Mies haluaa ilman muuta isyystestin kun lapsi syntyy. On 100% hänen lapsi, mutta vaikeasti selitettävä tilanne
10 vuotta sitten minulla oli sellainen typerä yhden yön syrjähyppy hänen kaverinsa kanssa. Olin aivan tiun taun kännissä ja kerroin siitä heti miehelle. Kesti aikansa, mutta pääsimme asian yli. Nyt odotan ensimmäistä lastamme ja mies vaatii vaatimalla isyystestiä, vaikka sanoo aina, että luottaa minuun. No nyt menee kohta minun luottamus häneen. Kuinka voi olla noin ilkeä. Luulin, että asia on kuopattu jo.
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
Tehkää testi ja hävetköön mies. Sinähän voit sitten ottaa eron. Ei tuollainen epäluottamus ole hyväksi.
Siis miehen pitää hävetä naisen syrjähyppyjä?
Hyvä vaan että tehdään testi, koska joskus myös vauvat vaihtuu sairaalassa. Mielestäni pitäisi olla automaatio muutenkin.
Myös perintö menee väärälle lapselle, jos ei ole oikea isä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan että tehdään testi, koska joskus myös vauvat vaihtuu sairaalassa. Mielestäni pitäisi olla automaatio muutenkin.
Lapsille laitetaan synnytyssalissa ranneke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isällä on siihen oikeus. Onpahan asia sitten varmasti selvä. Sinun pitää se hyväksyä
Totta kai hänellä on oikeus, mutta sekin on selvää, että tuon oikeuden käyttäminen on epäluottamuksen osoitus.
Omassa suhteessani en olisi pystynyt antamaan sitä anteeksi. Me tosin oltiin maimisissa, joten tunnustusta ei tarvittu.
Olisiko sitten miehesi pitänyt pysytä antamaan anteeksi, jos sinä olisit jäänyt kiinni vieraissa käymisestä. Tai olisko miehesi pitänyt antaa anteeksi ja hyväksyä se jos olisit tullut sillä reisulla raskaaksi ja asia olisi sitten paljastunut joskus myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä huolimatta niitä on vaihtunut.
Teettäisin testin mukisematta ja eroaisin sitten. On tuo sen verran kova epäluottamuslause ettei suhteella enää olisi tulevaisuutta.
Hankala tilanne, miehellä toki oikeus vaatia testi, mutta jos vaatii onko suhteessa luottamusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei kyllä ole. Mulla oli esim. lapsi koko ajan mukana, kun sen synnytin. En ollut missään eri huonessa.
Ja se ranneke laitetaan heti kun lapsi syntyy.
Sä et kyllä ole itse ikinä lasta synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Teettäisin testin mukisematta ja eroaisin sitten. On tuo sen verran kova epäluottamuslause ettei suhteella enää olisi tulevaisuutta.
On tämä kyllä jännä suhtautumistapa. Itseään saa kyllä käydä panettamassa miehen kaverilla, mutta jos tämä aiheuttaa sitten tulevaisuudessa epäilyksiä isyydestä, niin se on maailmanluokan loukkaus.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä jännä suhtautumistapa. Itseään saa kyllä käydä panettamassa miehen kaverilla, mutta jos tämä aiheuttaa sitten tulevaisuudessa epäilyksiä isyydestä, niin se on maailmanluokan loukkaus.
En ymmärrä.
En minä ole mistään loukkauksesta puhunut. Luottamuksen puutteen voi toki ottaa loukkauksena jos haluaa, minä en sitä sellaisena näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin isät on usein paikalla siellä synnytyssalissa. Vähän huonosti on kyllä tilanteen tasalla jos ei huomaa että lapsi olisi jossain kohtaa vaihtunut. Toki yleensä se äitikin on sen verran hereillä että huomaisi että lapsi ei ole sama jonka hän synnytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei kyllä ole. Mulla oli esim. lapsi koko ajan mukana, kun sen synnytin. En ollut missään eri huonessa.
Minä olin hätäsektion jälkeen taju kankaalla heräämössä ja sillä välin vauva oli ties missä, ei mitään käryä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Luottamuspula on aina loukkaus, johtui se mistä tahansa. Jos ihminen taas on loukannut sinua sillä että hänellä on ollut aikaisempia suhteita, miksi ihmeessä haluat jatkaa hänen kanssaan ja tehdä vielä lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Isällä on siihen oikeus. Onpahan asia sitten varmasti selvä. Sinun pitää se hyväksyä
Ei ole oikeutta.
Miksi ihmeessä ihmiset selittää pettämisen humalatilalla, se alkoholi ei pistä pettämään ja urpoimpia on ne ihmiset jotka sen selityksen uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
En minä ole mistään loukkauksesta puhunut. Luottamuksen puutteen voi toki ottaa loukkauksena jos haluaa, minä en sitä sellaisena näe.
Muotoillaan asia sitten toisin. Sinä saat käydä panettamassa itseäsi miehen kaverilla, mutta jos tämä aiheuttaa tulevaisuudessa miehelle vaikeuksia luottaa omaan isyyteensä ilman isyystestiä, niin se on sinulle sen luokan luottamuspula että ero on ainoa vaihtoehto.
En edelleenkään ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin hätäsektion jälkeen taju kankaalla heräämössä ja sillä välin vauva oli ties missä, ei mitään käryä.
Jaa, minä synnytin 2 lasta normaalisti alateitse ilman kivunlievitystä ja eri vuosina siis.
Tuollaista tekstiä kirjoittaa vain kateellinen jakorasia.