keskon johtoryhmä taisi löytää keskustelun :D
Vierailija kirjoitti:
jättikyrpä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on ongelma asian suhteen, niin vie rahasi muualle.
Itse en näe mitään ongelmaa ja kyllä heillä tulee oikeus tehdä voittoa, vai oletko itse kmmunisti?
Onko sinulla ongelmia luetunymmärtämisen kanssa?
Nuo voitot on revitty Ukrainan sodan verukkeella ihmisten selkänahasta. Sekään ei olisi niin paha ongelma, jos Kesko tarjoaisi ihmisille kunnollisia palkkatöitä työkokeilujen ja nollasopparien sijaan.
Yrityksillä tulee olla oikeus määrittää omat hinnat. Vai pitäisikö sinun mielestä kilpailu kieltää? Entäs ne yritykset, kaikki vaan valtion omistukseen?
Mitä ihmettä oikein sekoilet? Et vaan kykene ymmärtämään asiaa lainkaan.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että yritys on kannattava ja tekee voittoa. Mutta minusta yrityksillä on myös yhteiskuntavastuu.
Samalla monet Keskon omat työntekijät sekä kotimaiset ruuantuottajat kamppailevat taloudellisesti. He eivät saa työstään oikeudenmukaisia korvauksia.
Milloin nämä k y r v ä t tukehtuvat omaan ahneuteensa?! Ihan pelle porukkaa, kun joillain lapsellisilla väriä vaihtavilla autoillaan leikkivät. Voi kiesus oikeesti mitä jengiä!!!
Tää. En oo ikinä ymmärtä ny noita "miehiä", joilla on tarve korostaa "ylivertaisuuttaan" jollakin autolla, moottoripyörillä, tai veneellä tai ihan millä vaan lapsellisella "fleksaamisella"
No nyt voi K-kauppiaatkin fleksata kuin ghettoökybling-räppärit.
Jou, jou, jou,
Myyn teille kaurapuuroo ja jauhelihaa,
Hinnoissa reilusti ilmaa,
Leijun rolexi kädessä,
Makaan Bentleyn penkillä,
Heviosastolla kotimainen kurkku
Triplahinnasta tulee asiakkaalle surku,
Mut pommit tippuu Ukrainassa,
Mulla ei oo vaihtoehtoja,
Sydän kylmä kun maitokaappi,
Vaikka plussapisteitä saatki.
No just tätä mä tarkotin :D
Vierailija kirjoitti:
"vuosikymmeniä ruuan hinta ostovoimaan verrattuna on laskenut".
Mitä?
Kyllä ne sunnuntailisät pitää nyt saada poistettua, että saadaan johtoryhmäläisille porschet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"vuosikymmeniä ruuan hinta ostovoimaan verrattuna on laskenut".
Mitä?
Kyllä, paitsi nyt näinä 2 -3 kriisivuotena on lähtenyt nousuun syistä, jotka tiedämme.
Entäs sitten ap? Sen osakkeita saa pörssistä ja se maksaa osinkoa 4 kertaa vuodessa.
T. tyytyväinen osakkeenomistaja
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten ap? Sen osakkeita saa pörssistä ja se maksaa osinkoa 4 kertaa vuodessa.
T. tyytyväinen osakkeenomistaja
Sun kaltaiset ihmiset on mikä on tässä maassa pielessä. Entä sitten, että ihmisille ei ole kunnollisia töitä ja matalapalkka-aloja kurjistetaan jatkuvasti, työntekijät eivät saa täysiä työtunteja, saati työterveyttä, yötä päivää pitää hyllyttää tavaraa polkupalkalla ja lisätkin halutaan poistaa. Kaikki vain, jotta kaltaisesti porsaat voivat nostaa osinkoja.
Kun sen työnteon pitäisi kannattaa eikä ajaa ihmisiä sossun luukulle. Käteväähän se näille konserneille on, että yhteiskunta maksaa työvoimasta laskun "työllä ei tarvitse tulla toimeen".
Onpahan se vähän ihmeellistä, että hinnat kaupoissa nousevat, kun kuljetuskustannukset laskevat, energian hinta laskee jne.
Keskon huono tulos näkyy osakkeen hinnassa. Osake on laskenut tammikuun 22€:sta 17,5€:oon. Jotain olisi tehtävä - mahdollisesti olisi nostettava hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Keskon huono tulos näkyy osakkeen hinnassa. Osake on laskenut tammikuun 22€:sta 17,5€:oon. Jotain olisi tehtävä - mahdollisesti olisi nostettava hintoja?
Se ja lisäksi YT:t. Henkilökunnan palkkoja on laskettava reippaasti ja ainakin lisistä luovuttava.
Myy paljon muutakin kuin ruokaa,ei ole muualla kaupat tinkineet katteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Myy paljon muutakin kuin ruokaa,ei ole muualla kaupat tinkineet katteistaan.
"Ruokakaupat aloittavat Ranskassa jättialen – ruokaa myynnissä alimmalla mahdollisella hinnalla
Kauppaketjut leikkaavat katteitaan auttaakseen inflaation kanssa kamppailevia kotitalouksia."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009436331.html
Juu, ei ole muualla kauppiaat tinkineet katteistaan. Mitä kukkua.
Itse käytän Lidl:iä periaatteen vuoksi. Suomalaiset ovat tyhmiä ja suosivat duopolia. Sitä saa mitä tilaa.