Voiko toinen jalka olla yhtäkkiä pidempi kuin toinen?
Eli voiko yhtäkkiä selkään tai lantioon tulla sellainen virheasento, jonka seurauksena toinen jalka on pidempi kuin toinen? Millä tämän voi korjata?
Kommentit (13)
Tai rusto polvessa tai lonkassa romahti. Kyllä syitä löytyy. Esim 5 mm on paljon ja haittaa elämää selvästi. Kengällä noita on korjattu.
Jos sulla on lantio vinossa, niin voi olla. Käy kalevalaisella jäsenkorjaajalla.
Jos jalka jää puimurin väliin niin sitten.
Onko tässä nyt kyseessä henkilö, joka ei kasva enää pituutta. Ei jalka voi yhtäkkiä lyhetä. Jokuvirheasento voi tulla tai nivel pettää yms.
kyllä voi ... si-nivel on väärässä asennossa, hyvä fyssari saa kuntoon muutamalla käynnillä
Itselläni oli lapsena, lukee jossain papereissa. 16 vuotiaasta on ollut selän kanssa ongelmia, olen perinyt ne vanhemmiltani.
Eli lapsena todettu jalkojen pituusero johtui tästä.
Olen aina ollut hoikka, mutta niin vaan on välillä ollut vaikea saada kenkiäkään jalkaan.
Alaselän/lantion alueen jumi. Näkyy hyvin vain levossa jonkun toisen tarkastelemana (esimerkiksi sen kiropraktikon). Voi tulla vaikka huonosta työasennosta koneella työskennellessä. Joskus urheiluhierojalla käynyt hoidattamassa. Käytännössä rusauttaa alaselän oikeaan asentoon.
Sana yhtäkkiä vaikuttaa vastaukseen. Olisiko niin, että olet juuri huomannut ilmiön, joka sinulla on rakenteessasi ollut pitkään/aina? Jalan pituus ei aikuisella yhtäkkiä muutu, se on varmaa. Jotain lanne-ristiranka-lonkka -alueella toki on voinut tapahtua, mikä sitten tuntuu kuin jalat olisivat eripituiset. Jos on jotain vaivaa, hae hoitoa. Jalkojen eripituisuuden huomaamisessa ei ole mitään erityistä.
Kiroa suosittelen minäkin. Mulla tulee välillä näitä, kun alaselkä ja lantio jumittaa. Kylkikin menee siitä ruttuun. Venytä kylkeä siltä puolelta, jonka lonkkaluu tuntuu olevan korkeammalla.
Onneksi ei ole koskaan käynyt niin, että toinen varvas olisi herätessä pidempi kuin toisen jalan vastaava varvas.
Vierailija kirjoitti:
Käy kiropraktikolla.
Kannattaisi ensin hankkia yksityisellä lääkärillä diagnoosi, ettei tila pahene tai joku ropella väärin. Sitten katsoa miten voi korjata, jos voi tehdä jotain. Ja mikä on turvallista ylipäänsä.
Sulla on joku luinen rakenne sitte romahtanut, jos noin olisi oikeasti käynyt.