Kesko tehnyt tänä vuonna 125milj. voittoa, voittojen arvioidaan nousevan jopa 800miljoonaan
Ajeluttaa johtajiaan luksus-Bentleyllä ja veropäivänä monista K-kauppiaista tuli miljonäärejä.
Samalla suomalaiset on kamppailleet jatkuvasti nousevien ruuan hintojen kanssa. Muualla maailmassa kauppiaat madalsi omia katteitaan, jotta ihmisillä oli varaa ruokaan. Suomessa on revitty ihmisistä irti kaikki mitä lähtee.
Kuinka moni hyllyttää Keskon kaupoissa yötä myöten nollasopparilla? Entä kuinka moni käy K kaupassa 9€ työkokeilussa. Eikö todella ole varaa antaa ihmisille kunnollisia työsopimuksia ja palkkoja?
Kommentit (138)
Jos sinulla on ongelma asian suhteen, niin vie rahasi muualle.
Itse en näe mitään ongelmaa ja kyllä heillä tulee oikeus tehdä voittoa, vai oletko itse kmmunisti?
Myyjille maksetaan huonoa palkkaa vaikka olisi varaa maksaa parempaakin. Kaupan alalla on muuten varsin harvinaista että olisi edes täydet tunnit työntekijällä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe mitään ongelmaa ja kyllä heillä tulee oikeus tehdä voittoa, vai oletko itse kmmunisti?
Onko sinulla ongelmia luetunymmärtämisen kanssa?
Nuo voitot on revitty Ukrainan sodan verukkeella ihmisten selkänahasta. Sekään ei olisi niin paha ongelma, jos Kesko tarjoaisi ihmisille kunnollisia palkkatöitä työkokeilujen ja nollasopparien sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyjille maksetaan huonoa palkkaa vaikka olisi varaa maksaa parempaakin. Kaupan alalla on muuten varsin harvinaista että olisi edes täydet tunnit työntekijällä.
Niinpä. Palkat on pienet ja se on vuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo voitot on revitty Ukrainan sodan verukkeella ihmisten selkänahasta. Sekään ei olisi niin paha ongelma, jos Kesko tarjoaisi ihmisille kunnollisia palkkatöitä työkokeilujen ja nollasopparien sijaan.
Yrityksillä tulee olla oikeus määrittää omat hinnat. Vai pitäisikö sinun mielestä kilpailu kieltää? Entäs ne yritykset, kaikki vaan valtion omistukseen?
Vierailija kirjoitti:
S-ketju jakaa rahansa poliitikoille korruptiona, ei paljoa auta ketjun vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset perusta omaa ketjua? Ai niin, sinähän jäät tappiolle jos myyt samaan hintaan ne tuotteet kuin 2v sitten, koska katso ne kulut pitää kattaa, jotta voi tehdä voittoa (jatkaa liiketomintaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksillä tulee olla oikeus määrittää omat hinnat. Vai pitäisikö sinun mielestä kilpailu kieltää? Entäs ne yritykset, kaikki vaan valtion omistukseen?
Mitä ihmettä oikein sekoilet? Et vaan kykene ymmärtämään asiaa lainkaan.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että yritys on kannattava ja tekee voittoa. Mutta minusta yrityksillä on myös yhteiskuntavastuu.
Samalla monet Keskon omat työntekijät sekä kotimaiset ruuantuottajat kamppailevat taloudellisesti. He eivät saa työstään oikeudenmukaisia korvauksia.
Hienoa, että Suomessa mahdollistetaan kartellisoituminenkin poliitikkojen kaavoitusavustuksella. Lisäksi poliitikot on maasutettu tekemään hygienia-, kylmäketju, maahan tuonti- ja monilla muilla pykälillä kaikenlainen ruokakauppiaaksi ryhtyminen niin vaikeaksi ja kalliiksi, että ikävää kilpailua ei alalle tule.
Vierailija kirjoitti:
Tää aihe ei koske sua, juippi. Palataanko asiaan kun asut muualla kuin äipän luona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset perusta omaa ketjua? Ai niin, sinähän jäät tappiolle jos myyt samaan hintaan ne tuotteet kuin 2v sitten, koska katso ne kulut pitää kattaa, jotta voi tehdä voittoa (jatkaa liiketomintaa).
Eli mielestä on oikein, että osuuskuntamuotoinen kauppa jakaa rahat paikallispoliitikoille ja valtakunnan poliitikoille korruptiona, jotta saavat pitää alueellisen monopolinsa tai parhaat kauppapaikat?
Ketjussa haukkuttiin K-ketjua, mutta ei se S-ketju ole yhtään parempi.
Kesko on oma yrityksensä, ja kauppiaat erikseen. Tämä ei mene teillä vieläkään jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Tajuatko mitä liikevoitto edes on? Tuo 800 miljoonaa jää viivan alle, kun kaikki kulut on katettu.
On se kumma ettei tälle asialle kukaan pysty tekemään mitään. Kesko on varmasti yksi tämän maan röyhkeimpiä firmoja. Kilpailu ei aidosti toimi Suomessa ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestä on oikein, että osuuskuntamuotoinen kauppa jakaa rahat paikallispoliitikoille ja valtakunnan poliitikoille korruptiona, jotta saavat pitää alueellisen monopolinsa tai parhaat kauppapaikat?
Ketjussa haukkuttiin K-ketjua, mutta ei se S-ketju ole yhtään parempi.
No ei paljon parempi, mutta asiakasomistajana S-ryhmä tarjoaa kyllä paremmat bonukset.
Seiskan juttu Keskon pomojen härskistä öky-Bentleystä
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Jattivoittoa-tekeva-Kesko-hemmottelee-hal…